Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Herregud! Ditt barn har ju en hals!:eek:

Jag undrar när mitt ska få det.:D Visserligen har han börjat så smått gå från klotrund till spolformad men hals, det verkar vara något han saknar.

Värst vad alla bebisar äter duktigt. Jag har en som tycker att välling, banan och gröt är finfina grejjer det. Just nu är det introducering av majs. Går väl sisådär. Jag har köpt en stavmixer men den är inte så bra tycker jag.

Det har inte varit något mer ledsamt vid bajsning, visst, lite hård kan han vara men nu är det bättre. Ger honom mosade blåbär och katrinplommon. Funkar kalas. Eller blåbär... jag ser inte riktigt amerikanska jätteblåbär som jag plockar på buskarna i trädgården som riktiga blåbär. Men de går ju att äta.

Min mjölk verkar börja sina. De två sista amningarna har Norpungen varit missnöjd och velat ha flaskan istället som han gärna kastar sig över. Den är han duktig med och fattar att han måste lyfta den för att det ska komma något.

Jag längtar efter mitt lilla barn. Åkte hemmifrån före fyra på em igår och lär vara hemma den tiden idag. Skola efter jobbet. Och sen sista rycket i gamla lägenheten. Putsa lite fönster bara, torka av golvlister och moppa. Bara han inte hinner glömma av att han har en mamma.:cry:

En syster till en fd kompis till mig (komplicerat) har bott i London i flera år och nu flyttat hem. Hon var helt ställd och undrade hur alla gör utan au-pair. Hennes barn skulle gå på dagis men sen undrade hon vem som ska hämta dem ;) Lite olika kulturer där tror jag.

Jag har nu tagit bort nattamningen, ger ersättning vid 00 och sen ammar jag först 0600. Gick jättefint första 2-3 nätterna, men nu är han förkyld så nu är han vaken en gång i timmen på natten. Seegt.

Ammar nu 3 ggr per dag.

Ja, oj vad stor och "riktig" han ser ut nu Jack! Precis som en liten pojk. Jättefina kort!

Cilla: Det var värst vad stor och duktig Matilda har blivit! Både pratar och går lite, oj vad tiden går! Hon är född i november va (har jag för mig)?

Igår lyckade min kära man backa in i ett träd. Tyvärr hade han familjebilen (kombin) och den blev helt bucklig på vänster bak samt kofångaren och en trasig baklykta. Tur det inte var JAG!!!!! Ha ha, maken sa att hade det varit jag hade jag ändå skyllt på honom... Det känns surt, men någon gång ska man ha användning av försäkringarna.

Ja, men var det inte något med att färska blåbär gör en lösare i magen medans kokta (eller vad man nu gör med dem) blåbär verkar stoppande.

Cilla: Ja det är helt otroligt! Hon är snart ett år Matilda! Alicia fyller 7 månader imorgon och än syns inte en tand så långt ögat når.

Idag har jag knappt ammat :eek:
Min lilla tjej börjar bli stor, jag har knappt vart hemma idag!

Amma henne 2 ggr i natt, sen åt vi frukost.
kl 9 lämna jag brorsan hos dagmamma och åkte till stallet, hemma kl 12 och åt lunch. Sen ammade jag och Tilde somna och sov 13:30-16:00 medans vi var ute på promenad och fikade. Hon sover så himla bra i vagnen.

Hem och åt middag, sen drog jag till ett annat stall och red en kompis häst, borta 17:30-19:30.

Kommer hem. Rasmus har hällt ut 2 liter ajax på sitt golv och skurar med en svamp! Tilde låter som en bandtraktor. Säger åt pappa att ta på henne pyamasen, blandar välling och börjar skura. Pappa står med Tilde och kollar på medans hon gnäller på, jag blir sur och frågar varför hon inte får sin välling?
Hon sveper vällingen, rapar som en karl och somnar i sin säng.

Blir lite sur, varför kunde han lixom inte komma på själv att hon kanske var hungrig?

Strax efter somnade Rasmus.

Och nu kollar jag på hästgårdar, mina föräldrar letar efter en gård där vi kan bo tillsammans :love: De vill ha oss nära, att vi bor i huvudbyggnaden och de något litet hus på gården. Mamma ska tydligen odla tomater och baka bröd och för henne var det självklart att jag skulle ha ett stall :love:

"Men då måste ni sälja ert hus" säger hon, det behöver man väl knappt fundera över vid ett sånt erbjudande? :eek:

Äsch, det är typiskt karlar det där med att inte komma på att barnen är hungriga, trötta eller vad det nu kan tänkas vara ;).

Det lät ju underbart det där med gården!!! Dessutom har du ju barnvakt nära, he he :D. Fast visst, det gäller nog att man trivs ihop med föräldrarna/svärföräldrarna och att man framförallt respekterar varann. Själv hade jag blivit tokig om tex svärmor hade för vana att vara hemma hos mig och donade och styrde (jag hade inte gillat om min mamma heller hade gjort det om jag haft någon).

Jag älskar mina föräldrar, och maken kommer jättebra överens med dem (och de med honom) de har en jättefin relation och det är faktiskt så att måste han fråga något. T.ex. något som rör vårt hus, bilfrågor eller kanske något om mat. Ringer han någon av mina föräldrar innan han ringer någon av hans egna :o

Min mamma bor i gården 150 meter bort. Kanon när man behöver barnvakt. Mina svärisar bor 1,5 mil bort men vi har fått en hel del hjälp av dem. Svärfar är plåtslagare och det är ett och annat plåtslagarjobb som måste göras på huset.

Det är sådana praktiska saker som gör livet lite mindre bökigt.

Igår när jag hämtat Vicke hos svärmor, (min late sambo åkte o golfade, ville passa på när det var fint väder), efter att jag gjort sista rycket i lägenheten och skulle lämna nycklarna i brevlådan så vägrade min dumma volvo att starta igen. Där stod jag med en trött bebis och en död volvo utanför vår gamla tomma lägenhet. Så jag tyckte att det var ett lämpligt tillfälle att besöka grannen mitt emot. De har en son som är två dagar yngre än Viktor och jag har ännu inte varit inne i deras nyrenoverade hus. Har ju följt renoveringen hela vintern från vår lägenhet och man är ju nyfiken.
Nu blev jag o Vicke inbjudna och fick en guidad tur i ett hus som mer än väl passar i vilken tjusig heminredningstidning som helst. OMG säger jag bara!!! Vicke bara gapade. Vitt vitt vitt överallt och gamla vackra möbler och tjusigt som bara den.
Och de hade besök från USA, besöket hade en liten tjej på 10 månader som var så söt så man nästan small av. Det tyckte nog Vicke också.

Sedan så ville volvon starta, den är bara lite grinig av sig ibland.

å, det låter ju underbart med gården! skulle åxå gärna ha både min mamma och mina svärisar på samma gård.....

nu bor dom bara 5 respekteive 1 km bort, men tänk va gött å slippa packa in i bilen varje gång man ska hälsa på!
å så bra för barna!
verkligen inget att fundera över, bara att sölja erat å flytta!!!

Chlo
matilda har nu 7 tänder. ;)

i morse kröp hon ner för trappen utan att jag såg henne! hon skulle efter katten hon.... och klarade det gjorde hon!
men gud, så mammig hn är.... kryper efter och drar mig i byxbenet och gnäller.
min arm tycker INTE att det är kul att gå å bära på henne hela dagarna, hon väger nästan 1 kg med kläder å blöja, så det känns!!!!

å min stackrs häst har antagligen ramlat ner för ett litet berg eller stor sten och skrapat upp insidan frambenet, samt smällt i låret, för hon har fula, fula sår fram och är öm i hela låret.
min underbara veterinär skrev ut ett finfint medel till oss, så ja klaradwe att häva infektionen och nu läker det jättefint!
hoppas jag kan börja rida henne lite igen till veckan!
flyttar henne till nya stallet på söndag, ska bli gött å bara få henne 15 minuter promenad hemifrån. :love:

å ja har varit supereffektiv på morgonen! lagat både lunchen och förberett middag!
köttfärslimpa.
mums. :d

A-K.Eng
m du vill, så är det ju bara bosta upp igen! om vicke vill åxå då....
sörjer verkligen att jag aldrig klarade att amma Matilda, hade varit riktigt mysigt att få haft den upplevelsen med henne!
får ta revansch på nästa barn..... :devil:

BTW, gillar era att åka bil?
Matilda AVSKYR det!
hatar att sitta fast och sitter och skriker å gnäller och bökar.... ska bli "jättekul" när vi åker till göteborg på återbesök i november.... :crazy:

Haha ja ibland har han hals..Ibland ser han ut som uncel Fester:D

Om du sträcker på på din grabb riktigt rejält kanske du hittar en hals?;)
Förstår om du saknar honom. Jag var med hästen på Strömsholm igår utan Jack, åkte vid 04.30 o kom hem vid 19.00..tyckte det var jääääätte länge att vara borta..

Vilken tur att trappan gick bra!
Alltid är det nått med dom där hästarna.....börjar tro mer o mer på att ha dom dygnet runt i en vadderad box

Kul med gård!
Jag bor på samma gård som mina föräldrar och min syster... har ca 50m till vardera hus och det är super bra!
Det är jätte skönt när det blir så avslappnat så jack känner sig lika mycket hemma uppe hos mamma som här hos oss.
Jag hade inte klarat av att ha 9 hästar och Jack utan min mamma:love:

Och jag är å´min sida glad att jag inte bor på samma gård som vare sig min pappa eller svärföräldrarna. :o. Hade aldrig flyttat så tätt inpå någon av dem. Men det är jag det.

Idag har jag varit hos frissan. Klippe 2 dm äckligt solblekt amningshår, och färgade resten av riset. SÅÅ skönt!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
797
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 555
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 326
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar