Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

E tar sig med framåt för fullt (alla andra håll med) och häromdagen ramlade han tyvärr ner från vår säng. Gick som tur var bra, men att man inte har lärt sig! Att det går jättemegafort så händer det något.

Vi har återigen varit ute med båten över natten-skönt även om E tyckte att hemresan var lite lång. Klandrar honom inte-det tyckte jag med!

här går det frtfarande bara bakåt.
dock på alla fyra ibland, inte bara på magen. :D

här går det runt och bakåt....framåt om man ålar.. idag kröp han dock två steg framåt hos mormor...sen glömde han bort igen hur man gjorde.

fortsätter jack att äta som han gör kommer han nog få satsa på sumo brottning istället för ridning. han älskar allt man kan äta...o förstår inte att man ska amma liiiiite mindre om man äter riktig mat me.

Vi har det jättemysigt i Sverige! Åker runt och badar och leker och träffar massa skojigt folk! Det är en enorm lättnad att ha sambon med mig, annars hade jag nog varit på psyket nu. Ett barn är lätt att anpassa sig till men två barn på okänd plats utan egentlig hjälp är helt komplicerat. Jag har nog redan avskaffat tanken på att åka hem ensam till jul.

Isifisi älskar att bada, i sjöar, hav och pool. Han skrattar och plaskar överallt, men så har han ju också ett späcklager som skyddar från kyla i ett par timmar. I onsdags döptes han, och min sambo säger alltid att när de döps så börjar de frodas. Och visst var det så, dagen efter fick Isi sin första tand!

Imorrn blir det mys med Sams blivande fru och hennes mamma och sen middag med min mamma på kvällen. Och på fredag får jag hela tre timmar alldeles själv att åka in till stan! På shoppinglista står det joggingskor, amningsbehå och så ska jag framkalla två foton. Sååå härligt! På lördag åker vi till Skövde, på söndag kommer vi hem och på måndag blir det lite matvarushopping och sen kebabpizza med kompisarna. På tisdag bär det tillbaka till Irland och regnet :D

*kl*

"man har inte fetare röv än man gör sig."
31401320.jpg

fick ju faktiskt plats, om än med nöd och näppe!

:D:D:D

men........
jag har ju en liten rumpa? :confused:
*pekar oförstående på de bakre delarna på min kropp*

och märk väl att jag faktikst KUNDE klämma mig ner! ;)

Rasmus är i värsta kiss och bajsåldern, ALLT är bajs just nu för honom. Skulle man ha en ord-räknare på honom, som räknar hur många ggr man säger bajs på en dag skulle den dö av överhettning strax efter frukost.

Haha, man skulle kunna tro att det är mig som liten du beskriver.

7 månader idag :bump:

Det firade Tilde med att krypa framåt i en ransande fart!

Var till bvc oxå, 66 cm lång och väger 6,7 kg. Är inte alls nöjd med sköterskan vi fick idag, klart hon inte menar något illa men de lät nästan som "Du måste faktiskt sluta amma nu och hon är så stor att hon ska äta gröt och mat"
Men hon vägrar att bli matad, kniper ihop munnen och vänder sig bort. Flaska tar hon någon klunk sen leker hon.

Tutta på mig gör hon hela nätterna, och sköterskan tyckte de är dags att ta bort nattmålen nu. Men jag måste erkänna att jag tycker det är mysigt att ha henne i sängen om nätterna och ligga och sniffa henne i håret :o

men då fortsätter du såklart med det. :love:

ingen har rätt att säga till dig vad du "ska" göra och inte.
och vill hon inte, så behöver hon ju inte, det kommer nog såsmåningom ändå!

Sen sa hon: "När hon blir 8 månader sen ska hon äta 3 mål om dagen, frukost, lunch och middag"

Men alltså, de gör hon ju redan. Hon sitter ju alltid med oss vid alla måltider och mellisar och får en egen portion!! Hon vägrar bara att bli matad, men intresse har hon ju så när hon kommer på tekniken kommer hon ju äta sig mätt på mat.

Sn hennes torsk, samma tjat "fortsätt med vischyvatten" men de funkar ju inte!!! De funkade inte på Rasmus heller. Sa att jag skulle ringa tillbaka om de inte försvinner, men har hon fått vischyvatten i typ 7 månader utan någon förändring alls, varför inte skriva ut ett recept?
"De är dyrt" sa hon, men de skiter väl jag i!!!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 586
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar