Sv: Vinter 9-10, del 3!
Min Isaac vägde 8,1 kg vid 6 månaders kontrollen. Min stora kille! Har lagt ner ambitionerna och ammar fortfarande till 90%. Han får mat när han vill äta det, känner han inte för det så blir det tutten. Orkar inte bråka med honom. Gillar att amma också. Däremot kan han gå en hel dag, 10 timmar, utan att amma om han är borta utan mig. Så tror mest att det är en träningssak. Borta hos mormo&morfar äter han både gröt och de puréer de ger honom. Fast är jag med hos föräldrarna så vägrar han äta det också, för då finns ju tutten
Det är full rulle, aldrig en sekund still. Imorgon ska vi få leksaker av en granne, någon flyttlåda som han nämnde. Alltid kul att få saker
har bara lagt ut 1500 kronor själv på kläder & leksaker, resten har jag faktiskt fått. Men det är lika bra. Han växer ju fort. Nu ska min svåger få de urväxta kläderna då han ska få en pojk i december, superkul! Bra att kläderna får komma till användning. Mycket PoP och Esprit som jag fått av mina bekanta.
Isaac har nu 8 tänder, 6 i överkäken och 2 där nere. Fulltandad innan 1 års ålder kanske? Som lillebrorsan min var.
Igår bet han mig i fingret så det började blöda, skrek AJ och Isaac började flabba. Skadeglada killen! Som tur är så biter han inte i tuttarna längre, men tror jag "skrämde" honom när han fick sina första och han bet jämt, då skrek jag till ordentligt och tog bort honom från maten. Så det verkar han ha fattat.
Hundarna är en höjdare för Isaac. Alltid samma lycka när moster eller morföräldrarna dyker upp med hunden/hundarna. Han är så snäll mot dom också, men så plockar vi bort honom från hundarna om han är det minsta hårdhänt. Bäst att börja i tid