Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Men du borde väl vara vältränad som bor i Schweiz? :p Där är ju allt backe upp och backe ner?

Hmm jovisst ;) Trodde faktiskt att det hjälpt lite att gå upp o ner i backarna med barnvagnen, men icke... Cykla med kärran var i en annan liga. Innan backen började hade jag bestämt att jag skulle kämpa och cykla hela vägen upp, men fick ge upp när det kändes som om hjärtat skulle hoppa ut!

Haha, vad nöjd han ser ut när han går runt i gåstolen!

Nisse åt (?) sin första smakportion igår! Först gick det ganska bra:
IMG_3764.JPG

Men till slut fick det vara nog:
IMG_3768.JPG

Hi hi, så go!!! Nä, de vet vad de vill de små liven.

Alicia var inte heller så lätt att få i smakportioner först, men nu (5,5 mån) äter hon allt man ger henne. Fast nån gång har hon varit överhungrig så då har jag fått ge henne bröstet först och sen har hon glatt käkat upp sin vanliga mat också!

Hihi, precis. Tycker att det märks mer och mer.

Idag gick det lite bättre - han var iaf glad hela tiden även om jag inte vet hur mkt han verkligen fick i sig. Hittills har han också fått en slurk först så att han inte ska vara jättehungrig.

Jahåpp, så är det när man är kaxig och säger att ens barn äter allt man ger den... I kväll skulle jag testa välling till Alicia för första gången. Det gick INTE bra kan jag säga. Fick inte i henne nåt alls. Men det är väl bara att träna.

BVC igår. 72 cm lång och 10630 g.

Och resultatet av ultraljudet av hans bula har kommit. Vi fick läsa det men vår läkare ska ringa och berätta vad som ev ska göras. Det är visst en liten cysta med förhöjt blodflöde eller nåt.

Du, när vi skulle ge Norpan välling första gången så var det samma sak. Jag hade köpt en sort som smakade damm utspätt med vatten. *kräksmiley*. Sen gick Norppappan och köpte en bättre sort som han nu glatt dricker. Men det var lite roliga miner i början innan han vande sig vid det.

Chelsea har alltid ätit precis allt vi serverat... utom välling. Provade först nappflaska, men hon fattar inte riktigt flaska. Provade mugg med men det var ingen hit heller. Så det blir ingen välling för oss, fortsätter med gröt :D

Matilda äter precis allt vi stoppar till henne nu, oavsett konistens och smak.

Tror det ber på att hn svalt första 10 dagarna i livet ch nu måste kompensera. :D

Hn är så rolig, på morgonen när vi gör frukost, sitter hon på min arm och slickar sig runt munnen, smackar och rör tuggrörelser. :p
mat är livet det. :d

Men jag har tänkt göra allt i min makt för att min lilla stumpa ska vänja sig vid vällingen! Eftersom det var så UNDERBART när storebror äntligen drack vällingen vid ca 8 månaders ålder så vill jag att hon också ska det. Om det nu går alltså... Storebror har dessutom alltid velat ha den kall och det är riktigt smidigt!!!

A-K: Vad otäckt att det var en cysta! Men den var inte farlig hoppas jag??!!

A-K: Vad otäckt att det var en cysta! Men den var inte farlig hoppas jag??!!

Inte vet jag. Tycker att läkaren ska ta tummen ur eller skippa de andra patienterna;) och ringa och berätta.

Har väntat på svar i nästan två veckor nu. Skulle ta max två veckor. Läkaren jag har är jättebra så jag är inte missnöjd med honom bara lite ivrig att få veta vad som skall göras eller inte göras.

jag har missat-vad är det för bula och vart sitter den?Har han haft den hela tiden?

Här äts det bra tycker jag!!! Mat är dock godare än frukt:confused: Gröt går bra vissa dagar, andra inte. Välling har vi inte provat ännu, väntar snällt tills han är 6 månader.

Han har en bula på vänster ögonbryn. Den vet vi inte hur länge den funnits men vi gissar på hela tiden. Jag lade märke till den först i början på juni. Men man ser på foton att den har funnits länge.

DSC01295.jpg

Ja, det är ju faktiskt ganska dåligt av läkaren. Även om han/hon anser att det inte är något farligt och att det kan vänta är man ju orolig som förälder och vill ha ett svar så gott som direkt. Men nu när det gått så lång tid måste ni ju få ett svar i dagarna tycker man.

*KL*
Här ska vi inte till BVC förrän om två veckor. Då är det två månader sen sist. Det ska bli väldigt intressant att se längd och vikt på min lilla stumpa. Dessutom har jag tänkt visa upp en konstig grej hon har i rumpan. Jag hoppas att det inte är något farligt. Det ser ut som en hemmoröjd, fast något smalare och hårdare. Hon har haft den ända sen hon föddes men jag har märkt av den mer och mer på sistone, framför allt när hon var hård i magen för någon vecka sen.

Ha ha, vad snyggt jag stavat hemorojder ovan:o :D. Jag var nog trött igår kväll...

Ingen aning om man kan få dem när man är så liten, men själv tror jag inte att det är hemorojder utan det är lättast att beskriva den så. Det är säkert någon brosksnutt eller nåt. Får se vad de säger. Passande nog är det läkarbesök vid vårt nästa bvc-besök.

:rofl::rofl:
tänke inte ens på din stavning och den är ju uppenbart den mest logiska stavningen åxå!

Viktor kanske också har en hemmåröjd. I pannan.:cool:

Ikväll har vi varit ledsna. Badet var roligare än vanligt och han skrattade för första gången när han badade och plaskade som en liten fisk. När jag tyckte att nu var jag blöt och det var nog så försökte jag lyfta upp honom. Då började han gråta. Stoppade ner honom i vattnet igen. Glad o nöjd. En stund, men började gråta lite så jag tog upp honom. Sen grät han i en halvtimma. Kändes som en halv dag. Snutta mammas tutte gick dock bra men sen så grät han bara. Övertrött?

Vi har fortfarande inte hört något från läkaren. Men det kan kanske bero på att det är noll täckning där ute på landet. Vi sågar veden vi ska värma den nya gården med.

Idag tog sig Tilde framåt i soffan när hon låg och krälade. Och hon springer runt i gåstolen om dagarna. Asförbannad för den inte styr dit hon vill och hon inte kan plocka upp saker från golvet. Gaaahh envisa unge!

Maten ska ätas själv, inte mig emot men hon blir ju inte direkt mätt då. Och om dagarna har hon inte tid att äta, äter några klunkar sen ska hon iväg och leka eller vad hon nu ser för nått. Så hon äter typ hela nätterna.

Sova är överskattat. 1 tupplur om dagen sen somnar hon för natten strax innan midnatt. Ibland kan vi ha tur att de blir 2 tupplurer på dagen, som idag sov hon mellan 10-12, hur skönt som helst och jag fick massor gjort :bump: Sen var hon vaken till kl 17, sov 30 min och sen vaken till kl 23!

Rasmus är i värsta kiss och bajsåldern, ALLT är bajs just nu för honom. Skulle man ha en ord-räknare på honom, som räknar hur många ggr man säger bajs på en dag skulle den dö av överhettning strax efter frukost.

Nu blir det duschen och sen sängen, imorgon väntar en heldag på djurparken :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 586
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar