Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Lillaliv så härligt med ett litet matvrak! Jag tror det stavas grimas helt enkelt!

Helt underbart att han har så lätt för att äta allt som sätts framför honom. Och det riktigt strålar om honom när han ser att man kommer med tallriken :D

Låter som min tjej, äter allt hon serveras! Hon har "tur" som har en far som låter henne smaka på det mesta :crazy::D

Fick suga på en lime, ville bara ha meeeer haha.

KL

Här fortsätts det sovas åtminstone till fem på morgonen. Gött.

Viktor har varit lite gnällig och sovit rätt mycket den senaste veckan och det kanske är ett språng på gång. Idag har han börjat lyfta huvudet när han ligger på rygg. När jag ska ta upp honom så hjälper han till. Verkar som att han upptäckt att han har muskler på framsidan på kroppen.:D

:eek:

Jag har fått 8 timmars sömn non stop inatt!!!

Trodde att det skulle bli besvärligt eftersom vi var borta igårkväll och fick åka hem strax efter 20 eftersom Norpan började gnälla något alldeles kolossalt. Han somnade direkt i bilbarnstolen, vaknade och var pigg som en mört hemma och ville prata o busa. Det tog en liten stund innan han slog sig till ro i sin säng men sen somnade han när jag gick in och lade mig. Det verkar vara något som fungerar. Hör han ljud från vår säng så somna han så gott så.

Och inte har jag varit vaken en enda gång i natt. Antingen har Norpan varit tyst eller så är jag mindre känslig för ljud numer.

När eller hur! Ett tag trodde vi det var ett knep för att få upp oss ur sängen, men det var det inte.

Vi hade dop igår. E var en stjärna hela dagen, runtskickad som han blev. Syrra med familj stannade över natten så det har varit full rulle. De har en 6 och en 8åring så storebror är glad över att leka med dem.

Härligt med så lång sammanhängande sömn! Här är det tvärtom, efter att ha sovit ca 7 timmar i sträck i nästan två veckor har Tuva kommit på att hon behöver ett skrovmål vid halvtre-tiden. Men det är inga större problem, hon somnar snabbt om igen!

Det är kul det där med hur snabbt de lär sig vad som är hemma och vad som är borta. Innan jag fick barn tänkte jag "vaddå kan inte somna borta, det är väl bara att vänja dem vid det från början" om spädisar, nu är jag glad att jag inte sa det högt, då hade jag nog fått äta upp det! Tuva blir väldigt orolig på kvällen om vi är borta, gnällig och har svårt att komma till ro. Så fort vi kommer hem igen är hon en solstråle igen!

Det är likadant det där med nattning, är vi uppe kan hon vara hur pigg och snackig som helst, men så fort vi lägger oss i sängen så som vi brukar somna blir hon hur lugn som helst, och somnar efter 15-20 minuter

"vaddå kan inte somna borta, det är väl bara att vänja dem vid det från början" om spädisar, nu är jag glad att jag inte sa det högt, då hade jag nog fått äta upp det!

Sådär säger folk som inte har barn eller folk med barn som faktiskt går att ha med överallt och glatt somnar någon annan stans.

Jag minns en gång när Sam var 4 månader, min bästa kompis hade examensfest och alla skulle sova över på ett gästgiveri. Sam vägrade somna, jag ammade, vagnade, ammade mer, gungade, vaggade vyssjade, uppe på rummet, i lokalen med en massa ljud ja jag provade allt. Inte förrän klockan ett på natten när jag också gick och la mig somnade han. Fast han var glad hela kvällen så det gjorde liksom inte så mycket, men han var ju aptrött!

Själv är jag helt slut, jag tror jag ska skriva ett brev till min sambo och berätta hur jag känner, han har en tendens att gå iväg när det blir djupa samtal. Det känns som om han tycker att ALLA hans saker är viktigare än mina. Och så sticker han iväg utan att berätta vart, alltså inte länge men typ kör in och köper nån del till bilen eller kör ner till verkstan och fixar med sin bil, men jag vet ju aldrig om han är borta 5 minuter eller två timmar och det är skitstörigt. Så ett rejält snack måste det bli, jag känner mig som en nanny för tillfället.

Skriva brev är bra.

Jag har nyss kommit hem från dressyrträning på över 1 timme *phust* men så kul och pållen fick premiäråka sin 10 års present från mig :D En egen transport!
Tilde har vart ensam hemma nu för *hrm* 3-4e ggr med pappa. Hon åkte med till stallet, skrek medans jag så fort jag kunde förökte få bort all lerinpackning på hästen. In i fikarummet och amma, somnade. Vakna när hon sattes i bilstolen och skrek hela vägen hem. Asförbannad. Farmor klättra bak och hon pratade med henne och gjorde allt, då och då öppna Tilde ögonen och kollade om farmor blivit utbytt mot mamma ;)
Hemma sen sprang jag med in för att trösta. La Tilde vid bröstet, hon stoppade in halva vårtan i munnen, kollade på mig och gav världens smile och somna! Verkligen "Ha jag fick min mamma precis som jag ville!"
Nu har det gått 3½ timmar sen hon åt sist, är nog rekord ;) Känns som jag inte ammat på ett halvt dygn!

Igår badade jag med barnen, Tilde satt och mös och skrattade åt Rasmus. Helt underbart :love: Maken filma så jag hoppas han lägger över filmerna på datorn. Hon skratta så mkt att hon pruttade :rofl:

känns det bra att ha tillbaka hästen?

själv har det varit en underbar natt, jack sov från 23.30-05.30 i ett sträck! sedan matade jag till klockan 6 innan sambon tog över o jag gick o la mig igen o steg upp igen kl 9 ! har inte fått sova så mkt sen han föddes. fantastiskt!:banana:

sen har vi varit inne i stan o käkat lunch o handlat lite...jack gillar att vara ute på lite äventyr o försöker att charma alla hela tiden..en liten bild från dagen. (ölen är inte min;))
8-21.jpg

Det är kul det där med hur snabbt de lär sig vad som är hemma och vad som är borta. Innan jag fick barn tänkte jag "vaddå kan inte somna borta, det är väl bara att vänja dem vid det från början" om spädisar, nu är jag glad att jag inte sa det högt, då hade jag nog fått äta upp det! Tuva blir väldigt orolig på kvällen om vi är borta, gnällig och har svårt att komma till ro. Så fort vi kommer hem igen är hon en solstråle igen!

Det är likadant det där med nattning, är vi uppe kan hon vara hur pigg och snackig som helst, men så fort vi lägger oss i sängen så som vi brukar somna blir hon hur lugn som helst, och somnar efter 15-20 minuter

Jag var visst sådan som liten att i min egen säng sov jag jättebra men var omöjlig borta.

Viktor somnar också i sin egen säng snällt, trots att han också är snackig och busig när man lägger honom.

Ja, det kan vara lite bökigt när man ska rida. Har själv tänkt börja träna snart och då får mamma följa med som barnvakt åt Viktor. Jag har hämtat en gammal Emmaljunga hos en kompis som ska få vara fulvagn i stallet.

Jag blir avundssjuk på dig som har badkar, för det antar jag att ni har? Skulle vilja bada lite med Norpan jag. Men han lär väl bara spy o skita i badet.;)

Det är jättekul att fått hem henne, hon är en mammagris och visar tydligt vad hon känner för mig :love:
Jobbigare med Tilde som hatar både bilbarnstolen och vagnen! Dessutom förvärras allt om man får på sig den där j*vla mössan!
Rasmus han la man i vagnen så låg han där och man kunde lugnt borsta, fixa och rida en sväng. Tilde måste man först få att sova som en klubbad säl så man kan lägga ner henne i vagnen och sen får man göra allt i 290 km/h!

Lämnade ju Tilde 20:30 och jag han somna ordentligt innan hon vaknade för mat i natt. Klockan var nog 2-3! Sen åt hon lite då och då under morgonen. Sen vaknade jag av att Rasmus börja "m-m-m-m-m-m-m-m" på sin napp, klev upp och då var klockan 9!!! Bara att ringa hans dagmamma och säga att vi försovit oss :angel:

A-K: Japp vi har badkar, helt underbart. Lite kräk i badkaret gör inte så mkt, värre när dom bajsar ;)

Åh vilken mysig film! Det är helt underbart när man ser att de får kontakt, två barn som man själv har gjort :love: Sam och Isaac dansar ihop, så himla sött! Btw så älskar Sam filmen, vi har redan kollat fem gånger haha och han påpekar att du får vatten i håret :D

Åh, nu blir jag ju ännu mer avundssjuk! Vad gulliga ungarna är i badet! Och du är så söt med skum på näsan så.:p

Man ska odla barnens talanger tidigt. Man kan få nytta av dem en dag.:D Tänk dig att snart få gormétmiddagar serverade utan att lyfta ett finger.;)

Här sovs det visst maraton på morgonen. Viktor var jättegnällig och skrikig igår kväll. (Med våra mått mätt). Han fick sina första vaccinationer igår. Han har vaknat två gånger tidigt i natt och jag har fått klappa honom på huvudet så har han lugnat sig.
Han vägdes och mättes igen. 65,5 cm och 8540 g.:cool: Inte undra på att jag måste uppsöka kiropraktor...

Hmmm, nu börjar jag bli rejält amningsnödig i vänstertutten. Han sov ju hela natten, snuttade ur högertutten kl 6 och somnade sedan om kl 7. Och han sover fortfarande.:cool: Han brukar max sova en timma på morgonen, sen vill han ha tutte nr två och vara vaken någon timma innan han sover en halvtimma. Kan vaccinering påverka så?

Förresten, jag har hittat en ljusblå spjälsäng ovanpå morfars garage. Den borde bli fin som svart och med olika färger på spjälorna, rött, blått, gult o grönt.:) Ska kolla att den är hel först. Annars kanske det blir en tripp till Ikea. Viktor börjar liksom fylla ut sin antika korg.

Det kan nog vara vaccineringen. Hur gammal är han nu?

Jag är aptrött idag. Jättebra natt till 0400, sen sedvanligt knorr, men i kombination med stopp i näsan var det oroligt ända till 5. Sen har E varit jättetrött och sur hela morgonen, och när jag inte får äta ifred så blir jag också trött och sur..... Storebror uppförde sig dock som en stjärna, tack för det:love: Tänk-han fyller 3 imorgon!

Han har precis blivit tre månader.

Grattis till storebror förresten, för det är väl idag då som han fyller tre.

Det har varit lite knorr i natt med men inte värre än att man kan stoppa in nappen och klappa lite på huvudet så att han somnat om.

Igår jobbade jag på em. Mamma gick runt med Viktor under tiden på stan. Han vart alldeles skogstokig. Sket ner sig så hon fick byta på honom på McDonalds. Där låg han och fullkomligt studsade på skötbordet. Han har nämligen kommit på i förrgår att om man sätter i hälarna i underlaget så kan man lyfta rumpan.:D
Sen fick hon vända honom så han låg med huvudet i fotändan på vagnen för han ville se bättre. Det är ett fack där med ett nät i som visst fungerade som kudde och så låg han o kikade på allt folk på köpcentrat.
Mamma säger att hon kan inte minnas att vi fyra systrar någonsin var så busiga som bebisar. Norpan är verkligen en riktig rackare. Jag blev dock ganska vild när jag blev lite större så jag har väl fått en unge som jag förtjänar.;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?