Sv: Vinter 9-10, del 3!
Det allra segaste tycker jag är när William tjatat om att gå ut och vi går ner och klär på oss. När Alicia är påklädd och nerbäddad i vagnen så ska han helt plötslig inte gå ut! Då har han helt plötsligt hittat sin bobby-car som han racear (stavning??) runt på helt plötsligt. Alicia gallskriker och William också när jag blir less och tvingar på honom kläderna. För egentligen vill han ju gå ut, det vet jag ju!
Usch, det är inget kul när de är våldsamma, men det är nog en övergående fas. Man får hoppas att det inte håller i sig för länge bara och att de är snälla mot småsyskonet. William är väl relativt lugn av sig, men han var mer sån att man fick sig en smäll rätt som det var runt 2,5-års åldern, som du säger (nu är han ju 2 år och 10 månader).
A-K:
Härligt att du verkligen känner för en till! Här tror jag det är nog med barn. Tycker det var urtrist att vara gravid och en "otrevlig/äcklig" känsla att föda (vet inte riktigt hur jag ska beskriva det). Detta trots att jag haft en jättebra graviditet och otroligt lagom och smidiga förlossningar. Ha ha, nu säger jag att om jag får ett barn till hamnar väl "innandömet" utanför
, för det känns som att allt där inne har trillat ner en vånging för varje barn... Tänk de som fött 8-10 barn...
Sen kan jag tillägga att på ett sätt är det lättare med 2 barn och på ett sätt är det svårare (i det stora hela tycker jag nog det är lättare med 2:an). Med första var man så ovan och det var sån otrolig omställning att det bara var jag och barnet som gällde (= att så gott som inte få någon egentid). Nu med 2:an är jag ändå inte van att ha någon direkt egentid, så det bekommer mig inte på samma sätt att alltid gå och dra på bebisen, mata, byta blöja och allt vad man gör. När den store är på gott humör får man ju istället hjälp att underhålla den lilla, vilket känns underbart!! Det som känns mest frustrerande här är i så fall att William är så pappig och alltid frågar vart Willes pappa är när vi är ensamma. Ibland bryter han ihop men oftast köper han när man säger att pappa är på jobbet osv.
Nu ska jag byta bajsblöja!