Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Ja, men var det inte något med att färska blåbär gör en lösare i magen medans kokta (eller vad man nu gör med dem) blåbär verkar stoppande.

Cilla: Ja det är helt otroligt! Hon är snart ett år Matilda! Alicia fyller 7 månader imorgon och än syns inte en tand så långt ögat når.

jaha ja så kanske det är, ingen aning:p

Ja just det ja, och Alicia blev 7 månader igår! Vad stora de börjar bli våra små bebisar!!!

Härligt att fräscha till sig lite hos frissan! Är det bara jag kvar som går i mitt långa hästtagel uppsatt i en hästsvans :o... Jag funderar på om jag ska ta det STORA steget och klippa lugg! Så kanske det är lite behändigare att ha det löst någon gång ibland. Fast då måste man nog gå till frissan lite oftare än en gång om året ;), ha ha

I förmiddags fick jag SMS från makens syrra att värkarna satt igång, så nu hoppas jag Williams och Alicias nya kusin tittar ut snart :bump::bump:!!!! Alicia röstar på att det ska bli en tjej, men idag och igår tycker jag det har känts som det är en kille (innan har jag trott tjej). Ja ja, man får se...

Idag blir Tilde 8 månader!! Var tar tiden vägen?

BVC för kontroll. Tack och lov en annan sköterska idag :bump: Ni som minns den förra :devil:? Den här sköterskan sa "Klicka på lite extra smör bara i hennes mat, kanske en skvätt olja i vällingen"
Hon är ju väldigt aktiv och det är full fart med att krypa, klättra och gå utmed möbler.
Vågen stannade på 6880 gram och hon är 67 cm lång.
Följer sin längdkurva men har hoppat ner en på vikten. Men inget sköterskan verkade orolig över alls. Hon ser ju inte direkt tunn ut ;)

Aaaah, vilken liten nätt tös du har!!! Ha ha, knubbis-Alicia var 1 cm längre och betydligt tyngre på 6 mån kontrollen.

Har jag berättat förresten att jag har fått tummen ur och börjat jogga lite. För att inte ha rört på fläsket på 1,5 år så är det inte alls tungt!!! Nu har jag varit ute 3 ggr (Wow). Tanken är att jag ska jogga 2 ggr/vecka. Jag fick lite "panik" nu när jag slutade amma. På två veckor har jag lagt på mig 1 kilo i veckan så det var dags att göra något i alla fall. Efter William blev det ju några kg extra när jag slutade amma och sen några kg extra när jag började med p-pillrerna igen och vipps hade jag 10 extrakilon.

På tal om preventivmedel måste jag ringa barnmorskan snart och få spiral insatt. Men man har ju hört att det gör ont... Fast har man fött barn borde det ju inte vara värre i alla fall.

Den nya kusinen blev förresten en liten gosse!!!!! Vart ska jag nu göra av alla tjejkläder???? Fast mamman gillar ju rosa... ;)

Men visst var Rasmus aldrig heller någon jättebebis? Alla utvecklas ju i olika takt och det är ju inte så att madame är slö och apatisk direkt :D

Chlo vad skoj att du har börjat jogga, det har jag också! Senast jag gjorde det var för 15 år sen, i nian. Seriöst alltså. Sen har jag tyckt att det var obekvämt, jag har fått spykänslor efter typ två minuter och inte alls gillat det. Nu har jag köpt ett par kanonskor och en superbehå (Shock Absorber, stl 75F, sitter perfa och de skumpar inte en mm!) och har varit ute ett par gånger. Oftast går vi väldigt raska bergspromenader ett par gånger i veckan, plus att vi gör pilates ett par gånger, så joggingen har bara varit en extragrej. Fast jag tycker faktiskt det är kul! Första gången sprang jag 30 sek i taget. Nu, ett par gånger senare har jag joggat 3km! Har en häftig app till telefonen som kollar hastighet och längd och mäter ut på en karta vart man sprungit. Skitskoj! Jag väger 12 kg mer än vid inskrivningen innan Sam, och 15 kg mer än min önskevikt. Men jag känner redan skillnad, och min putmage har dragit ihop sig rejält! :bump:

Grattis till lilla nya kusinen, du får väl slänga in alla kläder i en maskin med blåfärg :D Eller så får du vara med och ändra könsnormerna :banana:

Isaac älskar fortfarande tutten och är inte alls intresserad av välling eller så. Han äter små bitar när vi äter och lite mosad banan då och då. Gröt går inte alls ner. Men jag :love: att amma och det enda som blir lidande är att jag inte kan jobba mer än 4 timmar i sträck. Snart är det dags för 9 månaderskontroll här, och jag måste boka tid för 6-månadersvaccinationen. Har väntat lite med den eftersom Tbcsprutesåret har varat rätt rejält. Men det kanske inte är någon fara. Isaac blev 8 månader i tisdags och väger definitivt mer än 10 kg!

Fy vad hemskt med en sån liten unge i trappan. När jag var au pair så fick jag en gång beskåda den minste ungen när han var knappt två år hur han liksom hjulade nerför trappan, han brukade klara att klättra upp och ner för den. Men han klarade sig och jag har sett på FB att han visst lever än.:p

Jerseyko: Vissa barn är så små bara. Men det vet du ju. Grabben jag beskriver ovan var väldigt liten och finlemmad. Han kunde ha små t-shirtar som det stod 6 mån på! Min kompis dotter vägde bara 8 kg när hon var ett år. Alla kan inte vara sådana saftiga bestar som Vicke Norp inte. Och jag skulle tycka att det vore gött med en lättare unge så jag slapp orangutangarmar. Ska beställa en nättare unge till nästa gång. Men först måste jag läsa färdigt till usk.

Snövind: Bilder på före o efter, får vi det?;) Jag har tagit kort på mitt konstiga hår, (men har ingen sladd till nya telefonen), där det syns att det är randigt. Närmast hårbotten en nyans, sedan en annan nyans längre ut och ytterligare en nyans längre ut. Helskumt. Håret blev ljusare efter förlossningen.

Vindvissla: Döööööööd åt putmagen! Fast jag tycker att det är mysigt när man är lite skinnig på magen. Har ju blivit lite sladdrigare igen sen jag gått upp ett par kg.

Häpp, en timma kvar innan jag ska bytas av här på jobbet. Sen hem och slänga fram pattarna, här ska ammas. I förrgår kväll så kunde jag amma riktigt bra. Fanns en del men inte tillräckligt för att herrn skulle bli mätt. Jag får köpa större nappflaskor. De på drygt 2 dl räcker inte.

Ja lite skinn är inget jag skulle skälla på. men tänk magen ovanför naveln som står ut som om du vore 25 v gravid... avståndet mellan musklerna för tre månader sen var lätt 4 fingrar. nu är det 2. jag ska se om jag hittar en bild sen, såg förskräckligt ut.

trappan består av glv-steg-golv, så den är nästan så liten som den kan va. :D

stackars lilla trötta barn....
31588694.jpg

Nja, inga bilder.... Är för blyg för det.

Bryggde precis kaffe, tyckte det såg lite blekt ut. Kan det bero på att det inte var något kaffe i melittafiltret?

Jag har ett barn av varje i storlek. E väger säkert 10 kg nu, 7 månader. Storebror vägde 9,1 som 1åring och 13 som 3åring. Jättepraktiskt, de har nu samma storlek på mössor ;). Men visst- ALLA kommenterar ju att de är stora respektive små.

vindvissla och chlo: Way to go girls! Jag är största träningspåhejaren och tycker ni är jätteduktiga som tagit tag i det. Och visst är det roligt med såna manicker vindvissla! Vi har köpt en ny klocka som vi har tillsammans. Räknar sträcka, puls, kalorier osv. Blir mycket roligare då! Men jag är inte så mycket för skinn....;)

Men visst var Rasmus aldrig heller någon jättebebis? Alla utvecklas ju i olika takt och det är ju inte så att madame är slö och apatisk direkt :D

Rasmus var 71 lång och vägde 9,1 kg på 1 års kollen. När han var 2½ år var han 84 cm lång och vägde 11 kg.

Jag tror Tilde tycker utvecklingen går för långsamt ;) Hon älskar sin gåstol, för då kan hon springa!!

Har en häftig app till telefonen som kollar hastighet och längd och mäter ut på en karta vart man sprungit. Skitskoj!

Åh, en sån skulle jag ha!!! Fast klockan (dyr gissar jag??!!) som Snovind har kanske vore bättre till mig som inte har några fickor när jag joggar. Det vore intressant att se hur långt man springer. Jag låtsas att jag springer 5 km för jag är ute en halvtimme och förr i tiden sprang jag den sträckan på en halvtimme (jag har aldrig joggat för att springa fort utan för att motionera), men nu är jag nog något långsammare, så det kanske blev 4 km?????? Igår hade jag nog ökat tempot lite i alla fall, för mitt under joggingturen fick jag ont i FOGARNA!!! Ska det aldrig försvinna????

Frågan är bara hur jag ska göra nu när mörkret faller på om kvällarna. Jag vågar inte ut och springa med pannlampan. Jag är inte så sugen på att åka ända in till stan för att gå på friskis eller gym (jo egentligen vore det kul, men det är för tidskrävande). Jag får ut och rida i skummet med pannlampan, men hur kul är det? Nä, jag får nog slita lite på min crosstrainer då. Men då får man väl försöka 3 ggr i veckan istället.

Senast ändrad:

Här är en till med svärföräldrarna som grannar. Svärfars gamla stall ligger emellan och skymmer sikten, vilket jag inte har ngt emot (förutom att utsikten från vårt matbord består av en ladugårdsvägg).

De är pensionerade bönder och fixar både hö och halm till hästarna (ngt måste man ju ha att göra) och har traktorer och en massa andra bra att ha-grejer. De tycker det är jätteroligt att passa Nisse, men jag tycker trots det att det är lite jobbigt att fråga (typiskt mig).

De är jättegoa och väldigt försynta (iaf svärmor som vet hur det känns att flytta till svärföräldrarnas gård).

@chlo & vindvissla: Heja er! Här blir det inget joggat, inte ens mkt till promenader eftersom Nisse inte tycker det är så roligt att åka vagn som i början. Försöker dock cykla när det går, cykelkärran är super :)

@A-K: Envis vinner!

@snovind: Skönt att fixa till håret! När jag gick innan dopet var det mer än 1,5 år sen :o

@Cilla: Hihi, rolig dinosaurie!

Urs jag e jätte orolig för det nu när det blivit så kallt. Funderar på att ta på mig tröjorna bak-å-fram så när man blir varm öppnar man i ryggen istället för över brösten :idea:

Själv har man pysslat om skadad pålle idag :cry:

58550_487333892737_522242737_6887963_70724_n.jpg

40951_487333732737_522242737_6887959_1529047_n.jpg

Ingen mer tävling för oss i år, om det ens blir någon hoppträning innan nyår :cry: :cry:

Åh nej, hoppas att det går över snart! Isi-Fisi får suga bort den.

@jerseyko: Ajdå, det ser inte så roligt ut! Vet du vad som hände?

Apropå motion så ska jag nog iväg och köpa tantcykel nu på fm, så att det inte sprutar så mkt skit på Nisse när man cyklar på leriga vägar. Även om man har extra stänkskärm på mountainbiken går den inte ner speciellt långt + att den har för mkt fjädring för att vara effektiv i uppförsbackarna. Nästan så att jag funderade på att köpa en sån där el-cykel, men riktigt såå gammal är jag kanske inte än!

Oh shit!! Vad har hänt? Usch, alltid trist med skadade hästar...

Vindvissla: Hua för mjölkstockning. Stackars dig!

På tal om motion börjar min inspiration avta nu. Men jag ska försöka masa mig ut på en joggingtur i kväll igen. Igår var vi och hälsade på den nya kusinen. Åh, vad liten och pluttig han var den lille gossen! Alicia var "stor som ett hus" bredvid honom. Men jag är inte avundssjuk det minsta. Hua, för att börja om igen nu (jag är nog nöjd med mina två). Jag tycker det börjar bli så bekvämt nu när hon börjar bli lite större. William tyckte lillkusinen var väldigt intressant och han älskade att klappa på honom.

Nu har jag kurerat mjölkstockningen! Har dock varit halvt handikappad hela helgen pga ryggen, men det hjälper med Ipren så jag funderar på om det är en muskel istället för skelettet, för det blev aldrig riktigt bra efter kiropraktorn i fredags. I alla fall tänker jag trotsa regnet och ge mig ut på joggingrunda nu, jag blir jättepeppad när jag ser hur min mage förändras. Det är nästan så jag får ta ett kort och visa er!

Heja Chlo också, ut och spring med dej!

Skönt att det är bättre med mjölkstockningen! Det blev ingen joggingtur för mig idag. Maken och William var tvungna att klippa gräset så Alicia har fått sig ett bad istället. Jag siktar på imorgon istället! Måste köpa nya joggingskor förresten. Mina är......................
kanske 17 år gamla :o. Hrm, det är nog dags nu innan jag förstör knäna eller nåt annat.

Grattis till kusinen! Kul att de är så nära i ålder. Nisse har också en kusin som är ett halvår äldre. Han såg helt enorm ut tyckte vi, speciellt när vi var vana vid minibebisar från neo. Men nu är Nisse likadan!

Japp ut o jogga med dig imorrn! Nya skor låter bra både för knäna och motivationen ;)

@vindvissla: Gott att mjölkstockningen är över, men trist med ryggen istället. Du kanske får gå till en osteopat istället för kiropraktor om det är ngt med musklerna? Har aldrig varit själv, men hästarna gillar det!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 555
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 326
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar