Sv: Vinter 9-10, del 3!
Nu har jag kurerat mjölkstockningen! Har dock varit halvt handikappad hela helgen pga ryggen, men det hjälper med Ipren så jag funderar på om det är en muskel istället för skelettet, för det blev aldrig riktigt bra efter kiropraktorn i fredags. I alla fall tänker jag trotsa regnet och ge mig ut på joggingrunda nu, jag blir jättepeppad när jag ser hur min mage förändras. Det är nästan så jag får ta ett kort och visa er!
Är det skelettet får du nog gå till en läkare.
Ibland kan det behövas många behandlingar av kiro/sjukgymnast när musklerna drar kroppen sned. Jag har lite vana av det om vi säger så...
Ger din kiro dig träningsprogram? Om inte, kräv det. Jätteviktigt att man gör rätt övningar, stretchar rätt muskler och tränar rätt.
Hoppas att det går över, inte roligt när man är förälder och har små barn som vill bli burna.
Jag kämpar med stretching och träning för kanske satte jag igång och red för tidigt efter graviditeten. Min högra höft gör jätteont när jag ska lyfter upp knäet och för det utåt. Jag tror att det är muskulärt. Naprapaten tror det med för smärtan går att få att avta om jag stretchar. Och hon kände ingen låsning i höften, det tar visst emot om det är någon artros eller så. Går detta inte över har hon sagt att jag ska söka läkarhjälp. Fast jag drar på det, jag har ju inte ont annat än när jag stretchar utåt.
Fast mest gnäller jag över att jag är trött jämt. Jobbar kanske lite för mycket. Börjar bra med sjuk personal så man får hoppa in extra. Men men, det ger ju pengar och det behöver vi nu när vi är gårdsägare. "Morfars" sovrum behöver renoveras innan vi vuxna flyttar in där. Just nu trängs vi i "mormors" sovrum. Sedan ska vätternvatten dras in, badrum förmodligen renoveras och kanske målas lite utvändigt. Verandadörren är i rätt stort behov att målning. Jaja, vi tar en sak i taget. Så vi inte hamnar hos arga snickaren. Jag har ju en förmåga att dra igång flera projekt samtidigt.
Hästen har nog möglat, jag hinner inte med just nu.
Norpan har börjat kunna lyfta på kroppen tillräckligt för att komma upp i krypställning. Men han blir bara arg o frustrerad. Han lär inte springa ikapp era ungar än på ett tag. Jisses vad tidiga en del är!
Jerseyko: Hur djupt är det? Hoppas att du inte behöver lägga ridningen på hyllan fram till jul. Man blir rätt less. Jag har ju själv ett måndagsex i stallet.