Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Du är så duktig på å filma, vi har nästan inga filmer alls på ungarna men det beror nog på att vår släkt träffar dem ofta ändå. Hade man inte gjort de hade jag nog oxå vart lika flitig som dig. Nu är det knappt så jag hinner ta kort på dom!!

Och vad duktig Isac är. Tilde är helt ointresserad av att vända sig men när hon väl är intresserad så är det inte många mm kvar. Ligga på mage hatar hon, så de är väl klokt av henne att vänta med att rulla ;)

Idag har vi vart på rytmik på öppna förskolan. Jätte uppskattat av båda barnen, och där var grannen med en 5 veckors! Jag hade ingen aning om att det fanns barn i de huset, trodde han bodde där själv men har tydligen då en sambo och en jämnårig med Rasmus. Jag har aldrig sett dom, men hon åkte direkt efter rytmiken så jag hann inte prata med henne. Men fick trevligt fika sällskap av en annan mamma och 2 pappor :)

Jag tänkte mest på scenariot att barnet sover, du är ensam hemma och hunden måste kissa. Klockan tio på kvällen typ. Bor man mitt i stan kanske man inte har någon lust att lämna barnet ensamt i tio minuter medan man går ut med hunden och man har nog ingen lust att dra med barnet heller. Ska man bara ut och kissa i trädgården så hör man ju om barnet vaknar.

Annars tror jag inte det är nåt problem. Min valp är ett och ett halvt nu, och Sam är två och ett par månader. De har superkul ihop, Sam älskar hunden! (och alla andra djur också :)) Whippets är skitfina, lycka till!

Idag har Norpan varit modell i en hel timma. Jätteduktig har han varit. Legat på golvet bredvid mig eller suttit i famnen. Skönt att kunna jobba lite och spara lite föräldradagar. Och tur att han är så behändig. Med ett kolikbarn hade det aldrig fungerat.

I morgon ska vi köpa present till mormor och gratta henne på födelsedagen.

Whippet verkar vara en bra hund att ha tillsammans med barn. Mamma har två, de är jättesnälla. Men så har jag ju ingen vana av just den rasen så jag vet inte om de är representativa.

Vad skönt att du kan ha honom med dig! Ritar de av honom också? Det måste vara lite skoj för studenterna med ett dubbelmotiv!

Nils har hunnit gå upp duktigt, men det kanske beror på att han slutat bajsa :crazy: Nu var det sex dagar sen! Gången innan var det också flera dagar från att tidigare ha bajsat typ 5-6 ggr/dygn. Han verkar inte direkt olycklig, men fiser hela tiden... Har föstått att allt från flera ggr/dag till typ en gg/vecka eller tom två veckor är 'normalt' för bröstmjölk, men ändringen känns lite radikal?

Det verkar som om det hjälpte att skriva här, nu har han äntligen bajsat! Inte hårt, men liksom grönare än annars och inte sådär grynigt... Tänk att man kan bli så glad för lite bajs :bump:

Låter som att vi haft samma problem! Herman har blivit som en ny bebis sedan vi började med tillägg! Vi får väl se hur länge till han tar bröstet. han nekade det i morse och blev inte nöjd fören jag fixade flaska till honom.

KL

Jag vet inte om jag är helt galen nu, men vi ska kolla på valp i morgon :love: Jag har ju velat ha en whippet i så många år, och nu klaffar allt känns det som. Uppfödaren bor till och med tvärs över vägen! Och det bästa av allt är att valparna är 5 månader (hon har två kvar) så vi slipper ju det värsta med rumsrenheten. Jag känner mig lite osäker på hur det ska funka, men nu är ju ändå den bästa tiden. Jag är hemma och Herman är ju en snäll bebis sedan han började få tillräckligt med mat :angel: Nån annan med valp alt hund och bebis?

Jag har inte haft valp och bebis men jag har när vän som haft det. Och det som jag tycker är den största grejen är att du ska ha tid/energi till att uppfostra båda två. Får man en väldigt snäll hund så går det väl ganska bra men får man en som är mycket tonåring så kan det bli värre.

*kl*

Igår var jag iväg o väde Eddie, 9v. 5510 gram, 58 cm lång. Börjar bli en stor pojke :D

idag fick jag en glad nyhet. Mitt fack (unionen) har stämt min arbetsgivare då dom inte har förhandlat med dom ang uppsägningen av oss. Så dom har krävt skadestånd, men istället för att det tillfaller förbundet så får jag o en av mina kollegor (vi var bara 2 som var med i unionen) 1 månads lön i avgågsvederlag :banana::bump:

Nu lär jag kanske inte få dom försen jag slutar (feb 2011), men det gör inget :laugh: så det kan lön sig att vara med i facket.

Frågan är om det räknas som lön o jag då inte får ta ut föräldrapenning samtidigt?

Senast ändrad:

Jag hade världens ångest igår! Då allt gick snett med vår förra hund (mentalfel samt fysiskt ofräsch) är jag livrädd att det ska bli detsamma med denna. Chansen är ju förstås minimal, men jag måste nog bearbeta det lite innan vi vågar skaffa hund igen... Jag som trodde att jag var redo. Jo tjena :grin:

Stor? ;)

Var också på bvc igår
10 veckor och 1 dag: 6850 gram och lång. Jämförde med storebror som vägde samma bär han var cirka 4,5 månad. DET kallar jag stor :crazy: Men roligt att syskon kan vara så olika!

Och Rasmus som är en lillplutt (2½ år 84 cm å 11 kg) så är Tilde mindre än honom som bebis. Skönt med ungar man kan bära på länge ;)

Igår var jag på hoppträning :bump: Fy f*n va nervös jag var, fegade lite i min ridning så de blev några stopp. Men så kul de var och både jag å hästen var helt tokslut efteråt.

Hehe ja bäcken är inte så djup så jag tänkte det var ett bra ställe att lära sig på. Lära sig att lyssna på mamma som säger att bäcken är kall haha. Jag har inte orkat sätta mig in i hur man redigerar i mobilen men där finns ett program att göra det i. En kameravideo borde ju vara lika bra tycker man. Det är superskoj att ha sedan, och som sagt ett toppensätt att hålla kontakten med dem där hemma.

Min mamma kommer hit en eller två gånger om året och min pappa likaså (fast inte tillsammans :)) och jag är hemma ungefär tre gånger om året när jag inte är gravid! Skype är absolut superbra för Sams relation med mormor och morfar, och det gör att han alltid känner igen dem när vi åker och hälsar på. Nu när han är två tittar han på flygplanen på himlen och säger kyka moffa. (Titta där är ett flygplan, ett sånt åker vi i när vi hälsar på morfar är ju vad jag tror han menar då :p)

Det var aldrig några jätteproblem att åka ensam med ett barn... Värre är det nu :D Men det blir väl bättre det med, nästa gång är Isaac 6 månader och Sam 2,5. Och om jag vågar åka hem till jul är Sam 3 och Isaac 1.

Igår testade jag att filma lite med kameran, men Nisse var inte så inspirerad just då. Alltid när han gör ngt kul har jag lagt kameran på ngt konstigt ställe o hittar den inte :o Men ska testa lite mer!

Bra ide med skype o webkamera! Min mamma är inte jättehaj på såna grejor, men är ju inte så svårt egentligen. Jag/vi har också åkt hem ungefär lika ofta som du tidigare, men sen nyår har vi hästarna hemma vilket komplicerar det hela lite. Hade tänkt lämna dem i gamla stallet när vi åker bort, men den ena är rätt lurig (typ omöjlig) att lasta så vi får se hur det går. Kanske kan hitta ngn i närheten som kan hjälpa till eller så (har inte bott här så länge så känner ingen lämplig). Första gången jag åker måste min man jobba, så då kan han ta hand om hästarna :love:

Jag flög ju själv med min 3åring och bebisen i helgen. Storebror skötte sig exemplariskt, de tar det mer på allvar när man är själv.

Var ett par där med sina två barn och den stora ålade på golvet i vänthallen. Det hade storebror säkert också gjort om vi varit med båda, men när man är själv så skärper han sig. E var vaken hela tiden men lugn, på hemvägen tyckte han dock det var trist och surnade till lite.

Och Rasmus som är en lillplutt (2½ år 84 cm å 11 kg) så är Tilde mindre än honom som bebis. Skönt med ungar man kan bära på länge ;)

Håller med, önskar att jag specificerat min beställning av bebis bättre ;) Men man tager vad man haver:laugh:

Han satt faktiskt på min mage på nyårsafton när vi var å kolla på mopperace! Vägra sitta i vagnen eller hos pappa och jag med min stora mage fick ha honom ovanför den. 2 dagar senare var Tilde född ;)

Tilde har förresten fått smakis idag, banan och bröstmjölk. Åh vad gott hon tyckte de var och vad förbannad hon blev när hon inte fick mer! Tänkte köra på banan till mellis när jag å Rasmus ändå äter frukt. Sen ska hon få lite potatismos till lunch :)

är det vanligt att de inte gillar potatismos? Moa tittar på mig som om jag gav henne kräkmedel blandat med diskmedel och en skvätt mäsk i och allt åker ut. Har gett henne typ 3 gånger, kanske 4. Men visst hon gillar inte grönsak-kycklingröran heller.. banan och blåbär är :d:banana:

matilda är inte heller förtjust i potatis. och speciellt inte om den är blandad med morot! hon blir såhär: :eek: och får världens kväljningar!
ren morot är mumma, likaså päron.
majs går fetbort.
blåbär funkar sådär (blir sånna ohyggliga fläckar på kläderna bara!!!!!)
katrinplommon är åxå gott. :d

ch lagom till hon blev bättre i magen, så blev jag sjuk. hade närmare 40 grader inatt och ont i varenda led! och så svag! rkar inte ens lyfta henne längre och hon väger bara 7,1 kilo..... så gubben fick snällt komma hem från jobbet och ta henne.
och till råga på allt så har ryggen gett upp igen och jag har fått ett mindre ryggskott. jättelätt att röra sig! *NOT*

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård