Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag tänkte bara klaga lite, brottas med förkylning plus mjolkstockning igen, plus tandsprickning och vaccination för bebisen... jag gick och la mig 19 igår, isaac snuttade till 23 och sen skrek han i två timmar. Vi har varit vakna större delen av natten så det.var tur jag la mig så tidigt.

Imorrn åker au pairen hem. Vi ska inte skaffa någon ny utan funderar på om jag ska stanna hemma på heltid istället...

Imorrn blir det 9 månaders kontroll för isaac!

Jasså, åker hon redan hem aupairen?

Nääee, har du åkt på mjölkstockning igen!? Du får vara rädd om dig. Du måste vara mer känslig än vad jag har varit, jag som fått mjölkstockning av minsta vindpust (lite överdrivet kanske). Det lät förresten inte som någon drömnatt. Inte lätt att gå och jobba efter en sån natt.

leia: Här kan man ju köpa katrinplommonpuré på burk bland barnmaten men det går också alldeles utmärkt att tex köpa en påse torkade plommon, lägga i blöt i några timmar och sen mixa dem (med stavmixern :idea:).
Detta är helt suveränt mot hård mage tycker jag.

Nä, som tur är är jag ledig idag. Och Isi är jätteglad, om än lite klängig.

Nej det funkade inte med au pairen, men sånt händer! Själv är bäste dräng heter det ju,...

Jag var aldrig känslig för mjölkstockningar med Sam, men nu har jag haft flera stycken. Som tur är verkar Isi fatta allvaret i situationer och suger mjölk som en hel mjölkfabrik :D Så idag är klumpen borta men det gör fortfarande ont. Det störigaste är att jag inte kan motionera, jag som tänkte vara size 0 tills jag åker hem i oktober! :D Jag och Isi kommer hem i fem dagar, en liten snabbis för att fira farfar som fyller 80 och en kompis som fyller 30. Mycket fest i år...

Åh nej, det låter som en tuff natt. Tur att Isi gör vad han kan för att hjälpa mamma iaf! Jag har just också mjölkstockning, men tror det är på bättringsvägen. Nisse har också hjälpt till.

Trist att det inte funkade med au pairen. Skulle du helst vilja fortsätta jobba (om det skulle gå med barnpassning) eller känns det helt ok att vara hemma helt? Jag ska tillbaka till jobbet 60% efter nyår. Närmar sig med stormsteg! Jublar inte över det för tillfället, men kanske blir bättre när man kommer in i det igen?

@Chlo: Tack för tipset! Hihi, kanske skulle prova med stavmixern, mitt nya favoritverktyg.

Jag är lite kluven. Det är bra att jobba för jag får komma bort lite, ladda batterier och träffa vuxet folk. Det är kanon för sambon som får vara ensam med grabbarna och på så sätt få en jättebra relation med dem.

Det är opraktiskt eftersom sambon får gå upp tidigare än vad han borde. Han jobbar ju natt och vill gå upp runt 11. Men om jag skulle börja 11:30 är klockan 12:30 i Sverige och mina kunder har redan jobbat i drygt 3 timmar utan att få svar på mailen... Så resultatet blir oftast att jag väcker honom 9:30 och är på jobb 10, men det gör att han ibland får sova 5.5 timme istället för 7, och vi vet ju alla vad sömnbrist och småbarn blir ihop = kaos.

Dessutom tjänar jag korvören, min sambo skulle tjäna ihop det på ett par timmar extra i taxin. Så frågan är om det är värt det?

skulle varit hemma om jag var du.
surt som fan, men pengar måste ju in och sova måste man....

kan du inte hitta ett eftermiddagsjobb?

jag är ju arbetslös, så jag har inget val än att vara hemma ja, hur gärna jag än skulle vilja börja jobba. :mad:

Lurigt! Kan ju som du säger vara skönt att komma ifrån ibland. Även om man träffar andra vuxna i form av mammor/pappor handlar samtalen oftast om barn... Och naturligtvis är det kul för sambon att få mer barntid! Ett (riktigt) eftermiddagsjobb som Cilla föreslog låter som en bra lösning. Men känns kanske trist att byta om man egentligen trivs med det jobbet man har!

Du kanske skulle vidareutbilda dig till pilatesinstruktör förresten :idea: Var det inte det som var så bra betalt? Eftermiddagspass borde ju funka.

Jo jag skulle kunna hitta ett eftermiddagsjobb, och visst skulle det gå att jobba eftermiddagar på det jobbet jag har, men då blir det så jäkla lite tid över. Alltså barnen vaknar 7, sambon vaknar 11, jag jobbar till 16 och sen är det bara middag och sen sticker sambon till jobb. Om alternativet är att vi har hela eftermiddagen tillsammans, hela familjen, mot att jag inte tjänar några pengar, så känns det helt ok... Vi får se, jag fortsätter som jag gör ett tag till. Nu jobbar jag 4 timmar 3 gånger i veckan. Sambon jobbar 5 nätter. Jag kan inte jobba längre pass eftersom tuttnisse saknar mig då.

leia ja det var en bra idé :D Synd man bor på Irland bara, skulle inte tro det finns här (utbildningen alltså). Men för framtiden är det en god idé, tänk så vältränad man skulle bli! :bump:

usch mjölkstockning låter inte kul.. jag slapp det trots att jag inte var direkt försiktig utan gick alltid ut i hämtade tidningen i t-shirt i vintras tex..

jag har börjat med pulverdiet :eek: 8 kilo ska bort minst, det får ta den tid det tar. Drack en shake till middag idag, och.. harrejävlar jag fick kämpa med sista slatten för jag blev skitmätt:crazy: Får se hur länge det håller, tänkte köra såna till lunch och sen kalorisnålt resten.

Motionen måste jag ta tag i med, men jag har haft influensa + att vädret är så himla schitzofrent nu, solsken ena stunden och ösregn nästa minut:(

de säger ju att andra dagen är lättare än första, gör då har man lagt av:p

Ni får ursäkta (tåla!) att jag hoppar över här, vår tråd har lackat av :(

Jag tänkte precis säga att jag tycker det är jättemysigt att du hänger här! Jag har länge funderat på om en "stora snacktråden" hade funkat på förälder. Det finns ju många trevliga människor som man missar genom att inte hänga i alla Vår/vinter/höst trådar... Vi kanske skulle starta en?

Motion är bra - när den blir av. Jag hade precis börjat springa 4 km och det gick jättebra, och så fick jag den här dunderförkylningen. Dessutom funderar jag på om det är dumt att göra pilates när man ammar, visst producerar man oxytocin som gör att ligamenten blir mjuka så länge man ammar? Det kanske är därför jag fått träffa min kiro två gånger efter pilatespass?

Sant, det där med att jobba i skift och typ mötas i dörren känns ju lite trist. Gott att ha hela eftermiddagarna tillsammans! Min man har skitmkt på jobbet detta året, vilket känns som lite taskig tajming (om det nu nånsin är roligt när ens partner jobbar mkt).

Du får satsa på pilatesintruktör när ni kommer tillbaka i Sverige istället.

@Comfort: Smakade det ok då? Hoppas att det funkar! För tillfället har jag inga problem med viktminskning, tror Nisse suger åt sig alla mina kalorier. Ser ut som en benget med hängbuk = riktigt sexigt :cool: Kom av mig lite i min 'äta ordentligt'-kampanj när vi hade besök/var på semster i somras. Borde verkligen skärpa mig igen.

Jag tänkte precis säga att jag tycker det är jättemysigt att du hänger här! Jag har länge funderat på om en "stora snacktråden" hade funkat på förälder. Det finns ju många trevliga människor som man missar genom att inte hänga i alla Vår/vinter/höst trådar... Vi kanske skulle starta en?

Motion är bra - när den blir av. Jag hade precis börjat springa 4 km och det gick jättebra, och så fick jag den här dunderförkylningen. Dessutom funderar jag på om det är dumt att göra pilates när man ammar, visst producerar man oxytocin som gör att ligamenten blir mjuka så länge man ammar? Det kanske är därför jag fått träffa min kiro två gånger efter pilatespass?

Superbra idé! :idea: Är här inne och smygläser om er och era barn dagligen :o men vet inte riktigt vad jag ska skriva... det är ju "er" tråd.

Hihi ja så känner jag med de andra också, sen skriver vissa så himla mycket och jag hinner inte läsa i sjuhundratrådar var dag. Nu startar jag en!

Hinner ju knappt sitta här. Min blogg är inte uppdaterad på över en månad :eek:

Tilde kryper i full fart, reser sig släpper "jag kan gåååå" och kraschar. Typ hela dagarna ;) Men hon är glad och nöjd. Är hemma med pappa typ hela dagarna, jag skulle ju igentligen kunna börja jobba igen är ju ändå aldrig hemma :o

Och appropå träna bort gravidmagen :angel:
31650385.jpg

Det blir jobbigt att träna bort den magen.;)

Jag börjar få tillbaka min jag. Har gått upp nåt kilo. Det är ok så länge det inte sätter sig på pattarna. Fifan för stora pattar. Bara i vägen.

Min lille kille far runt i sin gåstol och river i alla skåp. Igår lyckades han öppna luckan till diskmaskinen, den var inte helt stängd. Huu, dags att köpa lådspärrar.

Får väl fylla upp den igen då å se om jag kan träna bort nästa :angel:

Ni vet väl att maken vart tvär nej till fler barn och han gärna knipsat sig för typ ½ år sen?
Här om dagen sa han att ska vi ha fler barn får jag sälja hästen först. Ett steg åt rätt håll ;)

Tilde river också i lådor och de läskiga tycker jag är när dom börjar dra sig upp i handtagen. I smålådorna har vi barnspärr på "vassa lådan" sen ett skohorn. Men alla andra är ju öppningsbara, lite läskigt om hon drar upp en låda och flyger baklänges!!
Fast roligast av allt just nu är att stå mot soffan och hoppa, tugga på vardagsrumsbordet eller dra sig upp till stående i mina byxor, så håller hon i där och går med mig runt ;)

Och det är så skönt att hon accepterar pappa nu :bump: Jag är som sagt typ aldrig hemma så igentligen skulle jag ju kunna börja jobba istället ;) Hon äter mat och välling och leker och sover som hon ska.
I förrgår sov hon faktiskt 23-06:30 i sin säng, jag vakna när min klocka ringde och fick panik över att Tilde var borta innan jag insåg att hon låg ju i sin säng och sov!

*kl*

Nu har Eddie sovit 8 dagar i sitt eget rum. Det är så otroligt skönt. Han somnar runt 21.30 och sover till 08.30-09,30. I Tisdags fick jag tom gå in och väcka honom för vi skulle iväg, då var kl 9,30. :D

Nä, de är iaf otroligt skönt att ha tillbaka sovrummet igen.

nu är Eddie tyvärr lite sjuk, snorig som bara den. Får hoppas på att han är bra tills¨på tisda då vi ska på babysim.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 520
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 959
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 319
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar