Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

*kl*

Har haft en ganska lång buke-paus pga semester med besök av föräldrar och bror+svägerska, har varit full fart! Nisse har varit uppe på en ny bergstopp varje dag (nästan) och ammat i bergbana och bott på hotell och varit i Italien och allt möjligt! Han behövde inte visa sitt fina ID, var lite lurigt att ta kortet utan att några externa fingrar kom med :p Jättekul att träffa familjen igen, men lite svårt att hålla fast vid rutinerna... Håller just på att försöka natta Nisse utan större framgång, han har vant sig vid sena tider!

Kul att läsa vad alla pysslar med igen :) Fast nu måste jag nog se om jag kan få Nisse att somna + se hur det går i VM-finalen!

Vad mysigt det lät med alptoppar och sverigebesök!

Jag har haft en skitjobbig dag efter en rätt så jobbig vecka. Sam har varit som en speedad orkan och det känns som om han har gråtit och skrikit hela dagen. Jag blev till och med så arg på honom att jag slog till honom på handen när han drog hunden i svansen. Puh, avlastning tack. Halva dagen har han gråtit för att hans favoritnappflaska är sönder, han har bitit ett stort hål i den. Inte hjälper det att jag har min bonussyrra här heller, ärligt talat hur mycket måste 13-åringar sova? Hon är här för att boosta sin engelska lite och samtidigt hjälpa mig med barnen, men trots att folk pratar med henne säger hon bara Yes och No. Jag vet, inte mitt problem och det är säkert som hon är blyg men hon är så jäkla oföretagsam att jag vill sparka henne i röven. "Du kanske skulle kunna duka?" säger jag. Jaaa säger hon och ställer fram tallrikar och bestick. Inga glas, inget att dricka, ingen sås... Dessutom börjar Isaac skrika så fort hon tar honom och ber jag henne vara med Sam en stund så bara sitter hon där, leker inte med honom eller någonting. Idag stängde jag av teven två gånger för att solen sken och jag tyckte de skulle vara ute.

Märks det att min sambo jobbat hela natten igår och varit borta hela dagen och natten idag? Åh vad jag längtar till jobb imorrn.

Ja Jag känner mig jättehemsk som bara skäller och gormar men gör verkligen vad jag kan för att distrahera och avleda. Igår bakade vi en rulltårta för att göra något skoj men ibland tror jag han har galna ko sjukan. Idag är det iaf fint väder.

Gud vilken snygg och vältrimmad mage! Jag är inte alls avundssjuk :angel:

Cilla: Vilka underbart ljusa och fina ögon ni har du och Matilda! Och vad duktig hon är som snart kan krypa. Jag ser fram emot när Alicia lärt sig sitta. Det blir lite lättare att göra av dem någonstans då. Nu är jag beroende av babysittern, så den drar jag runt överallt i huset. Jag vågar nämligen knappt ha henne på golvet om jag inte sitter bredvid. För rätt som det är kommer ju storebror farande...

Vindvissla: Jättefint hår du har! Testa att klippa om du känner för det. Det är ju snart lika långt igen! Så funkar mitt hår i alla fall. Jag har också långt tjockt hår och snacka om att det blir varmt! I lördags på bröllopet höll jag på att smälta bort då jag hade löst hår (till vardags har jag alltid hästsvans). Det var 34 grader på dagen och säkert minst lika varmt i festlokalen på eftermiddagen/kvällen. Dessutom kom myggen in i festlokalen framåt natten så nu håller jag på att klia ihjäl mig. Mina ben är inte vackra vill jag lova...

I vilket fall som helst var det underbart att gå på fest helt barnfria! Det har nog inte hänt på 3 år sen William föddes. Farmor hade haft lite bestyr med Alicia för hon ville inte äta ersättningen från flaskan så hon skrek i en timme, sen somnade hon kl 17 och sov hela natten :love:. Hade hon inte somnat hade de antagligen hämtat mig (jag var ju bara 1,5 km bort). Men men, det behövdes inte så jag pimplade vin och dagen efter kände jag att det var nog lite mycket rödvin jag fick i mig. En annan som knappt druckigt något på ett år. Men roligt hade jag i alla fall :D

För övrigt har Alicia fått "fuktskador" nu i värmen. Vi har haft över 30 grader i en vecka nu (minst) känns det som. Min lilla tjockis har alltid haft veck på halsen som fuktat sig och luktat pyton men nu har liksom skinnet gått sönder så det är mer öppet nu och då känns det nästan hopplöst att hålla det torrt. Dessutom fuktar det sig även bakom hennes ena öra och i vecken på hennes tjocka innerlår. Usch ja, det är inte lätt att vara en liten knubbis såhär i värmen.

När jag var aupair så kände jag också att jag bara skällde och var arg hela tiden på de två äldste som ständigt var i luven på varandra. Trodde att barnen nog hatade mig men så var inte fallet. Den äldste som jag hade mest kontroverser med var visst väldigt förtjust i mig enligt sin far.

Man blir ju liksom inte arg om man inte bryr sig.:cool:

Min milda mamma kunde t o m slänga porslin emellanåt.:D Jag som har sju resor värre humör tänker inte skaffa fyra ungar som hon gjort. Fifan.

vad duktig han är, Moa har just fattat att man måste hålla upp flaskan när det blir mindre i, innan har hon gillat lyxen med att man petar upp den med ett finger när hon håller:p

Åh vad duktigt att hålla i flaskan själv! Sitta är väl inte så konstigt han kan med femton bilringar runt magen :D

Smartägget vindvissla har triumferat idag. Skulle in till stan och lastade i Isaac. Hade plånboken här inne så jag la Isaacs strumpor och min mobil på taket på bilen, gick in och hämtade plånkan och körde....
När vi fått upp farten på hundravägen hörde jag ett klonk klonk klonk och i backspegeln såg jag något som jag refererade till som ett äpple, varifrån det nu skulle ha kommit. När jag kom till stan satt den ena strumpan kvar på taket och då kom jag på att det nog var min telefon som klonkat.

Jaja, jag gillade den aldrig så nu får jag äntligen köpa en ny :bump:

Imorrn bär det av till Cork och min favvoaffär Penneys som är precis så billig som det låter. Vi ska lämna Isaac hemma hos sin pappa, och Sam också, så vi har fyra timmar på oss innan mina tuttar måste vara hemma igen.

Bilringar? Nä, ett litet traktordäck är det allt.:D
Hade han varit smal så hade han aldrig fixat att sitta så bra så du har nog rätt.;)

Min mobil har också begått självmord. Tappade den i golvet en gång för mycket eller så hoppade den ur min hand. Går inte att se så bra vad som står på displayen. Den förra hoppade ur fickan ner i hundvattenskålen. Det gick att få igång igen nån timme men rätt som det var så bara vibrerade den till med ett gnällande ljud och dog.

Visst kan jag fortfarande ringa med den men jag vill ju kunna läsa sms och se bilder. Och så är jag begåvad med väldigt bra småsyskon som skaffar mobiler lite oftare än vad jag gör så jag ska få en lätt begagnad inom två veckor. Gött!

Sen så har man kommit på här att det går att leka med babygymmet med fötterna. Norpan har äntligen upptäckt att han har fötter. Det tog ju sin lilla tid.:cool: Men har man ett helt traktordäck i vägen så är det inte så lätt.

Vindvissla: när var det du skulle komma till Sverige? Jag har förslag på lämplig plats att fika i Skövde, Rådhuscaféet. Finns lekutrymmen och är jättemysigt. Parker finns så om det är fint väder kan jag ta med piqniquefiltar.

Vindvissla: när var det du skulle komma till Sverige? Jag har förslag på lämplig plats att fika i Skövde, Rådhuscaféet. Finns lekutrymmen och är jättemysigt. Parker finns så om det är fint väder kan jag ta med piqniquefiltar.

Fast då måste jag säga tvärtom, jag tycker inte att rådhuscafét är bra när man har barn med sig.. Byggnaden består av massa olika smårum, mellan de är det trappor och små gångar. Var där med vanlig vagn en gång, tror knappt att min syskonvagn kommer in.. Dessutom får det inte plats så många vagnar i ett rum.
Annars finns ju balthazar. Har aldrig varit där så jag vet inte hur det är men enligt andra så är det upsskattat av barn. Finns ju även utelek om man inte vill gå in. Och lite fika har de, annars tar man med eget.

Hoppsan, så kan det gå... Men du får glädjas åt att du fortfarande har ena strumpan ;) Å viktigast av allt om man ska åka till penneys - plånboken!

A-K: Nisse har fortfarande inte riktigt upptäckt sina fötter (även om an inte har ett så stort traktordäck). Inte i närheten av Tildes strumpsnuttarkonster. Fast han har blivit en riktig bolltrollare med sin badboll - håller den med fötterna och gör alla möjliga tricks. Ser skitkul ut när han ligger i sin säng och man bara ser bollen som far runt :D

Ok, jag har aldrig varit där med annat än självgående barn. Kan tänka mig att det är lite trångt att ta sig in. Men det finns större rum och lekrum längre in.

Baltazar har jag aldrig varit på men det låter som ett bättre alternativ. Det testar jag gärna och nära ligger det ju med!:)

Stora gnälldagen. Norptänder på väg. Stackars lille älsklingen.

Krånglar med amningen, vill inte snutta. Han har blivit smalare om magen. Det märks på blöjorna. I kväll har han dock fyllt magen. Igår kväll vägrade han tutten efter att ha ätit lite gröt.:cool: Jag vaknade vid halv fyra i natt av att jag såg ut som Dolly P. Ont och det spände i tuttarna. Läckte gjorde det med. Så Norpan fick vakna och göra något åt saken. Gick inte att pumpa ur. Tuttarna vägrade. Nu när jag ska försöka dra ner på amningen så har jag värsta mjölkproduktionen. *suck*

Och förresten, har man bara ett par fötter, en snopp och ett högeröra så har man underhållning.:D

Man kan gnida alvedon på tandköttet, det hjälper. Amma ska också hjälpa men det tycker tydligen inte Norpisstackarn? Hoppas dina DollyPs lugnar ner sig snart. Kul att han hittat snoppen, det har inte min unge! Han kan knappt bita på sina tår ens för när han har benet så kan han inte andas :rofl: Men snart kryper han, han står på alla fyra och hoppar. Och står gör han gärna också om man håller honom i händerna. Vänta ska jag ladda upp en söt film om jag kan, ny mobil.

Vad söt han är lille Isifisi.

Och vad ledsen du måste vara över förlusten av din gamla mobil... Det var verkligen synd att du lade den på taket.

Jag ska också få en ny. Eller bättre begagnad. Min är halvdöd. Ska få lillasysters gamla.

Sötfis! :)

Verkar vara på modet att paja mobiler, min display avled igår.. Den har varit sprucken ett tag, ock med hjälp av en tvååring la den av helt... Ska försöka hitta en telefon att ha så länge, om ca 3 månader kan jag förlänga abbonemanget och få en ny tele.

Isabell har fyllt 6 månader :eek:, hur gick det till??
Sover hela nätter från ca 229, vaknar och äter vid 6. Slutade amma i lördags, hon har mest snuttat den sista månaden. Mysigt men 2 barn till så hinner jag inte sitta och mysamma flera timmar. Nu äter hon ersättning på morron och fm, lagad lunch (som hon avskyr men vi fortsätter att testa), ersättning till mellis, gröt och frukt till middag och välling på kvällen. Blir hon hungrig där emellan får hon ersättning.
Hon sitter själv korta stunder, och tar sig fram genom att rulla och snurra. :D
Krypövar gör hon, och står upp när man håller henne i händerna.
Nu börjar hon testa rösten mer och mer, mycket lustiga ljud få hon till.. Sen härmas hon gärna, maken har lärt henne att rynka på näsan och "flåsa". :D

Häromdagen konstaterade jag dessutom att talesättet "man blir som man umgås" stämmer rätt bra. Isabell spydde, och förutom den vanliga spyan så kom det även upp en mindre hårboll... :o:D haha!

Inte kul med stenhårda tuttar. Jag är överlycklig för att produktionen börjar gå ner. I lördags ammade jag kl 12 nån gång på dan och sen åkte vi som sagt på bröllop på em och mina bröst klarade sig utan problem ända tills framåt morgonkvisten. Underbart! Din produktion måste ju också gå ner nu snart om han knappt vill amma. Tur det finns så mycket annan mat man kan ge dem nu när de börjar bli så "stora". När tänderna börjar komma upp tyckte jag sist det var dags att sluta amma. Jag fick ett och annat bett i bröstvårtorna av William då, men det är ju inte alltid så lätt att sluta bara för att man själv vill.

Och så lite knapplån:
Vad duktiga de är alla era bebisar som sitter, härmas, nästan kryper och tom nästan går!

Alicias fuktskador på halsen börjar förresten bli bättre nu tycker jag, men nu har jag upptäckt även i knävecket. Hua, för att vara en liten tjock bebis med veck precis överallt.

Ni som har bebisar som är 6 mån eller mer, ger ni dem välling? Jag planerar att börja med välling direkt när man får (6 mån). Jag hoppas att det kommer funka.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 613
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?