Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Det är eländigt. Men du kanske är fet och jag är ful men du kan banta. Jag ser ut som ett hålögt åkerspöke. Är ju gammal å rynkig.

Vad det gäller hästen, kan du inte dela henne med någon? Medryttare på halvtid eller halvfodervärd?

Vi ska köpa gård strax och jag hissnar över alla summor som dyker upp.:eek: Bara en jävla besiktning kostar 6800:-. Den enkla.:cool:

Men men, vad gör man inte för att Vickis ska få ströva fritt.

Och jag ska börja jobba i augusti och vet inte var jag ska vara. Den plats jag hade förut har min vikarie fått.:cool: Kul kul. Och så ska jag läsa till usk samtidigt. Vi får se hur det går. Hoppas jag kan få någon vettig tjänst. Hade dygnspass förut och det var bra. Vill inte åka till jobbet varje dag, har enkel resa 8 mil.

Om du vill kan vi dra till skogs och skrika könsord så tallarna kroknar. Inte för att det hjälper men det känns lite bättre en stund.

25111870.jpg

Vilken fin bild!

3-års kalaset med släkten gick jätte bra och William fick många fina presenter. Fast det känns som jag knappt hann träffa gästerna. Stod jag inte i köket så var jag inne och ammade. Men men, så är det.

Vilket härligt väder vi har fått förresten!!! Här är det hur varmt som helst, så man egentligen vill ligga på stranden. Fast ska jag vara ärlig är jag nog inte så sugen på att åka ensam till stranden med en 3 åring och en snart 5 månaders. William får snällt bada i sin lilla pool här hemma på baksidan. Sen vet jag inte om jag vågar gå i bikini heller i sommar. Jag är ju livrädd för mjölkstockning. Men nu när man har börjat ge annan mat minskar ju mjölken succesivt så framåt slutet av sommaren kanske jag vågar sola och bada. Jag får se...

skrika i skogen är alltid skoj. :D

bildbombar er i hopp om att bli på lite bättre humör.
sambo:
31225159.jpg

(är inte på långa vägar så häftig som han ser ut, men säg inte det till honom, han blir så ledsen då. :D )
gosegrisar:
31225147.jpg

äter ägg: (som ja nu fått reda å är farligt, jahapp, va ska ja nu ge till henne då?)
31225146.jpg

fast å andra sidan kanske hn inte får i sig så mycket......
31225137.jpg

sitter i en låda när mamma och pappa monterar lekrum.
31225134.jpg

som blev såhär:
31225156.jpg

innanför dörrhlet är datarummet, det är slltså där jag sitter nu! *vinkvink*

å hästen då.
har en underbar medryttare, Y, som ska ha henne 5 dagar i vecken under vinter. vi delar även kostanderna på 5/2. hon hara bara ridit i 3 år, och hennes dotter C har ridit i 4, men båda rider henne med den ära och Karisma är übernöjd med hela familjen! Y är fostermamma till en bröte barn, som alla är tokiga i hästar och eftersom Karisma är tokig i barn så är det riktigt bra! C rider henne kanonbra och hanterar henne med van och säker hand.
men jag ville ju ha henne själv och ha tid med henne, men jag får inse att dygnet inte har 40 timmar och att Andreas inte kan vara hemma och vara pappa på heltid för att jag ska kunna vara i stallet varje dag. men två dagar i veckan ska väl funka för att hinna vara mamma och sambo åxå.

men Karisma får röra på sig och får massvis med kärlek och omvårdnad och jag får hjälp med ekonmin och skötsel av henne, så det blir bra tror jag. *smilie, fast slut på utrymme, smilie igen*

Senast ändrad:

Jo, din man är ashäftig. Jag vet. Förra sommaren klev jag omkring på mammas tak och högtryckstvättade bort all förbannad mossa. Var då i 5:e månaden och hade ridhjälm och säkerhetsväst och ont i ryggen av att befinna sig i vinkelvolten i flera timmar. Inte lika coolt att ha hjälm liksom.

Fina hyllor ni fixat. Och så städat o fint. Här ser ut som Sodom&Gomorra.

städat och fint? :eek:

tvekade att lägga ut den bilden, det där är stökit enligt mig.
leksakerna är inte ställda på rätt plats och ligger på golvet och mattan i datarummet ligger inte rakt.
usch.
*får lite lätt panik och måste plocka ihop* :D

Jamen kom hit och titta lite på "Hiroshima" då så får du lite perspektiv.:p

Du verkar vara som min mormor. Ojjar sig och gnäller över hur stökigt det är och så är det tip top.

Förresten, har jag visat vad Norpan har shoppat på det senaste?

Denna tyckte han att mamma o pappa skulle köra honom i:
DSC01262.jpg

Och så ville han visst inte frysa i vinter:
DSC01260.jpg

60 jäkla kubik. Men det kör vi lätt upp på tre dar. Om inte Norpan får för sig att hjälpa till.;)

Båda bilderna är tagna på vår blivande gård.

60 kubik..Haha nä inte kommer ni frysa i vinter, vi gör av med 4-5 kubik + 5 pallar pellets och har asvarmt. Måste ju vara skönt för barnen att näcka på golvet!

vi värmer upp nedervåningen, dvs kök, två hallar, tv-rum, finrum (som vi har som sovrum medan renoveringen pågår) och gjorde i vintras av med 30 kubik:crazy:
Hatar oisolerade hus, tänk då hur det blir när övervåningen kommer i bruk med:eek:

Det ska räcka i ett par år. Det går åt drygt 20 kubik per år och det finns redan 20 upphugget som jag o syrran fixade förra året. Vi hyr en vedkapningsmaskin som sparar oss måååååååånga arbetstimmar.
En sån här:
DSC00412.jpg

Vi har redan kört upp mammas 60 kubik. Men vår ved kom lite senare.

Det är vattenburen golvvärme i hela undervåningen så Norpan kommer att kunna laffa omkring barfota.

Mamma gör av med 40 kubik. Hon har en källarvåning under hela huset som gör att det drar mer ved. En av anledningarna till att inte köpa hennes ställe utan istället köpa av mormor o morfar. I vintras räckte inte hennes ved kan jag säga.

Och i år har vedsäljaren kommit med lite tunnare trän. Det är inte kul när man måste såga massor med motorsåg för att de inte går in i vedkapningsmaskinen.:crazy: Mamma sa till att vi flickor inte ville ha så grova stockar. "Jasså, en del vill ju ha det grovt" svarade gubben. Mamma berättade detta glatt, svårt att gissa vad hon tänkte på då. Snuskmamman!

så.. nu har ja städat och plockat.

ni vet den där supertuffa mannen jag har? han med högtryckstvätten på taken.
tufft att inte smörja in sig?
nope. :D
31228181.jpg

kolla in den brännan alltså. :rofl:

har ni sett två flodhästar med tillhörande barn i ett kryddmått nån gång?
inte det?
misstänkte det, så ja bjuder på denna:
31228183.jpg

den stora flodhästen är jag och den lilla flodhästen är min syster. :D
skuggan tillhör givetvis gôbben min, han är lika duktig på att ta kort som att smörja in sig när han ska vara på taket hela dan. :cool:

Schyssta bilder :laugh:

Nu åker vi på semester! 2-3 veckors semester för 4 personer=MYCKET PACKNING:eek:

Tittar in till er ibland!

Hahaha. Snygg bränna. Att de aldrig lär sig att smörja sig. Vi har lika snygga karlar du å jag. Min med sin golfbränna och din med takbrännan.

Några flodhästar ser jag inte, bara två vackra damer med barn i en kanske lite för liten pool för det antal männsker som sitter i.

Snövind: Ha det så jättekul! Tro jag det att det blir mycket packning. Barn skitar ju ner en del.

Åh vilket fint ställe ni har hittat! Så himla.... rött med vita knutar :D Hoppas ni får det lika idylliskt som det ser ut att vara! Och lycka till med vedkapningen. Går det för sakta kan du ju skaffa en sån här http://www.youtube.com/watch?v=2bVAAx3mMKY

cilla det ser jättemysigt ut, både de brända armarna på din fina karl och badet i poolen. Jag ska nog (inte) ta ett kort på hur det ser ut i vårt hus när det inte är städat (13 dagar av 14 alltså ;)) för du hade fått ett nervöst sammanbrott. Sam påminner om Taz i den där tecknade filmen... :)

snovind ha en mysig semester, hoppas ni får med er allt!

Och så glömde jag säga, imorrn ska jag träna hoppning för första gången på.............................. typ 10 år eller nåt! Alltså för riktig tränare! Tur jag hann rycka manen och borsta svansen idag!

Nu har jag lite energi att visa lite bilder för jag har ätit lite godis :D

Från namngivningen, ladda bara snabbt upp några bilder min mamma tog.

100627-124_95929194.jpg

100627-138_95929524.jpg

100627-140_95930070.jpg

Tilde snurrar och försöker krypa, ska hålla i allt själv, dricka vatten ur glas och hålla henne i knät och äta är omöjligt för hon kör ner båda sina händer i tallriken ;)
Dessutom har hon börjat snacka som bara den. Och säger "Mam-mam, mam-mam, mam-mam" :love:

Och hästtjej blir hon, skrattar och tjuter. Drar in luft och låter "iiiihhhhh" när hon är för glad för att skratta ;)
34679_456898877737_522242737_6128314_1705333_n.jpg

Idag fick hon sitta på min häst, åh vad hon tjöt och kraffsa med fingrarna och kramade om hästen, körde ner hela näsan och sniffade hästlukt och tuggade och pillade i manen.

Och sjunger jag "En kulen natt" så skrattar hon så hon kiknar, t.om när hon är jätte arg/ledsen. Börjar jag sjunga är det som att vända på en pannkaka.

Nu är det dags att krascha i sängen. Ska vara på bvc kl 9.
Den senaste veckan har jag hållt igång mellan 7-22 varje dag! Idag var inte bättre, kom hem från storhandling inne i stan kl 21:30 och sen nattat Rasmus och så på det haft en jättetrött bebis som nyss somnade.

vilken prinsessklänning!

vi var på 6-månaderskontroll igår, 69 lång och 9900 tung :eek: Sen for vi vidare till nästa klinik och fick en Bcg-spruta i armen. Sen åkte vi och badade. Sam har lärt sig doppa huvudet under vatten alldeles själv och han älskar det. Han är som en liten säl i vattnet, inte ett dugg rädd!

Vi var på 6 mån kontroll nyss, 2 sprutor, en i varje lår samtidigt :cry: 63,5 cm lång och *hrm* 6,3 kg om jag minns rätt.

Åh vilket fint ställe ni har hittat! Så himla.... rött med vita knutar :D Hoppas ni får det lika idylliskt som det ser ut att vara! Och lycka till med vedkapningen. Går det för sakta kan du ju skaffa en sån här http://www.youtube.com/watch?v=2bVAAx3mMKY

:rofl:

Nä, då hugger jag fortare för hand själv.:D

Hakki både sågar, klyver i fyra delar och transporterar bort i ett svep.

Ja, det är verkligen idylliskt, röda hus med vita knutar. Har beställt besiktning, (gulp, dyyyyrt:eek: ), för efter att ha sett på Arga snickaren igår så är det nog rätt. Fifan för att upptäcka svamp eller mögel i hela huset och inte ha någon försäkring. Så det får gärna kosta lite nu så man slipper riva stället och bli bankrutt eller gud förbjude, få barn som blir sjuka av dålig miljö.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 625
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård