Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

ajajaj, tänder eller ej, jag ryser ändå (eller snarare mina bröstvårtor :D ) när jag läser sånt! och då är jag glad att jag inte ammat matida!

vi har påbörjat projekt sva-två-ggr-om-dagen nu. funkar hyfsat!!! men oj, va trött hon blir efter några timmar....
men man kan inte va vaken till halv 11 på kvällen och sen vakna vid 6! :grin:

snart kommer min mamma hit och ska ha henne ikväll och jag åker till hästen och får nya skor på henne, antligen. :laugh:

å nu äter M lunch själv. en skål med mat som inte är så såsig och hon stoppar i munne och tuggar ch sväljer och "mmmmmmmmmm".
å klappar händerna och tittar på kökslampan när man frågar vart lampan är.

skitdator.
skulle ladda upp en bild å visa er, men vår datorjävel har fått för sig att ta brt alla tillägg och jag fattar inte hur man gör. :mad:

Hihi, nej det är inte så skönt... Han har börjat lite med det på sistone :crazy:

Vad duktig M är som äter själv! Vore kul att se kort.

Vi hade också tänkt styra upp sovtiderna lite och försöka lägga Nisse tidigare igår, men det gick sådär... Han somnade inte förrän sin vanliga tid iaf, eller snarare senare för att han tyckte det var så tråkigt.

Kanske ska strunta i tidigare sänggående, ännu så länge passar det ju ganska bra att han är uppe längre på kvällen när pappa också är hemma? Hur mkt och när sover era bebisar egentligen?

Isabell äter välling runt 21, och somnar oftast när den är uppäten. Sen sover hon till 6tiden, äter lite ersättning och sover sen till 8-9. Ganska bra sovtider för min del! :) Däremot sover hon inte mkt på dagen, 1 timme på fm och 1 timme på em...

nu är ju moa 9 månader men jag skriver ändå:D

Hon äter välling i sängen när hon lägger sig runt 22, kliver upp vid halv 8 med 3-6 väckningar däremellan. Sover max en timme runt 12-13 och max en timme vid 16.30 ca.

äter mat och matar katten.
badar i en perfekt badtunna. :D

sötnöt med sin nöjd-min.
38156_448256389765_666029765_5951305_7291259_n.jpg

samma min som hon har på denna bild.
31225146.jpg

hjälp, va hon har blivit stor.........
jämför man med dom här bilder som var för drygt 8 månader, så blir det ganska påtagligt!
30038993.jpg

30048410.jpg

30048425.jpg

30048499.jpg

längesen ja tittade på dom bilderna nu.....
hjälp, va hon var liten och bedrövlig.
kolla bara på den här bilden:
på väge till bvc för kontrollvägning dag 4, innan vi blev inlagda tillbaka. gått ner över 15% i vikt sen födsel och ser inte sådär jättepigg ut!!!
30038972.jpg

uscj och fy......

Naw lilla snuttpluttan! Och så söt hon är nu!

Vanligtvis sover Isaac mellan 20-07 och ammar ungefär varannan timme under natten. Ibland är han vaken en stund vid 05 och då sitter vi och skumpar i sängen en stund och så somnar han inom en timme typ. Han sover 30-45 min på förmiddagen och en timme eller två på eftermiddagen. Vi har typ inga fasta tider, jag lägger honom när han vill somna. Han har också bitits lite när vi ammar men nästan slutat igen. Tänder är inga problem, det kan göra ont med bara en gom också! Isi har inga tänder än.

just det, skulle ju svara på tiderna åxå!

sover ca 3 timmar i 2-3 omgångar under dan och somnar mellan 8-9 på kvällen. funkar det som det brukar, så vaknar hn mellan halv 8 och 8 på morgonen. dricker lite vatten på natten nu bara coh somna ibland och och ibland inte. lite olika.
men verkar som att hon sover lite bättre nu när jag dragit ihop måltiderna lite!

Ingen skröna att tiden går alldeles för fort och man ska passa på att njuta...

Amanda äter sista vällingen, ersättningen, runt nio och går och lägger sig därefter. Sedan vaknar hon runt 6 på morgonen, får lite mat och somnar om till halv nio-nio... Oftast somnar hon även efter den maten. Mitt på dagen sover hon också någon timme. Vi har knappt börjat att ge henne mat, hon vill inte ha det än helt enkelt, men ska väl börja lite mer på allvar nu... Banangröt går ok om man blandar någon annan fruktpure i den....

Här är det lite olika från dag till dag hur Alicia sover, men jag lägger henne framåt 20 och vi vaknar 7 eller 7.30 någon gång. Oftast äter hon en gång på natten, men ibland äter hon ingen gång och ibland två ggr.

Dagtid sover hon normalt sett någon timme på förmiddagen och ett par timmar på eftermiddagen, men det varierar beroende på var vi är och vad vi gör osv.

Idag köpte jag välling förresten så snart ska det testas! Mina tuttar längtar efter frid tror jag. Hon suger nog lite fel så den ena är helt misshandlad...

Lilla stumpan. Men det är väl tur att de växer så att de inte förblir små menlösa grönsaker.

Sista magbilden:
DSC00752.jpg

PICT0415.jpg

DSC00787.jpg

Stor nog att vara med på mosters möhippa:
DSC01285.jpg

Tycker att han är stor nog att sitta upp istället för att ligga i babysitter:
DSC01284.jpg

Våra mat- och sovtider:

Ca 06 vill Norpan vakna och få tutte. Oftast så somnar han om efter det. Vaknar vid ca 08 och är ibland vaken till 10 då han numer får välling. Sover en timme och äter tutte vid 14. Sover någon timme eller två och får banan, morot eller välling mellan 17 och 18. Sedan tutte vid halv nio och sover hela natten. Men det senaste så har han börjat vakna och ligger och sparkar med benen och drar nappen med näven mot spjälorna i spjälsängen. Kul... Tänder på gång.

Haha, hittade en bild jag tagit när vi var på en mammaträff i stan här. Jag tog ett foto på Norpans fötter och två andra barns. Det är norpans längst ner i bilden. De till vänster överst tillhör den längsta bebisen i gruppen och de till höger en av de mindre.

DSC01286.jpg

OK, verkar som om det är flera som har ungefär samma tider som Nils. Vet inte varför vi tyckte att han borde lägga sig tidigare, men det kanske var för att kusinen gör det. De är mkt bättre pålästa än vi, så vi har lite mindervärdeskomplex :o Men vi kör nog vidare som nu, passar egentligen bra! Han brukar få en kvällssnutt ca 21.30, sen somnar han oftast ganska bra. Vi brukar gå och lägga oss då också, så det känns ganska mysigt. (Vi är inga nattsuddare direkt ;)) Sover till ca 07, snuttar och leker ett tag, sen brukar han sova ngn timme eller två till. Sover ungefär lika länge på em också. Ibland sover han inget på förmiddagen och då däckar han totalt på em => somnar ej på kvällen...

Jo man glömmer snabbt bort hur små och ynkliga de var! Så här skruttig var Nisse:
IMG_2493.jpg

Nu har han lagt på sig lite:
IMG_3616.JPG

Sam är fortfarande vaken. KLockan är 22:29. Han tittar på tågfilm med morfar och ögonen klipper :D Jag har smitit iväg, pappas sambo pratar som en hel riksdag när hon blir lite på lyret så jag lämnade sambon med henne haha. Vi har en jättemysig semester, imorrn blir det dop för Isifisi i en katolsk kyrka och på torsdag drar vi upp till pappas stuga och badar, ror, promenerar och myser och njuter. På fredag blir det skånes djurpark! Vi stannar i stugan till på måndag och jag ser så fram emot att bara ta det lugnt och vara tillsammans med min familj. Fast först måste jag hitta en bikiniöverdel som passar, 75F är ju inte i normalsortimentet direkt....

Låter som en mysig semester!

Igår var Nils å jag på premiärtur med cykelkärran, hittade en grusväg som var ganska skuggig längs bäcken. Pausade två ggr, en gg för bajsblöja o en för att doppa fötterna i vattnet. Skönt tyckte Nisse. Fast jag fick gå sista biten hem, j-klar vad det blev tungt uppför backen för otränade ben...

Men du borde väl vara vältränad som bor i Schweiz? :p Där är ju allt backe upp och backe ner?

Bjuder på en liten Norpanfilm, gåstolen han fick av sin morfar i doppresent är väldans kul:
(Ursäkta röran med flyttkartonger, flyttpackning pågår)

Senast ändrad:

Det var inte illa vad han kunde traska på i sin gåstol! Då får väl vi också plocka fram vår snart. Fast din "lille" norpis är väl något äldre än Alicia har jag för mig, för jag undrar om Alicia ens når ner (jag vill minnas att vår är något hög).

Vindvissla: Angående bikiniöverdel rekommenderade min syrra mig att gå till butiken Change. De har stora storlekar samt att man får bra hjälp. Kanske finns det någon sån butik i din närhet nere i skånelandet? Annars finns det väl andra "specialbutiker". Att gå typ till Lindex är väl helt kört. Jag kommer inte i deras största storlek ens utan amningsbröst.

KL:
Kul att se skillnaderna på alla bebisar! Man är inte riktig medveten om att de har växt så!!!

Hihi vad kul att se honom på film, en riktig sötnorpa! :love:

Chlo tack, ska googla och se om det finns någon Change i Malmö.

välkommen till sverige då! :bump:

varit på BVC idag, 8730 gram och 71,5 cm.
å hörde gjorde hon åxå. :D

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 587
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 964
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?