Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Vilket pucko! Plockmat har vi kört med, de funkar bra ändå, blir människor av de ungarna med. Bröstmjölk funkar som största näringskällan åtminstone hela första året!

Har ni någon amningsmottagning du kan ringa angående torsken? De kanske är lite mer hjälpsamma?
Kör du rensning på dig också när hon får vichyvatten? Tvätta bh:ar osv...

Jag tycker det är bättre att hon äter plockmat än puré och får kvälvningar om de är någon liten bit. Nästa gång hoppas jag på att vi får våran riktiga sköterska.

Har inte pratat med någon amningsmottagning och bharna tvättas med den vanliga tvätten. Inte gjort nått åt mina tuttar mer än att de får hänga fritt så mycket det går :)

Men då smittar du nog henne tillbaka... Jag har läst om 90graderstvätt och sånt för att bryta den onda cirkeln. Kan inte leta info nu, men du hittar säkert om du googlar. :)

KL

Tror vi diskuterade det tidigare, men jag frågar iallafall. Vilken välling började ni med? Majs eller havre eller något annat?

Jag har med mig ett paket havrevälling i väskan hem till Irland, får se vad Isenfisen tycker om det.

jerseyko berätta för knäppobm nästa gång att hon har fel, och att du kommer skicka bukeamningsmaffian på henne om hon inte slutar sprida sådana lögner! :D Jag "mestadelsammade" Sam tills han var ett och kände för att börja äta på riktigt, han fick plockmat och åt när han behagade och ammade när han behagade och det är aldrig någon som sagt till mig att jag borde sluta med det. Inte heller har jag sett någonstans på nätet att barn måste äta tre mål mat om dagen vid 7 månaders ålder. Fortsätt du som du gör, den lilla ålasvålen ser ju ut att må toppenbra :love:

knapplånar av mig själv

Nu är vår Sverigesemester slut, väskorna är packade och 05.45 ringer klockan imorrn. Tur man har nära till flyget i alla fall! Och en jäkla tur att Sam får ha 20 kg med sig, vi har fyra astunga väskor fulla av välling, bulgur, matvete och nya gummistövlar! Det känns lite sorgligt för jag vet inte när jag kommer hit med båda barnen igen. Som det ser ut blir det inte i år, det blir för jobbigt att åka själv. Förhoppningsvis kommer jag en sväng i oktober för en 30årsfest och en 80årsfest men då tar jag bara med mig lillkalven.

Hoppas resan går bra! Blev det någon Skövd-träff? Vilka var där?

Vi började med mild havrevälling. Hittills har hon blivit erbjuden det 3 grr. 1:a gången ville hon inte ha (som jag skrev här tidigare). Sen väntade jag någon vecka och nu har hon ätit sin välling två kvällar i rad!!!! Jag gör en hel portion och det har blivit exakt 1 dl kvar varje gång. Det är väl vad som går i den lilla magen ;)

Idag har vi varit på BVC, jag och min lilla köttbulle till tös. Det är inte undra på att hon är knubbig... 6 månader gammal väger hon 8305 g och är 68 cm lång.
"Hemorojden" kallade de skinnflik och det var ofarligt och ganska vanligt att ha en sådan. För övrigt gick läkarbesöket bra och även vaccinationen.

KL

Jag sitter och datoriserar tillfälligt i gamla lägenheten i röran. Vi har inte fått bredband ännu i huset. Så om ni undrar var Spam-Kajsa tagit vägen så håller hon på att jagar getingar och möblerar här:
DSC00753.jpg

aaaaah, vilket plejjs ni har! :love:

(räknar med att blir hembjuden till dig om några år, när avkommorna är stora nog att uppskatta en semester.... ;) )

Chlo:
va stooooor hon är din tjej!!!!!!!! :bow:
bra det, det ska finnas mycket att ta av på barna, då blåser dom inte omkull när det stormar ute. :bump:

Vi kommer klå dig med hästlängder;). 6 mån igår, ska på koll och vaccinering på måndag men jag tror han väger minst 9,5 kg och är 70 lång. 8 kg vägde han vid 4,5 månad.... var då 66 lång...... Har sm jag nog tidigare samt samma kläder nu som storebror hade vid dagisstart, då 1,5 år!

Vi kommer klå dig med hästlängder;). 6 mån igår, ska på koll och vaccinering på måndag men jag tror han väger minst 9,5 kg och är 70 lång. 8 kg vägde han vid 4,5 månad.... var då 66 lång...... Har sm jag nog tidigare samt samma kläder nu som storebror hade vid dagisstart, då 1,5 år!

Hur skriver jag:confused: Ska stå Har som jag nog tidigare nämnt samma kläder...osv.

ja, hur skriver du egentligen? (sade hon som skriver värre än värst.... :rofl: )
åtminstånde jag förstod va du menade. ;)

kl
måste fråga vad ni gör om dagarna?
jag har jättesvårt att hitta på saker för att få tiden att gå! :confused:

måste berättavad som hände inatt åxå.....
5 i 2 inatt vaknar jag av att Matilda sätter igång och skriker som en stucken gris! går upp och ger henne nappen och lägger henne på sidan, då brukar hn somna om på en gång, men hn bara fortsätter att skrika. försöker lugna henne, men får ta upp henne efter ett tag. då tystnar hon direkt. vyssjar lite och lägger sen ner henne.
samma panikskrik!
ger napp och snutte och vyssjar, men får ta upp henne en gång till.
lugnar sig direkt.
lägger ner och samma sak igen!
då är ja så kissnödig att jag måste gå på toa.... :crazy:
Matilda skriker hela tiden!
efter 25 minuter lugnar hon sig och blir tyst och somnar till slut om.....
konstigt.

Fikar, hälsar på kompisar, donar här hemma, bygger, städar, plockar, är i stallet, är ute på jaktmarken. Bakar. Och sitter en stund vid datorn och då springer Tilde runt i sin gåstol :)

Googla nattskräck. Annars var det kanske bara en mardröm. Skaffa en unge till ön du har tråkigt, jag har knappt tid att skita hihi

Precis, dagarna springer iväg och ändå får jag inget vettigt gjort (det är väl för jag sitter här).

Snovind: Ja, där ligger till och med Alicia i lä viktmässigt. ;)

A-K: Vilken fin och mysig gård ni flyttar till!!!

nej, det var inte nattskräck heller.
hon blev helt lugn när jag tog upp henne.
var vääääldigt nära att ta med henne till min säng, men orkade värja mig i sista stund och bita ihop.

tur att hennes skrik inte påverkar mig nämnvärt mycket, ja satt mest bara och var jättetrött och önskade att hon skulle ge sig, så jag kunde få gå och sova igen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 584
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar