Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag har bara en bror och vi har inget speciellt band. Jag har mycket starkare band till mina tjejkompisar och definitivt till mina foraldrar. Men jag forstar hur du menar. OM barnen gillar varann ar det nog det finaste man kan ge dem.

Nä, det blev inte Växjö. Vet inte vart det förslaget kom från egentligen...

Hi hi, isåfall blir det nog bara du, jag och Comfort ;)

I Växjö finns ju förresten "väldens bästa" lekpark. Snacka om stor lekpark där vid sjön.

Ja, vi kan väl styra ihop något?

*kl*

Kul att det gick bra med alla dop/namngivningar :) Såg mysigt ut med trädgårdsfest. Själva kollade vi på prinsessbröllop på tv och åt tårta, det spöregnade hela dagen! I söndags var vi i kyrkan och kollade hur ett dop går till (eller ja, även hur en gudstjänst går till - för mig var det första ggn öht i en schweizisk kyrka...). Här är det ingen som hört talas om namngivning, så det får bli dop för Nils även om ingen av oss är speciellt kyrklig.

Jag har förresten bokat Sverige-biljett, borde funka att komma till Skövde 1 aug! När vi kommer tillbaka ska vi börja på babysim, ska bli spännande.

Oj, nu måste jag fara till byggvaruhuset. Vi ville bygga en träaltan innan mina föräldrar + bror & svägerska kommer så att det finns ngnstans att sitta ute, men har såklart inte börjat ännu. De kommer på fredag! Så blir nog ingen altan tills dess, men måste fixa lite andra grejor också. Ikväll blir det en tur till ikea för att fixa sängplatser till alla :angel: Nisse får nog stanna hos farmor & farfar, misstänker att det blir fullt i bilen. Å sen vill man ju städa lite extra fint... Å så borde man fixa allt inför dopet den 4/7. Bråda dagar!

*Muttrar* Jag tycker ni ska komma till huvudstaden, så jag kan vara med. Skövde och Tingsryd/Växjö är för långt bort:mad:

Har överlevt två nätter själv med barnen nu, är lite trött idag. Mest rädd för att bli för trött så tålamodet inte håller.

Ja vad skoj att du kan komma ocksa! Vi far planera lite mer i den andra traden. Sa mysigt med besok fran Sverige hoppas ni far ett mysigt dop ni ocksa! Ar de katoliker dar du bor? Jag vet att min kompis fran Zug ar katolik men det kanske inte alla ar.

Snovind sa langt norrut tar vi oss nog inte, inte vindvissla med familj pa nagra ar i alla fall! Skovde ar val inte sa langt bort :)

Ja det ska bli kul med Sverigeresa och buketräff:) Det går väl snabba tåg till Skövde från Stockholm, brukar inte x2000 till Göteborg stanna där? Du får fundera på saken, snovind!

Här finns både katoliker och reformerade, beror på var man bor/kommer ifrån. Där vi bor är det reformerat, men 2 km söderut är det katolskt. Verkar striktare reformerat här än i Sverige, kyrkorna är väldigt kala...

Nu har jag kommit hem med full bil från byggvaruhuset - frågan är bara när man ska hinna bygga nåt?

Ja, hästgrejer behövs alltid! Jag har inte varit där på flera år faktiskt. Sen Hööks öppnade i Kalmar blir det alltid där jag shoppar eftersom rastlösa jag är i Kalmar nästan varje eller varannan vecka. Jag är förresten öppen för alla förslag på platser, bara det inte är allt för långt bort. Fast ska vi till Tingsryd vill jag inte ta med storebror. Det är något bökigt att hålla reda på honom också.

Förresten, jag är ju "8" barns mamma nu!

Rasmus 2½ år
Tilde 5½ månad
Maken 24 år (knäskadad + skadade tummen idag!!!)
Meduza och Butch 6 år
Biggles 2½ år
Gosan 10 år
och så har vi TEXAS 9 veckor på torsdag

30440_454420137737_522242737_6064020_857723_n.jpg

Så nu när jag nattammar så får maken gå ut med valpen för att kissa och bajsa. Får se hur länge han orkar med ;)

Hihi, precis ;)

@jerseyko: Texas är jättesöt! Fördelen med nattamning jämfört med nattpromenader är att man inte behöver pallra sig ur sängen...

Haha, får kolla på det. Vart är andra tråden du pratade om?

Är ju själv med barnen.... har varit vaken 1 ggn i timmen sen jag lade mig kl 22. Både jätteoroliga, vet inte vad som farit i dem. Sen vakna storebror 510, men jag lyckades får honom att somna om, men jag kunde inte somna om själv. Sen vaknade E 6. Ska bli spännande att se hur den här dagen kommer att se ut och kännas....

Ojdå, låter jobbigt! Jag som tyckte lite synd om mig själv för att jag var uppe o städade halva natten... Men är nog pigg i jämförelse. Hoppas att det går bättre under dagen!

Har ar den

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1049048

Jobbigt med sa lite somn. Nar kommer din man hem igen? Sover de middag tillsammans pa dagen sa du kanske kan dacka ihop med dem?

Jag hade en lyxkvall igar, bada barnen somnade tio i atta. Sam vaknade ett par ganger vid tolv och ville ha valling och jag forklarade att man inte ater valling pa natten sa han fick vatten. Jag var nog in och ut ur rummet i en timme innan han somnade igen. Sen sov vi allihop till halv atta i morse! Isaac vaknar ett par ganger for pafyllning men vi bara byter sida och somnar igen.

*KL*

När började/börjar ni ge vatten till maten?

Nu går det jättebra med Alicias smakportioner. Vid månadsskiftet blir hon 5 månader och i matväg äter hon nu ca 4 istärningskuber med burkmat + amning och till kvällsmat äter hon ca en dubbel smakportion gröt (gjord på 4 msk vatten) + amning. Men jag kan inte komma på när jag började ge William vatten när han var "bebis". Har inget minne av att jag kokade dricksvatten till honom, så jag kanske väntade tills efter halvåret. När har ni gett barnen vatten eller när har ni tänkt börja med det? Egentligen behöver de ju inget annat än bröstmjölk (eller ersättning) förrän de är ett halvår.

Sen måste jag "skryta" lite med William också. Han och vi har varit så bekväma att han fortfarande haft blöja trots att han fyller 3 snart. Vi har märkt att han haft rättså bra koll på när han kissar men han har inte varit det minsta intresserad av pottan. För någon vecka sen tog jag helt enkelt bara av honom blöjan (tack vindvissla för tipset i den andra tråden) och han är otroligt duktig! Han kissade i byxorna 2 ggr på en timme vid första försöket, sen har det knappt inte hänt en enda olycka. Han har stenkoll på när han behöver kissa och säger alltid till. Igår sov han till och med utan blöja i vagnen! Eftersom han inte gillat pottan struntade vi i den och när han är ute får han kissa på träden/buskarna och inne är det toaletten som gäller. Jag som har grämt mig så mycket för att han inte varit intresserad och så gick det såhär bra!!!!

Storebror är på dagis. E sover nu så jag borde sovit....men sitter här. Men det är ok faktiskt, och bättre de är vakna i omgångar sp länge de inte väcker varann. Jobbigare med två vakna samtidigt.

På både gott och ont så är jag ganska härdad vad gäller sömn och tål ganska mycket bortfall. Hoppas dock på en bättre natt inatt, annars börjar det bli tungt! Maken kommer hem imorgon.

chlo Jag började ge smakisar även av vatten nu, 2-3 tsk. Det föreslog bvc. Kokar dock inte vattnet.

Duktig stora killen. Min gillade inte heller pottan, vi köpte en ring och man lägger på toan (en STADIG, en del är för rangliga) och då släppte det helt!

Jamen det lät ju bra, att ge smakis även med vatten :idea:! Det ska jag testa! Nä, det där med att koka vattnet känns ju löjligt när man har kommunalt vatten alternativt egen brunn som man kollat upp vattenkvaliteten på, men det står ju lite varstans att man ska koka vattnet tills de är ett halvår. Fast jag har syndat en och annan gång när jag testat att ge henne ersättning.

Jo-tack, det märkte vi härmodagen att ringen man lägger på toan inte var speciellt stadig. Två gånger när William lutade sig lite när han satt på den kändes det som både den och W skulle åka ner i toan. Så han blev lite rädd och vill inte använda den mer. Jag får väl köpa en stadigare sen så jag slipper sitta och hålla i honom medans han skiter. Inte så trevligt kanske, men det är ju ingenting mot hans vidriga bajsblöjor... Nu när man hjälper honom vid toan och man har huvudet så nära toan känns det VÄLDIGT viktigt att toan är fräsch. Så nu kommer jag nog städa toaletterna både i tid och otid ;)...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 626
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård