Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jo även om det är tråkigt att ligga på sjukhus kan man slappna av mer eftersom man vet att de har koll. Hemma är man ju ensam om ansvaret (ihop med pappan). Kul med besök iaf :)

@A-K & vindvissla: Hoppas era små blir krya fort! Jag gjorde förresten en 'norpan' idag, råkade spruta körsbärstomat över hela laptopen! Ok, kanske inte lika illa som kräk, men var ändå rätt svårt att få rent. Inte lätt att äta, amma och surfa på en gång...

Amanda har börjat sätta tänder också, men hon är inte särskilt svår ändå tack och lov, har fått en lätt unge tror jag, peppar, peppar. Får väl igen det när hon är tonåring:p

Hoppas Tilde blir bra snart, hemskt när de är sjuka oavsett vad det är, man känner sig så maktlös.

Och förresten, jag är urusel på att behålla hemligheter, men jag kommer troligtvis finnas med i vinter 10/11 tråden också:o Om det inte går åt skogen, men det får ni hålla tummarna för (är alltså jag som är Mcbride:D). Vecka 7 är jag i nu, mår faktiskt riktigt bra, kanske för att kroppen är så van att vara gravid? Förra graviditeten låg jag ju och kräktes från vecka 4.... Men inget sådant än....

Haha jag är likadan, kan inte alls hålla hemlisar om det inte nödvändigtvis behövs :D Grattis och lycka till :bump: Jag önskar att jag kunde säga det samma men min sambo har bokstavligen satt hatten på :(

Grattis :bump:

Jag är oxå urusel på att hålla hemligheter!

Nu sover Tilde som en stock, borde oxå stänga av och sova för om 1 timme kommer dom och ger antibiotika sen kl 3 är det dags för alvedon och så kl 6 antibiotika igen *zzz*
De värsta är att när hon fick antibiotika nu i kväll hade hon jätte ont :cry:

Haha, tänk att det gissade jag igår faktiskt, att det var du.

Grattis till den blivande tillökningen och hoppas att du får en kalasfin graviditet.

Tog förresten grav-test för några veckor sen. Mådde så illa. Men jag har problem med magen och hade nog slarvat med kosthållningen+stress så det var ingen bebis på G. Och vi sköter oss ju med preventivmedel. Eller nåja, jag tar ju piller nästan alltid när jag ska.:angel:

Vill han inga fler ha just nu eller aldrig mer?

Min vill inte ha just nu men självklart ett syskon, vi har ju bara ett barn.

Och så för att övergå till ett äckelämne, är det nån mer än jag som får gula slemmiga flytningar? Har haft det i ett par veckor. Mina brukar ju vara genoskinliga. Har jag fått nån sunkig könssjukdom av någon av mina 50 älskare eller vad tror ni?

Ja det tror jag. Tippar på att det var den 28e! ;)

Nja, vet tyvärr inte alls vad det är. Men jag kan dela med en äckelgrej till eftersom ni inte vet vem jag är.....jag kan inte hålla helt tätt längre (för nr 1 ska tilläggas). Är nu efter förlossningen och innan någon annan säger det så är det säkert mitt eget fel eftersom jag började träna för tidigt. Det är inte mycket men tillräckligt för att jag ska märka det, och känna mig lite ledsen.

Cambrie Stort stort grattis och hoppas på bättre 9 månader denna gång!

Själv är jag glad att det inte är jag :angel:Kan vid vissa tillfälle känna lite sorg över att inte uppleva ett visst ögonblick igen, men samtidigt vill jag inte vara gravid igen eller ha spädis.

Det kunde inte jag heller på väldigt lång tid efteråt.:o

Kunde inte hålla tätt de första ridturerna med hästen i trav o galopp.:D Fick rida med trosskydd.

Men skam den som ger sig. Med regelbundna knipövningar så är det som det var innan. Knip i 10 sek, slappna av 10 sek, kör så ett par ggr sen kniper du i 2 min och slappnar sen av. Gör detta när du ammar, vilar, lagar mat, kör bil eller när du känner för det så får du resultat. Tror jag i alla fall.

Snyltar du på mina älskare va? Så det är från dig man får sån skit? Va?Va?Va? *ger onda ögat*

grattis igen!

hur känns kroppen? har du läkt helt?
är det planerat? *nyfiken i en strut* :D

ja har åxå sånna flytningar i perioder.
fast nu tror ja inte att min bakteriebalans i underlivet är helt OK, kliar som fan ibland och kan lukta lite *harkel* mindre angenämt vissa dagar.
och ja, givetvis duschar jag med jämna mellanrum, ca 24 timmar, så orenhet kan uteslutas! ;)

ja har åxå lite svårt att hålla tätt när jag rider. fast åt andra hållet. efter avslutat ridpass, speciellt om jag har hoppat eller jobbat mycket i fältsits, så kan jag få till riktigt fina muspruttar. :rofl:
tur att ingen hör mig!
har inte haft så förr, skyller på 35 cm huvud som tänjt ut musklerna på mig. ;)

annars är mina muskler helt ok och jag tillåmed vara riktigt, riktigt kissnödig utan att läcka, det kunde jag verkligen inte i början! minst lilla känning, så kom det, hur mycket jag än knep............
nu brukar ja gå och vara kissnödig, bara för att jag kan och för att träna på att hålla mig. :angel:

Här kommer förresten en bonusbild på Nisses hängmatta:
IMG_3281.JPG

Han älskar verkligen sin bärväska (eller vad det kallas) för vagnen! Ibland kan han inte somna utan att man gungar/vaggar honom i den. Så tillsammans med lite gamla klätterprylar blev det den perfekta hängmattan :D Undrar hur vi ska få honom att somna när han blir större?
:D Det där är en vanlig syn på Solna Klättercenter - bebbar ligger i sin babysitter som hängs upp med klätterrep medan föräldrarna klättrar. Jag brukar tänka att klättring verkar vara en ypperlig sport att kombinera med småbarn ;)

Många grattis till den nya graviditeten!!! På ett sätt måste det vara kul att ha så tätt mellan barnen, men jobbigt. Och de lär säkert ha väldigt kul tillsammans när de blir äldre. Själv är jag väldigt nöjd med 2,5 år mellan barnen. Det funkar hur bra som helst! Men det kanske är för att Alicia är så snäll och lätt...

Sånna superäckliga flytningar fick jag i tisdags! Men sen gick de över :confused:
Knipet har jag inga problem med men min bm tyckte jag var lite lat med träningen på efterkontrollen "Du kniper rätt men knip mer"

Mina slemhinnor är helt..."förstörda"...av amningen, ingen svamp tack och lov men inte står det 100% rätt till där nere.

Idag fick vi klartecken att lämna rummet :bump: men det regnar som bara f*n ute så de blev en promenad 10 varv runt patientanmälan och cafét på bottenvåningen och nu har jag öppnat fönstret så ligger hon i vagnen där och sover för att få friskluft.

Fick sätta om kanylen i natt :( Så nu sitter den i handen igen. Jag var så in i h*lvete trött och Tilde blev jättepigg sen *zzz* Hon skrek hjärtskärande av smärta bara de skulle spola lite först så de fick ju sticka om. Och hon reagerade inte när dom satt den eller nu när hon fått antibiotika.

Ronden i morse lät som vi blir kvar tills CRP är normalt, det önskar ju jag oxå. Snart kommer de igen så ska vi väl få svar på dagens CRP hur det utvecklats.

Jag kan oxå vara rejält kissnödig och ändå hålla mig. Läckagen kommer emellan, när jag inte ens känner mig kissnödig. Blää, men jag kniiiper på och hoppas på bättring!:crazy:

Vad go hon är Tilde! Men stackars liten som får en massa stick och grejer hela tiden. Bedövar de inte med Emla-salva (eller vad den nu heter) innan de sticker? William skrek mycket för att man var tvungen att hålla fast honom (då vid 8 månaders ålder när de skulle ta alla prover och röntgen när de upptäckte hans epilepsi). Fast när de skulle ta ryggmärgsprov och var tvungna att vara 3 vuxna som höll fast honom för att han skulle ligga helt stilla skrek han som en stucken gris. Det var inte helt kul som förälder att vara med om för det sticket ska tydligen göra fruktansvärt ont. Det blev heller inte bättre av att de misslyckades hela tiden. Tillslut kom det in en läkare som äntilgen lyckades ta provet.

Hoppas det går snabbt tills Tilde blir bra och ni får åka hem.

KL
Jag är urkass på att knipa. Läcker inte till vardags, men har inte ridit än efter förlossningen så det kan ju komma då. Jag vet att jag måste knipa mer men jag glömmer det hela tiden. Men det är bra när man får lite påminnelser här till exempel!

Här kommer lite nya bilder på Alicia 4 månader (bilderna är någon vecka gamla)

phptojdmz.jpg

Storebror beundrar lillasyster:
php20cbiv.jpg

phpcoydqz.jpg

php9lydif.jpg

Han tycker det räcker med tre :( Han har ju en dotter sen innan. Men det sista som lämnar en är hoppet :D så jag försöker vänta utan att tjata. Annars får jag väl vara nöjd, jag kan ju inte alltid få som jag vill!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
5 646
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar