Sv: Vinter 9-10, del 3!
Vaggan är 20 cm djup. Så det är en rejäl kant runt om.
Vad skönt att han ville somna själv. Tilde är typ omöjlig att amma just nu, hon ska titta på allt runt omkring så man får släcka ner och sänka volymen eller lägga en filt över henne.
Idag åt hon ingenting på flera timmar! Ammade henne kl 13 och åkte sen till stallet, hemma igen vid 17 och hon var så nöjd och glad och ville inte alls äta när jag kom hem.
Vi funderar på att köpa hem lite ersättning och byta ut kvällsmålet så pappa ger det. Men svårt när hon inte tar flaska måste hitta någon som är så lik ett bröst som möjligt och med liten napp!
Känner nu att det börjar bli lite jobbigt att amma varannan-3e timme dygnet runt i 5½ månad. Skulle vara skönt och få sova en natt i alla fall.
På lördag är det namngivning, vi har inte handlat, inte ens skrivit inköpslista! Och det är bara Tilde som har sina kläder klara!! Måste in till stan och handla en klänning till mig och skjortor till grabbarna.
Hade tänkt åka i morgon, men måste vara hemma tidigt för sen ska jag och hoppträna. Var förresten med om en jättehemsk olycka idag!
Vi hade vart ute på kondis-träning med en massa galopp. Kompisen har 25 min på sig innan hon ska hämta sin dotter så vi travar hela sista biten hem så hon skulle kunna kasta sig i bilen och åka.
Kanske 500m hemifrån trampar hennes häst igenom vägen! Båda två störtar framlänges och gör en kullebytta och min kompis hamnar under sin +650kg häst. Jag red ju bakom och såg allting
Såg framför mig både häst och ryttare stryka med.
Hästen reser sig upp och jag får tag i henne och kompisen ställer sig upp hon oxå men jag säger till henne på skarpen att sätta sig ner igen.
Hon ringer efter skjuts och jag drar av ländtäcket och lägger över henne och går hem med hästarna.
Hennes häst skrapade upp mulen, båda knäna och bogen. Kompisen klämde till knät och blev såklart chockad.