Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Hon äter mer än hon släpper ut, är hon lite trög (alltså fastare än mjölk-bajs) kräks hon.

Idag har Rasmus haft fotografering, tog även kort på Tilde och syskonbild :love:
Och medans jag städade och maken förberedde maten (potatisgratäng med västerbottensost och vildsvin han skjutit själv om ni undrar :angel: :d) lekte Rasmus och Tilde "tillsammans" i Rasmus rum. Myyyysigt. Vi stod och tittade på dem jättelänge :love:

*kl* denna helg är man helt barn o sambofri. Jag åkte till stugan så fick sambon ta Eddie. Saknar dom redan men ganska skönt att få ladda batterierna igen :)

Åh, vad roligt att få ta syskonbild!!! Det var ju snällt att Tilde fick vara med! Det lät förresten som en god fredagsmiddag, och framförallt skönt att själv slippa laga den!

Vår_Vinter: Vilken lyx!!!!

Jag slipper alltid laga mat, om det inte ska stekas pannkakor :angel:

Jag vill ha bilderna nu-nu-nu!!! Kommer väl dröjja aslänge :( Tror dessutom nattningsproblemen kommer komma tillbaka igen, hönan har lärt sig resa sig i spjälsängen och vågar inte sätta sig ner igen :(

jag gillar inte hansa så värst, tycker utbudet är rätt kasst i några av de stora kedjornas affärer, men visst är det smidigt att bara gå runt runt, och sen nära till ikeas 5kr glass :D

Håller med om att det vore smidigt med lite längre sovpass på dagen! Nu hinner jag precis fixa stallet på fm och sen har man en halvtimme på em till att fixa ngt annat man inte kan göra med Nisse på armen/magen - blir inte såå mkt gjort...

Jag tycker nog fortfarande att det är mysigare att gå på stan än på köpcenter. Men håller med om att hiss är jobbigt. Brukar ta rulltrappan. Trånga gångar där man river ner hälften av kläderna bara man går förbi är också osmidigt.

@jerseyko: spännande med syskonbild! Eller med foton öht.

@vår_vinter: Var det skönt med en 'ledig' helg? Jag ska egentligen på en tredagarsritt om 3v, men vet inte hur jag ska få till det med maten. Han vägrar flaska och jag ammar fortfarande i stort sett fullt. Känner inte för att mecka för mkt med att få honom att dricka från flaska, så kanske stannar hemma och hoppas på ett senare tillfälle. Men hade varit kul att träffa alla från gamla stallet!

Jag förstår vad du menar, isaac vägrar också flaska. Häromkvällen gick mina arbetskamrater ut och åt och jag fick stanna hemma. Fast när min chef sa (mest på skoj) att jag får väl sluta amma sa jag inte är så låst kände jag bara att näe, jag ammar hellre mitt barn än går ut och super...

Vår au pair har kommit, det är jättehäftigt! Sam älskar henne redan och isaac är väl ok. Idag ska vi på veteranshow och sannolikheten att vi träffar på sambons ex är stor. Vi var helt ok kompisar tills dottern bröt med sin pappa, då fick jag tyvärr höra en massa tråkiga saker, typ att jag alltid ska ha försökt förstöra relationen mellan får och dotter.

Jag förstår vad du menar, isaac vägrar också flaska. Häromkvällen gick mina arbetskamrater ut och åt och jag fick stanna hemma. Fast när min chef sa (mest på skoj) att jag får väl sluta amma sa jag inte är så låst kände jag bara att näe, jag ammar hellre mitt barn än går ut och super...

Vår au pair har kommit, det är jättehäftigt! Sam älskar henne redan och isaac är väl ok. Idag ska vi på veteranshow och sannolikheten att vi träffar på sambons ex är stor. Vi var helt ok kompisar tills dottern bröt med sin pappa, då fick jag tyvärr höra en massa tråkiga saker, typ att jag alltid ska ha försökt förstöra relationen mellan får och dotter.

jag gillar inte hansa så värst, tycker utbudet är rätt kasst i några av de stora kedjornas affärer, men visst är det smidigt att bara gå runt runt, och sen nära till ikeas 5kr glass :D

Oh?! Och jag som tycker det är det bästa de har gjort :p. Fast jag skulle gärna vilja att de kompletterade med ytterligare barnkläderaffärer samt en gigantisk leksaksaffär (Typ ToysRus i Växjö), men de kan ju inte anpassa allt efter mig ;).

hinner aldrig skriva tycker ja, men nu sover hon, så ja passar på att uppdatera lite.

måste ju säga att utvecklingen går rasandes fort!
kan säga katt, vet vad lampa och ko är, kryper upp och ner i vår lilla trapp, ställer sig, sätter sig, går längs möbler och kan stå själv korta stunder.
känner igen fåret shaun och bolibompa och drömmarnas trädgård, där upsy daisy är favorit.
äter själv, med händerna, men börjar på att försöka skopa i sig med sked.
om man lägger mat på skeden och lägger den på talriken, kan hon stoppa i munnen, men klarar inte att skopa upp själv.
dricker allt ur flaskan själv och ropar på katterna. matar katterna med smörgås under stoooor fascination. :d:D
kan vinka och peka och klappa händera. och sjunga och dansa till utvalda melodier. speciellt fisher price.... :grin:
kan dricka ur glas, eller snarare badvatten med hink, men hon har helt fattat hur man ska hålla och välta för att få munnen!
så numer äter vi INNAN vi badar, annars orkar hon ingenting.... :rofl:

hjälp, va fort det går!!!!!

har nu 7 tänder! (och bitas med dom kan hon, ajaj!!!)

*kl*
här äts det som en häst, ny favorit e lasagne. o jag som e vegeterian:grin:
välling flaska funkar fint när jag inte är hemma. jag har jobbat 3 fedagar 17.00-03.00 o då har han glad o nöjd käkat välling o somnat hos både sin pappa o mormor. men är jag hemma så ska det vara the real stuff.;)

jack rider colina 2 år.
jackcolina.jpg

jack i lördags..ser inte ut som en bebis juh! han e stor..:eek:
jack333.jpg

jack32.jpg

Ja precis, min buke au pair! :)

Vad mysig hon later, lilla Matilda! Det ar en harlig alder innan de borjar testa granser allt for seriost, sa njut allt du kan! :D Isaac ar ocksa skitmysig, vill bara gosa hela tiden!

Tarantino vad skont att Jack tar flaskan nar du ar borta, smart liten kille! Vad jobbar du med?

jag jobbar som bartender/servitris. men sa upp mig när jack föddes eftersom min sambo oxå jobbar krogen(kock) så skulle det inte funka att båda jobbar så mkt kvällar..så nu hoppar jag in o jobbar extra när det behövs o så ska jag bli vuxen o skaffa mig ett riktigt jobb på dagtid:D (har jobbat krogen sen jag tog studenten så det är väl dags.)

Aha :)

Na jag jobbar inte heltid. Isaac ar inte lika fornuftig som Jack sa han tar inte flaska. Ibland ater han middag, banan eller youghurt och ibland kan han dricka en slurk vatten. Sa jag jobbar 4 timmar tre dagar i veckan och om det skulle krisa kan jag sticka hem tidigare. Jag har tur med en chef som ar jatteflexibel och jattelycklig nar jag ar har. Men det ar ju det dar med pengar ocksa, de ar ju trevliga att ha :D Sa planen ar kanske att kunna jobba 20 timmar i veckan.

Au pairen har vi delvis for att jag ska kunna jobba mer och delvis for att vi ska kunna fixa fardigt huset! Nu ar badrummet pa g, skitkul! Idag ar putsaren dar och sen ska vi gjuta lite till innan de kan borja kakla. Men jag har kopt allt, kakel, klinkers, fogmassa och badkar, kranar och skap. Sa ett par veckor till bara tills det ar fardigt! :bump:

Pa tal om pengar sa hade vi en tjej har haromdagen som ska gora lite finsk guidning for oss. Hon ar pilatesinstruktor och berattade att hon tjanar mellan 1000-3000 i timmen :eek: Jag ska nog byta "karriar" ...

Hihi, hon verkar ha fullt upp Matilda! Dricka badvatten med hink låter roligt :p

@tarantino: Ja ibland tycker man verkligen att de ser ut som barn istället för bebisar. Men kan kännas olika från dag till dag tycker jag. Han ser ut att trivas på hästryggen iaf. Dags att slänga upp Nisse också! Men idag spöregnar det...

@vindvissla: Jo jag tycker också att det är mysigt att amma. Även om det skulle vara praktiskt om han kunde ta flaskan ngn enstaka gg förstås. Kul med buke-au pair! Och nytt badrum :bump: Spännande att se hur det blir när allt är uppe, kan vara svårt att föreställa sig innan när man väljer kakel etc och bara ser en platta.

Nu ska Nisse och jag gå och posta hästskit för att se om vi behöver avmaska.

Haha ja och motionera på köpet. Hallå liksom, vad pysslar jag med? Varför har jag inte sökt dit man ska söka?

Men au pair kan du väl ha?

Vilka fina kort, och vad skönt att vällingen funkar. Det har den börjat göra här hemma också. Hon får i sig lika mkt som storebror vid 20 tiden!! Och medans jag blandar vällingen och skakar och fixar hänger hon på min arm och hugger efter flaskorna ;)

4 tänder har hon nu. Tycker puré är skitäckligt det ska vara riktig mat, och vatten dricker man ur glas.
Gröt är bara för bönder, fröken ska ha youghurt.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
798
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 573
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar