Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

KL

jerseyko Visst är det härligt med 3åringar.....:crazy:. De kan konsten att plocka fram det sämsta ur en. Jag bara undrar hur länge trotsperioden varar, vår har varit från ca årsskiftet nu:devil:

Min son började när han var 3, nu fyller han snart 5 och än har det inte blivit bättre... Snarare tvärtom. :devil:

Ja, det är den havrevällingen jag tänkt testa på Alicia först.

Snovind: Då har ni varit i mina trakter på er semester. Jag har en halvtimmes färd till Öland och en halvtimmes färd till Kosta.

Va, ställer han sig redan i krypställning din lille kille? Vad duktigt!!! Det skilde väl bara någon dag på honom och Alicia. Och hon är långt ifrån krypställning... Det är väl för att hon är en sån liten knubbis!

Min son började när han var 3, nu fyller han snart 5 och än har det inte blivit bättre... Snarare tvärtom. :devil:

Oh, shit! Nej, ärligt talat så har de väl diverse trotsåldrar genom hela uppväxten. Min svärmor säger: "Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer". Fast det låter ju ganska tragiskt med de stora barnen tycker jag...

Cilla: Jag kommer inte riktigt ihåg vad jag skrivit innan, men i så fall upprepar jag väl kanske. Fuktskadorna på halsen försvann på en vecka när jag tog bort dregellappen med plastad baksida och lät henne ligga mycket på magen och sträcka på sig. Smorde även lite med silonsalva. Däremot ser det likadant ut i det knubbiga knävecket nu! Det är vattnigt och huden har spruckit även här. Men hur 17 luftar man knävecket? Det görs ju bara när jag står och håller isär huden manuellt...

Jerseyko: Jag såg vagnsbilden på Tilde i bildtråden. Söt bild!!! Var det sittdelen hon låg i? Förresten blir jag så avis på alla som har pool (eller har tillgång till det). En annan sitter här ute i skogen med en halvtimmes färd till havet. Visst, det är inte så långt (inte enligt norrlänningar i alla fall ;)) men jag ger mig inte av själv med barnen till havet. Sen måste jag ha tillgång till skugga också till Alicia, så man är lite besvärlig.

Fast igår hade vi i alla fall en jättehärlig dag vid havet tillsammans med min syrra med familj (barnens kusiner). William sprang runt och pratade med alla och efter en stund hade han dragit med sig en surfare när han behövde kissa. Behöver jag säga att jag tog över så fort jag såg det. Den stackars karlen hade ju lektion för andra som skulle lära sig. William blir nog duktig på att surfa i alla fall... :D

Oh, shit! Nej, ärligt talat så har de väl diverse trotsåldrar genom hela uppväxten. Min svärmor säger: "Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer". Fast det låter ju ganska tragiskt med de stora barnen tycker jag...

Jo, de har väl sina perioder.. Sen känns det som att ju äldre han blir desto mer envis och påhittig blir han. Säger jag nej till något nu, tex ta ett kex, så smyger han iväg och hämtar när jag inte ser.. Men han är underbar :love: emellan sina utbrott, och både dagis och andra som träffar honom säger att han är snäll, omtänksam och trevlig, så något rätt gör vi nog. :D

Äta gröt själv är kul :D
HPIM2634-1024x762.jpg

HPIM2638-1024x762.jpg

Efter gröt och dusch blir man trött....
HPIM2639-1024x762.jpg

Jag tvättar "hals", (ja, försök hitta hans hals...:cool: ), två till tre ggr/dag med ljummet vatten bara och torkar torrt. Det fungerar bra här. Allt kräksikräksi gör honom röd ibland. Och att han svettas en hel del nu när det har varit varmt.

Det här livet när man kunde slappa bort en halv dag, den kommer kanske åter. Hade min sådan period under havandeskapspenningen. Med för många hästar och massa olika jobb så blir det inte så mycket slappande alltid.
Fast jag har turen att Norpan sover rätt mycket. Just nu sover de båda två, männen i mitt liv. Den äldre utav dem för att det vart lite sent och blött igår kväll.

*kl*
här rullar det på full fart... Jack rullar oxå i full fart.
så fort han är på golvet rullar han och ålar iväg i 180. om han inte ligger naken förståss då suger han på tårna och drar sig i snoppen. lätt road unge:D
han provade oxå en gå stol i dag som var mycket uppskattad.

vi har haft en liten semester i vårat kära mumin grannland, varmt o härligt.
men nu är vi hemma i vardagen igen med hästar och allt vad det innebär.
På tisdag håller jag tummarna att allt klaffar...är lite överbokad. ska till kliniken med ena hästen o vara där klockan 10.00..ca 2,5mil från mig, 13.30 ska jag vara på BVC med jack och 15.30 kommer hovslagaren.. sedan sa övriga åtta hästar hinnas med.
dagar som dessa får jack liksom hänga med i farten o så hoppas man på att allt klaffar, inga förseningar hos veterinären och inga kräkas o klädbyten vid fel tid punkt. men men det brukar funka, tur att man har en glad unge som älskar att var med överallt.:love:

Det är skönt med en glad unge som man kan ha med överallt.

Gåstolen är uppskattad här med. Tyvärr så står det max 12 kg på den.:cool:

Förresten,ska han få en ponny eller kommer han få gå direkt på stor häst? Norpan här har ju redan en ponny som jag hoppas lever tillräckligt länge till för att han ska kunna rida på den. Det är ju min gamla shettis Bobby som är 28 år.

haha...ja jack väger ju bara 7,5kg än sålänge....vad väger din lilla klimp?;)

jag vet inte riktigt..jack har fått en häst redan. min egna uppfödning, men det är ett 3 årigt halvblod på nästan 180....så jag vet inte om det är så bra första häst:angel: så det lutar nog åt att jag köper en snygg ponny.. då har jag en ursäkt till att skaffa en snygg welsh! :love:
o så vill jag ju att han ska kunna börja tävla tidigt me..

men se till att din plutt börjar rida redan nu medan du ändå har en ponny! det är ju bra om de får in takt känslan tidigt.. vad tufft att ha samma ponny o att den hängt me så länge!:laugh:

Glädejedödare:devil:

chloe Han är född 2 feb. Ställer sig i krypställning från magliggande och kan näääästan krypa. Trodde också hans hull skulle hindra honom, men faktiskt inte. Han är ju med rätt stor.

Nisse - den mänskliga sälen. :D

Hihi, precis! Får väl lära honom att klappa i händerna också... Eller är det sjölejon som 'brukar' syssla med sånt?

Grillat kött å rödvin låter inte dumt! Fast nu har jag vant mig så vid att dricka alkoholfritt att jag knappt saknar det... Det jobbigaste är att jag inte får dricka apelsinjuice längre, min absoluta favoritdryck :cry: Tydligen hade min graviditetsdiabetes inget med graviditeten att göra, så jag borde fortfarande följa dieten med få kolhydrater (speciellt inga i flytande form). Men känner mig inte alls lika motiverad nu när bebisen är ute...

@chlo: Nisse (6 mån om en vecka) har endast fått bröstmjölk hittills, men denna veckan tänkte vi börja med smakportioner. Han har inte verkat ett dugg intresserad förut, men nu tror jag att det är dags! Apropå välling så vet inte om det finns här faktiskt, har inte sett det.

Gulligt om Norpan kan ta över din gamla shettis! De lär ju vara starka i ryggen och borde klara mer vikt än gåstolen ;) Jag hann nästan köpa en shettis till Nisse innan min sällskapsponny (som man kan rida lite i skogen med om man har tid) till slut fattade att vi kommer tillbaka efter ridturen med den andra. Så man behöver inte rusa runt som en galning hela tiden och riskera liv o lem genom att försöka rymma o springa efter. Blev nästan lite bsviken när hon plötsligt var ganska lugn en dag när vi red iväg.

Hoppas förresten att du hittar ett bra jobb lite närmare. Min man är ganska frustrerad på jobbet och måste nog byta, men det är inte så lätt att hitta ngt i närheten. Han skulle ju gå ner till 60% nästa år också för att vara hemma med Nisse, vilket kanske inte blir så lätt om han måste byta. Får se hur vi löser det!

Ja, ska man ta i så ska man visst.:angel: Vi får hoppas att Jack får lååååååååååånga ben då.

Viktor vägde för ca en månad sen 10160g.

Viktor kan behöva vikten för att bromsa upp lite, inte många som håller Bobbys tempo inte.:cool::angel:
PICT0290.jpg

kl Här rullar det också på, mycket nu dock... Amanda har fått värmeutslag över hela kroppen, hur håller man de borta? Försöker hålla henne sval, men det är inte lätt när vi har 32-35 grader i lägenheten.. Hon är på väg att börja krypa nu också, lär inte dröja länge...

Mycket med hästarna också också nu, och så har jag hunnit till vecka 12... Det där med morgonillamående är bara att glömma, eftermiddagen är allra värst här, och även om jag mår betydligt mycket bättre än förra graviditeten, så kan jag säga att det är ingen höjdare att "nyss" gått igenom en förlossning och spy mer eller mindre varje kväll och ha en massa kväljningar, det håller liksom inte sådär väldigt tätt:D

Haha usch din stackare. Du får göra tredubbelt med knipövningar. Hoppas illamåendet lägger sig snart!

Vi har packat färdigt och imorrn bär det av till Sverige. Det jag är mest orolig för är bilresan upp, det är bara två timmar till flygplatsen men inga av mina barn är förtjusta i att åka bil - alls. Men fram lär vi väl komma så småningom. Handbagaget är packat med dvdspelare och ny Thomas the tank engine film plus Peppa Pig och ett par andra. Jag har två tidningar, en 3Dtidning med massa djur i och en Bob the builder tidning med klistermärken och sånt. Sen har jag vindruvor i bitar, clementinbitar, choklad, en ny lastbil, jelly beans, ja u name it! Haha grabben kommer skita som en häst! Jag ska dessutom komma ihåg att ta med hans favvonappflaska som han älskar att dricka vatten ur. Isaac får majsringar och morotspuffar.

Det är 15 grader och regnar här, och hela veckan ska vara blöt som attan. Hahahahahahahhaahahahahahahahaha Nu drar vi till soliga Sverige! Vi ses i Skövde!

Jerseyko: Jag såg vagnsbilden på Tilde i bildtråden. Söt bild!!! Var det sittdelen hon låg i?

Ja det är sittdelen men med madrassen till liften. Känns lite för varmt och instängt med den nu!

Vi har haft full fart den här veckan, hästen hade kolik i onsdags. Och nu ser det ut som Rasmus åkt på streptocker! Prickar runt munnen, i munnen, blek, hängig, dimmig på ögonen. Vägrar äta och dricka :( Scharlakansfeber, halsfluss, svinkopper eller vattkopper trodde 1177. Så de blir till bvc i morgon.

Ska du inte gå till vårdcentralen istället för bvc? På bvc här vill de inte ha sjuka barn. Hoppas i vilket fall han piggar på sig snart!

Här har ikväll inletts två projekt: 1) E somnade i egen säng, med hjälp av tom nappflaska. Den nappen är tydligen mycket godare.... 2) Storebror har somnat utan napp. Känner oss ganska nöjda just nu ;). Få se hur länge det håller!

Här jag bor finns bara BVC och distriktsköterska. VC ligger i grannbyn och där är det bara akuten som är öppen, husläkarmottagningen är stängd under sommaren. Jag har lämnat ett meddelande till BVC så får vi se om vi får komma ner annars kommer de hem till oss. Sen får vi väl se då om vi får åka vidare till Akademiska och barnakuten där.

Tilde kaskadkräktes ner mig tidigare under kvällen, nu sover hon i sin säng :bump: Rasmus åt lite välling och sover han också, ska smyga in och känna på honom snart.

Känns helt konstigt, här sitter jag, klockan är bara 22 och jag har inte tusen saker att göra och inga barn att natta/trösta/mata :eek:

Yeeha, bobby verkar ha mkt spring i benen :) Säkert populärt hos norpan. Bobby är ganska lik vår grannes ponny Johnny, som dock hunnit bli mer gråhårig - men så är han också 40 år. Han håller också igång i hagen! Även utanför hagen förresten, han kryper nämligen under staketet och kommer och hälsar på hos oss... Ett av de små äppelträden har nog varit lite klistolpe, det står ganska snett och har en del avslöjande hårtestar kvar.

Cambrie: Förstår att det är tufft att vara gravid och ha en liten bebis, känns tufft ibland även som ogravid. Hoppas att illamåendet är över snart!

vindvissla: Åh vad roligt med Sverige-semester! Låter som om ni är välrustade inför bilresan :D Jag funderar på hur mkt man ska släpa med sig. Åker ensam med Nisse, men blir lämnad och hämtad på flygplatsen. Hmm...

jerseyko: Håller tummarna för att Rasmus blir kry snart!

Aj, Nisse bet mig just i bröstvårtan! Funderar på om han börjar få tänder, eller om han bara dreglar och tuggar på allt ändå? Känner inget i gommen förutom fram i mitten, men det tror jag är tandkött och inte en tand.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 587
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 964
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?