Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Köpte en MAM "super duper special anti kolik" flaska idag och hon tog flaskan :bump: Men tyckte nog ersättningen rann för lätt men då fick hon äta på mig först så avslutningssnuttade vi på flaskan.

Vad härligt att det gick bra med flaskan!!! Vad har ni för nummer på dinappen om det rann så lätt? Nu för nån vecka sen när jag testade ge Alicia ersättningen hade jag kvar den dinappen som satt i, vilken var den nappen för välling. Och det rann ju på tok för snabbt och lätt så det t.o.m. rann utanför munnen på henne (det var dinappen med x). Ändrade till napp med nummer 2 och det funkade galant! Har för mig att nr 3 var från 4 månader men jag köpte ändå 2:an nu när jag köpte nya (de andra var ju W:s gamla och gummi/plast är ju färskvara) eftersom hon inte är så van att äta ur flaska. Jag får kanske köpa 3:an snart ändå, men än så länge tyckte jag 2:an var kanonbra.

Det blev ett himla tjat om 2or och 3or ;)

Växjö? När? Jag är på! Vi kan va hos mig :laugh:

Nä, det blev inte Växjö. Vet inte vart det förslaget kom från egentligen...

Hi hi, isåfall blir det nog bara du, jag och Comfort ;)

I Växjö finns ju förresten "väldens bästa" lekpark. Snacka om stor lekpark där vid sjön.

Jag kommer gärna till växjö om vi bor i Sverige så vi får spara den dejten! Jag träffar gärna er allihop!

Idag börjar jag jobba, ska snart iväg. 9 timmar borta från min lilla Tuvis, det känns lite jobbigt. Och när jag kommer hem sover hon, tur hon sover i vår säng så jag kan krypa ner och mysa med henne när jag kommer hem!

Man blir så egoistisk när man har barn, vill gärna ha kakan och äta den samtidigt. Jag hade gärna varit hemma i flera år med barnen men ibland går det ju inte. Och det är faktiskt rätt så kul att jobba också. Ska du jobba heltid?

Storlek 1 på nappen så det ska inte rinna så mycket, men hon blir ju arg på mig oxå när de kommer mycket ;) Men vi sov gott i natt i alla fall. Och blev sen friskförklarade av ortopedläkaren för crp låg på 1,4 :bump:

Och vad sitter jag här för? Måste ju baka för namngivningen i morgon!!

Nä, 1an ska ju verkligen inte rinna för mycket. Vad härligt att hon är frisk nu Tilde!!! Hoppas ni får en fin namngivningsdag!

Speciella Tina: Oj ska du redan börja jobba. Fast på ett sätt kan det säkert vara skönt att komma ifrån allt där hemma. Själv planerar jag vara hemma i 14 månader, sen är det dagis som gäller för Alicia. Dessvärre finns det ingen syskonförtur här så jag hoppas inte jag behöver köra en mil in till stan för att lämna Alicia medans William går på sitt dagis här i byn... Ja ja, det är ett senare problem.

Man blir så egoistisk när man har barn, vill gärna ha kakan och äta den samtidigt. Jag hade gärna varit hemma i flera år med barnen men ibland går det ju inte. Och det är faktiskt rätt så kul att jobba också. Ska du jobba heltid?

Ja, man blir ju det! Men samtidigt har det varit sjukt skönt att jobba, jag har ätit i lugn och ro, pratat vuxensnack på pauserna, jag jag har helt enkelt varit Tina en stund, och inte mamma!

Det jobbigaste är att hon sov när jag kom hem, så då får jag inte träffa henne på jääättemånga timmar... Hoppas hon vaknar inatt!

Det är ett sommarvikariat, så jag jobbar heltid nu, sen i höst kommer jag jobba halvtid, så då delar vi.

Hur länge är det du har jobbat nu?

Chlo: Ja, eftersom vi vill att pappan också ska få vara hemma med henne blir det mest ekonomiskt för oss så här, jag har ett så bra betalt extrajobb på sommaren! Det är jobbigt att vara borta från henne, men samtidigt är det skönt att komma hemifrån, jag blir så lätt rastlös. Jag längtar verkligen tills Tuva börjar leka mer aktivt, det känna som att det blir lättare för mig att vara hemma med henne då!

Tror hon blir arg på det jämna flödet och att hon måste ha en annan teknik. Inte lika mysigt och snuttigt som ett bröst. Suga hårt några ggr och det kommer massa mat att svälja undan i stora klunkar för att sen minska så man bara kan ligga och mysa.

Jag har precis färgat håret inför imorgon, blev skitsnyggt :bump: bygdegården är dukad med en massa rosa :love: Tårtbottnarna är klara, så imorgon ska de bara på med grädde och jordgubbar :d
Var tom så smart att vi ställde termosarna med hett vatten och laddade kaffebryggaren så imorgon när vi kommer dit behöver vi knappt göra någonting :)

Jag har precis färgat håret inför imorgon, blev skitsnyggt :bump: bygdegården är dukad med en massa rosa :love: Tårtbottnarna är klara, så imorgon ska de bara på med grädde och jordgubbar :d
Var tom så smart att vi ställde termosarna med hett vatten och laddade kaffebryggaren så imorgon när vi kommer dit behöver vi knappt göra någonting :)

Jag har oxå precis färgat håret för imorrn! Har även gjort tårtbottnar, men dukningen får vänta tills imorrn. Vi ska ju va hemma i trädgården så vi får se om det ska dukas i tältet eller utanför.. :)

Jag har jobbat i tre veckor tror jag. Och det går jättebra här hemma, superskönt! inte en enda gång har "mistluren" fått ett anfall för att jag varit borta. Jag jobbar 3-3,5 timme i tre dagar och sen har jag ett par timmar till hemma under resten av veckan så jag kollar mail och svarar och sånt. När min au pair kommer ska jag försöka jobba lite mer och har en liten plan att de ska komma in med Isaac till jobb så jag kan mata honom. Mest för att vi behöver pengarna.

jerseyko och alla andra som skulle ha dop imorrn, lycka till, hoppas det blir en jättefin dag för er!

Härligt att hon är friskförklarad :bump:

Ville bara kort önska alla som ska ha namngivning idag lycka till och hoppas att det blir en fin dag!

kl

Nu är Isabell döpt, det gick jättebra! Hon släppte inte prästen med blicken, och när han höll upp henne efter själva dopakten så fick han världens leende av henne! :laugh: Direkt efter slocknade hon hos sin ena fadder. :D
Ena fadderns syster sjöng 2 sånger, "Theos sång" och "De oskattbara", så underbart fint! Såg att de flesta torkade bort en liten tår. :D
Maten och tårtorna var mycket uppskattat, jag är supernöjd med hela dagen! Enda tråkiga är att det regnade så vi var tvugna att vara i tältet, och där var det fullt av mygg... Men lagom till kaffet kunde vi förflytta oss ut!

Lille Vickis är döpt han med. Och jag tror att Tarantino skulle skratta gott om hon varit med i kyrkan. Vi gillar båda sångaren Trent Reznor och vi har båda hans namn som mellannamn på våra barn. Bara det att prästen hade fattat fel. Viktor Trend Olof fick vår sån heta. Och han betonade verkligen D:et i Trend.:rofl:

Nåja, dopet gick f ö bra. Vi hade visst valt en kyrka med medeltida anor och seder. Dopfunten stod i ingången av kyrkan då man förr hade seden att döpa barnet innan det trädde in i kyrkan första gången. Jag är själv döpt där och det var därför valet föll på denna kyrka.
Prästen baxnade inte under Vickes tyngd utan fixade att döpa honom. Faddrarna som höll honom längre tid klagade desto mer. Vickis var glad o nöjd hela tiden.

Vi satt inne och åt så spöregnet bekom oss inte. Kalaset hade vi hos mormor o morfar för det är ju dit vi ska flytta om ca två månader och det är lite större än vår lägenhet.

Just nu ligger den nydöpte och spelevinkar i sin säng. Tar väl en stund innan han kommer till ro efter dagens tjohejsan. Han vaknar ofta på nätterna och gnäller till men somnar lätt om igen om jag klappar lite på honom. Lär väl göra det i natt med.

haha..ja inte kan ungen heta något så konstigt som TRENT. det vore konstigt faktiskt:D
tycker det är kul att det råkar vara två ungar med samma namn i denna tråden, är ju inget vanligt namn lixom. men o så fint:love:
jag har ju fått höra att min skrutt kommer att bli polis eller gangster med sina namn.:angel:

kul att det gick bra för er alla som döpt era barn!

Här på irland brukar de säga att det är viktigt att de döps, dels blir de av med originalsynden och dels så börjar de inte frodas (bästa ordet jag kunde komma på) förrän de döps. :rofl:

Vad härligt att ni är nöjda med era dagar! Vi får vänta en månad till, men jag har beställt solsken då i alla fall!

Imorrn har jag heldag själv med huliganerna. Eller sambon kommer hem mellan 17-21 ungefär så jag får en liten paus. Blev inte mycket sömn inatt, Sam somnade inte förrän 22, jag klockan 00 och sen slog Isaac upp sina blå 05:50. Jag grät en skvätt innan jag gick ner och satte på en liter kaffe som jag drack upp. Sen bakade vi rödbetscupcakes som blev svingoda. Beet rose cupcake heter de om någon vill googla receptet.

Några halvbra bilder...

35578_402998158610_534603610_4332232_3457335_n.jpg

35578_402998173610_534603610_4332234_4881616_n.jpg

35578_402998193610_534603610_4332237_3220367_n.jpg

Vad mysigt och lummigt det ser ut! Skönt att jag inte är den enda som inte kommer ha dopklänning, hon var jättefin :love:

Våran myspysiga trädgård! :love: Tyvärr trivs mygg och knott lika bra som vi...:devil:
Ingen av mina ungar har haft dopklänning. Syns dåligt, men det är grodor på tunikan! :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?