Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Kunde inte se filmen, men jag skickade en vänförfrågan till dig så funkar det säkert sen.

den är öppen för alla nu, glömde ju ställa in det innan ja la ut den..... :crazy:
(man ja blir gärna vän med dig ändå. ;) )

har ni sett att vi snart tjatat oss igenom en tredje tråd? bara typ 95 inlägg kvar nu... :D

Hi hi, ja det var riktigt god mat det tyckte Matilda! Härlig film!!!

Alicia har inte fått prova att äta själv än. Hon har en mamma som ogillar när det blir kladdigt. Fast någon gång måste hon ju få börja med det...

Ha ha, vilken tur att du vill bli vän med mig ändå ;).

Ja, vi är ganska flitiga på att skriva här i tråden även om det börjar mattas av lite jämfört med i början. Nu har vi ju lite annat att pyssla med också (våra barn).

Nehepp, nu måste jag till dagis.

Senast ändrad:

Haha, ja det var ett bra tips att inte göra så! Ska försöka tänka på det.

*kl*
Hmm, som snovind sa hinner jag knappt med ens i en snacktråd! Men det går lite i perioder, kanske kommer igen snart.

@cilla: va duktig hon är! ser gott ut :) nisse fick köttfärs häromdagen, men var inte lika imponerad...

@jerseyko: goa bilder!!

idag har nisse och jag varit på återbesök hos läkaren för att kolla att han hör. gick bättre än förra ggn när han inte tittade efter skallran öht, men lite smådöv verkade han ändå. fast jag är inte speciellt orolig, han verkar ju höra när vi sjunger osv.

Fast om de är lite förkylda kan de ha lite svårt att höra de där plingorna. Här hos oss kör de med 4 små klockor i olika ljudnivåer.

Jag minns inte att de gjorde något hörseltest på Rasmus, och de har inte gjort nått mer på Tilde heller efter de som gjordes på sjukhuset.

Inget av mina barn har fått göra boel-test eller någonting med pinglor. De har enbart fått göra OAE-testet som nyfödda.

Samma här! Skulle gärna gjort dock, ibland undrar jag om 3,5-åringen är lite halvdöv ;)

Här görs det där hörseltestet när de är nyfödda + boeltestet (pinglorna) när de är 6-7 månader någonting. Det verkar vara så himla olika med allt i olika län. Barnens kusin som bor i blekinge fick en spruta i huvudet som nyfödd men det har inte mina fått.

Snovind: Ha ha, men de hör väl bara det de vill höra ;)

Ja, det låter jätte otäckt. Jag kommer dessvärre inte ihåg vad det var för men det var/är standard att ge där.

Här görs det där hörseltestet när de är nyfödda + boeltestet (pinglorna) när de är 6-7 månader någonting. Det verkar vara så himla olika med allt i olika län. Barnens kusin som bor i blekinge fick en spruta i huvudet som nyfödd men det har inte mina fått.

Samma här! Förutom det där med sprutan i huvudet alltså, undrar som sagt vad det var emot? Låter inte så mysigt!

KL

Redan en 8-månaders tystnad ska betraktas som att det är något olämpligt på gång.

Stod i köket häromdagen och det blev alldeles tyst i rummet bredvid. Jag gick in och tittade. Där hade Norpan rullat av lekmattan och lagt en el grande kräksikräksi på golvet som han helt besatt låg och kladdade i. När jag försökte torka bort det så skrattade han och blev alldeles exalterad. Det är jättekul med kräksi.

Efter att ha lärt sig komma upp på alla fyra, (händer och knän), så verkar det som att krypning inte är långt borta. Men han har också ett par gånger ställt sig på händer och fötter. Första gången så gjorde han en kullerbytta över. Inte lätt för tungviktskungen att hitta balansen.

KL
Efter att ha lärt sig komma upp på alla fyra, (händer och knän), så verkar det som att krypning inte är långt borta. Men han har också ett par gånger ställt sig på händer och fötter. Första gången så gjorde han en kullerbytta över. Inte lätt för tungviktskungen att hitta balansen.

Sådär sprang alltid min stora kille, han kröp aldrig vanligt. Kunde-men det gick nog för sakta ;). 10 mån gammal härjade han på alla fyra på flygplatsen i Los Angeles och charmade alla.:rofl:

KL

Idag såg jag Alicias första tand (i underkäken). Den är långt ifrån uppe än, men den syns!

Hon kryper fortfarande inte, men det märks att hon vill. Hon vill ta sig bort till brorsan! Istället sitter hon och juckar sig fram, ha ha. Hon har förresten testar Williams gunghäst några gånger och den ÄLSKAR hon!!!! När jag slutar gunga den skänklar hon som attan (eller sprattlar :angel:) och när jag tar ner henne blir hon ledsen. Kan det bli en hästtjej tro???

Vänta bara, han kanske blir värsta proffs-gymnasten!

@Chlo: Nisse håller också på att få sin första tand! Eller han verkar få två på en gång i underkäken. Igår provade han om man kan ha användning för dem när man ammar :mad:

@vindvissla: Hoppla, nu går det snart undan!

Åh, det ser så gulligt ut när de går så!

leia: Aj aj aj, inte kul när de biter i tutten!

*kl*

Har helt glömt av buke för en tid men insåg häromdagen att jag måste ju in och kika. Isaac kryper som besatt, har stått upp utan stöd ett par gånger men trilskas fortfarande envist med maten. Tutten är bäst, så är det bara! Jag blir toookig ibland. Kan han inte gapa och svälja som alla andra ungar. Måste han puta med underläppen, ut med tungan, spotta och göra pruttljud? Har man tur får man i honom en fem skedar innan han startar. Lättast är att ge honom ett smörgåsrån med något kul pålägg, då äter han med fint bordskick, allt annat blir bara söligt.

Bits & nyps är något han sysslar med. Garvar sen medvetet åt en när man säger aj. Skadeglad. Försöker ignorera så gott det går, eller bli arg, men att bli arg gör honom bara gladare.

Hans enorma vilja (som kommer från både mig och maken) kommer nog föra både gott och ont med sig. :angel: Jag ser INTE fram emot trotsåldern.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 510
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 959
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 319
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar