Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Vilken lyx! Jag läcker som en bergsbäck om våren och min mage är så ful att jag alltid måste amma genom urringningen. Dessutom läcker jag om nätterna så min säng luktar oftast gammal mjölk... :)

Nu får någon hjälpa mig att stoppa tiden på riktigt. Idag släppte Tilde och stod utan stöd :eek: 2 gånger!!!!

Min lilla bebis börjar bli stor :cry:

Blir väl ungefär som att jag aldrig får höra olika varianter på skånsk dialekt ;)

KL
Igår gick jag och E på babysim och det var en hit! Han pratade nästan hela tiden, plaskade och accepterade alla simlägena och tyckte det var allmänt jätteroligt. Kommer bli ett mysigt sätt att inleda veckorna på.

Generellt tycker jag det är mycket roligare att vara hemma nu efter sommaren, när E är lite äldre. Allting är roligare och lättare. Det är nu jag eg skulle vilja gå hem från jobbet, och helst slippa de första 6 månaderna. Men det är ju inte riktigt kompatibelt med att jag vill amma. Och nu börjar jag snart jobba :crazy:

Hehe ja det hade varit bra om man fick vara hemma när barnet var lite skojigare. Jag hade nog gärna jobbat halvtid de första fem-tio åren ungefär! Och hade gärna sett att min sambo kunde göra det samma, såklart!

*kl*
ett stycke tjockis är vägd igen..8,3 kg.. så 600g på 4 veckor.

idag har Jack ridit på två hästar, han älskar det....satt på syrrans två åring ute i hagen. Hon är så cool, tycker det är jätte mysigt när jack drar henne i näsborrarna och kryper runt på ryggen... så snart är hon inriden :D

här har vi inte ens nån 10-månaderskoll, så olika!

Jag har ingen aning om vad vi har. 8-månaderskoll snart vet jag. Undrar vad tjockisen väger.

Vilken lyx! Jag läcker som en bergsbäck om våren och min mage är så ful att jag alltid måste amma genom urringningen. Dessutom läcker jag om nätterna så min säng luktar oftast gammal mjölk... :)

Jag kan ta lite mjölk av dig. Min börjar sina. Fast igår kväll hade jag mer så han kunde snutta en stund. Funkar faktiskt att amma en gång om dagen trots att jag jobbar som satan. Ingen mjukstart här inte.
Dessutom har jag gått upp lite så jag har en fin flärp hängandes över byxkanten.:D

Nu får någon hjälpa mig att stoppa tiden på riktigt. Idag släppte Tilde och stod utan stöd :eek: 2 gånger!!!!

Min lilla bebis börjar bli stor :cry:

Om någon kunde komma på en formel att konservera tiden. Inte för att jag vill att Vickis ska förbli liten, men man skulle vilja kunna njuta av alla åldrarna samtidigt.

*kl*
ett stycke tjockis är vägd igen..8,3 kg.. så 600g på 4 veckor.

idag har Jack ridit på två hästar, han älskar det....satt på syrrans två åring ute i hagen. Hon är så cool, tycker det är jätte mysigt när jack drar henne i näsborrarna och kryper runt på ryggen... så snart är hon inriden :D

Vilket påminner mig om att Vickis inte varit uppe på hästryggen än. Bäst att göra något åt det.

...och mina barn får inte rida på mina hästar nu när jag inte har någon ponny längre. Jag klarar liksom inte lyfta upp en 18 kg klump på en pålle som är 175 hög. Är det mina armmuskler det är fel på???? Fast den nya sällskapshästen är något lägre faktiskt...

Vi var och hälsade på min fd ponny nu i sommar också. Jag gav bort honom pga fång tidigt i våras. Det var helt fantastiskt att se att han kände igen William. William brukade rida på honom lite var och varannan dag trots att han inte var inriden. Fast det mest fantastiska var att se honom gå med ett helt gäng med kompisar på jättestora ytor UTAN munkorg!!!!!!

Förresten har jag slutat amma nu! Har inte ammat på 1,5 vecka. Det funkar jättebra och hon dricker sin välling varje kväll innan läggedags och sover hela nätterna! Så nu ska hon snart få flytta in på sitt eget rum. Vi ska bara ta bort lite bråte först. Med William väntade vi ända tills han var 1,5 år innan han sov i eget rum. Men det var för att jag hade lite "separationsångerst" så det kändes som jag svek honom om han inte fick sova hos oss.

så känner jag med, fast samtidigt vore det skönt att få tillbaka rummet!!!
men när hon sover hela natten och håller sig sovande, då får hon flytta. :laugh:

eller kan gå i och ur sängen själv.
så man slipper hämta henne när hon blir lite mammasjuk på morgonen. :d

William sov sin första hela natt först när han fick eget rum. Vi störde liksom varandra hela tiden.

Alicia är nog inte lika lättväckt, men hon brukar vakna till framåt 5-tiden, men då är det bara att stoppa in nappen så sover hon vidare. Gud, vilken snäll unge jag har :love: men jag får väl igen det när hon blir tonåring :devil:

Det tråkiga är bara att barnen aldrig är synkade. Vaknar William vid 5.30 och håller låda i vårat sovrum sover Alicia som en stock. Tillslut somnar han kanske innan 7 någon gång, men då vaknar givetvis Alicia... Fast jag ska inte gnälla, det finns ju dem som har det 1000 ggr värre.

Senast ändrad:

Måste bara berätta också att idag kokade jag Alicias nya nappar i en halvtimme :o. Jag glömde bort dem, men som tur väl var skulle jag laga mat strax efter. Ha ha, så nu kan man nog kalla dem ordentligt steriliserade :rofl:

Vilket påminner mig om att Vickis inte varit uppe på hästryggen än. Bäst att göra något åt det.

Vilken opedagogisk förälder du är! ;)
31333055.jpg

31333050.jpg

31332956.jpg

Chlo skrev:
Förresten har jag slutat amma nu!
Och jag ammar nästan ingenting på dagen längre. Jag vill amma henne mer men hon vill inte ha eller så leker hon bara.

Tilde har blivit jätteduktig på att äta nu. Hon ska äta själv men man kan skyffla in lite då och då. Puré är skit, det ska vara lagad mat i plockbitar. Igår fick hon flygande jacob. Åt nog lika mkt som storebror och lät "mmmmm" hela tiden :D

Kryper i full fart på alla 4 och reser sig emot allt. Vägrar att sova, men somnar på kvällen när vi varvar ner. På dagarna är det för mkt att titta på så hon sover bara 5-10 min.

I går så åt hon middag kl 17. Sen pytsa pappa i lite youghurt och sånt fram till 20:30 då somnade hon, sov till ca kl 3 då amma jag henne, sen kl 4 kaskadkräktes hon över hela sig själv, mig och min sänghalva. Jag astrött hon blev superpigg och sprang fram och tillbaka i huvudändan på våran säng *zzzzzz* jag blev tvungen att dricka kaffe i morse :eek:

Nu ska jag natta storebror, imorgon är det skolfoto och jag ska försöka flörta till mig att få Tilde fotad oxå.

Vad skönt att hon har börjat äta lite bättre! Det underlättar ju när tex pappan ska ha henne. Och jag som tycker Alicia sover lite... Jag blir så frustrerad när hon bara sover en halvtimme i taget, men 5-10 min var snäppet värre. Alicia sover någon halvtimme på förmiddagen och någon halvtimme på tidig eftermiddag. Sen framåt 16 brukar jag lägga henne igen (då sover hon minst en timme) annars däckar hon efter maten vid 17.30. Sen sover hon för natten vid 20-tiden och sover hela natten.

Går man med henne i vagnen så det hela tiden är rörelse kan hon sova länge, men stannar man vaknar hon direkt och sätter sig upp.

Kvällen var ju trevlig. Hon vaknar, får ny blöjja och pyamas. Lite tutte sen äter hon 100 ml välling :bump: Vi nattar Rasmus, hon tuttar lite. Ska rapa henne och känner igen hennes beteende. Sådär ja, 2 stora kaskadspyor i soffan. Men vi klarade pyamasen!
Torkar rent, lite mera tutte sen somna hon för 4e kvällen i rad tror jag nu, helt utan gråt i sin säng :bump:

*kl*

Hej igen, det var länge sen!!!

Jag hade bara sporadisk tillgång till internet under sverige-semestern (hann bara kolla mejlen snabbt då o då) och nu har jag varit hemma mer än en vecka men liksom vant mig av med internet. Men tror att det börjar komma tillbaka... Var iaf roligt att läsa ifatt och se hur det går för er och de små. Det har ju hänt massor!

Nisse var just på 6-månaderskontroll och vägde 7,8 kg och var 67 cm lång. Han nöjer sig ännu så länge med att vända sig från mage till rygg och vill hellre stå än sitta (men reser sig ej själv). Han sover ca 2 x 30min på dagen och sen från 22 - 07:30. Skönt! Äter grönsakspuré till lunch och mosad banan till mellanmål, annars ammar han.

I Sverige var vi bla och hälsade på en kompis med tvillingar som är 8 mån äldre. Han tyckte de var skitroliga och gapskrattade varje gång den ena skulle klappa honom :D Hade massor extra baggage på hemvägen med både ärvda och nya kläder. Är ingen shoppingfantast egentligen, men barnkläder är roligt...

Det är härligt när det går bra med läggningen! Men vad jobbigt när hon spyr... Är det någon anledning? Att hon inte tål ngt, eller har hon kanske bara fått för mycket mat?

leia: Då sover ju Nisse inte heller så mycket. Enligt mig då, men det kanske är vanligt att de bara sover ett par halvtimmespass om dagen. Jag längtar tills Alicia sover ett pass mitt på dagen på några timmar istället. Det är lite lättare att få något vettigt gjort då.

Hi hi, kul att han gillade tvillingarna! Här är det så underbart roligt att se vad Alicia uppskattar sin storebror. Hon sitter och gapskrattar bara han springer förbi henne några gånger.

Lite ärvda kläder är alltid bra! Speciellt när de blir större och ska ha dubbla uppsättningar på dagis. Ibland används ju inte ens extrakläderna på dagis innan de är urvuxna så där lägger jag ärvda kläder som jag tycker är fula. Jag är egentligen heller ingen shoppingfantast, men vad gäller barnens kläder har jag nog blivit det lite mer. Det är ju så SUPERKUL att handla barnkläder! Men det ska vara i köpcenter där butikerna ligger så gott som intill varann. Att gå och strosa på stan med flera km mellan butikerna (lite överdrivet kanske) och hissar till alla övervåningar blir jag tokig på. Jag var inne i grannstan nu i veckan eftersom jag skulle köpa ny babyvakt på babyproffsen och efter att ha kutat runt med barnvagnen i butikerna och åkt hiss i varenda intressant butik höll jag på att få nippran. Nu tänker jag inte åka in till den stan på läääääänge, jag håller mig till mitt nybyggda favoritköpcentrum :love: (dock i samma stad). Gud vad jag blarrar...

Nu ska jag väcka William, annars får vi ha fredagsmys hela natten ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
798
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 573
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar