Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Precis så var det. Vi var lyckliga alla tre och så hör jag "rassel rassel" från trädet, Plopp och klonk och OÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ typ.... :D

*KL*

Oj, vad ni skriver en fredagkväll såhär! Kul!

Angående att stå och trilla tyckte jag också det var jättejobbigt med William och pallade helt enkelt inte hålla 100%-ig koll på honom hela tiden. Han trillade därför några gånger här på betonggolvet vilket inte kändes så kul (har plastmatta på betonggolvet i vissa rum i "källaren"). Det kändes extra jobbigt att han trillade eftersom han har epilepsi. Men hade jag vetat då att det var en sån väldigt kort tid de höll på så hade jag säkert pallat att ha mer koll. Nu låter det som jag hade noll koll på honom, men så var det ju givetvis inte.

Jag kommer inte ihåg vad jag skrivit här innan, men Alicias första tand har börjat titta upp. Idag är hon förresten 8 månader och hon har sovit i eget rum i någon vecka!!!!!!!!!!!!!!!! Jätteskönt! Fast i natt fick jag för första gången gå in och sitta hos henne och sjunga "nu i ro slumra in" tills hon somnade. Det är nog första gången sen hon var ett par månader. Normalt sett är det bara att stoppa in nappen, men det är väl tänderna som spökar gissar jag.

Gott att det går så bra att sova i eget rum! Vi hade tänkt flytta Nisse för flera månader sen, men det blev inte av för att vi inte fick ändan ur och röjde upp i hans rum. Sen började han sova sämre och nu tycker jag att det är ganska praktiskt att ha honom i samma rum. Först fick vi ofta bära runt mitt i natten, men nu räcker det med att sjunga, man kan ligga kvar i sängen. Så nu kan jag nästan sjunga 'så i ro, somna in' i sömnen :D Fast jag brukar blanda ihop texten lite då, men nynna går också bra :D. Hmm, vi sjunger iofs fel text även i vaket tillstånd, jag kom bara ihåg delar av texten från ett saltkråkan-band som vi hade när vi var små och har fyllt i resten själv (två fel redan i titeln ser jag...).

@vindvissla: taskigt att få en kastanj i huvet när man sitter o leker helt oskyldigt!

@jerseyko: Nisse verkar inte vara den enda med mat i håret!

@tarantino: hoppas att han lär sig snart, låter som om den hårda vägen nästan verkar bättre.

jack gillade filmen när Tilde äter, han försökte krypa in i skärmen och började snacka:D

vill oxå ha badkar! ser så mysigt ut.

Nu hade jag tid att kolla på dina filmer! Hi hi, jag gillade den med toarullarna :love:! Jag är så dålig på att filma, men idag filmade jag i alla fall när Alicia tar sig fram på rumpan (hon juckar sig fram). Mina har inte badat tillsammans än men de brukar bada bredvid varann i varsen balja. Ändå har vi badkar...

Har era småttingar börjat försöka ta sig ur matstolen? Jag är livrädd att Alicia ska trilla ur och spänner därför fast henne med ett skärp (fast inte så hårt då). Min stol är inte så djup i sidorna så hon kan hänga ut rättså långt när hon tittar efter storebror. Det kanske är därför man ska ha en antilop-stol ;). De är ju ganska djupa i sitsen! Kanske får anskaffa en sådan... Jag som klagade på att de var fula :p

Finns ju i flera coola färger!

Tilde spänns inte fast än men bältet sitter där, hon ska ju sitta på sniskan med ena foten uppe i "sitsen" och blir tokig om man pillar ner foten.

Idag har hon ingen bra dag, jag sover så dåligt så jag testade igår att dricka kamomillthe innan jag gick och la mig.

Ammade sen Tilde när hon vakna på natten. Det resulterade i världens kaskadspya över hela sängen.
Sen har hon pipit hela natten och legat och snuttat på sin pappa :rofl:

Idag har hon inget tålamod alls och väldigt gnällig :(
Men där imellan är hon helt :love: nu springer hon mellan soffan och soffbordet och släpper och kastar sig in i min famn och garvar!

Det låter som hon är en härlig liten stumpa Tilde.
Nu när jag funderat på det får det antagligen bli en antiloop också. De är ju inte så dyra och bra att det är remmar så man kan spänna fast barnet. Här skulle det ju faktiskt vara bra med ytterligare en extra stol när lillkusinen blir så stor så han kan sitta i matstol. Guuuuud vad skönt det ska bli sen när man kan sälja av alla bebissaker som babysitter, bumbo, matstolar, babygym, gåstol och allt bråte man har som tar gigiantisk plats.

Precis så drar Alicia också upp benet och hänger ut på sidan och glor efter William, katten eller nåt. Det känns superläskigt om man t.ex dukar av bordet och inte är precis intill henne.

åh... inte bara min som har temparment hör ja.
börjar kunna känna skillnad på måste-ha-min-mamma-gråten, det-här-blev-inte-som-jag-ville-gråten och jag-slog-mig-gråten.
oftast är det den i mitten.

hon har sovit i eget rum inatt!
dwet gick över förväntan!
jag ska börja jobba på tisdag och det blir väldigt tidigt mornar och hon blir väckt när alarmet ringer på morgonen, så vi har inget val än att flytta henne.
hade jättesvårt att somna igår kväll, ingen liten groda som ligger och snosar i sin säng... :(
alldeles tyst och tomt!
men det gick allt bra tillslut. :D

:o idag har jag stulit ett par fleecevantar på mârten. :o
jag ville betala, men ingen brydde sig om mig, så jag sket i det å gick därifrån! :angel::devil:
snälla matilda sov i sin kärra i över 2 timmar! billarm som brann av, karuseller, folk överallt, buttar på kärran och skumpigt och ryckigt, men hon bara sov och sov och sov och sov. :love:

KL
Och här har förkylningen vänt! Bägge barnen pigga igen och i natt har E för första gången sen i måndags sovit ett pass på längre än 2 h :bow:. Hoppas att jag klarar mig från att bli sjuk nu bara!

KL

Undra vad som hänt min dotter, har hon blivit "stor" nu när hon fyllde 9 mån igår?

Igår somnade hon kl 18:30 och sov till 22, ammade och sov till ca kl 3 och klev sen upp vid 6.
Har ätit och varit glad hela morgonen, somnade kl 10 som vanligt OCH SOVER FORTFARANDE!!!

Hon brukar bara sova max 2 timmar, men if har jag och storebror vart ute hela fm så hon har haft det lugnt och skönt.
Hon behöver väl sova, gårdagen var ju jättejobbig för henne något som inte stod rätt till.

Neeeej, jag skrev ett långt inlägg som jag lyckades trycka bort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har du oxå bärbar dator?

Här hemma är det pringles och bingolotto, barnen sover och maken är ute och jagar vildssvin.
Har varit hästledig idag så vi har plockat äpplen och gjort äppelmos, äppelmarmelad och äppelbröd :d

Och hur underbart är det inte att ha 3 åringar :love:
Vid nattningen idag, bäddar ner Rasmus i sängen och pussar på honom.
-God natt min lilla prins, älskar dig.
-Jag är en korv!

:rofl:

Neeeej, jag skrev ett långt inlägg som jag lyckades trycka bort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ajdå. Men kan du inte sammanfatta det då?;)

Här händer det lite. I torsdags premiärkröp vårat lilla norpebarn och det visade han glatt på Babyproffsen när vi var och köpte en bilbarnstol. Det blev en Brio nånting.

Och så fick vi beröm för att vi var sådana föredömliga föräldrar som hade rosa kläder på vår son. Personalen där verkade rätt paffa över att det finns folk som inte bryr sig om färger så. Men var och en gör som den vill. Jag ser mest till vad sonen passar i. Mörkrosa går bra men inte pastell. Fifan. Jag testade den där tuggummirosa hemskstickade skapelsen jag är skyldig till idag. Han fastnade knappt på bild.

Och så har det börjat krånglas på kvällarna vid läggning. Förmodligen vi föräldrar som inte har tillräckligt bra och fasta rutiner. Vi får allt se över det. Jag har en förmåga att harra upp honom så han blir alldeles busig. Jättebra när han ska lägga sig.:cool:

Viktor har även fått eget rum. Vi har flyttat ut ur hans rum och nu har norpföräldrarna barnfritt på nätterna. Däremot när den lilla väckarklockan sätter igång och snattrar vid 06.00-07.30 så får han välling i sängen hos oss och somnar gott om. Imorse så fick inte jag plats. Jag var hundvakt åt mamma för hon är bortrest så jag gick upp, gjorde välling, (det blev kall välling för vi hade strömavbrott visst), gick ut med vovvarna och skulle sen krypa ner. Men något litet och ljuvligt hade somnat tvärs över min plats. :love: (Jag bullar upp med kuddar så han inte kommer över och ramlar i golvet).

Sen så väntas det förhoppningsvis tillökning här. Jag käkar dock fortfarande piller men det gör inte mina rosa sniglar som helt plötsligt börjat bli amorösa. Någon som vill ha en rosa snigel?

SNIGEL??? Vad HAR du för en massa konstiga djur!!!! Och självklart vill vi se Vicke i hemmastickad rosa sparkdräkt (eller vad var det för nåt?).

jersryko vad sött med en liten korv haha.

Jag och Isi åker till Sverige på fredag för fem dagars semester, ska bli jättemysigt! Och det är första gången jag är borta så länge från Sam.

Och imorrn ska jag hoppträna för min svenska kompis, kommer bli skitskoj! Jag har lyckats smörja både träns, sadel och stövlar OCH underhålla två barn på samma gång. Det gick åt en halv glycerintvål (Isacc bet tag i den, sen blev han jätteledsen och så bubblade det ur näsan på honom) och tre svampar, och alla Sams utefordon är skinande rena!

Sök på Snigelrodeo här på buke så förstår du.

Oj, tyckte Isifisi att han varit ful i munnen så han behövde tvättas tro?;)

Ja, det är en konst att ha två små illbattingar med sig och få nåt vettigt gjort. Min sambo är nog bättre än jag på att ha med Vickis när han gör saker. Vickis har varit med och städat verkstaden och mekat med gräsklipparen.

Den tuggummirosa hemskstickade skapelsen är en kofta som jag kämpat med efter att ha envisats med att göra ett eget mönster till. Så här ser den ut utan unge:
DSC00679.jpg

Vickis har varit otröstlig vid halv tre inatt. Till slut fick han lite välling och lugnade sig lite. Men oj vad han grät. I en halvtimme höll han på, sen fick han sova mellan oss päron. Det var mysigt.:love:

Men den var ju jättefin! Fast kanske finast utan barnet eller ;)

Neeej tack- inga sniglar. Hu. Sonen tjatar dock om djur, men vi bor i lägenhet och maken är pälsallergiker. Funderar på akvarium. Gillar eg inte fiskar och akvarium själv men det kanske vore roligt att ha ihop. El har ni bra förslag? Inga reptiler el ormar!

Vi har äntligen fått sömn, två nätter på raken med ett uppvak. Att sen bägge barnen slår upp ögonen innan 530 får man väl leva med:grin:. Hellre det än uppe 4 ggr per natt.

Men idag tror jag att jag fått kidsens förkylning. Det är VÄLDIGT sällan jag ställer in träningspass men idag får jag nog böja mig.:mad:

jag skulle behöva ha en sån där snäcka till min burk!

Andreas ålägger mig snart med akvarieförbud, han har inte insett att alger är en del av den naturliga floran i burkarna. ;)

förresten sov matilda hela natten i sitt rum inatt! :bump:
säkert en engångsföreteelese, men man kan ju alltid hoppas..... :banana:
satte in en dimmer på vägglampan, så det var lite ljusare än kolsvart, kanske var det som gjorde skillnad för henne?

Senast ändrad:

+ Snövind.

Sniglar/snäckor är jättebra djur. De har ingen päls och behöver inte rastas. Men de behöver mat trots att de är väldans bra på att just äta alger, *nickar menande åt Cilla*. Gurka, broccoli mm är bra för dem. Kanske kan man inspirera barn att äta grönsaker när man matar snäckorna? En del barn gillar ju inte grönsaker.

De barn som kommer på besök hos oss brukar vara helt begigstrade av mitt akvarium. Och snäckorna är ju färgglada prickar där i. Himla bra husdjur om jag får säga det själv.

Grattis till er båda som fått sova. Jag har väl fått sova om än dåligt. Dessutom har vi slutat med andningslarmet. Vickis kissar så mycket på natten att blöjan blir full och larmet hoppar ur och tja... WEEEEEEEEOOOOOOOO WEEEEEEEEOOOOOOOOO WEEEEEEEEEEOOOOOOOOOO...
Så vi beslöt att skita i det. Och jag fixar ju faktiskt att somna nu när han inte har larm.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
5 464
Senast: Mineur
·
Svar
2 001
· Visningar
98 957
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 319
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar