Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

*KL*

Kikar in o uppdaterar lite.

Eddie blir 6 mån på sönda. Ålar sig fram i hög hastighet, framförallt när han ser något som han ska ha. Allt är roligt, jaga pet flaskor, sladdar mm.
Han har även börjat ställa sig upp på alla fyra, och sjuter sig fram med händerna. :D

Vi har varit på semester i 3 v nu, först 1½ v på Orust, med svärmor o hennes sambo, samt min sambos syster med barn. Vi bilade ner på fredag natten, efter att jag hade varit på bröllop. De var lite jobbigt att köra 90 mil. Men de tog oss "bara" 12 tim o då hade vi ett stopp halvvägs för att lämna av lillasyster, fika lite o prata med mamma.

Där har vi besökt Ullared vi lämnade dock barnen hos svärmor m sambo, vilket var ett bra val. Varit på liseberg mm. Sen åkte vi upp till min mor i Uppsala o har nu varit här i snart 1½ v. Sambon åkte hem igår då hans ka jobba på månda. Så jag o Eddie flyger hem på torsda. 3e gången Eddie flyger :D

Dessutom har vi avverkat en tur till Åland, så Eddie fick åka båt oxå. Jag har dessutom fått två halvdagar "själv", jag o lillasyster var på bio i söndags, o sen på måndagen så var jag o sambon på bio samt gick ut o åt vilket var skönt o mysigt.

Vi ska väga på tisda. Men den 6 juli så vägde han iaf 7500 gram o var 68 cm lång. Så de ska bli roligt o intressant o se hur mycket han väger nu. :laugh:

Har nästan slutat amma helt då Eddie inte längre vill, duger bara på nätterna o ibland på kvällarna. Har blivit så att man gett han flaska nu på semestern då man gjort så mycket saker.

Så nu äter han gröt+fruktpureé på morgonen, sen ersättning, sen lite grönsaks/kött- +fruktpureér vid middags tid, sen på kvällen får han godnatt välling, mild havre. Men han äter som en häst. NU ikväll åt han 280 ml godnatt välling :eek:

Slänger in två bilder på Eddie, tagna med mobilen därav kvalitén.

Mammas o pappas lilla gla´skit.

LIlla tuffingen på sina kusinerns 1 o 2 års kalas den 25 juni :laugh:

De solglasögonen han har på sig är fasike de dyraste solglasögon jag köpt (okej, jag köpte ett par för några dagar sedan för en 20 till). Kostade fasike 300 spän i Åre :eek:

KL

Skickar in en liten snabb version av uppdatering, det händer så mycket här i tråden nu, allas godingar utvecklas i rasande fart :)! ( Jag läser varje dag, men hinner allt som oftast inte skriva något tyvärr)

Här har vi en glad liten grabb av modell räser-barn, Gustav blev 8 månader den 3/8, och på de senaste 4 veckorna har han vigt åt att först lära sig ålkrypa i världens raketfart, stå på alla 4 på händerna och fötterna, sitta själv och sedan sätta sig upp sj utan hjälp, sitta och leka på knä, klättra på allt, resa sig mot möbler och gå längs med möbler, han väcker mig på morgonen genom att stå o "skaka galler" i sängen och säga mamamamamama :love: Idag stog han helt sj i några sekunder utan stöd och lyckaeds sätt sig ner sj 2 ggr visserligen av en slump, men det känns bra mye bättre än o fånga ett fallande timmer som dyker med huvudet före!

Vem tröck på fast forward-knappen? Jag hinner inte med och inte Gustav heller. Kvällarna är jättejobbiga då han skall somna för stackarn. Kroppen går på autopilot och reser sig i sömnen precis när han somnat gott, så han vaknar av att han står upp och kan inte ta sig ner igen. Tycker så synd om honom, men det går ju över snart igen när han lär sig det nya som gror i honom!

Storebror är precis tvärtom, tar sig god tid, provar långsamt, försiktigt och noggrant. Gick inte förns han var 18 mån, inte när han höll i händerna heller, och har just inte sagt många ord innan dess heller. Nu är han 22 månader och är med råge ikapp på talet, men det kom sent det med, ist är han helt fenomenal med detaljer och småpill. Gustav vill helst gå, gå o gå hela dagarna. Snabb som en tvålad ål är han i allt han gör.

Jag tycker det är härligt att det händer så mycket med allas barn nu! Det är roligt att läsa om allas framsteg =)

Oj vad stor han ser ut! Alltså, i ålder. Tuva är snart 7 månader men ser inte slla lika gammal ut! Fräck han är i gungan!

*kl*

halleluja, mitt barn kryper!!!!! :banana:

å pussas. hur übersöt som helst. :love:

KL
Vilka fina bilder ni alla visar.

Vi provade vällingen igår, den var poppis men oj vad han har bajsat idag:grin:.

På måndag är makens semester slut, tillbaka till vardagen.

*KL*

Fin bild vindvissla.

---

Insåg f.ö idag hur mycket jag saknar amningen. Visst det är ganska skönt att han äter ur flaska oxå, men på kvällarna brukade han alltid snutta sig till sömns, vilket inte händer längre. Bara ibland o de var så otroligt mysigt :cry:

Innan vi åkte på semstern så kunde han o jag ligga i soffan på morgonen, han snuttade, vi myste, kollade på film och somnade sen tillsammans. Vilket inte lär inträffa längre :(

De är otroligt mysigt dom få gånger han vill snutta nu för tiden. Jag märker att jag inte alls har lika mycket mjölk som förut, nu blir inte brösten hårda längre när han inte snuttat på ett tag.

Fast jag tror att jag kan öka mjölkproduktionen igen om han vill, när vi kommer hem. För att för några dagar sedan snuttade han jätte mycket en eftermiddag o kväll o dagen efter så gjorde det otroligt ont o jag läckte som ett såll på kvällen när han inte ville snutta.

Men men, annars får jag inse att det är över för denna gång, tyvärr. Jag som hade hoppats på att det skulle bli lite längre iaf. :cry: Får njuta av dom få gångerna de händer o på nätterna (när jag sover :D)

Hoppas de går lika bra med amningen med nästa barn.

Klart du kan öka produktionen igen när du vill! Och om han är intresserad så funkar det ju att bara amma en gång om dagen. Ett tag ammade jag bara mellan 20-08, det funkade det med. Speciellt om de äter vanlig mat. Jag tycker också det är så :love: att amma och hade gärna bytt bort trista graviditeter mot amning!

Nu ligger vi nerbäddade på hotell. Ska visa hästen i morgon. Tilde har varit på strålande humör trotts 22 mil med hästtransport och vi klev upp 7 och kom hit för en timme sen.
Hon har förresten fått 2 tänder hon gärna använder....

KL

Nu börjar E komma lite underfund med krypningen!!! Kröp några tag idag, under stora ansträngningsskrik :p

Matilda högg mig i tummen, så ja skrek AJ, varvid hon börja störtböla. :D

visa hästen?
ska det bli fölisar frampå?
lycka till hursomhelst. :laugh:

Eller hur! och man vill ju liksom hjälpa till, fast man ska ju inte...

Det ska väl de men ville ha en bedömning på henne först.

39909_475256537737_522242737_6602303_7761974_n.jpg

Utställningen gick bra som ni ser :D

Tilde har charmat alla, faktiskt vart jätte duktig men åka bilstol är hon less på. Ledsna ca 30 min före Uppsala så jag tänkte att vi kör på så får hon ny blöja och mat så äter vi en sen middag på max. Strax innan vi kommer in i Uppsala kaskadkräks hon 3 ggr. Bara att svänga in på macken och sanera bebis och bilstol. Med nya kläder och blöja, en skvätt mjölk så åkte vi vidare och då somnade hon så vi körde direkt hem.

Har precis ammat henne och nu sover hon som en gris i sin säng och jag har världens drygaste katt i knät...

*kl*
här rusar tiden iväg.
I lördags jobbade jag första gng sedan årskiftet. jag var borta 17.00-22.00. jack sov när jag åkte så han hade inte ammat sedan 15.00. men allt hade gått bra, hade ätit mat o välling o sov som en gris när jag kom hem. kändes skönt, så nu ska jag börja jobba lite igen.

På onsdag ska vi upp till strömsholm med häst, blir avfärd 05.00..stackars barn får snällt följa med.
Lördag/söndag blir det high shaparall med jack o min pappa, jag o jack ska få bo i tält, blir spännande:D (pappa är ju western ryttare, själv har jag aldrig varit på några sådanna evenemang´...hästarna brukar vara små....det är det jag vet typ...:angel:)

sen tyckte jag inte det räckte med dom hästarna jag har såjag har en till liten dam hemma för inridning...så dagarna blir mer än väl planerade för att hinna med jack bland alla fyrbenta.
glad att han är så snäll, idag sov han två timmar i vagnen på fm medan jag högtrycks tvättade transporten... ljudet var tydligen sövande:)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 582
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar