Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag gissar på att när era barn tagit universitetexamen så håller Norpan fortfarande på att lära sig krypa, den lille tjockisen.:D

Hihi, han är inte ensam - Nisse är också ganska långt från universitetsexamen. Och han har inte ens magen att skylla på ;)

@chlo: vad spännande med egen glashytta! Ska ni jobba med det båda två då?

@chlo: vad spännande med egen glashytta! Ska ni jobba med det båda två då?

Ja, maken flyttar som sagt hem sin verksamhet hit på gården och fortsätter att blåsa som vanligt. Själv kan jag inte blåsa glas utan jag ska stå i vår glasbod + fortsätta med bokföring, fakturering och sånt som jag gör nu, fast då får jag lyxen att göra det på arbetstid och slipper jobba ideellt! Det ska faktiskt bli riktigt spännande!

Vilka fina filmer! Alicia tyckte busfilmen var jättekul! Och vilket bra fönster för Isaac, perfekt stå och titthöjd. Vad stor han har blivit förresten. Det är helt sanslöst vad tiden går. Ni som fick de fösta vinterbebisarna, era "bebisar" fyller ju snart ett år :eek: - redan

Isak fyller ju upp hela barnstolen!!

Här går allt i 290 ungefär. Tilde vägrar fortfarande bli matad, hon ska äta själv! Och hon äter välling, en hel flaska! :bump:
Kryper runt i hela huset som en tok, klättrar och river i ALLT.

Hehe glad att vi kunde glädja Alicia :D Ja fönstret är verkligen perfa! Ibland kör där traktorer på fältet, det är bättre än julafton tycker Isi (som iofs aldrig upplevt julafton)

jerseyko ja klart han gör, han väger nog 11 kg :D På tal om det måste jag ringa om hans vaccination...

På tal om vikt var jag tvungen att väga Alicia nu på vår personvåg för jag blev så nyfiken. 9 kg hamnade den på när hon har body, byxor, strumpor, dregellapp och ett dregligt gosedjur i handen... Ska inte till BVC förrän den 15:e.

Det måste vara lätt att glömma om ni måste ringa själva om vaccinationen. Här är det bra att bvc tänker åt en...

Jag vill också ha PM! Låter jättespännande med egen verksamhet!

Och jag är med på Ölandsträff om 3,5 år ;)

Idag har jag och E varit på jobbet och bestämt att min grupp måste minska (jag är chef för gruppen). Har bestämt vem som ska sluta och så. Vi är för många. Vad tråkigt sånt är. Men nödvändigt :(

Va kul med egen glasbod och allt. Lycka till!

@vindvissla: buu-filmen var ju jättesöt :love: och förnstret är som sagt som gjort för Isi. Roligt att typ 100% av svenska föräldrar har antilop-stolen (även de emigrerade). Nisse har en röd (fast det ser kanske lite konstigt ut eftersom bordet är vitt, men rött är fint). Hans schweiziska kompisar har tripp-trapp-stolar allihop.

Nu ska vi snart till Mutterberatung (notera att det inte kallas föräldrarådgivning, de skulle nog smälla av om en pappa kom dit ;)) och väga och mäta etc. Tror att Nisse har ganska långt kvar till elva-kilosstrecket! Sen ska vi åka och hämta transporten som jag köpt. Tänkte försöka komma iväg och träna lite med hästen. Men först måste vi köra lastträning! Hoppas att det går bra, han har inte varit direkt lättlastad tidigare...

Just det, jag vill också gärna ha PM! Kanske inte är i krokarna dagligen direkt, men vore kul ändå!

Usch vad jobbigt att behöva vara den som beslutar och framför vilka som får sluta...

Leia: Nej det är inget kul med svårlastade hästar. Dessvärre tycker jag det är dåligt med tid för att träna lastning nu när man har barn. Sällskapshästen jag köpte i våras är svårlastad. Maken och jag skulle flytta dem till bete nu i somras och dum som jag var tog jag för givet att hon skulle gå in så gott som direkt (mina tidigare hästar har alltid gått in direkt) men efter 2 timmar och en väldigt otålig make och två gallskrikande ungar fick vi ge upp. Jag vet att man inte ska ge upp och jag hade kunnat stå där hela natten. Dessvärre var inte min man och mina barn så sugna på det (är det kanske därför man ska ha föräldrar/svärföräldrar på samma gård? ;)). Det var bara några km till betet så maken körde min stora häst och jag fick leda denna till betet istället.

Jag har tänkt att de ska på lite "höstbete" till svärföräldrarna om ett par veckor (de ville ha det avbetat hos sig) så då får väl svärmor och jag ta en heldag och ta med oss fikakorg ;)...

häftigt! Vad kul det måste vara att kunna jobba hemma med eget!

*kl*
Jack har gått en rond med ett stycke katt.....han är ju van vid katterna, finns ju 8st här på gården. Idag när han satt o lekte tyckte han dock att det var en god ide att attackera katten som kom fram. han grabbade tag i ett öra o så vips hade han en katt som satt i hans hand med tänder och klor.:cry:
blev svullet,märken o ett litet sår, åkte till vårdcentralen men dom tyckte det räckte med alsol sprit.....dock lär han sig inte så fort...när han såg katten 2 minuter senare kröp han emot den med turbo fart.....hm...killar kansk utväcklas mera fysiskt än psykiskt?:crazy::angel:

*smyger in här lite*

Emilas farmor köpte en röd antilopp stol med vit bord att ha hos henne till Emilia. Färgerna passar bra här i Österrike ocksa :)

Jack var med på Stömsholm igår...det var kul tyckte han, det fanns en jätte gräsmatta att rejsa runt på o massa roliga damer i väntrummet som gav honom massa uppmärksamhet.. Nästa helg bär det av till Strömsholm igen, kanske bara flytta dit istället?

Hur gör ni andra, när börjar ni jobba? Eller har alla redan börjat?

Goda löv hade dom på strömsholm tyckte Jack.
jack-strmsholm2.jpg

jack-strmsholm.jpg

Vad fin han är!

Jag börjar jobba 1 november, då går maken hem.

Igår är vi var i parken så var E nere i gräset och härjade lite. Tog upp honom och skulle be banan som han konstigt nog bara spottade/kräkte ut. Efter ett tag kom ett blad ut med, hade nog åkt ett par gånger upp och ner i halsen.:o

KL
Jag är lite orolig nästan. E äter KOMPIÖSA mängder tycker jag, och han är JÄTTESTOR. Ammar vid 530, 1 port gröt 730. Lunch vid 11. Då antingen en liten matburk eller ca 1 isfacksbitar egen mat+frukt i obestämd mängd. Vid 14 ammar, men idag fick jag ge 1 port gröt med för han var inte nöjd. Ibland lite banan vid 16. 1730 middag, en stor burk mat+frukt. 19 2-2,5 dl välling. På natten äter han ersättning, allt mellan 0,5-2 dl.

Jag är så ovan. Storebror fick vi truga, ge olja i mat och välling osv. Och han är ju liten. Den här är jag orolig över att han ska bli överviktig. När ska man börja vara observant på det?

KL2
Inatt ska jag vara själv med barnen-håll tummarna. E har varit riktigt orolig de senaste nätterna och är det ikväll med så det kan bli jobbigt. Då väcker han dessutom storebror och då är man liiite otillräcklig!:crazy:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 545
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 323
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar