Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

kl

Nu har vi bokat dopdag! Det blir i en katolsk kyrka i Malmö den 21a juli, ni är välkomna hela bunten :D Ba skoja, ni får inte komma. Jag som har halv telefonskräck har dragit mig i flera veckor för att ringa, men nu är det gjort och jag dog inte! :bump:

Vi bjuder på en liten film när Isaac äter pasta med tomatsås

http://www.youtube.com/watch?v=qrsSVLepwSo

Förrutom att Tildes klänning kommer vara välsydd och min se ut som nått man sytt under sin första syslöjdslektion :angel:

Har era barn oxå blivit stora jätte fort :cry: Tilde ska äta själv och drar sig framåt när hon ligger på mage, hon pratar, leker, busar. Inte alls en söt liten bebis som bara äter och sover.

Har 2 kompisar som fick barn igår och i förrgår :love: Hoppas de kommer hem snart så jag får åka och sniffa på dem. En pojke 48 cm lång 3,7 kg. De skulle igentligen haft en jämnårig med Tilde men fick missfall :( Och sen en flicka 50 cm lång och 3 kg.
Jag sitter med världens klump i magen och nästan gråter när jag tänker på att de fått föda barn! Jag vill ju oxå!
Fast maken försa sig här om dagen, han som säger att han ska knipsa sig sa "Nästa gång du ska föda barn..." *hehehe* :devil:
Och nästa gång ska jag ha ett sommarbarn! Så vi ses kanske i sommarmammor 2014? Eller?

Förresten så finns de inget mysigare än en 2½ årings fantasi.
Rasmus igår, drar ner sin tröja och plockar ur en groda som satt där inne!
Och idag när vi var ute och gick slet han tag i mig, drog mig åt sidan och sa "AAAKKKTTAAAA!!" Jag frågade honom vad det var, han gick fram till dikeskanten, pekade "Titta, en krokodil!!"

Haha härligt med krokodiler i diket! Sam är inte i närheten av att vara så verbal. Han kör på tvåordsmeningar, det går sakta men säkert framåt.

Åh jag vill också ha fler barn! Kanske inte mitt i sommaren men jag ska ge fan i vinterbebisar, så jäkla jobbigt att vara nervös att få barn på julafton. Fast det blir nog inga fler här :(

Haha då skulle du hört när jag bläddrade när det var Family Guy! Nej mamma inte bläddra jag kollar på tjockisen.
:rofl:

Han är helt fantastisk med språket, långa meningar och nu kämpar han för fullt med grammatiken och "igår, nu, sen, imorgon" osv.

ojoj, krokodiler i diket! :eek:

jag har försökt ignrera att matilda blivit str ch behandlar henne frtfarande som hn är ett knyte.
fast igår försökte hon stoppa in ett mjukisdjur i munnen på mig och d insåg jag att mitt lilla knyte är en individ som kan tänka ch upptäcka saker. :crazy:
fick OMEDEBART dåligt samvete och tycker att jag kunde spendera lite mer till åt henne och inte bara ha med henne som ett bihang.

jaja, det kommer väl.....
men nu går hn efter mig i gåstolen och pillar mig på benet och jag har kommit å att det innebär att hon vill komma upp på armen.
bababababa-rörelser med munnen utan ljud innebär att hon är hungrig och hon vet vad bada och duscha innebär och är hon på dåligt humör vänder det så fort hon inser vad vi ska göra. :love:

Tuvis har också blivit stor, och jag tycker det är underbart! Nu ger hon mig nånting tillbaka, det har såklart varit givande att vara hennes mamma innan med, men nu är det roligt på ett helt annat sätt! Det är så härligt att få respons på saker man gör, och man kan leka med henne på ett helt annat sätt! Smakisar är skitkul, och ibland skriker hon när hon inte får mer. Senaste veckan har hon upptäckt våra ansikten ordentligt, hon kan ligga hur länge som helst och känna.Hon har olika ljud som betyder olika saker, är det riktigt kul skriker hon högt ah ah, och när hon anstränger sig blir det ett ilsket argh! Det ljudet kommer mest när hon försöker ta sig fram när hon ligger på mage. Det blir verkligen bara roligare och roligare!

*kl*
o även här går det frammåt. jack vänder sig från mage till rygg o tvärt om.
o har fått börja käka mosad potatis... vilket var suuuper gott.. världens leende när maten kommer nära och sen blir han jäääätte arg när maten tar slut o han blir erbjuden en tutte istället. vem fan vill ha samma trista gammla käk? :D

en liten bild från veckan, jack börjar sin häst karriär med att äta upp ett spö. smakade gott.
jack.jpg

framtida slavdrivare? ;)

Matilda kan nu sitta utan stöd en lång stund, har två tänder i nerkäken, en framme i överkäken och inte mindre än 3 st på gång fram - samtidigt! inte undra på att hon är lite gnällig och desperat biter i allt hon kommer över. (så glad att ja inte ammar nu!!!!!!!!!)

Tilde kommer bli farlig, ligger hon på mage krälar hon framåt målmedvetet efter leksaker. Men kan inte vända sig än från rygg till mage för tjockis armen är ju ivägen ;)
Idag klättrade hon från min kompis knä och upp på bordet! Flyttade armar och ben diagonalt och puttade på med fötterna när hon hittade bra fäste. Tror det kommer bli full fart med krypandet när hon börjar komma runt.

*kl*

Idag har eddie för första gången haft barnvakt sent på kvällen (mellan 17-23,30). Jag o sambon skulle iväg på 30 års fest. egentligen skulle Eddie följt med men då erbjöd sig bonus morfar att komma hem till oss o vara barnvakt.

Eddie har tydligen varit snäll. Sov när vi gick, men vart inte brydd när han vaknade. Åt, sov en stund till åt och sen somnade han för natten.

Skönt att veta att även någon annan kan natta honom utan problem o att han inte behöver somna vid bröstet.

Får se hur länge han sover då. Han har vaknat 3 nätter i rad redan vid 2, annars brukar han sova nonstop mellan 21,30-05.

Vi fick även en välförtjänt kväll helt ensamma på ett roligt 30 års kalas. Så vi kom nyss hem, sambon gick till grannen o jag satte mig i soffan o njuter av tystnaden.
Mina bröst känner dock av att Eddie inte har ätit på över 8 tim...

Vad härligt att ni fick en vuxenkväll och att det hade gått bra med Eddie! Förstår att du har två bomber till tuttar nu :D

Jag börjar jobba på måndag :( eller egentligen är det :) för jag gillar mitt jobb men jag hade gärna varit hemma nåt halvår till. Men pengar är ju bra. Imorrn ska vi till Kilkenny och simma med en kompis, jag och ungarna. Sambon jobbar hela dagen och hela natten med en liten brejk emellan.

usch, jobb... jag har ju inte ens anställning ja. :D (trist det åxå, kan ju inte göra ntt åt det nu, jag är ju mammaledig!!!!

idag har Matilda och jag ridit på Karisma. Hon satt framför mig i sadeln ch jag styrde tjusigt runt karisma på ridbanan med enhandsfattning. :D
men jag tror att tygeln var mer intressant än hästen. :love:

KL

Här är det sjukt:(. E är jätteförkyld och febrig och vill varken äta eller sova. Lite bättre i em, återstår att se hur natten och kvällen blir. Natten som varit var inte kul:crazy:

usch, det är så jobbigt när dom är sjuka!!!!
antar att du har suppar hemma?

måste bara uppdatera er lite åxå...
ni vet våra vänner, vars flicka brutit benet, dom är anmälda för barnmisshandel. flickan och mamman är nu på ett behandlingshem i grannkommunen för vidare utredning.
när gipset åkte av i torsdags kom det två poliser å hämta mamma och pappa till förhör.

nu väntar dom på provsvar om hon lider av benskörhet av nån mild grad.

uh, stackrs människor!!!
och dom har haft problem från första start.
i vecka 27 öppnade hn sig 3 cm och fick inte röra sig, fick tas med akutsnitt efter 3 dygns pinvärkar, fick infektion i snittet, klarade inte amma, tösen hade kolik, bröt benet inte mindre än 2 ggr och nu anmälda då....

hur mycket ska människorna behöva gå igenom? :crazy:

Och nästa gång ska jag ha ett sommarbarn! Så vi ses kanske i sommarmammor 2014? Eller?

Då får du föda själv. Jag tänker köra hårt jag.:D Och sen gnälla hela 2011 och därefter hur jobbigt det är med barn som är så nära i ålder förmodligen.:cool:

Kanske är dumt att skaffa en så tätt inpå men jag kan liksom inte vänta tills jag blir gravid igen och får föda barn. Jag är inte gravid nu, har tagit gravtest då jag mådde så himla illa för ett tag sen. Men det var nog förmodligen för mycket felaktigt kostintag. Jag ska ge fan i kaffe. Och kakor och godis. Igår blev jag slemmig i luftrören när vi var på restaurang med svärisarna på morsdagsfirande. Min magsyra stiger upp och retar både det ena och det andra.

Vickis var glad o trevlig hela tiden på restaurangen. Han låg i sin vagn och tittade i taket på lampor och pratade medans jag åt buffén. Till fikat så fick han sitta i mitt knä.
När vi kom hem så gick jag ut med honom i vagnen. Han somnade som en stock. Sov i säkert två timmar. Fick väcka honom för han hade bara snuttat ur vänstertutten innan och jag hade nästan slagsida.

Och så har jag hört mig för om dop. De ska se om de kan klämma in ett helgen den 19-20 juni. Och så ska vi sy dopklänning. Finns ingen så stor att den passar en snart 10kilosklump.

Det är säkert jättejobbigt för föräldrarna och jag känner med dem. MEN... det är bättre att myndigheterna kollar upp tio gånger för mycket än missar ett barn.

Jag har jobbat med sådana som man missat när de var små och som mått fyfan så dåligt som vuxna och pga det och medicinering dött.

kl
Oj, nu va det länge sedan jag läste tråden. Måste uppdatera mig lite. Men först en lite fråga. Herman sover oftast hela nätterna redan. Men nu tycker jag att han sover nästan hela tiden :confused: I går somnade han vid 19 (:eek:), sov till halv 6, åt massa mat, somnade om, sov till 9, åt. Nu somnade han igen vid 11. Ska dom sova såhär mycket? Är han sjuk? Är det normalt? Man ska va orolig jämt känns det som ;) Sover dom för lite är man orolig för det, och sover de för mycket är man orolig för det!

Ah det ar battre att fa det overstokat, det ar jobbigt i borjan nar de ar tatt men blir lattare sen (har jag hort :)) jag vill ocksa ha fler barn :bump:

vindvissla / pa jobb utan prickar.

jag håller fullständigt med dig, jag tycker att det är jättebra att dom tar det på allvar och verkligen utreder.
men samtidigt ser jag hur dåligt mamma ch pappa mår över det hela....

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
801
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 663
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 970
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 330
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar