Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag har inte fått min trots att jag bara ammar lite smått någon gång om dagen. Jag skulle inte bli ledsen om jag var gravid men det är jag rätt säker på att jag inte är. Sköter mig med pillren.

Tillräckligt med vätska? Jag vet inte vad "massor av bröstmjölk" innebär men vet att jag med storebror underskattade behovet av vätska. Han blev väldigt hård i magen, trots att jag trodde att jag ammade tillräckligt.

Det måste ju bli mindre intag av vätska när man intar fast föda. Samma mängd vätska kan ju inte få plats i magen?

Appropå det så har det runnit till lite mjölk i mina tuttar. Gissa vem som ska skynda sig hem från jobbet och amma det lilla ljuvliga?:love:

*kl*

Inatt invigde Eddie sitt rum. Det verkar ha gått jätte bra, han sover fortfarande. Antingen har han sovit hela natten eller så har vi inte hört honom skrika trots babyvakt.

Så skönt de var att få tillbaka sovrummet. Nu kunde man prata högt, hosta, skratta och kolla på tv utan att vara rädd för att Eddie ska vakna. :D

Men saknade de lite att inte ha honom vid mig nu när jag vaknade. De är ju så mysigt, men ganska skönt med sovmorgon.

Va man klagar egentligen, nu när han sovit sent så klagar man på att man saknar de mysiga morgon myset och när han ligger i sängen klagar man på att man inte får någon sovmorgon. :crazy::D

Så jag hoppas de håller i sig. Eddies rum är inte så fint då jag bara kom på de igår att vi ska pröva eget rum åt han. Men de ska fixas till osv.

Det måste ju bli mindre intag av vätska när man intar fast föda. Samma mängd vätska kan ju inte få plats i magen?

Absolut, men jag tänkte inte riktigt på det. Trodde jag ammade så det räckte. Han låg och grät på skötbordet och försökte bajsa. Maken var bortrest och jag trodde jag levde i en mardröm-var riktigt hemskt. Sen dess är jag noooga med vätska:crazy:

åh, va avis ja blir! vill åx ha tillbaka mitt sovrum!

tycker ni att dom sover bätte i eget?

Fast hon äter ju knappt någon fast föda, eftersom man knappt får mata henne ;) Och hon dricker mkt vatten till maten/mellis + att jag fortfarande ammar väldigt mycket.

Hon har ju vart trög i magen hela tiden, därför hon har kräkits så mycket och gör fortfarande.

Ja, då är det inte lätt. Antar att du testat både det ena och det andra. Katrinplommon fungerar på Norpan. Cilla mixade väl persika eller nåt till sin? Eller vad var det?

Appropå det, jag måste berätta något helt OT. När jag var 16 och fick sommarjobba på ett äldreboende så var det inte lika noga med vem som delade medicin. Jag fick ge de gamla och läste fel. En gammal dam sa att hon inte skulle ha den där medicinen jag gav men det sa jag att det skulle hon visst det. Så så ger man någon laxoberaldroppar som inte ska ha det så får de sitta på toa läääänge sedan. Stackars tant.

Och förfärligt att man lät en sån ung och oerfaren som mig dela medicin. Stor skillnad idag. Det är supernoga, precis som det ska vara.

Hi hi, det lät lite kul. Men stackars tanten ja. Man är ju inte mer än människa och det kunde varit betydligt värre. Jo, det ska väl vara mer noggrant idag, men titt som tätt läser man ändå i tidningen om den ena händelsen efter den andra.

Just det ja, nu påminde du mig vår-vinter. Alicia skulle ju också få flytta in i sitt rum när jag slutat amma, och det är ju några veckor sen nu. Frågan är bara vart jag ska göra av bråtet (ett gammalt bord med för tillfället tre ben och en massa stolar m.m.). Bråterummen är slut nu trots att vi har stort hus. Men kanske ska putta bråtet åt sidan så länge ;).

Nu kan jag egentligen inte svara så mycket då vi bara haft han i eget rum i 1 natt. Men eftersom jag inte hör honom vakna lika lätt (han brukar skrika till ibland) så somnar han om nu, förut har man hämtat honom på en gång så han inte ska väcka sambon som jobbar.
Nu vet inte jag om han vaknade i natt eller inte trots babyvakt men isf somnade han om.

Sen vet jag att vi tidgare har väckt varandra. :laugh:

Hoppas de går bra nu för han att sova i eget. Visst kommer de säkert komma bakslag men de får man ta då.

de var så otroligt skönt att få tillbaka rummet. NU kan jag börja läsa böcker på kvällarna när jag inte kunnat somna, utan att vara rädd för att han vaknar. Vi kan kolla på tv osv, vi kan mysa utan att vara rädd för att han vaknar :p De är verkligen helt underbart :banana:

Just det ja, nu påminde du mig vår-vinter. Alicia skulle ju också få flytta in i sitt rum när jag slutat amma, och det är ju några veckor sen nu. Frågan är bara vart jag ska göra av bråtet (ett gammalt bord med för tillfället tre ben och en massa stolar m.m.). Bråterummen är slut nu trots att vi har stort hus. Men kanske ska putta bråtet åt sidan så länge ;).

Eddies rum är inte klart egentligen, är ett pytte litet rum s får precis plat m säng, liten garderob och IKEAs trofast höga med backar. Finns knappt någon lekyta om dörren är öppen.

Så just nu står min garderob där inne då den inte fick plats i sovrummet tillsammans med Eddies säng. O en ny garderob ska köpas till honom o dom där trofast. Men tänkte att vi får prova först o se om de funkar innan vi börjar inreda. :laugh:

tycker ni att dom sover bätte i eget?

Upplever att både jag, maken och barnen sovit bättre när de fått egna rum.
Rasmus hade jag slutat amma när han flytta ut, då gick han från 8h till 10-12h sömn.
Tilde ammar jag fortfarande och vaknar direkt när hon piper för mat.

Vann nyss en auktion på vyssan lull tassar så jag hoppas jag får hem dem snart så kanske hon sover ännu bättre.

Och inte har hon bajsat än!! Och idag har jag givit henne massa vatten och ammat så nu håller mina tuttar på att sprängas för produktionen ökat så!

Och min lilla tjej har börjat prata :love: Måste filma henne i morgon, hon säger häst :love:

Nämen gud så härlig! Den filmen måste vi få se sen! Alicia säger bara ba-ba-ba-ba och sånt än.

Vyssanlulltassar ja, det påminner mig om att jag börjar få mycket saker jag ska sälja... Sålde förresten min citykorg nu i helgen! Skönt att bli av med den medans den fortfarande är "ny" och fräsch, så den inte ligger här hemma och råkar bli sunkig.

Säger man hej säger hon hej, och så när man pratar med henne svarar hon "ah" i olika tonlägen.
Ser hon en häst blir hon helt till sig. Här ska shoppas my little ponys till julklapparna :angel:

Idag såg hon en magnet på kylskåpet i form av ett häst huvud och började stäcka sig efter den och snacka :love:

KL

Imorgon ska lille Vickis in till sjukhuset för koll av det förstorade blodkärlet vid ögonbrynet. Jag jobbar och kan inte vara med.

Vi kommer att bli kallade för att ta prov på bulan för säkerhets skull så att det inte är några stygga celler.

Kan tyvärr inte se filmen.

Vi har en liten gnällig kille här. Ett utvecklingssprång kanske. Eller nya tänder på gång.

Han fick lite välling efter att han vaknade halv sex och låg som Pippi i sängen. Sen blev han gnällig och vi fick turas om att bära honom lite innan han somnade mellan oss i dubbelsängen. Mysigt.:love: Nu har han vaknat igen och gnäller.

Gårdagen blev nog lite tuff för honom med helt fel rutiner. Läkarbesök på morgonen, besök hos faster och sedan iväg till Skövde för inköp. Han sov dåligt och åt dåligt under dagen.

Jag vet inte hur mycket man vågar trycka i honom. En nappflaska på dryga 2 dl tycker inte han räcker. Han blir skitarg när det tar slut. Men han kräks ju så om han äter mer. Jag har köpt en större flaska. Få se om han tycker att det är lagom.

Bra att de kollar bulan noga i alla fall och hoppas att det inte är några stygga celler.

Cilla: Nä, det går tyvärr inte att se filmen.

I förmiddags var vi på BVC. Alicia klarade boeltestet (när de plingar med små klockor för att kolla att de hör riktigt). Viktuppgången börjar lugna sig lite. Idag 7,5 månad gammal väger hon 8680g (jämfört med 8305g vid 6 mån) och hon var 70 cm lång (var 68 vid 6 mån).

Haha en röd stol med vitt bord passar väl toppen när man bor i Schweiz? :D Antiloop rockar!

Haha, jo det stämmer ju förstås!

@Chlo: Precis, man vll u inte behöva avsluta lastningen vid fel tillfälle. Har nu lyckats lasta hästen några ggr, men det tar hittills lika lång tid varje gång (typ 2 tim, betydligt bättre än sist då det tog 2 mån!), så det gäller att fixa barnvakt. Blir till att gå upp tidigt om man ska iväg ngnstans!

Det där med att sambon/maken tycker att man köper för mkt prylar kunde definitivt vara vi! Jag 'får' bara köpa ngt nytt om jag slänger ngt annat. (Vilket jag inte följer, men jag försöker iaf att inte köpa för mkt grejor som jag egentligen inte behöver.) Stavmixern använder jag faktiskt för barnmat :angel: (Har haft den ca 9 år och gjort soppa typ 1-2 ggr tidigare.)

@jerseyko: Päron funkar för oss! Katrinplommon som vickis får har man ju hört, men jag vet faktiskt inte vad det är exakt. Torkade plommon? I vilken form ger du dem, A-K?

@vår_vinter: Gott med eget sovrum igen :) Vi hade tänkt flytta över Nisse direkt när vi kom hem från semestern, vi skulle ju bara flytta ut en gästsäng från Nisses rum. Som naturligtvis fortfarande står där och är i vägen... Hmm, ngt att ta tag i till helgen!

@A-K: Håller tummarna för att bulan är ofarlig!

Oj, nu håller Nisse på att somna, så det är dags att lägga honom i vagnen och gå ut och mocka!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 532
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 959
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 319
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V