Sv: Vinter 9-10, del 3!
visst är det underbart när dom sköter sig när man är borta?
bula på ögat? va har ja missat?
å här är det nya besked med hästen. mitt
till sambo har sagt att jag visst har råd ch tid att ha hästen själv i vinter, så nu ska jag ha det! och bete till nästa sommar gör vi hos hans mamma och pappa, där det även finns ett gammalt stall som vi ska renovera och göra tre boxar i.
eller som han säger "det är viktigt att ha en hobby" och han har väl sett hur dåligt jag mått och hur lessen jag har varit över detta...
kan ju inget annat än älska honom.
matilda lekte bubbelbad i badbaljan igår. jättefina fisbubblor gjorde hon! sen råkade det visst följa med lite bajs ut åxå.
upp med unge och ut med vatten och på med nytt vatten och ner med unge.
hon får bada ute på våran altan och sen ligge nakenfis på altangolvet och torka när det är väder till det.
det gillar hon übermycket.
å herregud, vilket temprament det lilla damen har!
hennes kusin är jättemjuk och lugn och försiktig och om man tar hans leksak från honom blir han ledsen och börjar gråta.
matilda blir tokarg och vrålar som ett monster.
inget litet fint mjukt skrik, uten verkligen vrålar, så hon blir röd i ansiktet och det slår lock för öronen.
å tuff är hon.
har ännu inte träffat på något som har gjrt henne rädd eller bekymrad.
tror ja kommer få problem med henne när hon blir äldre, eftersom jag åxå har temprament och är tuff.
det bådar INTE gott för andreas!
idag har jag träningvärk i typ hela kroppen.
jag ute ch red 1,5 timme igår, vara 30 min var hoppning på banan. vi kom över hela 70 cm.
å min söta, goa lilla häst, som hellre hoppar och går omkull än stannar.
hon är så rolig, hon travar fram till hindret, hoppar, travar, sen tar hon galopp fram till nästa hinder, går ner till trav, hoppar, travar några steg efter och sen tar galopp igen.
hon är ju travhäst, så hon är nog inte helt hemma i galoppen än, men vi tränar på det.
i morgbn ska matilda åka till sin farmor och farfar och stanna där tills på söndag dag och jag ska bli full och sen spendera halva söndan med att bara ligga ner och njuta av min bakfylla.