Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

mardröm och panik över att hon inte vet vart jag är är min gissning....

numer är det BARA mamma som gäller och hon blir jätteförtvivlad om hon skulle råka sitta hs någon annan, eller om jag inte kan upp henne precis när hon vill.

faktiskt skitjobbigt.
jag föstår ju precis vad det är hon går egenom, men jag tycker det är lika jobbigt och påfrestande ändå, speciellt om jag själv är väldigt trött!
har dock kommit på att hon tycker det är supermys att ligga på min mage med sin mage mot mig och titta på barnprgram.
då ligger hn still och jag kan vila lite. :love:

*kl*
har jag minsta ungen i tråden här eller?
jag vägde 7,7kg på sin 6 månaders koll som var för ett tag sen....längden minns jag inte..jag tyckte han var stor..:o

Jack tillhör väl "klumparna" eller han kanske blivit omkörd? Tilde väger 1 kg mindre än Jack och är 1 månad äldre.

Åh vad jag är sugen på en bebis till men det är tvärnej från pappas sida. Fast nu är vi nog i den sämsta situationen man kan vara för att sätta ett barn till världen.

Men vad jag längtar efter den där känslan när en varm kleggig bebis kommer upp på ens famn :love: :cry: Och första sparkarna man känner, eller när man bär på det i hemlighet innan alla vet.
30181459.jpg
:love:

Åh sådär får du inte säga :cry: Jag kommer nog inte heller få några fler kleggungar på magen...

Isaac vägde 9.980 på 6månaderskontrollen och var 68 eller 69 lång. Inte konstigt mina armar är långa som orangutangarmar.

Min Isaac vägde 8,1 kg vid 6 månaders kontrollen. Min stora kille! Har lagt ner ambitionerna och ammar fortfarande till 90%. Han får mat när han vill äta det, känner han inte för det så blir det tutten. Orkar inte bråka med honom. Gillar att amma också. Däremot kan han gå en hel dag, 10 timmar, utan att amma om han är borta utan mig. Så tror mest att det är en träningssak. Borta hos mormo&morfar äter han både gröt och de puréer de ger honom. Fast är jag med hos föräldrarna så vägrar han äta det också, för då finns ju tutten :o:D

Det är full rulle, aldrig en sekund still. Imorgon ska vi få leksaker av en granne, någon flyttlåda som han nämnde. Alltid kul att få saker :angel: har bara lagt ut 1500 kronor själv på kläder & leksaker, resten har jag faktiskt fått. Men det är lika bra. Han växer ju fort. Nu ska min svåger få de urväxta kläderna då han ska få en pojk i december, superkul! Bra att kläderna får komma till användning. Mycket PoP och Esprit som jag fått av mina bekanta.

Isaac har nu 8 tänder, 6 i överkäken och 2 där nere. Fulltandad innan 1 års ålder kanske? Som lillebrorsan min var.

Igår bet han mig i fingret så det började blöda, skrek AJ och Isaac började flabba. Skadeglada killen! Som tur är så biter han inte i tuttarna längre, men tror jag "skrämde" honom när han fick sina första och han bet jämt, då skrek jag till ordentligt och tog bort honom från maten. Så det verkar han ha fattat.

Hundarna är en höjdare för Isaac. Alltid samma lycka när moster eller morföräldrarna dyker upp med hunden/hundarna. Han är så snäll mot dom också, men så plockar vi bort honom från hundarna om han är det minsta hårdhänt. Bäst att börja i tid :)

Oj shit vad många tänder, min isaac har bara en! Vi kör också mat när han vill och amning restej. Ibland äter han och ibland inte och såna är de tror jag. När det är utvecklingssprång på g eller tänder äter han knappt någon mat.

Nu ålar han också!

Oj shit vad många tänder, min isaac har bara en! Vi kör också mat när han vill och amning restej. Ibland äter han och ibland inte och såna är de tror jag. När det är utvecklingssprång på g eller tänder äter han knappt någon mat.

Nu ålar han också!

Fisan vägde 6995 g på 6månaderskontrollen, längden kommer jag inte ihåg.. Alla säger att hon är liten, jag tycker hon är behändig. :D Hennes bröder har varit mkt större vid samma ålder.
2 tänder har hon fått, de är vassa.. Hon börjar få in krypteknikn oxå, står på alla 4 och gungar. Några steg har hon lyckats med! :laugh:

Idag har maken blivit utdömd. Skadade ju knät i april och har hoppat på kryckor sen dess. Sjukskriven nu september ut sen är det omskolning som gäller :( Vilket betyder att vi nog inte kan göra som planerat. Jag vara hemma till augusti nästa år och plugga utan studielån.

Verkar nog lättast att jag börjar jobba istället och han är hemma med barnen. Ska höra runt lite bland min kontakter.

Tilde har fått sin första tand! En liten liten vass kant kan man se i underkäken men hon visar den gärna inte. Så fort man ska kolla sticker hon ut tungan :p Springer runt som en vilde i sin gåstol och kastar saker omkring sig.
Vi har nyss vaknat :eek: Var astrött när vi kom hem från sjukhuset och vi slockna och maken väcker oss inte! Jag kan sova hur länge som helst så de var ju mindre bra.

KL

Här har det inte kommit några tänder alls. Men han kommer snart krypa, står och gungar på alla fyra och flyttar en hand-men kan inte koordinera så han kommer framåt ännu. Ålar dock i en farlig fräs nu :laugh: Sitter stadigt, men sätter sig inte själv utan man får sätta honom.

kl

Vad tycker ni om min nya frilla? Den är superpraktisk och jag gillar den jättemycket!

jerseyko vad tråkigt med maken, hoppas han hittar på något annat skoj och att det löser sig med dina studier...

Najs frilla, visst är det skönt med kort hår :)
Tilde åt gröt idag till kvällsmål, typ 1 dl *rekord* sen åt hon typ 20 ml erstättning :bow: och sov i 3 timmar ;)

Blir svårt med jobb. Han får/bör ju inte belasta knät. Så de blir väl till att söka maskinförararbete eller försöka få ett CE-kort.

å va fin du blev. :d
du var fin innan åxå såklart, men du passar ju jättebra i den frissen!!!!

Jersey: trist med utdömd make och att era planer går i stöpet... :crazy:
men du är ju ung (;)) så du hinner ju längre fram.

värst va alla ungar kryper å ålar då!!! här går det fortfarande bakåt, bakåt, bakåt......
men hon sätter sig upp själv nu iallafall. :laugh:

vi sov till 9 idag. mums. :love:

*kl*
kollade igenom lite bilder och tror att jack är född till farbror....några dagar gammal o ser verkligen ut som en gubbe i mini format.
jack2.jpg

midsommar, 5 månader....o ser ut som en luten farbror.
jack22-1.jpg

Ah det vaxer ut igen! Jag ar jattenojd, sa jakla skont att slippa langa torktider och hastsvans! Go for it!

Jag tycker i alla fall att Jack ar en valdans sot liten farbror :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 584
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar