Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

För oss kostar den 1100kr för 8 ggr det är lite dyrt men det är kul att testa. För babymassagen betalar vi bara 350kr för 6 ggr, men då sponsrar kommunen:)

Tänk vad olika det kan vara, vi betalar 50 spänn för massagekursen... Eller rättare sagt, massagekursen är gratis, materialet kostar däremot 50 spänn..

ungefär som hos oss. jag betalade 100kr för babymassage 5gng... då ingick material o fika varje gng.

Oj, det var verkligen varierande priser. Här betalar vi 500 för babymassage på 5 tillfällen.

Idag har Norpan förresten provåkt en Honda CRV. Imorgon bär det nog iväg till VW-försäljare för att provköra någon Passat. Norpan vill att vi skaffar ny bil säger han.

Sen har han sovit bort i stort sett hela dagen. Hela förmiddagen sova han. Var vaken en liten stund vid två för snutt och sov sen fram till fem och lite i bilen.

Hon som hade kursen tjänade på oss fyra mammor 400:-/gång. Har man eget företag så är inte det någon stor summa för den dryga halvtimma det var. Det drog oftast iväg betydligt mer än en halvtimma. Och inte var det subventionerat via kommun eller nåt.

Men jag har haft nytta av massagen. Bra när man har en liten unge med magknip och så. Och jag min stackars trasa tvingades ut och träffa folk. För det behövde jag just då.

Mkt benutrymme bak så båda barnen kan åka där och man kan sitta normalt i fram.
Stor lastvänlig skuff.
Får dra 1400kg med b-kort.

Sugen på en volvo 855 T5R :) (För V70R får dra så lite...)

*KL*
...och här tycker jag att jag inte har tid med någonting! Med ettan var jag alltid ute och for (som jag har nämnt innan) och nu med tvåan har man full schå att försöka komma i tid till dagislämningen vid 9, så jag skulle nog ha svårt att hinna med babysim och babymassage även om jag gärna skulle gå på det. Har varit på öppna förskolan en gång med William och Alicia (fast hon sov hela tiden) men det känns lite som det kvittar... W får ju ändå leka av sig på dagis 3ggr/vecka. William har förresten kommit i sån trotsålder! Det verkar liksom vara jobbigt för honom att byta miljö. Många gånger ser det ut såhär för oss: När vi ska till dagis vill han inte dit, sen när jag hämtar vill han inte åka hem. När vi skulle till öppna förskolan ville han inte dit, sen när vi skulle hem skulle han inte därifrån heller utan han låg och gallskrek på golvet så jag typ fick släpa honom ut till bilen. Sen när vi ska till morfar så ska han inte dit (fast han kan tjata en hel dag om att åka dit) och när vi ska hem är det samma sak. Och idag skrek han hela vägen hem från stan (10 minuter) om att han inte ville åka hem. Vi hade varit på "raggarbils crusing" i stan, men det var ju inte bilarna som var intressanta utan trummorna och högtalarna de hade ställt upp på torget (han blir nog musiker).

Häromdagen fick jag förresten hem min manduca-sele. Testade den lite idag men när jag började trixa och dona med Alicias fötter började hon skrika sen var inte det roligt längre så då gav jag upp för idag (hon var skrikig för övrigt också så det var nog inte bara selens fel). Det lilla jag hann testa kändes den i alla fall bra! Fast jag hade henne i bebisinsatsen. Men det känns som benen hamnar jättekonstigt. Nu hamnade de lite halvt om halvt utanför selen (halva foten kanske). Enligt instruktionen är ju dockans ben utanför även om bebisinsatsen används. Men det måste väl vara okej att ha benen innanför selen så de inte syns om de liksom inte räcker till för att vara helt ute (om det nu är någon som vet)? Jag tycker förresten inte att selen verkar så krånglig som många verkar tycka. Fast då har jag ju inte testat att bära på ryggen ännu...

Ja, passaterna tycker jag verkar rymliga. I alla fall våra bekantas från -99 och den får dra över 1400 på b-kort.

Ok.

Jag har annars en volvo 940 kombi till salu. (Eller så får jag betala för att någon ska ta den...) Men den köper man bara om man är händig för det är lite att göra med det yttre om man säger så. ;)Måste byta en styrled bara på ena framhjulet. Annars är den helt ok att köra. Inte så pigg som när den var ny men annars bra. Drar 1500 med B-kort.

Nä, det lutar nog åt Honda CR-V just nu. Kommer in en 07:a till Hondaförsäljaren som vi är intresserade av. Jag kan inget om bilreparationer så jag vill ha en lite nyare. Och gärna en som är lite högre och mer bränslesnål. Det är denna. Blev förvånad att den drog så lite som 0,65l/milen. Barn och barnvagn får man plats med. Och kanske en och annan sadel.:D Plus att den får dra 2 ton. Jag har E-kort så jag kan lasta på jag.

Haha precis sådär är Sam också. Först vill han inte gå ut, sen vill han inte komma in, han vill inte bada, sen vill han inte komma upp ur badet. Haha nu när jag skriver det så låter det ju lite lustigt men allting är en kamp just nu! Om jag inte säger "ska du följa med till Irene och rida på hästen?" då säger han JAPP och så flyger alla kläderna på :D Fast jag tycker inte det stör mej så mycket att han är så avig, vill han inte gå ut så slipper han för det mesta, och måste han gå ut så klär jag på honom ändå. Mitt största problem är att han är så våldsam. När han inte vill något eller när han blir trött och hungrig så bits, rivs och knips han. Jätteotrevligt. Om jag t ex sätter mej ner för att förklara för honom så kan jag få mej en lusing, och om jag hinner fånga och håller fast honom i armarna och tittar honom i ögonen för att förklara så försöker han med en dansk skalle. Då blir jag så arg att jag känner för att kasta honom i väggen med huvudet före men det gör jag såklart inte.

Och när han blir arg så kastar han sina leksaker i golvet, typ sin nya traktor som han älskar. Och när jag tar den ifrån honom (efter att ha varnat) så blir han skitilsk och lägger sig på rygg och dänger huvudet i klinkersen så det ekar i väggarna - och blir såklart jätteledsen. Det är jättesvårt att ha en tvåochetthalvtåring just nu. Just nu hade jag gärna lämnat tvåochetthalvtåringen på dagis 8 timmar om dagen och bara gosat bebisfötter.

Det låter hemskt jobbigt när ni som är tvåbarnsföräldrar beskriver det. Men ändå är jag beredd att skaffa ett barn till. Snart. Jag är fullt beredd på detta och har ju som jag nog berättat tidigare en viss vana och vet hur förbannat tröttande det är med ungar som bråkar och ha en liten.

Jag vill ha en unge till nästa år. Basta! Och med tanke på hur jag slarvar med minipillren så lär det ju inte vara en omöjlighet.:p

Igår var vi förresten inne på Babyproffsen och köpte en babysitter. Det stod en tjej med stor mage före mig i kön. Tårarna började bränna bakom ögonlocken på mig. Jag kände mig nästan missunnsam mot henne. Magtråden vill jag inte gå in och titta i. Har ingen lust att skriva nåt trevligt alls. Egentligen saknar jag inte att vara stor och otymplig men det var ändå så härligt att vänta barn och föda. Den bästa tiden i mitt liv hittills. Även om jag nu har mitt älskade barn utanför magen så längtar jag ändå efter att få gå i väntans tider och föda. Helst vill jag göra om graviditeten med Viktor men det är ju omöjligt.
Jag ska kanske satsa på att bli surrogatmamma så slipper jag vara avundsjuk och missunnsam mot folk som är gravida. ;)

Senast ändrad:

Det allra segaste tycker jag är när William tjatat om att gå ut och vi går ner och klär på oss. När Alicia är påklädd och nerbäddad i vagnen så ska han helt plötslig inte gå ut! Då har han helt plötsligt hittat sin bobby-car som han racear (stavning??) runt på helt plötsligt. Alicia gallskriker och William också när jag blir less och tvingar på honom kläderna. För egentligen vill han ju gå ut, det vet jag ju!

Usch, det är inget kul när de är våldsamma, men det är nog en övergående fas. Man får hoppas att det inte håller i sig för länge bara och att de är snälla mot småsyskonet. William är väl relativt lugn av sig, men han var mer sån att man fick sig en smäll rätt som det var runt 2,5-års åldern, som du säger (nu är han ju 2 år och 10 månader).

A-K:
Härligt att du verkligen känner för en till! Här tror jag det är nog med barn. Tycker det var urtrist att vara gravid och en "otrevlig/äcklig" känsla att föda (vet inte riktigt hur jag ska beskriva det). Detta trots att jag haft en jättebra graviditet och otroligt lagom och smidiga förlossningar. Ha ha, nu säger jag att om jag får ett barn till hamnar väl "innandömet" utanför ;), för det känns som att allt där inne har trillat ner en vånging för varje barn... Tänk de som fött 8-10 barn...

Sen kan jag tillägga att på ett sätt är det lättare med 2 barn och på ett sätt är det svårare (i det stora hela tycker jag nog det är lättare med 2:an). Med första var man så ovan och det var sån otrolig omställning att det bara var jag och barnet som gällde (= att så gott som inte få någon egentid). Nu med 2:an är jag ändå inte van att ha någon direkt egentid, så det bekommer mig inte på samma sätt att alltid gå och dra på bebisen, mata, byta blöja och allt vad man gör. När den store är på gott humör får man ju istället hjälp att underhålla den lilla, vilket känns underbart!! Det som känns mest frustrerande här är i så fall att William är så pappig och alltid frågar vart Willes pappa är när vi är ensamma. Ibland bryter han ihop men oftast köper han när man säger att pappa är på jobbet osv.

Nu ska jag byta bajsblöja!

Senast ändrad:

Hon som hade kursen tjänade på oss fyra mammor 400:-/gång. Har man eget företag så är inte det någon stor summa för den dryga halvtimma det var. Det drog oftast iväg betydligt mer än en halvtimma. Och inte var det subventionerat via kommun eller nåt.

Men jag har haft nytta av massagen. Bra när man har en liten unge med magknip och så. Och jag min stackars trasa tvingades ut och träffa folk. För det behövde jag just då.

okej, baby massagen jag går på är via bvc..o vi håller på 1,5 timme..(då är det fika o snack me).

ak jag tnker såhär - man skaffar inte tvåan för att det är superskoj att ha en tvååring och en bebis, man skaffar tvåan för att man vill ha fler barn. För om ett år tänker jag att då är båda mer i samma fas, typ vill vara ute och rota. Nu vill Sam bara vara ute och rota och bli aktiverad medan Isaac bara vill gosa, bli buren och äta. När de är 6 och 8 kommer de tycka samma saker är roliga (typ) så det är bara nu som är en stressig fas på detta sättet (att man inte kan göra båda lyckliga hela tiden).

Jag måste vara knäppast för jag hade gärna haft en till :D

Jag måste vara knäppast för jag hade gärna haft en till :D

Jag oxå, och två till..å tre till... :angel:

Idag har jag vart på träningstävling :bump: Är asnöjd med pållen. Tilde skötte sig och när jag hoppat klart kändes 80 + 90 cm klasserna lekande lätt. Är ju ingen skillnad att hoppa 90 cm eller 50 cm, hästen hoppar ju lika högt ändå ;)

Nästa tävlings, som e på riktigt 15 maj :bump:

Jag förstår det. Själv har jag sex år till närmsta lillasyster=jag fick ha andra lekkamrater.

Jag vill också ha barnen tätt så de kan ha glädje av varandra tidigt. Visst har jag o mina systrar mycket kul nu när alla är vuxna.

Dessutom så vill jag inte sprida ut det och få barn vart fjärde, femte år eller så. Då har man ju små barn så länge. Jag är ju 35 snart och tycker att det är lika bra att köra på om man ska ha fler. När mina barn tar studenten lär jag ju vara nästan 55!:eek: Man vill ju kunna orka med dem även som tonåringar och senare ev barnbarn. Svårt att hänga med över stock och sten med rullator.;)

Att det blir skitjobbigt räknar jag med. Bävar för det. Men vill man ha fler barn så är det bara att bita ihop och se glad ut.;) Och gnälla av sig lite ibland. För det får man!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 629
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar