Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Isabell är en liten tjej 6215g och 64,5 cm pån 5månaderskontrollen i tisdags.

Vägde Tilde igår, 6115 väger hon :)

Idag får vi permis :bump:

Hon har börjat använda benet, men vet inte vad CRP ligger på idag. Vi blir kvar med antibiotika var 8e timme tills CRP är normalt och stannar där.

Vägde Tilde igår, 6115 väger hon :)

Idag får vi permis :bump:

Hon har börjat använda benet, men vet inte vad CRP ligger på idag. Vi blir kvar med antibiotika var 8e timme tills CRP är normalt och stannar där.

Lika liten som min fisa då! :D Tycker alla andra jämngamla bebisar är så stora.
Skönt att hon är bättre, hoppas ni får komma hem snart.

En kompis son är 3½ månad och väger över 8 kg :eek: När han å Tilde satt bredvid varandra såg han ut att vara ½år äldre ungefär!!

Glömde ju svara Cilla namngivningen är nästa vecka och den slipper vi nog blåsa av som det verkar nu :bump:

KL
Var och vägde i veckan. 4mån och 1 vecka: 66 cm och 7920. Har faktiskt planat ut lite på vikten men vuxit 3 cm!!! på en månad. Storebror vägde 8 kg när har var 8,5 månad..... Tänkt att de kan bli så olika, med samma föräldrar!

*kl*

vill höja ett varningens finger till er.
när era barn borjar bli tunga, sådär 8 kg, undvik att bära dom i bilbarnstolen. jag kånkade runt på matilda igår en sväng och vaknade inatt av att det bränner i skuldran.
nu kan jag inte lyfta henne i stolen längre. eller iallafall inte kroka på den på armböjen.
inflamation i ett muskelfäste i skuldran. *aj*

så nu är det slut på den lilla damens åkturer i babyskyddet och hon får åka stor stol och sulky istället!

Vänta du tills de väger 10 kg. Då är det ännu jobbigare att kånka runt på dem i bilbarnstolen. Något som jag undviker. Men han bärs dagligen i den eftersom jag åker mycket bil till och från stallet.

Ännu kan jag inte byta till en riktig bilbarnstol för han behöver kunna sitta stadigare själv först.

Ja att bära bilbarnstol är inte det minsta ergonomiskt. Jag bär Isifisi i selen, den älskar han!

A-K det var inte lillskrutt som åt 8 dl välling, det var Sam sparrow! Dessutom vaknade han klockan 3 och ville ha mer. Men nu är han ju frisk igen och idag har vi vänt tillbaka på dygnet så han har inte sovit på dagen och däckade klockan åtta prick. Och inatt blir det ingen välling. Han äter ju inget på dagarna annars och det har faktiskt gått jättebra att leva på en flaska välling i massor av månader.

Isaac har varit snäll idag och suttit i sin babysitter utomhus i nästan en timme medan jag snickrade på en hinderbana till Sam. Sakta men säkert, hinder ett är färdigt. Sam försökte hoppa från toppen, slängde sig ut :eek: Det är typ 1.10 högt!

Och lika högt har jag hoppat med hästen idag, det går bättre och bättre och är så skoj! Jag har inte hoppat på allvar på nästan tio år men nu känns det som om vi skulle kunna tävla rätt så snart! Hon har en liten fegis-gen bara och har fått för sig att stanna tre gånger på alla nya hinder, men nu är jag tuffare och känner att jag kan få över henne. Dessutom reagerar hon jättebra på sporrar :) Så snart... snart.... :bump:

Jag vet inte om ni kan se nåt på denna bilden men stackars Isaac har nog fått svamp :(

Det är lite orangea fläckar, lite knottriga och lite fjälliga över hela magen och ryggen. Jag har smort in i ett par dagar med svampmedel men jag vet inte om det hjälper. Om det inte blir bättre får vi bege oss till doktorn i veckan. Han verkar inte ett dugg besvärad av det.

Här känner och smakar han på pressad potatis. Det är så skönt nu när man kan underhålla dem så att vi kan äta en hel middag!

Sen bjuder jag på en riktigt irländsk bild från i veckan, det regnade så det dundrade på taket, supermysigt!

Isabell fick byta från babyskydd till bilbarnstol när hon var 3 månader, har ändå alltid syskonvagnen med så stolen behövs bara i bilen.

Såna där fläckar får Vickis. Det är torrhetsfläckar på honom. Jag smörjer med Miniderm. Två ggr/dag. Annars kommer de tillbaka. Får han utslag i knäveck så kör jag med ringblommesalva, bra mot eksem.

Min kuse har jag också börjat hoppa med. Var väl också tio år sen jag höll på intensivare. Men min har inte vägringsgenen, vägra vet hon knappt vad det är. Tur är väl det för hon har så många andra fel:

*Liten o burkig
*Taskigt underställ
*Obefintligt framparti pga raka bogar=ingen häst framför sig.
*Urdåligt sadelläge=fått köpa en dyr jävla sadel
*Extremt tittig
*Kräver mycket stimulans för att ens fungera att rida på
*Har humör
*Halvkassa gångarter
*Sommareksem

Varför jag inte säljer henne? Tja, vem vill köpa en sån?:cool: Dessutom så trivs vi ihop och är bästa kompisar. Men jag undrar hur det blev så här. Mamman var ju:

*Långlinjerad o vacker
*Helt ok benställ
*Stort framparti
*Fantastiskt bra sadelläge
*Helt otittig, gick fram överallt
*Het men jättesnäll, alla kunde rida henne
*Inga stofasoner, supersnäll
*Bra skritt o galopp, hyffsad trav
*Nåja, hon var lite känslig mot insekter, fick lite större bulor än andra hästar.

Lillebror då?

*Perfekt rakt igenom, rör sig vackert, är vacker, är supersnäll osv osv.

Nu blev det lite OT men men, jag brukar ju spåra ur. Man kan undra om Vickis liksom min häst är första pannkakan, den som blir lite misslyckad. Men om Vickis skulle vara misslyckad så kommer de andra barnen bli überbarn. Vickis är ju redan perfekt. Han är kreativ i alla fall. Se bara hur han gör när han tränar med sitt babygym. Han tar i så pyjamasen spricker nästan:
PICT0463.jpg

Senast ändrad:

Nä, bära i babyskyddet är ingen höjdare. Jag har ju redan ryggproblem, så för mig har det nästan varit jobbigt att bära henne i skyddet hela tiden. Min rädning har varit travelsystem! En sulkky från acta graco som jag kan klicka fast skyddet i så jag slipper bära det så långt!

NORPKORVEN!!!! :love: :love:

Vindvissla:
nu kände jag mig helt plötsligt väldigt fånig, jag ska starta Karisma på 40 cm idag. Bjuder hon bra, tar vi 60 åxå. :D
men där stoppar våra ambitioner.
får ta de högre höjderna med nästa häst!!!!!
sånna utslag har Matilda fått på halsen, hon dreglar så frukatnsvärt mycket....... :crazy: bjöjexem på halsen. :o
men som min medryttare (fosterhemsmamman med 6 egna barn) säger: är barnet friskt räcker det oftast med luft, så ger det med sig av sig själv. :laugh:

samma underbara medryttare har rotat fram en sulky till matilda ur sin källare och har med på tävlingen idag! och samma underbara medryttare betalar mina träningar. :love:
hon är verkligen guld värd för mig.....

men du. satan va det regnar hs dig. INTE ridsugen när det ser ut så. :cool:

haha vi lär också börja på den höjden! Min häst har världens hoppstam men ser ut som en åsna och har hittills inte visat några större talanger :D

Nu regnar det inte längre :)

Haha hästen får skaffa glasögon, eller tror hon hon är med i GP? :D

Skönt att ni får komma hem snart, roligare kan man ju ha!

Vi har kommit fram till att min häst är klar för 130 men ingen annan!!

Imorgon får vi nog komma hem :bump: Igår crp 14 och idag crp 7. Infartskanylen hade sagt upp sig idag så kl 18 besluta läkaren att vi inte sätter någon ny så sista antibiotikan fick hon vid lunch idag.
Nytt crp imorgon och ser det bra ut får vi åka hem :bump:

ååååå, hoppas ni får åka då!

å som ni ser, så överlevde jag går dagen.
Madicken och Cilla (min medryttares dtter) startade -40, båda med ledare, dels för att Madicken bara är 4 r ch dels för att Karisma stressade upp sig så förbaskat när Cilla skulle rida fram, så Cilla tappade lite självförtroende. dock sköte sig kusen underbart bra med både två och lilla Madicken travade tillåmed efter sista hindret! stolt som en tupp gick hon sen resten av dagen med ridhjälm på huvudet och sin rosett i jackkragen. enligt upgift hade hon inte lagt den ifrån sig när hon kom hem heller och det skulle inte förvåna mig om hon sov med den åxå. :love:

i 40 cm med mig gick det som kulan och CL blev det, så jag efteranmälde till 60 cm,. där fick vi tyvärr ett nedslag på nr 5, men skit samma, vi hade kul, det är huvudsaken. :D å vi kom inte sist!!!!!!! :banana:

liten bildbomb i nästa inlägg........ :angel:

Madicken på -40 cm.
31141530.jpg

prisutdelning -40 cm, med Cilla på ryggen.
31141514.jpg

en mäkta stolt liten dam.
31141517.jpg

å sikken nöjd ryttare då.
31141520.jpg

imponerande höjder!
31141522.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 629
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar