Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

jag fick frågan idag:är det en pojk eller tjej?

Där satt Moa i sin bilstol, i rosa mössa, vit jacka med rosa och lila hjärtan på, rosa velourbrallor och lila strumpor:D

"Ähm jo det är en pojk"!

hur gick dettta till, jag som inte skulle bli en sån som klädde min ev dotter i stereotypiska kläder:eek:

KL

E måste ha kommit in i 12 veckorskris. Skriiiiker i vagnen istället för att sova som han brukar. Känner mig som Södermalms barnplågare nr 1 när han ligger där och gallvrålar.

Kämpig morgon då även storebror gallskrikit för det inte var Dora när han tyckte det skulle på TV. Mitt fel såklart och pappa borde komma hem och fixa det. 3årstrotsen stiger åt huvudet ibland, eller så har han alltid varit så här och jag skyller på 3årstrots....

:rofl:

Förlåt men... *frust*... jag är väl övertrött. Södermalms barnplågare...:rofl:

Och jag har en kompis som har samma "Dora-problem". Dora är dotterns stora idol. hon är också tre år. Och ett halft.

Fick också förfrågan häromdagen om Viktor var tjej eller kille. Han var väl inte så stereotypt klädd. Grå body med Rolling Stones-munnen på.

Annars har han en rosa och vitrandig body. Lite mörkare varm ton. Den passar han i. Ljusrosa skulle han inte se klok ut i. Han är så ljus själv.

Då måste ju jämställdhetsdebatten ha nått någonstans!

Dora är skitbra tycker jag! Sam är också jätteförtjust i henne och jag tycker hon är bra och pedagogisk.

Vem är Dora?

Pedagogisk? Här är det Pippi som gäller. Det vet väl alla att man kan flyga med en säng? :D

idag vände sig Tilde från mage till rygg :bump:

Dora utforskaren helt enkelt på svenska. Går på Nickelodeon. Här gillas annars Pippi och Postis Pär samt STORA MASKINER. Det är 5minutersprogram om exempelvis Hjullastare, Dumper, Vägvält och andra "stora maskiner". Har gått på barnkanalen tror jag och de går om och om igen!Rekommenderas varmt till traktor och maskinintresserade.

jag fick frågan idag:är det en pojk eller tjej?

Där satt Moa i sin bilstol, i rosa mössa, vit jacka med rosa och lila hjärtan på, rosa velourbrallor och lila strumpor:D

"Ähm jo det är en pojk"!

hur gick dettta till, jag som inte skulle bli en sån som klädde min ev dotter i stereotypiska kläder:eek:

Fast idag är det ju faktiskt endel som även klär sina små pojkar i babyrosa. Det märker man ju tex på resonemanget i vissa trådar här på buke.

Jag är en sån där som älskar rosa till min lilla tös. Hennes garderob består nästan endast av rosa plagg. Men ska jag vara ärlig så börjar jag faktiskt bli lite trött på rosa efter 3 månader i denna vackra färg... Det får snart bli en tur in till Kalmar. De har ju öppnat en ny butik med kläder från Villervalla!!! Då kan det nog bli något annat än rosa...

Och svtplay vår bästaste kompis. ;)

Ha ha, jo tack! William ska alltid kolla på luckorna (från bolibompa). Men som tur väl är går det att söka efter dem på svtplay. Det trista är dock att de bara håller på i ett par minuter, sen ska man sätta igång nästa luck-inslag...

Om ja får bestämma så är matildas garberod cerise och limegrön. :D
hon är ganska mörk i sin ton, så hon passar kanonbra i starka klara färger!

Nope det hjälper inte! Jag brukar klä Tuva väldigt varierat, hon har allt från blått till könsneutralt till rosa. Jag vill inte klä in henne i facket flicka, men samtidigt inte vara extrem åt andra hållet,hon kan gott ha klänning ibland också!

Här är lite nya bilder på min lilla "kille", snart 4 månader!

059.jpg

043.jpg

039.jpg

019.jpg

Får jag bestämma är Tildes garderob Rosa i alla nyanser, och min garderob är lika rosa den :love:
Och i storebror och pappas garderob får de gärna vara lite rosa oxå :angel:

Det här tycker jag är jättefint
30710798.jpg

När jag shoppar utan att tänka efter brukar det bli limegrönt för hela slanten... Försöker variera mig lite efter att jag insåg det (tom vårt kök är limegrönt). Turkost är en annan favorit - eller snarare alla starka färger är roliga :) När Nisse sitter i babyskyddet som vi köpte begagnat (billigt, kanske för att den skrik-cerisa färgen avskräckte?) brukar folk fråga vad hon heter :grin:

Turkost och brunt tycker jag om, både på mig och E. Fast jag har själv mest svarta kläder och E blåa...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 661
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 970
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 330
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar