Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Då kan jag säga att vi har det precis likadant och har haft det så i några veckor nu. M har dessutom jättesvårt att släppa bröstet, pillar jag ut så vaknar hon. Igår tog det 1 timme innan hon kom till ro och somnade (och hon sov då i 2 timmar). Från 4 på morgonen så sover hon bara en timme åt gången. Jippie! :grin: Hon tar inte napp, hon blir jättearg, och jag vill inte vara hennes napp. Så jag förstår precis hur du har det!

Visst är det drygt! Och samtidigt vill man ju sova.... och får han inte snutta så blir det mindre sömn.

Precis! Och eftersom man ständigt ligger minus med sömnen så orkar man inte "bråka". Jag försöker att envisas för jag vill inte att hon ska bli helt beroende av mig för att kunna sova men det är svårt. :crazy:

Hahaha vad söt hon är, när hon gjorde precis den minen påminde hon lite om han, Kalle Morelius (stavning??)

Vilken komplimang :p ;). Jag funderar fortfarande på hur man först kan få ett barn som är jättemörk och sen ett barn som nästan ser rödhårig ut. Inget ont mot rödhåriga, men jag trodde verkligen att jag skulle få en lika mörkhårig unge till. Det är faktiskt lite kul att se att det kan bli så olika. Alla funderar på vem hon är lik... och nej, Kalle Moreus har inte uppträtt här i närheten för något år sen... ;)

leia: Ja tuppkammen är liksom lite svår att bli av med... Det är extra "snyggt" om man kollar bakifrån där det är så vackert avskavt också...

Cilla: Mysigt att ha fått hem hästen! Sadeln ser faktiskt väldigt skön ut!

Aha, fler som blir anklagade för att ha en annan pappa till barnet.;)

Vi tror ju att Magnus Samuelsson var här omkring första maj förra året.:p

Norpan har förresten fått ett eget soundtrack: La Grange/ZZ Top. Han o norppappan sitter visst o diggar till den ihop ibland.

Igår var norpbarnet med på dressyrträning, som f ö gick strålande, men han tyckte att det var hemsk att inte få vara hemma vid läggdags och var gnällig plus att han sket ner sig så stor han var. Mamma fick gå in med honom till ridhusägaren och byta.

Ja, det är ju lustigt att de alltid ska skita när det är olämpligt. Och det fattas bara också att de skiter igenom kläderna och man har glömt extrakläder hemma...

Är alltid garderad med extrakläder. Två bodysar, ett par byxor och en tröja extra i skötväskan.

Idag har vi vart och köpt tyg till Tildes namngivningsklänning :love: Den kommer bli rosa med blommor och massa fluff :love:

Hon pratar oavbrutet och leker och busar hela dagarna.

Tutta gör hon oxå om nätterna, har 2 gigantiska blåmärken på varje bröst för hon snuttat utanför bröstvårtan!

Med storebror åkte jag heller aldrig hemifrån utan extrakläder, för han sket igenom titt som tätt. Alicia gör det typ aldrig, så jag glömmer alltid hennes extrakläder. Däremot har det tyvärr hänt nån gång att hon kräkts ner sig istället. Som tur väl var hade de vi var hos lite gamla bebiskläder till dockan som passade perfekt.

Jerseyko: Det låter som hon kommer bli en fin liten prinsessa på sin namngivning! Vilken busa som snuttar så mamma får blåmärken.

Med storebror åkte jag heller aldrig hemifrån utan extrakläder, för han sket igenom titt som tätt. Alicia gör det typ aldrig, så jag glömmer alltid hennes extrakläder. Däremot har det tyvärr hänt nån gång att hon kräkts ner sig istället. Som tur väl var hade de vi var hos lite gamla bebiskläder till dockan som passade perfekt.

Praktiskt!!

Apnatt inatt och idag och imorgon är jag själv med barnen. Maken har äntligen kommit iväg för att hämta hem båten. Första natten själv-lite nervös. Sitter kanske här hela natten för att jag inte kan somna....

Idag blir det iallafall Skansken med barnens farmor.

Idag har Tilde vart helt underbar.
Väckte henne innan 6 för att åka på tävling, hon korrar lite, vrider sig, sträcker sig och gnuggar sig i ögonen. Öppnar de lite försiktigt och ger mig världens smile :love:
På tävlingen har hon vart världens solstråle och charmat allt i sin väg. Åkt sele på mina hästskötare, kommit till mig för ny blöja och mat.

Vid 18 började hon dock ledsna, vi kom hem och nakenfisade och myste innan brorsan kom hem från farmor. Då blev det pyamas och välling/tutte. Och vet ni vad som hände sen?
Testade att ge henne nappen eftersom hon bara snuttade-kräktes-snuttade-kräktes på mig. Resultatet:
30960026.jpg

:bump::banana::bump::banana:

Ja, visst är det gulligt när de vaknar med ett leende :love:
Vad duktig Tilde är som var glad en hel dag på tävling. Vilja har varit i stallet en gång och hon gallskrek från att hon kom in i stallet tills vi åkte hem :cool: Så nu får hon vänta lite innan jag tar med henne igen....

Jag har jobbat heltid nu i fyra veckor och min sambo har varit hemma med Vilja. Det har funkar kanon, men jag hade mycket hellre varit hemma med henne. Men nu har jag bara två veckor kvar sen är jag ledig i sommar utom nån dag när jag ska jobba extra.

Man är dock betydligt tröttare nu än innan man fick barn. Det märks att man inte sovit en hel natt på väldigt länge. Ändå måste jag säg att jag tycker Vilja sover ganska bra. Sover oftast mellan 21-06 med mat en gång på natten. Så jag har egentligen ingen rätt att gnälla. Men jag sover så dåligt när jag har henne i vår säng. Hon somnar själv i sin spjälsäng som står intill vår, men ibland är hon lite orolig på natten och då lyfter jag oftast över henne till oss. Men jag är rädd att rulla på henne eller att hon ska få täcket över huvudet så jag sover knappt när hon är där. Hur jag ni som samsover med era bebisar? Sover ni under samma täcke? Ligger barnet i mitten mellan er eller ytterst?

Vi har börjar ge pure nu med och hon tycker det är jättegott! Men hittils har vi bara gett morotspure, potatis eller palsternackpure. När kan man börja ge andra pureer? Alltså fisk och lite mer riktig mat som man mixat till en pure?

Cilla: Kul att du fått hem hästen! Sadeln ser urmysig ut! :laugh:

//zats

Tilde kör upp händerna i hästarna näsborrar och tycker de är jättekul när dom andas. Hon har vart med och raspat tänder, hovslagaren och hon är med när jag tränar. Då åker hon bärsele på min hästsskötare eller i famnen på min tränare och jollrar hela passet :love:

Tilde somnar i vaggan, sen ligger jag vaken ungefär tills hon vaknar för en snutt vid 1 ;) Vi sover under samma täcke och antingen i mitten eller mot väggen. Aldrig bredvid Rasmus när/om han kommer in till oss.

Tilde får gröt och sen smaka av min mat som jag mosar sönder med min gaffel.

jag sover under samma täcke, tycker det är enklast att hålla reda på deras temperatur då. jag byter sida och om isaac ligger ytterst så stoppaar jag en kudde under bädmadrassen så han inte kan rulla ut. jag är så himla van att samsova att jag sover jättegott. idag lyckades jag tom få honom att somna om när han vaknade klockan 6 så vi sov till 7.30 allihop!

E sover antingen i mitten eller i utkanten, med skydd. Aldrig bredvid storebror. Jag byter sida på natten så E ligger still. Ligger under samma täcke, men han har oftast inget alls. Jag har kofta på överkroppen för att inte frysa om armarna men kunna amma, och täcke på benen. Sover bra med honom.

När lillan ligger hos oss sover hon i mitten på sin kudde och under mitt täcke.

Idag har vi haft dop. Amanda sov i kyrkan och vaknade när prästen tog henne. Hon slickade sig om munnen när prästen hällde vatten på det. Hon trodde nog att hon skullle få bada. Hon gillade inte när de spelade på orgeln då grät hon.
Imorgon är det badysim och sedan ska hon bli vaccinerad. Stackars lillan.

KL

Nu har jag köpt en bumbo till E. Han gillar den, men säger inte riktigt till när det blir för jobbigt utan säckar bara ihop. Så man måste hålla lite koll på honom.

Puh, nu har jag haft båda barnen hemma själv i 3 dagar. Idag gick storebror till dagis-jag är rätt sackig mentalt känner jag. Ständig påpassning och uppmärksamhet.

Jag skulle egentligen gärna samsova, men jag är orolig för att min man (som sover som en stock, vaknar inte när Nisse skriker) ska rulla på honom eller så. Jag brukar få kämpa en del själv för att inte bli ivägputtad till kanten av sängen när han sprider ut sig... Nisse sover för det mesta i sin säng vid fotänden av vår säng (fast vi har huvudena där), men om han inte kan sova tar vi över honom till oss. Men då får han sova på utsidan av mig med amningskudden som ramla-ur-sängen-skydd, men det känns inte heller så säkert. Kanske ska ställa sängen mot väggen istället?

Ni som byter sida och bebisen ligger stilla, hur bred säng har ni?!? Vi har bara 1,60m och det känns lite trångt! Kanske ska lobba lite mer för en större säng :angel:

Misstänker att jag är ensam på planeten om att (nästan) aldrig liggamma. Tycker det är jättesvårt (typ omöjligt) att få till en bekväm position för både mig o Nisse. Båda ligger som omvända bananer => ont i ryggen och så fort jag slappnar av når han inte. Kanske har för små bröst :crazy: eller ligger helt fel??

Vi har 2,80 så där är gott om plats. Där jag och Isaac sover nu är det 1,40, vi ska snart ta av benen för jag är rädd att han trillar ur... Ställa sängen mot väggen är en bra idé. När Sam var liten och vi bodde i ett mobile home byggde jag som en stor spjälsäng där vi sov allihop, inte så smidigt mendet är ju inte för alltid.

Det funkar säkert inte för alla att liggamma, för mej funkade det inte att sitta med första barnet. Vi ligger nästan i fosterställning båda två när vi ammar, banan är inte skönt.

kl

Moa sover mellan oss, i skarven mellan två 90-sängar (180 bäddmadrass över). Varvat med försök att få henne ligga i spjälsängen men hon bara sälar sig över till mig eller blir skitarg när sängsidan är i vägen.
Eller ja, sover kan man väl inte säga att hon gör men det är ju en annan historia:D

När det är dags för bröstbyte vrider jag mig bara. orka resa på sig liksom:p + att isåfall skulle jag behöva göra det typ 5 gånger per natt:crazy:

Hon har fyllt 7 månader nu. Kryper, sitter och reser sig mot saker.. vart tog min lila flicka vägen som var helt beroende av mig? :(
Njut av era små!!:D

Senast ändrad:

När det är dags för bröstbyte vrider jag mig bara. orka resa på sig liksom:p + att isåfall skulle jag behöva göra det typ 5 gånger per natt:crazy:

Det är inte så bekvämt när man har små bröst, jag måste ligga nästa på ungen för att få till det. :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 666
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 970
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 330
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18