Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Matilda högg mig i tummen, så ja skrek AJ, varvid hon börja störtböla. :D

Det där känner jag igen. Fast nuförtiden garvar Isaac bara när jag skriker aj, skadeglad som få :D

Och ÄNTLIGEN, nu har allt börjat släppa. Han har somnat i sin säng två nätter i rad nu och även 3 "mitt-på-dagen-sovande", drack 50 ml välling igår utan att skrika & bli förbannad och äter vanlig mat. Barnpuréer är äckligt tycker han fortfarande. Men de senaste dagarna har han ätit köttfärssås&pasta, pyttipanna, macka med ost samt potatismos med korv. Han vräker i sig med stor aptit, så länge det är bitar så han får tugga :angel:

Och idag så blir det kyckling & ris till middag. Han är söt min pojk. 7 månader men vägrar äta barnmat som normala barn. Men har man 8 gaddar så vill man nog tugga :)

*KL*

Här är det inga tänder på g än i alla fall. Alicia har lärt sig sitta för några dagar sen (6 mån och några dagar) och nu börjar det bli ganska stadigt. Idag satte jag henne i gåstolen, men som jag gissade är den lite hög fortfarande. Fast den var ganska kul ändå.

Jag är inte det minsta sugen på bebis igen, jag tycker det börjar bli rättså bekvämt när lillan till och med kan sitta nu och att jag slipper amma hela tiden. Det är underbart att kunna ge annan mat! Nu ammar jag bara "nattningssnuttningen" på kvällen och eventuellt en gång på morgonen också. Det ser visst ut som att jag har ogillat att amma när jag skriver så, men det har jag inte. Däremot har jag lite svårt att känna mig bekväm med det, alltså trots att det är det mest naturliga i världen känns det ändå lite konstigt med amning för mig. Fast jag gör det ju för barnets skull samt att det ändå har varit ganska bekvämt. Men jag ser fram emot att bli "fri".
Alicia äter som en häst:
1 port gröt med fruktpuré till frukost.
Lunch: 1/2 burk mat + fruktpuré
Mellanmål: Naturell yoggy med fruktpuré
Kvällsmat: 1 port gröt + fruktpuré
Innan läggedags: Välling
och så oftast lite amningssnutt för att somna.

Oj, det var rättså mycket för en 6 månaders. Inte undra på att hon aldrig vaknar om nätterna... ;)

Vad skönt, det Alicia äter till lunch är typ mer än vad Tilde äter på en hel dag!! Hon vägrar ju att bli matad och nappflaska leker hon bara med.

Jag tycker också det börjar bli skönt att inte ha en yttebebis längre, jag ser fram emot när de kan göra typ samma saker. Alltså rota i trädgården, sandlådan, hjälpa till att baka och sånt. Eller när de kan bada tillsammans (fast det förutsätter ju att man har ett badkar :D)

Har börjat förlika mig med tanken på att det inte blir fler, jag tror ärligt att min sambo skulle få nervsammanbrott om jag råkade bli gravid nu. Så jag får vara glad att jag lyckades få de två finaste grabbarna i världen :love: och nöja mig med det!

Jag känner mig också egentligen helt nöjd, det är tufft med bäbis, tar mycket tid. Och nu när det äntligen börjat släppa för Isaac och jag kan känna att nu är han stor, så känns tanken på en till inte så lockande :( vilket också är jobbigt då jag egentligen vill ge honom ett syskon - för hans skull. Kanske inte så mycket för gemenskapens skull, utan jag tänker mer sen, när jag är gammal & skruttig och behöver hjälp. Att dom kan dela bördan på två.

Jag har hört min mamma berätta så många gånger hur tacksam hon är över sin yngre syster, att det hade varit jobbigt att ensam ta hand om mormor.

Usch. Känner mig så fruktansvärt självisk när jag är så nöjd nu med bara Isaac och inte känner ett dugg för att genomlida en till graviditet och att bli ännu mera "uppbunden". :crazy:

Äh så ska man väl inte tänka! Det finns massor av lyckliga ensambarn som skaffar hjälp på annat sätt när de ska ta hand om skruttiga mödrar! Om du inte vill ha fler barn - don't make them! Isaac kommer klara sig finfint själv!

Känner som du med amningen. Har absolut inget emot det men ser fram emot att slippa. Ammar dock mycket mer än du fortfarande, och på natten.

Vi har OROLIGA och JOBBIGA och TRÅKIGA nätter. i NATT HAR jag varit uppe 2 ggr+att han ätit 2 ggr och sen vaknade han 540. Är ju härdad sen stora killen men det är frustrerande iallafall. Bara längtar tills det släpper, för det vet jag ju att det gör med åldern. Men kan ta tid...

Gillar också att de börjar bli större. Nu kan man släppa in E till storebror när jag lagar mat så blir E sysselsatt bara genom att titta på storebror :laugh:

Idag är Tilde billig :mad:

Väcker mig kl 4, kl 6 har hon väckt resten av huset. Jag går upp och bäddar ner Rasmus i soffan, då passar Tilde på att somna om :devil:

jag är åxå jättenöjd på småbäbisar nu. faktiskt inte ett dugg sugen på en till.

Matilda äret ju mer än mest hon. på sina värsta dagar äter hon
2 smörgåsar eller 1 smörgås och en gröt
200 gram hemlagad mat (alltså lika stor mä'ngd som i en burk, fast hemmalagat..)
en flaska fruktsmoothie.
200 gram eller mer hemmalagad mat.
300 ml välling.

häromdagen åt hon 2 pannkakor, medan sjag åt 3.
och 2 skivor blodpudding, jag åt tre.
och hon väger typ 10 gånger så lite som mig. :eek:

men nu jädrar går det undan med krypandet! :banana:

Hi hi, ett till litet matvrak!

Ferrari: Du kanske inte alltid kommer känna så. Om några år kanske du kan tänka dig ett syskon till honom. Och kan du inte det går det ju lika bra att vara ensambarn som Vindvissla skrev. Jag skojade ju om hela min graviditet att jag beställt ett "snällt barn" (= mindre jobbig) denna gången ;). Det var nog någon som hörde det där uppe, för Alicia är så otroligt lätt att ha att göra med om man jämför med storebror som bebis.

Nu kan man släppa in E till storebror när jag lagar mat så blir E sysselsatt bara genom att titta på storebror :laugh:

Ja oj vad Alicia älskar att kolla in när storebror håller låda! Jag har fullt upp med att få i henne maten vid matbordet när han sitter med, för då ska hon bara kolla på och skratta åt honom. Det är härligt när man börjar se syskonkärleken krypa fram. William gosar gärna ner sig hos Alicia också så det verkar vara ömsesidigt :laugh:.

Samma här hemma, Tilde springer efter Rasmus i sin gåstol. Och när de kommer trösklar/mattkanter så är han där och lyfter lite i fram så hon kommer över :love:

Åh, vad go han är Rasmus! Attans att det ska vara så högt lägsta läge på min gåstol. Hon når bara ner med ena tån om hon lutar sig åt det hållet.

Men han kav henne en höger idag oxå så de "slaffsa" sådär som det låter i film när dom slåss! Tilde bara stod helt förvånad och gav honom en riktig blick som bara arga tjejer kan. Men han bad om förlåt, blåste och gav henne en puss. Så hela tiden är han inte så go!

Igår sa han i bilen när jag hämtat honom och maken:
"Pappa? Mamma luktar kiss!!"

:mad:

Och imorse när vi var ut med hunden bädda jag ner honom i vagnen och vi traska på, så nyper han sig om näsan: "Bläääää det luktar kobajs!"

Jo, det är lurigt. Det kan bli en smäll eller putt när som helst från storasyskonen. Det var ju gulligt att han bad henne om förlåtelse i alla fall. Här får vi oftast "tvinga" fram ett förlåt. William har lätt för att lägga sig och sparka när han blir less eller arg och då gäller det att inte Alicia är i vägen.

Hi hi, ja de är roliga med allt de säger. Jag kommer inte på något exempel, men man får höra ett och annat här också.

Suuuuuck, jag håller på att bli tokig på min babyvakt!!!!!!! Den larmar hela tiden, hur mycket jag än laddar den och batterierna är nybytta. Ibland funkar den och ibland inte. Jag som är så beroende av den!!!!! Alicia ligger ju ute i sin vagn och sover... Den är väl utsliten. Den har trillat i golvet x antal gånger och jag har använt den mellan 3-5 timmar varje dag i tre års tid så det är kanske inte så lustigt om den är utsliten...

KL

GAH!

När tror ni att vi ska få internet i skogen då? Jag börjar misströsta. Idag ska vi få om det nu ska bli inom tidsramen som de lovat.

Norpan bits och växer. Han tycker att välling, gröt och banan är det som går att äta förutom snutte. Men jag kämpar tappert vidare med olika saker. Han har blivit hård i magen och har de senaste två gångerna gråtit när han bajsat. Katrinplommon ska införskaffas idag.

Han verkar liksom vi trivas i nya huset. Men fifan vad det är att göra. Mormor o morfar har fortfarande grejjor kvar, de är inte i skick att hjälpa till något vidare. Mormor är dålig. Jag har tapetserat i sammanlagt 20 timmar i deras nya lägenhet så där har de det fint. Vi behöver nog tapetsera lite hos oss också.

I helgen är det bröllop, lillaste systern gifter sig igen. Med samma man, de smet och gjorde det utomlands förra hösten och nu ska det ske med guds välsignelse. Stressigt.

HÄpp. Här hinner inte jag sitta.

Ja katrinplommonpuré är bäst. Det har alltid gett resultat för båda mina barn. Vad duktig du är förresten som tapetserar så mycket!!!

Får han i sig tillräckligt med vätska? Den niten gick jag på med stora killen, trodde amningen räckte vilket gav till resultat att han grät när han skulle bajsa:cry:.

å här kommer ja med den enda som funkat på matidas mage...

ett päron och en persika mixad till en jämn smet och späds med vatten och ges i nappflaska.
mumma för både mun och mage det!!!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 582
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar