Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

har du kort å visa?

jag har nämligen samma sak ch det är brosk...... :crazy:

Jerseyko:
samma som matilda blev! det blir bättre med träning och hon får bara vänja sig vid att vara med pappa.

nu är M hs farmr och farfar och ska vara där fram tills i morgon.
det är helt underbart att vara barnfri, men jag saknar henne lite.... :(
jag är hur dösnygg å sminkad som helst å andreas kommer få stor konkurens ikväll!!!! :angel:

Fast hon ger inte upp, skriker tills hon somnar. Rasmus insåg i alla fall efter 10-15 min att mamma är borta så pappa är okey. Tilde har inga problem att skrika i över 2 timmar!

Men idag har hon vart så duktig, sov 1 timme hos farmor medans jag var och handlade. Kom hem och hon sov bra länge innan hon vaknade. Sen var jag borta 2 timmar och gjorde iordning hästen, hon skrek väl i 45 minuter sen lyckades farmor hitta rätta gunget i bärselen och hon åt nästan hela flaskan ersättning jag gjorde i ordning innan jag åkte :bump:

Min stora tjej :love: Hon ska äta själv, dricka ur glas, stoppa skeden själv i munnen. Smaka på ALLT. Men bäst av allt är att hon säger mammamammamamma när vi busar och leker.

CIlla hoppas du har en härlig kväll, dansa loss lite för denna sletna tvåbarnsmamman är du snäll! Hangovern imorrn kan du dock behålla för dig själv :D Vad härligt att ni ska behålla hästen, det gör verkligen under för psyket! Det kommer gå toppenbra!

jerseyko Isi är likadan, får sina mistlursanfall när jag är borta. Han skriker så han låter helt förstörd och så fort jag kommer hem och tar honom så slutar han, vänder sig mot sin pappa och störtler :D Men det går ju över nån gång och det är ju inte så att de har det dåligt när vi är borta, så jag tar det rätt så lugnt. Det är verkligen guld värt att få ha med mig Sam en stund, t ex när jag ska rida. Det känns som om jag bara bär bebis hela dagarna annars.

Idag har vi haft en sen kväll, ungarna somnade 21:30. Sam har varit utan blöja hela dagen idag och hade bara en olycka. Tyvärr var det en nr2olycka och hände ute i trädgården så innan jag fick syn på det hade han byxorna av och bajs ända uppe i håret. Så vi hade skurarparty i duschen. Nu doftar han som en liten jordgubbe och sover sött.

Jag tycker oxå det e jätteskönt, men maken tycker det är jobbigt och känner sig ju otillräcklig. Han har vart hemma nu i 2½ månad och hon accepterar honom fortfarande inte!
Men hästar de älskar hon, då kan hon sitta hos vem som helst så länge hon ser en häst :D

Såhär glad var hon på tävlingen idag
31258253.jpg

Vinkade nyss av Rasmus som blev barnbarn-nappad av mormor och morfar. Skönt för honomoch bli regält bortskämd, dessutom har dom ju pool!
Vi sitter här å svetten dryper, varför kan inte vädret vara lagom nångång?

tjohej, här kommer tanten och droppar in å säger hej!!!!

som ni vet, så var ja ju ute i lördags. Andreas fick INTE konkurens, eftersom medelåldern var 18,3 år och ingen tittade två gånger efter den dösnygga och fräscha (alltså jag) tanten och hennes tantvänner. eller jo, det var en apful lithauer som nöp mig i rumpan..... :crazy:

är väl bara att inse att man inte är så ung som man en gång var.

men nu vet ja iallafall vad mammor och pappor gör när som är barnlediga. :o typ 4 gånger. :D

Matilda hade varit ett riktigt ängelbarn hela dygnet och lindat farfar runt lillfingret 8 varv. min lilla snutta. :love:

å fy fan.. måste ju berätta nått för er. :eek:
i morse satt vi och åt frukost. jag äter ägg och matilda geggar med ägg och katten sitter på govlet och städar upp de ägg som matilda geggar ner.
då hör ja en morrning bakom ryggen, ute i hallen. blir helt stel, dörren står ju öppen! det morrar en gång till och det är ett djupt och rejält ljud! jag blir ju livrädd och får världens adrenalin och gåshud och inte nog med det, katten slutar att äta och tittar skrämt mot hallen.
vänder mig om och där står INGENTING! helt tomt!
både ja å katten går å kollar vad som låtit, men ser ingenting.
skumt som fan.......

Spökhundar! Eller var det en varg?

Skont att slippa konkurrens i alla fall :D Haromdagen hade nagon tjej i 20arsaldern chattat upp min sambo i taxin, sagt att han var den snyggaste taxichaufforen hon nagonsin sett! Haha ja det kandes val battre an nar en kille erbjod honom en avsugning istallet for betalning sa jag :rofl:

Vi har varit pa sjukhuset, jag och Isifisi. Han har fatt en virusinfektion i halsen och andades jatterossligt och typ astmatiskt och kunde inte sova. Doktorn blandade tva rosa piller med vatten som jag gav till Isi och sen forsvann rosslet och vi sov gott hela natten. Men roligare saker kan man ju ha for sig klockan 01 an att aka till sjukhuset...

Stackars Isi, hoppas han blir bra snart.

Mitt största problem just nu är att jag ska på bröllop på lördag och jag har INGEN KLÄNNING :eek:!!!! Shit, och inte ens en reservklänning har jag... Var i grannstan idag och provade flera klänningar som kunde tänkas passa men jag såg inte klok ut i någon av dem (de var nog avsedda för magra 16 åringar). Jag är så desperat att jag till och med provade att klämma i mig i min tärnklänning som jag hade på syrrans bröllop i början på 2000-talet någon gång (minnet är kort). Men ett stort problem... det var ju bara 15 kg sen jag hade den så det gick inte ens att dra upp dragkedjan :o. Nu hoppas jag på att jag ska hitta en klänning här i min lilla stad. Det känns inte helt lätt nu när det är rea och rörigt i affärerna. Men någon trasa MÅSTE jag ju bara ha. Typiskt mig och vara ute i sista stund!

usch, stackars liten..... :(

vette tusan vad det var.
en varulv eller vampyr hoppas ja på givetvis, men oddsen att en hunkig vampyr blir kär i mig är nog inte överhängande. vad jag vet finns det nämligen inga vampyrer i Sulvik.
således inte heller några varulvar heller.

Chlo:
har du åxå råkat glömma de extra 15 kilona? blir lika förvånad varje gånga jag provar gamla kläder "vaddå lagt på mig? nej, dom har hängt i krympgarderoben....." :D

dotter till salu!
säljes till första bästa sm har armmuskler och en rygg att orka bära henne med.
usch, hon är verkligen inte rolig just nu, vill bara, bara, bara bli buren på. hela, hela tiden. jättejobbigt. min rygg är ju inte frisk från början, blir INTE bättre av att bära på henne!
men har jag berättat att jag slutat mata på natten? över en vecka nu. :laugh: provade att ge henne vatten istället och det funkar kanonbra. hon tar bara en liten svälj och sen somnar hon om igen. :love:
sååååå gött å slippa gå upp!!!!

Om du har samma kroppsform som jag kan jag skicka en klänning :D Jag ligger också på 15+ från innan jag blev gravid *suck* men jag har lovat mig att när au pairen kommer ska jag ta mig tid att jaga bort fläsket.

Cilla, det kanske inte funkar för ryggen men såhär har jag överlevt bärperioder

Det är en helt vanlig hals-sjal som jag knutit ihop. Lätt att ta upp, ner, upp, ner barn som inte vet vad de vill. Grattis till hela nätter, det är kanonskönt ju!

Åh jag blir så tvehågsen, ska jag klippa av mig håret eller inte? Det är långt nu och rätt så snyggt när det får självtorka (vilket tar halva dagen) eller om jag fönar det rakt. Men jag har det nästan alltid uppsatt.... Känner för att kapa det...

NÄJ! Kapa inte!!! Det som är så snyggt med långt hår. Jag har lovat mig själv att inte kapa mitt, tycker att alla mammor klipper sig kort, som tanter. Eller inte, när jag tänker efter, alla i vår föräldragrupp var långhåriga.

Har Isifisi frisknat till än? Att tillbringa natten på akuten hör väl inte till det roligaste man kan tänka sig.

Cilla; Kom igen när du blir 35. DÅ är man tant och DÅ börjar man visst bli intressant igen. Eller åtminstone vid 30, för det är du väl inte än eller?. OM det mot förmodan skulle vara någon som tittar efter en så är det just de där 18,3-åringarna. Småspigg som letar MILF.

Här kommer det inte göras nåt snuskigt. Jag har provridit en sadel som var jätteskön. Tills jag hoppade av och upptäckte att det var blod i trosorna och det gick att dra bort skinn vid högra sittbenet.:cool: Ena blygdläppen är svullen. Jävla trosor. Mannen har fått petförbud.

Och jag har kanske kvar 4 kg till vikten innan jag blev gravid, fast jag väger lika mycket nu som jag brukar göra, lite mindre kanske ändå. MEN! Jag kommer i de små ridbyxorna jag köpte när jag var nybefruktad och ridstövlarna som legat o hånskrattat åt mig sedan förra sommaren, de får allt jobba nu. Kommer i dem utan stövelpådragare. Hehehehehe.
Hängpattar har jag ju sen tidigare. Inget nytt under solen. :cool:

Senast ändrad:

*kl* igår gjorde jag en sån avancerad sak som att sy en "gympa" påse till bärselen (m inst 14mår sedan).
Idag ska jag avancera och sy en badrock åt Eddie m dragkedja. :eek::angel:

Vi får väl se hur de blir.

Det är tragiskt när sambon vet mer om hur man syr saker än jag o de är minst 25 år sedan han sydde :angel: Men han kollar o studerar saker på tvn, tillskillnad från mig...

va korkad jag är.

tog skitlänge innan ja fatta att m inst 14mår sedan. betydde minst 14 år sedan.
fick läsa högt flera gånger.

men va duktig att sy då! vi vill gärna se bildbevis. :angel:

AKÅ: häng upp trosrna och plygla dom vettja. eller släng dom. :D
usch, finns inge värre än att rida i dåliga trosor! eller jo, det gör det visserligen, men det hamnar iallafall på min topp 10 på värsta saker!

Ja jag vet det ar lite tantvarning pa det hela! Men sa som jag har det pa bilden da? Det var i hostas nagon gang, nu ar det minst 10 cm langre. (och sitter just nu i en bulle pa huvudet) jag har klipptid den 26e i alla fall, hos min superbra svenska frisor!

Cilla tack for oversattningen, jag fattade inte alls vad 14mar betydde... :)

Isifisi ar mycket battre, han fick sma rosa piller som ar steroider och de har fatt ner svullnaden i halsen. Sa han sov mellan 19-08 och jag fran 22-08, valbehovligt. Jag dricker Echinacea sa att jag inte ska fa viruset, an sa lange mar jag ratt sa bra.

hmm, antingen skriver inte datorn dom bokstäverna man vill eller så är de jag själv som skriver slarvigt.

Men helt sant cilla, de ska stå minst 14 år sedan.

Nu har jag inhandlat allt iaf så återkommer när jag sytt klart med bild.:banana:

ww, tjusigt!!!

är så kul å se hur allas gubbar ser ut tycker ja, blir lika förvånad varje gång. :laugh:

Vad mysig den ser ut! Jag vill ha en rosa :D

Idag fick jag ny kamera av maken, så snart kan jag oxå bjuda på fina filmer :bump:

Efter hoppträningen idag var jag tvungen att åka hem och amma, maken ringde i panik.

Kom hem, tog en hysterisk unge som vart på 35 års kalas och inte velat sitta hos någon eller smaka av nått, inte ens flaskan hon käkat varje kväll.
Hon snuttade på mig, vände sig om, log åt farmor och drog igång och snacka som inget hänt :confused:

Passade på att filma henne en snabbis innan jag åkte hem med hästen, äter bebisar gräs blir de till monster! (Och se, hon kräks upp allt jag gav henne!!)
http://www.youtube.com/watch?v=VsaLnzBOdNE

Det finns både fördelar och nackdelar med att amma :D Jag har nog matat Isi 7 gånger sen han la sig för 4 timmar sen.

vilken söt film och vilken skärpa i filmen, har du laddat upp den direkt från kameran eller? Jag har också ett par filmer men inte på youtube, ska se om jag kan fixa nån till er.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 622
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård