Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Haha ja det är rätt praktiskt att ha såna där antibakteriella wipes vid toaletten, lätt att torka av lite snabbt. Duktig han är William! Sam sitter bak och fram på toaletten både när han bajsar och kissar. Allltså han hoppar upp själv och sitter med näsan mot ryggstödet. HOME HOME säger han till oss (betyder att vi ska dra och stänga dörren :D)

Jag kokar inte heller vatten till Isaac och han får öva med flaskan så mycket han vill. Hittills dricker han nada och nu ratar han även mat, men jag tror han håller på med nåt utvecklingssprång så vi tar det lugnt och ammar.

Vi köpte en BAbybjörn. Dyrare än de andra men jättebra. Man skruvar på den så den passar just den egna stolen. Den i kombination med en fotpall.

E är också jätteduktig på att äta. Har hittills bara fått en "kludd" i taget men vill ha mer! Fick prova banangröt idag och det var gott :d.

Ja, jag har kollat på Babybjörns och jag anade att det var den som var en av de bätte, med tanke på att de är så dyra. Den jag köpte för 100 spänn var ju som att kasta pengarna i sjön. Suck, att jag inte tänkte på "mitt eget" ordspråk - Det är dyrt att köpa billigt... (det kanske var här på Buke jag läste det första gången??)

Igår fick förresten Alicia fruktpuré för första gången. Snacka om att hon blev glad! Det var ju riktigt sött och gott att få det tillsammans med gröten. Jag har väntat lite med fruktpurén eftersom det sägs att det kan vara svårare att få i dem den andra maten om man böjrar med det söta. Nu idag vid lunchen gick det däremot sämre med burkmaten. Jag fick nog max i henne en "istärning". Men det var antagligen för hon var jättehungrig och jättetrött.

Idag lyckades jag få William klippt. Vi var inne hos frisören igår men då vägrade han, så de fick klippa pappa istället. Imorse sa W att han ville klippa sig och få glass och klubba (vi hade mutat honom med både det ena och det andra). Så det var bara att bege sig ner till frisören och göra ett nytt försök. Det gick bra ett tag och sen tröttnade han givetvis. Tillslut var de tre st frisörer som höll på med honom. En klippte och två försökte muntra upp honom och distrahera honom. Han körde både hårfön och trimmern för fullt. Underbart att vi lyckades få honom kortklippt nu igen till midsommar och till hans 3-årsdag!!!!!! Och som tur väl var var Alicia supersnäll som vanligt och satt och tittade i sitt babyskydd när storebror protesterade och konstrade. Tillslut tröttnade hon och somnade.

Vindvissla: Hi hi, ja det var ju påhittigt av Sam och sitta på det hållet! Här får vi lyfta upp William än så länge, men han lär sig väl så småningom.

Nepp, tyvärr inte. Så dåligt har det aldrig gått som när vi testade det. Han både storbölade och gallskrek. Det har alltid gått jättebra att klippa hos frissan innan men inte denna gång. Det är nog en fas nu i 3-årsåldern gissar jag.

KL

Gissa vem som vände sig från rygg till mage igår?:bump:

Just det, lille Norpisen. :love: Han fattade nog inte riktigt först vad han gjort men sen så vände han sig flera gånger efter det. Han har lite problem ännu med den armen han lägger sig på, men han lär sig nog att dra fram den.

På kvällen igår när han skulle sova så var det ett himla bökande i sängen, han skulle bara vända sig och misslyckades. Låg på tväre i spjälsängen flera gånger och gnällde så man fick räta ut honom. Men till slut somnade han.

*kl*

blablablabla, tjötkäringar. :D

jag har fått sista boken i twiligtserien och har haft helt fullt upp med att läsa den, så jag har inte haft igång datorn på flera dar!!!!!!!!:eek:

hos oss händer inte så mycket.
matilda sitter upp, nästa själv, vänder sig runt, rullar och rör sig lite bakåt. inge kryp än.
vi har fått en ny underhållning till henne. han heter Oscar och är en gråvit kattbäbis, 10veckr och 1,3 kilo. den är superkul tycker matilda! :p

tand nr 1,2,3 och 4 är framme och nr 5 är på väg upp. (eller snarare ner, är i överkäken. ;) )

vi äter nästan helt uteslutande vanlig mat, med frukost kl 8, lunch 12, middag 4 och kvällsmat 8. sen äter hon en gång till på natten, brukar vara runt 4.
de sista två dagarna har hon fått ersättning/välling efter middag, eftersom hon inte velat ha maten.
fast ni är ersättningen slut och ja funderar om ja ska köpa en till elelr inte, hon är ju nästan ingen ersättning längre och kan lika gärna äta vällning....

slulle tävla dressyr på söndag, men vad har hänt? ryggskott..... och nått knas med mitt ena knä, känns som ena sidan har blivit utsträckt..... :crazy: så nej, ingen tävling för mig! det får räcka med de två ritterna hennes medryttare tar. :love:

har även bestämt att lämna ut henne på delfoder till vintern, Ylva och hennes familj tar henne 5 dagar och jag tar henne två. förhoppningsvis kommer dom att köpa en gård i närheten av där hon står nu och då funkar allt kanon! annars får hon nog stå på ridskolan...

jaja....
nu hör ja att boken ropar på mig! :D

Bla bla bla på dig själv din slapphagga!

Så det är att ligga o läsa? Inte undra på att du får ryggskott.:p

Inte kul. Jag har haft det två ggr. Kunde nästan inte klä mig själv.

Synd på dressyrtävlingen men det kommer flera.

Puss å kram å gla missômmar på rej och alla andra som orkar krypa in på forumet en morgon som denna!

Oj vad många tänder hon har! Skönt att hon äter så ordentligt för det mesta!

AK grattis till rullningen, det är inte lätt när man har så mycket hull som ska med runt :D

Vi har precis varit och simmat, Isaac flöt mest omkring med min medhjälpare/favoritbarnvakt och Sam impade på alla genom att gång på gång doppa huvudet under vattnet. Han tyckte det var sjukt skoj och han dansade och hoppade så jag tror han snart kommer att somna.

*kl*

Hoppas ni alla haft en härlig midsommar!

Imorgon blir det 3-års kalas för min stora lilla kille!!! Har storhandlat idag så nu är det bara städning och att göra en himla massa hamburgare kvar, men det får vi ta imorgon.

Alicia var svår att få att somna idag. Först trodde jag det var för hon var övertrött sen kom jag på - vitlöken! Det var likadant förra helgen när jag käkat vitlök. Hon blir jätte skrikig och ledsen, så jag får nog skippa vitlöken i fortsättningen så hon slipper magont.

Vi hade en trevlig midsommar, hade två tjejkompisar här och vi slukade en hel forellstackare. Min bästa kompis sen 19 år tillbaka ringde mitt på dagen och sa att hon inte hann, hon skulle rida och handla hästmat. Jag blev besviken och ledsen men hade en mysig kväll med de två andra. Vad har ni andra hittat på?

Ha ett härligt kalas imorrn, grattis till stora William! :bump: Vad önskar man sig när man fyller tre?

Vi var till grannen och grillade. "Gubbarna" snackade jakt och fiske ute bland myggen och vi "tanter" satt inne och kollade på tv, åt choklad och pratade graviditet och tiden efter, gigantiska bröst, stora rumpor, håriga muffar och stora bindor :rofl:

Med familjens nya bebis finns de verkligen knappt tid och ork för datorn. Det är verkligen full rulle från kl 7 - 23 ungefär!

Rasmus var helt fantastisk idag som var med mig i stallet och gjorde klart hästen inför tävlingen, han hjälpte till att shamponera, åt smultron och fyllde vattendunkar, 22:30 var vi hemma och han klagade inte en enda gång, fick på sig pyamasen och tackade nej till välling, gick och la sig och somna på en gång.
Jag har fått låna en amningskudde :bow: Hur skönt som helst så nu har jag precis vart och lagt Tilde i sin säng. Hon har gått och blivit förkyld :(

Imorgon är det hopptävling och vi kände efter igår och tog några småskutt på våran gräsplätt. Har ju haft problem med att hon överhoppar sig men ingenting och vi flög över 1.20 nu lättare än vi hoppade 50 cm för 8 veckor sen :bump:
Vi ska vara små prinsessor imorgon, det är maskeradklass i clear rounden :D Hästen får rosa sidenband i knopparna (som ser förjävliga ut..) och rosa schabrak, jag ska ha rosa tröja, ballerinakjol, rosa små vingar och tiara :D Tror vi kommer bli skitsöta.
Nu kanske man ska sova så man kommer upp imorgon bitti.

Edit: Just det vi har grävt och scahktat om hela våran framsida och imorgon ska det grävas på baksidan. Sen ska staketet upp på framsidan och förhoppningsvis får vi hem allt nästa vecka för staketet på baksidan och hundgården.

Senast ändrad:

Det det kräver faktiskt bild :D Du får ha med dig någon på tävlingen! Lycka till i alla fall!

Vi har också staketat idag, istället för ett 70 cm staket plus nät upp till 1.30 blir det ett 1.20 staket, jättefint! Och istället för en gammal lastpall till grind med en soptunna som tyngd så att Sam inte skulle kunna rymma så blir det en riktig grind, med gångjärn :bump:

Jag håller med, det är sällan man hinner sitta här. Nu vaknar Isifisi, jag ska springa upp och lägga mig!

Självklart blir det bild. Hon är ju en prinsesshäst. Och med mkt bling i knopparna ser man inte hur taskiga de ser ut :angel: Manen supertjock, hästen superhåröm, hon går inte ens att borsta med piggborste i manen!! Och så växer den åt 700 håll.

25111870.jpg

Jag kör med urtunningssax på min hårömma. Funkar bra.

Vickis behöver inte besöka saxen ännu. Han är fortfarande Skalle-Pär. Nåja, lite fjunig är han allt så det ser ut som att han en dag kommer att få hår.:p

Mina elaka systrar kommenterar gärna min kalufs. Jag är lite som Kronblom, har tre hårstrån på huvudet. Så systrarna tycker att jag har gjort ett bra val av man som har så tjockt och fint hår plus att han verkar ha väldans bra pigment. Han är ingen soldyrkare men på sommaren golfar han mycket i piké-t-shirt, shorts och har strumpor i skorna. Plus en golfhandske som man ska ha. Och det syns hela vintern den brännan.:D:rofl: Snyggt värre...

Just det ja. Bra att jag påminner mig själv om att skaffa ordentligt med solskyddskräm till lillen. Kan vara bra att ha även om jag alltid skyddar honom från solen med filtar, solhatt mm.

KL

Vi har haft en toppenhelg. Hos kompisar med övernattning fre-lör och idag båtåkning och sen födelsedagsfirande hos makens syster. E tycker dock det är lite jobbigt när det blir mycket åkande hit och dit och han har svårt att komma till ro.

Imorgon är det en fixardag utan dess like, sista dagen innan vi ger oss iväg. Vi fick till och med sitta och göra ett körschema så vi hinner med allt. Jag ska börja med att gå till frissan kl 0800, den blev framflyttad från förra vecka pga att maken åkte till Kina.

va fina ni är! :love:

nu sitter jag och kikar på Matilda som står i sin gåstol och studerar Oscar, våran lilla kattunge, som är helt upptagen med att döda papper i papperskorgen. dom e skitsöta. :D
å gissa vem som säger "katt"? ;)
eller snarare nått ohärmbart ljud som låter som gaschhhhhhhhhhh. :angel: om hon inte försöker prata med katten, då låter det mer som ett avgrundsvrål. :rofl:

på midsommar var vi på kalas hos vänner som åxå har smått! var skitkul, vi gick inte hem förän vid 12. M var superlätt att ha med ch somnade i kärran strax efter 9.

skulle ju ha tävlat dressyr igår, men hoppa över det. har inte hunnit träna typ alls och ällmänt nere å hästfronten. har insett att jag ng inte hinner eller har råd att ha henne sm ja vill, deppigt.
dessutm har gubben berätat att han inte vill köpa gård, utan vill bo kvar här. deppit.
ja har inge jobb. deppigt.
fet är ja åxå. deppigt.
å rynkig. deppigt.
men ja har iallafall fått en fin bryn färg på min kropp (läs ovan linneskant, resten av fettet är imunt mot solbränna) och det är ju skoj!!!! :idea:
åsså ska ja ut på lördag å bli full och bete mig och röka (:love: ) och på fredah ska ja på twilight med samma människor som ja ska ut med på lördag, sweet! gissa vad vi kommer distkutera..... :devil:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 626
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård