Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Ja det är väldigt vanligt. Vad jag hört verkar det speciellt vara många helammade som dissar potatis (ytterst ovetenskapligt förstås). Bröstmjölk är sött så det är klart att det blir en stor omställning då, till skillnad från t ex banan.

Håller med.
När vi började med smakprov så tvärvägrade Alice allt utom mangopuré. det var sött och gott som mjölken.

Såg nu att jag överdrev lite. 6650 var det han vägde

jag hade ändå i rätt mkt bröstmjölk så det blev rätt vattnigt (mjölkigt ;)) men men, vi för väl pressa i ungen tills hon lär sig :p

;)

Sam hatade också potatis i alla former. Fast det är ju ingen livsnödvändig föda så jag har aldrig trugat. Nu äter han det om det är klyftpotatis eller pommes, annars föredrar han pasta.

jerseyko vad spännande att ni har börjat! Isaac fick suga på en bit gurka häromdagen och älskade det, bara drog min hand mot sin mun och sög för glatta livet!

Häromdagen var vi hos kiropraktorn, jag och Isaac. Hon gjorde både mig och honom och direkt efteråt märkte jag skillnad på honom! Han har alltid haft en favoritsida att bli buren på och har alltid haft huvudet mer åt ena hållet men så fort hon var klar tittade han åt andra hållet också! Skitcoolt. Cilla har du provat kiropraktor? Jag går med jämna mellanrum så hinner det inte bli så illa.

Kände att det var dags, hon äter ju varannan timme i princip dygnet runt! Och hon sitter och dregglar i mitt knä när jag äter.

Rasmus åt allt, Tilde känns som hon är mer kräsen, jag tänkte göra mos på sötpotatis för den är sötare och mkt mjukare/mildare konsistens. Mer som bananmos när den är kokt. Är ju underbart gott och bara smälter i munnen när man äter.

30782049.jpg

30782045.jpg

30782054.jpg

nä, har aldrig blivit av att ja gått iväg, men borde nog göra det!

hittils idag har jag varit på toa 12 gånger. :crazy:
jag som klarat mig så bra från magsjukan i alla år!!!!! matilda är ju såklart huuuuuuur pigg som helst och vill grejja och leka och vara social, någt som jag har lite svaårt att vara just nu, eftersom jag måste sätte ner henne och rusa på toa titt sm tätt. fifan......

Usch din stackare! Hoppas det går över snabbt. Blä för ränneskita!

Jag tycker definitivt du ska försöka gå till en kiro regelbundet, det har iaf hjälpt mig jättemycket!

Det kanske man skulle prova. Man blir rätt sned av att liggamma på natten...

Vi har dop och 3årskalas imorgon, men nu kommer bara halva min släkt pga askmolnet. De bor ju i Skåne och flygen är inställda och det funkar inte tidsmässigt att de åker bil allihop. Jättetrist, så typiskt att det ska vara nu!:mad:

*Lite knapplån*

Åh, jag längtar också tills jag kan börja ge lite puréer och mos-mat! Men vi får snällt vänta någon månad till. Alicia är ju inte ens 3 månader. För övrigt är hon en sån liten tös som har ont i magen. Hon har någon period varje dag då det märks att hon verkligen har ont i magen. Jag ger både sempers droppar och minifom-dropparna, men jag vet inte om jag tycker de hjälper... När brukar det magonda gå över? Hoppas inte det ska hålla på allt för många månader, för hon är så snäll och go när hon mår bra.

Var och köpte ett par nya vårskor till William idag. Köpte ett par i helgen också men upptäckte snart att de luktade skit! Sån kan han ju inte gå till dagis, då tror de ju att han trampat i hund eller kattskit! Körde dem i tvättmaskinen men det hjälpte inte så det fick bli ett par nya. I den skoaffären jag var i idag sa hon att PAX haft en del misslyckade sulor förra året. Det kan ju varit ett sånt par jag köpte i helgen. Så idag var jag så trevlig i affären att jag gick runt och nosade i alla skorna och en nyinkommen sko var det "skit-varning" på. Jag kände en antydan av den där äckliga lukten. Så ni som har storasyskon, glöm inte lukta i skorna om ni ska ha PAX:s gympadojor ;). Jag kan ju tillägga att jag köpte en sån gympadoja, men en modell utan lukt...

Kan du inte försöka reklamera dem? PAX är ju inte det billigaste och om de dessutom erkänner att de misslyckats?

Hur gammal är det William är?

Jag tror att magont vanligen går över vid ca 3 månader. Sen finns det ju så klart undantag, att det finns de som har riktig kolik i både 7 och 9 månader, men vid ca 3 är nog tarmarna vanligtvis färdigvanda sas. Hoppas det släpper snart!! Vi har bara lite "sedvanligt" knorr, pruttande och sparkande vid 4-6tiden på natten. Tippar att det är för att vi liggammar och det då inte blir någon naturlig rörelse och rapning efter maten. Är inte varje natt heller så jag är nog lyckligt lottad där.

Åh så tråkigt med släkten, jäkla vulkan! Ja inte bara att man sover konstigt, bära barn blir sällan ergonomiskt rätt, speciellt inte om de vill sitta utåt och vara med och man försöker laga mat samtidigt....

Ja, jag borde gå tillbaka och prata med dem i butiken i alla fall. Pax kanske blir glada av att få reda på sina misstag. Det dumma är ju att jag kört dem i tvättmaskinen... Fast även om jag inte gjort det och bara bytte borde det ju inte vara någon annan som vill ha skor som luktar skit...

Han är 3 år efter midsommar min "lille" William!

Tack för svaret angående magont! Jag får hoppas det går över nu runt 3 månadersåldern då. För det bör inte vara någon riktig kolik, för så illa är det inte. Och hon gråter aldrig på natten (trots att vi liggammar). Vi har haft sån tur så vi har inte haft en enda vaken-natt. Fast i längden tycker jag man blir lite sliten av att vakna ett par gånger på natten och amma + att storebror kommer in till oss under natten någon gång och vill ha välling. Sen ligger han väl och sparkar på oss resten av natten/morgonen.

inte bara att man sover konstigt, bära barn blir sällan ergonomiskt rätt, speciellt inte om de vill sitta utåt och vara med och man försöker laga mat samtidigt....

tell me ´bout it. :crazy:

vi har en bumbo som vi sätter på köksön, där ser hon allt jag gör och är jättenöjd med det! å ja slipper bära. :banana:

Idag har superosmidiga jag vart på mammajoga!! :rofl:Hur fula övningar som helst men vad skönt för kroppen! Kände mig som en ny människa när jag var klar så jag ska nog fortsätta gå.

Tilde har förresten börjat träna på att vända sig från rygg till mage! Halva hon kommer runt men så får hon inte till hur hon ska vinkla benen å blir skitarg.

*KL*

Här passerade vi snabbt smakis-stadiet. Allt och lite till går ner, ingenting är ratat än så länge, utan tvärtom så förvandlas Liam till en piraja såfort skeden kommer framför ansiktet. Potatis, morötter, majs, ärtor, palsternacka, mango, katrinplommon och blåbär är smakerna vi gått igenom så här långt. Plus gröt med banansmak och vanlig gröt. Han får gröt med fruktpure till frukost, grönsakspure och lite fruktpure som efterrätt till lunch och gröt med fruktpure igen till kvällen, däremellan ammas det efter behov.

Lite besviken är jag att jag inte fått se en enda grimash (stavas?), ansiktsuttrycket är detsamma oavsett vad jag stoppar i honom.

Just det, Liam har börjat "prata" också, säger Mmmmmm efter varje sked med mat man stoppar i munnen på honom...:D

Ah vad smidigt, Matilda på sin tron :D

Lillaliv så härligt med ett litet matvrak! Jag tror det stavas grimas helt enkelt!

Vi har haft sån tur så vi har inte haft en enda vaken-natt. Fast i längden tycker jag man blir lite sliten av att vakna ett par gånger på natten och amma + att storebror kommer in till oss under natten någon gång och vill ha välling. Sen ligger han väl och sparkar på oss resten av natten/morgonen.

Exakt så är det hos oss med. Rätt bra nätter i det stora, men kombinationen gör det rätt slitigt. Storebror har en förkärlek för att vakna tidigt med...5-530 cirka... Ibland blir vi väckta av "färdig". Då har han redan hunnit till toan för att bajsa :rofl:

Haha då kan man ju inte direkt låta bli att gå upp heller :D

Jag och Isaac har faktiskt flyttat ut ur jättesängen. Han vaknar vid 06 och ligger och gurglar och då vill jag inte väcka varesig sambon (som jobbar natt) eller Sam. Så vi ligger i ett gästrum och så kommer Sam in när han har vaknat och myser lite med mej och Fisak!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?