Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag var ut och joggade 3 km, kändes toppen. Gytt att svettas lite. Nån som har nåt bra radioprogram att dela med sig av, jag har sveriges radios app i mobilen.

Ska se om jag kan ordna några dallriga magbilder. :D

Idag har Jack tagit sina första steg! Han höll i sig i en lång bänk o sen gick han fyra-fem steg längst bänken....jag såg ut :eek: o Jack tyckte jag var konstigt, han gick ju bara lite.:love:

Härligt när man känner sig så motiverad att jogga :) När man väl kommer igång märker man framstegen ganska snabbt, det är kul.

@tarantino: hihi, precis, nu är de lugna dagarna förbi!

Oj, det var inte illa att han gick Jack! Jag var så stolt i helgen för att Alicia kunde stå själv i 2 sekunder när hon höll sig i ett bord.

Igår provade hon förresten hoppgungan. Den var väldigt populär! Men det var inte lätt att fota för hon var ju inte precis still så de blev bara suddiga.
Nu vaknade min lilla stumpa så nu måste jag gå ut och hämta henne (sover i vagnen ute).

Nu har jag kurerat mjölkstockningen! Har dock varit halvt handikappad hela helgen pga ryggen, men det hjälper med Ipren så jag funderar på om det är en muskel istället för skelettet, för det blev aldrig riktigt bra efter kiropraktorn i fredags. I alla fall tänker jag trotsa regnet och ge mig ut på joggingrunda nu, jag blir jättepeppad när jag ser hur min mage förändras. Det är nästan så jag får ta ett kort och visa er!

Är det skelettet får du nog gå till en läkare.

Ibland kan det behövas många behandlingar av kiro/sjukgymnast när musklerna drar kroppen sned. Jag har lite vana av det om vi säger så...:angel:

Ger din kiro dig träningsprogram? Om inte, kräv det. Jätteviktigt att man gör rätt övningar, stretchar rätt muskler och tränar rätt.

Hoppas att det går över, inte roligt när man är förälder och har små barn som vill bli burna.

Jag kämpar med stretching och träning för kanske satte jag igång och red för tidigt efter graviditeten. Min högra höft gör jätteont när jag ska lyfter upp knäet och för det utåt. Jag tror att det är muskulärt. Naprapaten tror det med för smärtan går att få att avta om jag stretchar. Och hon kände ingen låsning i höften, det tar visst emot om det är någon artros eller så. Går detta inte över har hon sagt att jag ska söka läkarhjälp. Fast jag drar på det, jag har ju inte ont annat än när jag stretchar utåt.

Fast mest gnäller jag över att jag är trött jämt. Jobbar kanske lite för mycket. Börjar bra med sjuk personal så man får hoppa in extra. Men men, det ger ju pengar och det behöver vi nu när vi är gårdsägare. "Morfars" sovrum behöver renoveras innan vi vuxna flyttar in där. Just nu trängs vi i "mormors" sovrum. Sedan ska vätternvatten dras in, badrum förmodligen renoveras och kanske målas lite utvändigt. Verandadörren är i rätt stort behov att målning. Jaja, vi tar en sak i taget. Så vi inte hamnar hos arga snickaren. Jag har ju en förmåga att dra igång flera projekt samtidigt. :D

Hästen har nog möglat, jag hinner inte med just nu.

Norpan har börjat kunna lyfta på kroppen tillräckligt för att komma upp i krypställning. Men han blir bara arg o frustrerad. Han lär inte springa ikapp era ungar än på ett tag. Jisses vad tidiga en del är!

Jerseyko: Hur djupt är det? Hoppas att du inte behöver lägga ridningen på hyllan fram till jul. Man blir rätt less. Jag har ju själv ett måndagsex i stallet.

Idag har även E gått längs med våran säng. Återstår att se om det är en trend el engångsföreteelse.

Håller på att rensa barnkläder. OMG vad vi har skor!!! I alla möjliga och omöjliga storlekar. Har ärvt mycket-skitbra!

Ärva is da shit! Tyvärr så har jag inga ärvda skor till norpan. Det får jag köpa själv. Finns gamla skor från när jag var liten men de är antingen för små eller så bara höger eller vänstersko.

Jag gissar på att när era barn tagit universitetexamen så håller Norpan fortfarande på att lära sig krypa, den lille tjockisen.:D

Han e ju helt otrolig din lille grabb! Som sagt, Alicia är hästlängder därifrån...

Jag kollade också igenom barnkläderna lite igår och fick se sandalerna William hade när han var ett år. Så söta och de såg precis nya ut. Synd bara att det är så lite av de kläderna jag vill använda till Alicia. Jag trodde innan att jag skulle göra det, men det är helt enkelt inte kul att klä henne i pojkkläder. Fast överdragsbyxor, regnkläder å sånt sen när hon börjar dagis tror jag inte jag kommer bry mig om att de är blå.

Förresten måste jag söka dagisplats nu i mitten på september, för jag måste skola in henne i mitten på mars. Hu vad det känns fel att tänka på dagisplats nu när de är så små.

Finns det möjlighet för er att börja i mars? Det hade nog varit kört här tror jag, även januari brukar vara svårt.

Ja, det går snabbt med honom. Men även storebror var motoriskt tidig och den här har ju dessutom honom att ta efter.:)

Hittade också storebrors första skor som han gick i, storlek 19. Så söta!

Vi har två äldre kusiner som vi ärver mycket bra skor från, jag bara tackar och tar emot!:love:

A-K Lovar att vi vinkar till Norpan på väg till universitetet :angel:

Nu tror jag mer att det ar en muskel, for det gick typ over med ipren. Jag kunde springa igar och jag kan kanka barn som vanligt... Jag ska till kiro pa fredag igen. Ga til lakaren gor jag om jag ar sjuk och behover medicin.

Ja, de får börja när man vill, men visst är det lättare att få in barnet på det dagiset man vill efter sommaruppehållet eller vid skolstarten. Antagligen kommer jag få en plats till Alicia i stan vilket blir lite bökigt eftersom jag då får lämna William på dagis i vår lilla by, köra Alicia en mil till stan och lämna henne, köra hem igen en mil och jobba (vi startar upp makens glashytta här hemma till våren). Sen samma visa vid hämtning. Det är ju ingen dröm, men blir det så får man stå ut med det i några månader.

Vad spannande! Ar den oppen for allmanheten? :) (om man skulle ha vagarna forbi... jag har alltid undrat hur de gor, ett helt fantastiskt hantverk!)

Coolt! Det kanske tar ett tag innan vi kommer, men nar vi gor det lovar jag att saga till! Och lycka till i glashyttan!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 545
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 323
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar