Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Coolt om det skulle bli samma datum!!!

A-K: Det var väl kanske inte världens snyggaste outfit, hi hi.

Nej, det är sant. Man vill ju ha en egen födelsedag... Men oddsen är ju väldigt små.

höga, skulle jag vilja säga;)

cambrie hann du få tillbaka mensen så du vet när du blev dräktig?

Fröken här hemma ligger inte där man parkerar henne!

32554_451590602737_522242737_5990518_5823373_n.jpg

Är det dags att byta ut vaggan nu? Eller hur skulle ni göra?

Det bekommer mig inte så mycket att det är bf samma dag, jag får väl knipa (det skiljer för övrigt en dag mellan mig och brorsan, han är född den 17 och jag är född den 19, vi har alltid firat den 18). Ja, jag fick tillbaka mensen, hann få två menstrautioner med 23 dagars mellanrum (kändes som jag hade mens jämnt, innan jag var gravid fick jag mens var 27 dag) och en massa mellanblödningar, troligen på grund av spiralen.

Jag tror jag ska satsa på en felinsatt spiral jag också :angel: Då kan man ju skylla lite på gud typ :D

jerseyko jag hade nog väntat tills hon kan dra sig själv upp lite, alltså göra en halv situp typ. Hur djup är den?

Idag hände något fantastiskt, Isaac ville inte somna, han hade druckit två tuttar och jag försökte vagga men icke... Så jag la ner honom i sängen och stoppade om och så vände han på huvudet tre gånger och somnade :eek: :bump: Fantastico.

Vaggan är 20 cm djup. Så det är en rejäl kant runt om.
23250498.jpg

Vad skönt att han ville somna själv. Tilde är typ omöjlig att amma just nu, hon ska titta på allt runt omkring så man får släcka ner och sänka volymen eller lägga en filt över henne.
Idag åt hon ingenting på flera timmar! Ammade henne kl 13 och åkte sen till stallet, hemma igen vid 17 och hon var så nöjd och glad och ville inte alls äta när jag kom hem.

Vi funderar på att köpa hem lite ersättning och byta ut kvällsmålet så pappa ger det. Men svårt när hon inte tar flaska måste hitta någon som är så lik ett bröst som möjligt och med liten napp!
Känner nu att det börjar bli lite jobbigt att amma varannan-3e timme dygnet runt i 5½ månad. Skulle vara skönt och få sova en natt i alla fall.

På lördag är det namngivning, vi har inte handlat, inte ens skrivit inköpslista! Och det är bara Tilde som har sina kläder klara!! Måste in till stan och handla en klänning till mig och skjortor till grabbarna.

Hade tänkt åka i morgon, men måste vara hemma tidigt för sen ska jag och hoppträna. Var förresten med om en jättehemsk olycka idag!

Vi hade vart ute på kondis-träning med en massa galopp. Kompisen har 25 min på sig innan hon ska hämta sin dotter så vi travar hela sista biten hem så hon skulle kunna kasta sig i bilen och åka.
Kanske 500m hemifrån trampar hennes häst igenom vägen! Båda två störtar framlänges och gör en kullebytta och min kompis hamnar under sin +650kg häst. Jag red ju bakom och såg allting :eek: Såg framför mig både häst och ryttare stryka med.

Hästen reser sig upp och jag får tag i henne och kompisen ställer sig upp hon oxå men jag säger till henne på skarpen att sätta sig ner igen.
Hon ringer efter skjuts och jag drar av ländtäcket och lägger över henne och går hem med hästarna.

Hennes häst skrapade upp mulen, båda knäna och bogen. Kompisen klämde till knät och blev såklart chockad.

Usch fy vad läskigt! Hur kunde den trampa igenom vägen? Och ländtäcke, skojar du? Här har det varit typ 25 grader idag, jag kunde inte rida för jag hade kollapsat i så fall.

Ja ni kan ju alltid försöka ge flaska, annars dröjer det väl inte för länge innan hon kan dricka ur pipmugg? Det har aldrig bekommit mig, men å andra sidan tar det inte tre timmar för mig att vara i stallet. Det går ju att ge mjölk med sked också om inte flaskan funkar. Annars kan ni testa jättelös gröt eller välling om det är vätskan ni är ute efter.

Det har regnat massor så troligtvis har det vart tjäle under i marken så det bildats ett hålrum med ett lager packat grus ovanpå och så klev hon på den ömma punkten.
Min häst gjorde så på förra uteridbanan. Trampade ner till bogen :eek:

Pipmugg är ett alternativ, gröt och puré försöker vi men hon är ju så värdelös på att hålla tungan rätt i munnen :rofl: Måste börja hårdträna de där om jag ska få ha tuttarna ifred nån gång!
Stallet för mig tar inte så lång tid, men jag åker ju och tränar och tävlar och då skulle de vara skönt att slippa ta med henne och bara fokusera på ridningen.

Napp tar hon ju knappt heller, kan pilla ut tutten och pilla in nappen ibland men annars blir hon bara hysterisk.

Just det, ang. ländtäcket så hade vi +9 grader och regn idag, men var varmt när jag åkte hem från stallet sen, +13 :mad: :devil:

Säger natti natti med den här bilden på världens sötaste lillasyster
32124_451698907737_522242737_5993269_7076633_n.jpg

Ja napp funkar inte här heller... Ta det lugnt, så småningom äter de ju mat så då kan du åka iväg och träna ifred!

Ja inte tror jag hon kommer tutta så länge till, hon börjar få in tekniken nu, eller mer jag har fått in tekniken när jag kan skyffla in mat så hon inte får ut allt igen, hon har ju så lång tunga :rofl: Intresset finns ju där i alla fall, bara tekniken som saknas, viljan finns oxå. Hon blir tokförbannad om inte hon får hålla i en egen skeden.

Rasmus åt ju själv när han var ca 8 månader. Men han var ju inte riktigt som "normala bebisar" ;) Så han är väl inte direkt den man ska jämföra med.
Börja sova hela nätter när han va 2 veckor. Äta gröt och pure 3½ månad. Åt själv med bestik när han var 1 år.

Prata med han i telefon i helgen:

"Jag hittade en krokodil i poolen!"
"Gjorde du, var den läskig?"
"Jag petade lite på den...Morfar ringa"

Morfar berättar då att Rasmus kom flera ggr och sa att det var en krokodil i poolen och han förklarade att det inte är någon krokodil där. Men sen kom morfar och tittade och öppnade silen, och där var det ju en liten liten groda som inte kunde klättra upp så dom räddade den :D

Första morgonen hos mormor och morfar kom han in till dem, tände lampan:
"Nu är jag vaken! mormor, morfar vakna. Kom och ät frukost nu."

Hans språk är helt fantastiskt :love:

Senast ändrad:

Fröken här hemma ligger inte där man parkerar henne!

32554_451590602737_522242737_5990518_5823373_n.jpg

Är det dags att byta ut vaggan nu? Eller hur skulle ni göra?

Här liggs det inte heller där man parkerat norpbarn. Han kan dock inte vända sig ännu men far runt i en cirkel som en breakedansare så han kan ligga på ett annat håll än där man lagt honom. Och babygymmet gör han som han vill med.

Korgen han sov i i början har vi bytt ut mot en spjälsäng. Mest för att han liksom börjat fylla ut korgen. Din lilla Tilde är ju inte så biffig som mitt lilla köttberg.

Otäckt förresten med ridolyckan. Jag har själv råkat ut för det. Också tjällossning. Kom i galopp och hästen stöp men vi klarade oss bra. Hästen halt i ett par dagar bara.

Cambrie: Häftigt med samma datum. Du verkar vara väldans fertil i mitten på april du.;) Knepigt med spiralen. Är det lätt att sätta den fel?:angel:

Tarantino: Vilka härliga hångelbilder. Verkar vara en riktig gentleman din Jack. Förvandlades grodan till en prinsessa sen? ;)

Min lilla Vickis går inte igång på djur så, han har ett löst förhållande med en jämnstor docka på Föräldracentralen. De har inte setts på en månad och idag ska Vickis dit för att få spruta och vägas och sånt. Vi får se om kärleken håller i sig.

E härjar också iväg nu, ligger inte kvar längre. Föreslår också att du provar pipmugg kanske? Och träna med flaska, hon kan ändra sig huxflux.

E är tvärtom sin bror även på maten. Han gapar stort över både potatis- och morotspuré, ikväll får han prova majspuré. Han vill också hålla själv i skeden, så vi håller tillsammans. Han är faktiskt väldigt duktig med tungan och äter fint tycker jag.

Han är dock lik på så sätt att de är oroliga på natten, och idag tyckte båda barnen att det var morgon 530 :mad: 610 gav jag upp och skickade upp maken och barnen.:devil:.

Grattis igen Cambrie, nu när jag vet vem du är! Ganska träffsäkert att lyckas pricka in samma datum. Kanske kan få till den 6 feb 2012 också :D Men sen kanske du behöver lägga in en paus! Skönt att du inte mår så illa som förra ggn.

@jerseyko: Gott att ni är hemma! Kan tänka mig att det blir lite stressigt denna veckan med att fixa allt, inte lätt att få saker gjort när man är på sjukhus. Men det fixar ni! Och alla kommer bli så imponerade av Tildes klänning att de inte lägger märke till era iaf.

*kl* Hihi, många roliga kort på bebisar! Ibland blir de inte alls lika söta som man föreställt sig. Jag lyckas ganska ofta ta för nära så att det blir värsta fisheye-effekten - inte så gulligt :mad:

Otäckt med ridolyckan!
Här har vi testat ersättning 2 kvällar, första gången för att vi skulle testa om hon tog flaskan. Andra gången för jag hade ätit så mycket vitlök och Alicia började gallskrika (vilket hon inte brukar göra). Det gick ialla fall väldigt smidigt att ge henne flaskan. Jag har en mam ultivent och på den står det ju att det ska vara som "mammas bröst". Fast det tyckte inte William på sin tid då för han var inte helt lätt att få till att ta flaskan. Anledningen till att jag börjat träna med flaska är att vi ska på bröllop om knappt en månad och går det bra med flaskan kan farmor och farfar ha även Alicia under middagen och kvällen. I kyrkan kan jag nog ta med henne. Blir det problem på kvällen med A så är det bara 2 km mellan farmor o farfars och festlokalen. Fast jag har inte bestämt mig riktigt än, det måste ju funka med flaskan i fortsättningen också i så fall.

Gröt-smakportionen börjar gå rättså bra här förresten. Jag tillagar en halv smakportion och Alicia får i sig så gott som allt nu så nu börjar det nog bli dags för att ge henne en hel smakportion. Vanlig burkmat, har bara testat potatis o palsternacka, har gått sämre. Men jag ska testa det också nu snart igen tänkte jag. Det har kännts så onödigt med burkmat eftersom jag knappt fått i henne en tesked och sen håller den ju bara 2 dagar. Men nu har jag kommit på att man kan frysa den :idea:!! Ibland tänker man inte längre än näsan räcker :angel:.

KL

Det är lilla patteklämmardagen idag visst. Så jag sitter här o klämmer men inte på det avsedda sättet. Mjölkar ur för att sambon ska ha lite att ge Norpan efter kvällsgröten. Jag ska åka och träna dressyr nämligen.

*KL*

Idag åkte vi hemifrån kl 7 och var hemma igen kl 22 med bara en kort middags-paus *pust*
Lämnade maken för ny operation och han blir hemma hela augusti oxå!

Köpte en MAM "super duper special anti kolik" flaska idag och hon tog flaskan :bump: Men tyckte nog ersättningen rann för lätt men då fick hon äta på mig först så avslutningssnuttade vi på flaskan.

Klockan ringer igen om 6½ timme, då ska vi åka till sjukhuset för att kolla att alla värden fortfarande ser bra ut.
Sen är det bara hem och baka till namngivningen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?