Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Haha, inte bara Norpungen som är tokig i djuren. Han grabbar tag i det han får tag i. Lite päls eller en svans så man får passa honom.
Tur att det inte blev värre med Jack.

Jag har börjat jobba. Jobbat i tre veckor nu och börjat läsa till usk samtidigt. Få se hur det går ihop. Mannen är pappaledig.

Chlo: Vad häftigt med egen glashytta! Vad är det för saker din sambo blåser?

Snövind: Vad skönt med en unge som äter. Även om han äter mycket så kan det väl inte vara farligt? Det är ju inte godis du stoppar i honom.

Norpan har äntligen:bump: börjat acceptera maten jag lagar. Jag har gjort morotspuré, majspuré, blandat lite försiktigt med banan som han gillar för att vänja in sakta men han har bara grimascherat åt det mesta. Det sista har jag varit noga med att han äter ihop med oss och även börjat mosa på min tallrik och matat honom därifrån. Nu har poletten trillat ner och han äter med god aptit.

Jag vägde mig och honom i går och upptäckte att han inte gått upp så mycket sen 6-månaderskontrollen då han vägde 10630 g. Enligt vågen skilde det 10,8 kg på mig med och utan honom. Det märks på blöjorna att han är smalare om magen. Fast ikväll så var det värsta kanonkulan, han har ätit bra idag om vi säger så. Och helt galen har han med varit. Bara rullat runt på golvet, försökt ställa sig på alla fyra, blivit vansinnig, försökt bita mig i ansiktet, hållit tal till nationen osv.

Ja, det är samtidigt skönt att han äter! Det är väl så-man är alltid orolig för det man har?

Skulle vilja ha tag på alla som sa till mig att nummer två brukar bli lugnare och sova bättre. I 45 min har jag försökt få E att slappna av i sängen. Och då är han helt avslappnad och nästnästsovande när jag lägger ner honom. Han ska bara upp upp upp. Skitarg när han inte får och skrattar högt åt mig när han kommer upp. Fasen vikken unge:devil:.

Ibland är de billiga.;)

Vi hade en sån igår kväll. Och jag skulle ju upp till skolan på morgonen så jag slapp bära. (Fast han är ju så mysig när han är gnällig och korvar sig i famnen på en).:love:

Ja, vilken liten buse!

Då hade de som sa så rätt hos mig i alla fall. Alicia är hur lätt som helst om man jämför med hur William var. Oftast somnar hon direkt när jag lagt ner henne och stoppat in nappen. Kul för dig att höra hur lätt min lilla stumpa är men visst händer det ibland att hon har sina sämre kvällar också...

Förresten tror jag inte heller att matlusten är något att oroa sig för än på mycket länge.

A-K:
Det är konstglas han blåser. Han blåser mycket åt andra glasformgivare som hyr några timmar med honom (oftast kan formgivarna här i sverige inte blåsa själva) men han tillverkar även eget konstglas, allt från dyra graalbitar till skålar och ljuslyktor och sånt. Så det är lite "gott och blandat".

Vad duktig du är som lagar egen barnmat. Jag har inte testat det än så jag vet inte om Alicia skulle uppskatta det. Det enda jag har gjort är egen fruktpuré när den köpta varit slut och den åt hon lika glatt som den köpta.
Som jag nämnt tidigare så retar maken mig för alla grejer jag köper som jag aldrig använder. När William var liten köpte jag en trådlös stavmixer som enligt testerna skulle vara SÅÅÅÅ bra till att mixa barnmat. Tror ni att jag gjorde nån barnmat då? -Nej. Men nu har jag som sagt använt den till att mixa fruktpuré några gånger.

Förresten fick jag ont i fogarna igen när jag joggade nu sist. Denna gången fick jag också lite ont i livmodern. Ungefär som jag fick under en månads tid efter förlossningen om jag inte tog det lugnt (tex körde skottkärror och bar vatten m.m.). Attans att det aldrig ska gå över. Antagligen är det för jag fortfarande kånkar på William ibland när han är mammig och gosig. Han väger 18 kg nu så han är inte helt lätt. Jag tror jag ska ta det lite lugnt med joggandet ett tag så får jag träna på min crosstrainer istället. Men då får jag nog försöka köra 3 gånger i veckan istället för 2.

Tarantino: Vilka fina bilder på er!

Hur gör ni andra, när börjar ni jobba? Eller har alla redan börjat?

Jag blir hemma till augusti 2011 om allt går som planerat, men jag har sagt till att jag kan hoppa in extra nere på ica om det behövs redan nu.

Kommer börja plugga på distans i oktober, först bara lite smått för att se hur det fungerar sen blir det väl mer till våren. Sen ska jag plugga på så jag blir behörig till sjuksköterska.

Men vi får väl se nu när maken ska skola om sig, kanske får jobba en stund i mellan, sen vet vi ju inte om vi kommer flytta.
Sen försöker jag övertala maken om att för att bli en komplett familj, måste vi utöka med en Stewie som ska ta över världen :angel:
family-guy.png

snovind skrev:
Jag är lite orolig nästan. E äter KOMPIÖSA mängder tycker jag, och han är JÄTTESTOR.
Låter som portionerna och målen Rasmus åt. Önskar faktiskt Tilde kunde äta lika mycket hon. Tycker inte du ska behöva vara ett dugg orolig. Överviktig kommer han inte bli så länge han rör på sig i lek och inte äter en massa godis!

A-K.Eng skrev:
Norpan har äntligen börjat acceptera maten jag lagar.
Tilde har ratat puré från första smakbiten. Hon tycker det är vidrigt. Hon får bitar, stora bitar och typ halva mackor om vi äter frukost. Hela äppelklyftor. Annars äter hon inte alls.
Det enda som går bra är youghurt, om det är mkt müsli i. Eller kräm. Och dricka ska hon göra ur mugg.

snovind skrev:
Skulle vilja ha tag på alla som sa till mig att nummer två brukar bli lugnare och sova bättre.
Jag är glad att svärmor hela tiden sagt att hennes 2a var HEMSK som bebis, och skulle han kommit först hade det definitivt inte blivit flera barn.
Tilde är raka motsatsen till Rasmus. Dessutom är hon tjej, tycker det märks jättetydligt!

Har du inte sett på Family Guy? :eek:

Stjuuie säger dom typ...Här presenterar han sig: http://www.youtube.com/watch?v=5SMFyVURrkI&feature=channel
Hehe, hittar en porrtidning ;) http://www.youtube.com/watch?v=gWHJk5g9DOE&feature=related
Svaret till varför Tilde vägrar välling? http://www.youtube.com/watch?v=Nn572zrAgHM&feature=related
Sockerkick?? http://www.youtube.com/watch?v=MqTH5ll1StI&feature=related

Förresten, Tilde reser sig klockrent mot ALLT, gärna klättra efter mina ben. Och nu kan hon sätta sig upp oxå och kryper runt i hela huset och fixar och donar. Och kan vara hemma typ hela dagen med pappa utan att världen går under :bump:

Vad e de för nått då? Jag har tvn på typ jämt, och datorn :o

Här är vi ute och matar vildsvin och bygger en jaktkojja, barnen fick roa sig med kex och apelsin.
60421_490590372737_522242737_6955306_800702_n.jpg

Det är som Idol, fast originalversionen. Det är ett brittiskt program. Faktiskt riktigt duktiga många gånger, Alexandra Burke och Leona Lewis har vunnit där. Jag föredrar radio många gånger.

Sötnötar på jackan! Har ni kallt eller? Sam klarar sig fortfarande på födelsedagsskruden utomhus :D

Aha, Idol har ju kört igång här nu, tycker det är lagom att natta barn till, inget som skruvar upp dem.

Ja vi har fått riktig höst här :( Fort har det gått. Det har vart riktigt kallt men nu idag har det varit lite varmare igen, och nu är det hela 8 grader ute. Första kvällen på ett bra tag vi inte eldat något.
När jag åkte på tävling med hästen för 2 veckor sen rullade vi från stallplanen kl.6 och då var det strålande sol och +2 grader *burrr*

Jag är glad att svärmor hela tiden sagt att hennes 2a var HEMSK som bebis, och skulle han kommit först hade det definitivt inte blivit flera barn.
Tilde är raka motsatsen till Rasmus. Dessutom är hon tjej, tycker det märks jättetydligt!

Vi var faktiskt tveksamma länge om vi skulle ha fler barn, pga att storebror varit hemskt jobbig med sömn och dessutom har vidrigt temperament och humör (mitt:angel:).

Tack för alla uppmuntrande svar om mat-känns lugnande.

Och det lilla kriget igårkväll gav, trots att jag ju förlorade, bästa natten ever! Sov till halv fyra (aldrig hänt tidigare) då fick han flaskan i sin säng, somnade om, vaknade till snabbis efter 20 min, mer mat och sen sov han till 550!!!!! Har aldrig hänt, och så länge har jag inte sovit sammanhängande sen han föddes.:bow:

Jag var förberedd att få för mina synder, haha vad rätt de blev. Fröken är väldigt lik sin mamma :o

Hon sover som vanligt, typ inte alls. Fast hon äter bra med välling på kvällen, och hon äter alltså sen när hon vaknar på natten, inte bara att hon vill ha närhet.

Men hon är så trög i magen, fast hon får olja i maten, fullkorn och massa bröstmjölk :( Kan de bli hårda i magen när det är tänder som spökar? Trodde att de då blev lösa och röda i rumpan.

Men hon är så trög i magen, fast hon får olja i maten, fullkorn och massa bröstmjölk :( Kan de bli hårda i magen när det är tänder som spökar? Trodde att de då blev lösa och röda i rumpan.

Det kanske är tänder på g här då. Alicia bajsar helt makalöst mycket. Fast har man inkomster har man ju även utgifter. Hon bajsar flera ggr om dagen, ofta efter varje måltid.

Imorse råkade den tankspridda mamman trycka in Williams tandborste och börja borsta i Alicias mun :o. Det kändes lite konstigt att borsta innan jag någon sekund senare kom på mig. Gud vad hon grimaserade av tandkrämen. Sen började jag gapskratta och då skrattade även hon.

Vad mysigt de ser ut att ha det med picknick på jackan!

Fullkorn blir de hårda av om de inte är redo så det hade jag börjat med att ta bort.

Jag har fått mens....

mens ja, ska man ha det med?? Det känns som det var evigheter sen man hade det. Här borde den också dyka upp inom snar tid. Det är snart en månad sedan jag slutade amma och sist har jag för mig att den kom ett par månader efter jag slutat amma.

Men det är pyttelite, en bit macka på morgonen. Men för det mesta äter hon rån. Hon blir ju galen om hon inte får lika som oss! Vällingen är den från 8 månader. Hon äter 100ml + 10 ml olja till kvällen. Sen maten hon äter är våran mat, och vi har inte typ fullkornspasta utan "vanligt".
I müslin är det torkad frukt, russin och lite spannmål.

Mens, vad roligt på fredagkvällen :mad: Jag hoppas jag slipper den ett bra tag till!!

njut. jag fick tillbaka den på Moas fyramånadersdag.

men nu senaste två månaderna har den kommit en vecka tidigare än förväntat, alltså hoppat två veckor på två månader, trist!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
795
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 540
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 959
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 319
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar