Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Tilde har börjat bitas :eek: Det är inte skönt och hon tycker det är så kul. Går det över eller blir det värre? Jag tar bort henne från bröstet när hon biter så får hon pyssla med nått annat istället.

Det går över. Rätt så snabbt faktiskt. Jag brukar bara ta loss dem från bröstet och sen prova antingen direkt igen eller så får det vara nog.

Idag har Isaac fått sin andra tand :love: Jag har fullt upp för min arbetskamrat bor här för tillfället och vi har satt igång ett träningsprogram som involverar mycket raska promenader, pilates varannan kväll, ridning och jogging. Idag t ex har vi gått 4.2 km på 42 minuter, i bergen. Jättehärligt! Jag har hittat en skitskoj app till min telefon som Gpsar var man går och mäter hur lång tid det tar och kalkylerar hur många kalorier man bränner. Skitkul!

Jag har köpt ett jättebadkar idag så vi ska snart börja göra i ordning badrummet på ovanvåningen. Såååå skönt!!! Det kommer bli sååå fint!!!

Ingen mera bitning efter inlägget. Hon somnade, sen väckte jag henne och lurade i henne hela 20 ml välling! Sen var de tutten som gällde och nyss åt hon igen och inget tuggandes då heller.

Hon tycker ju det är jättekul att leka med tuttarna, men jag tycker inte de är så kul när hon rullar bröstvårtan i sina fingrar, för bebisnypor och bebisnaglar är starka och vassa! Och nu har hon kommit på att hon kan gnaga på dem oxå!
Hon fick förresten båda sina tänder nere samtidigt! Och de känns som en tand uppe e på gång ner.

De här gjorde jag idag :D
31488734.jpg

Och Isaac är inne i nån dålig sovperiod för tillfället, han vaknar gärna fem gånger på kvällen innan jag gått och lagt mig. Två gånger ikväll har det räckt med att jag gått upp och kastat fram tutten, så har han snusat lite på den och sagt "mmmmmh" och somnat om....

Fin hon är! Såg att hon är efter Diaglyphard, har ridit massor av hästar efter honom! Ja på den tiden när jag kunde rida fullblod utan att knäcka ryggen på dem :D

Hörde av någon att man kan vråla till så slutar de bitas. Ingen aning om det funkar!

vindvissla HÄrligt träningsprogram! Vi har tagit fram vår joggingvagn så nu kan jag och E springa på dagarna-det är kul! Han verkar gilla den också vilket ju är en förutsättning!

Välling uppskattas mycket! Igår klämde han 2 dl på ingen tid alls och sen nästan 0,5 ersättning efter det. Har förresten inte skrivit att när han var 6 månader och 1 vecka (i måndags) vägde han 9,4 kg och var 69,4 cm. Storebror vägde samma när han var 1 år och 7,7 när han var 6 månader:angel: Big boy! Men trots det så härjar han runt i hela lägenheten, vi har ca 1 dm nivåskillnad med tröskel till badrummet och där tar han sig lätt både upp och ner. Försöker redan resa sig mot saker osv. Läkaren på 6 månaderskollen sa att han nästan klarar 10månaders kollen redan.;)

Diaglyphard är morfar, Strong Statement är pappa.

Tilde sov jättebra i natt :bump: Och i morse vaknade jag av det bökade vid min kudde, då står ungen upp mot sänggaveln superstolt :eek:
Bromsa tiden nån...Idag kröp hon dessutom på alla 4a!

Ja, det var väldigt vad han utvecklas snabbt!

Jerseyko: Fin bild på dig och pållen! Vilken duktig liten tjeja du har som kan stå i spjälsängen. Jag sänkte vår spjälsäng till mellanläget häromdagen.

Idag har Alicia sovit urkasst på dagen. Bara två sovpass på kanske 30 minuter vardera, så hon däckade på min axel kl 19. Så ikväll blev det ingen kvällssnuttning. På morgnarna vill hon inte amma längre. Hon har fullt upp med att kolla på TV:n och på storebror istället (vi sätter alltid på Bolibompa på morgnarna). Fortsätter det så här har jag väl snart inget kvar i brösten...

Inte ens spjälsängen, utan våran säng. Vi har malm sängstommen så hon måste vart j*vligt envis för att komma upp på fötter där.

Jasså, det var t.o.m. i er säng!!! De kan när de vill ;)!

Tarantino: Ne, jag tycker inte Alicia är speciellt vild än. Men hon är ju bra 6,5 månad än så det kanske kommer snart.

Men tålamod har hon inte, undra vad hon har det efter :angel:

Blir tokig för hon inte kryper lika fort som brorsan springer, eller kör fast med gåstolen. Eller har bälte på sig. Eller ja vad de nu kan vara som är jobbigt just för tillfället ;)

matilda fick ett utbrott på tröskeln till altanen i morse.
2 armar och 1 ben klarade hon, men sista benet var nog väldans tungt, för stopp tog det.
hon kom dock över tillslut och blev mycket nöjd med sin insats. :D

här regnade det 59 mm å 1 timme igår.
vi har nu ett jättedike mitt i våran väg. :mad:

Idag har Alicia sovit urkasst på dagen. Bara två sovpass på kanske 30 minuter vardera, så hon däckade på min axel kl 19. Så ikväll blev det ingen kvällssnuttning. På morgnarna vill hon inte amma längre. Hon har fullt upp med att kolla på TV:n och på storebror istället (vi sätter alltid på Bolibompa på morgnarna). Fortsätter det så här har jag väl snart inget kvar i brösten...

Det har jag funderat på. Jag ammar inget längre mellan 6 på morgonen och ca 1330. Hur snabbt sinar det? Sen ammar jag en gång till innan kvällen och ett par-flera gånger på natten. Har inte tänkt sluta amma helt nu, även om jag skulle kunna då han tar både ersättning och välling utan problem. Tänkte sluta i september, därav nertrappningen-men är som sagt inte beredd att "sina ut" helt ännu. Bvc visste inte.

Sina helt kommer du nog inte att göra så länge du ammar resten av dagen. Däremot kan det bli mindre mjölk resten av dagen, så han kanske tycker det blir för lite på natten. För mig har det funkat bäst att amma med jämna intervaller, typ var 6e timme...

Tack för era svar om amningen. Få se hur det blir på natten-får ge välling om det blir för lite. Försökte försätta honom i matkoma med välling inatt, men det enda resultat det gav var att jag fick byta bajsblöja :grin:

Något har hänt iallafall för två gånger har jag haft JÄTTESPÄNT vänsterbröst och det brukar jag inte ha. Få se när han vill äta snart.

jag slutade amma Moa för några veckor sen nu, veckan innan det gjorde hon inte annat än ammade heeela nätterna, vaknade och tuttade vare halvtimme. Trots det har jag kunnat sluta amma tvärt av och brösten har inte varit i närheten av att kännas mjölkiga ens.

Borde hon inte ha ökat produktionen veckan innan?

Jag har också lite problem med att han vill amma hela natten, men blir iallafall inte nöjd. Inatt tryckte jag dessutom i honom ersättning och då blev han nöjd.

Med stora killen hade jag inte alls de här problemen då försökte på oss en sova-hela-natten-kur och då tar man bort maten på natten. Det tänker vi inte göra den här gången så detta är nya erfarenheter för mig.

Jo det borde hon nog, skumt. Men alla bröst fungerar ju olika, jag kan knappt missa ett "mål" utan att det blir explosionsrisk. ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 578
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar