Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag trodde det var stjärnor :)

Jag tänkte använda samma set som de hade på bröllopet för någon månad sen, men jag får köpa en ny skjorta till Isifisi. Tycker det är så sött när de har samma :D Sam hade också linnebyxor och skjorta och väst när han döptes.

haha..ja inte kan ungen heta något så konstigt som TRENT. det vore konstigt faktiskt:D
tycker det är kul att det råkar vara två ungar med samma namn i denna tråden, är ju inget vanligt namn lixom. men o så fint:love:
jag har ju fått höra att min skrutt kommer att bli polis eller gangster med sina namn.:angel:

kul att det gick bra för er alla som döpt era barn!

Haha, min ska bli strippa. Han ser ut som han ska knäppa upp pyjamasen och samtidigt vickar han på häcken när han ligger ner. Ser helkul ut.

Nej, namnet är ovanligt. Prästen hade aldrig hört det förut.

Förresten, Trentan å hans brutta har ju startat nytt. How to destroy angels, heter det nya bandet. Har bara hört en låt, The spaces in between.

Vickis gillar förresten ZZ-Top. La Grange är en hit. Liiiiiite skillnad mot NIN. Men vi ska nog få honom på rätt spår.;)

Här på irland brukar de säga att det är viktigt att de döps, dels blir de av med originalsynden och dels så börjar de inte frodas (bästa ordet jag kunde komma på) förrän de döps. :rofl:

:eek:

NAJ!!!!!!!!!!! Hur ska det bli med Norpans vikt nu?? Skrev jag vad han vägde i onsdags? 10160 g.

Jobbigt med för lite sömn. Här grinar vi med. Trots att vi bara har ett barn.

Vi pratade lite om hur nästa barn kommer att bli. Jag är övertygad om att den blir helt annorlunda. En alldeles egen personlighet. Lika underbar som Vickis. Jag är så helförälskad i min lille son, älskar personen Viktor verkligen. Jag är väl en av de få mammor som inte tycker att mitt barn är det sötaste, är likadan med hästen, jag har inte den bästa kusen, jag vet hennes fel o brister. Men jag älskar lika mycket för det.
Känner mig nästan lite stött om folk säger att Vickis är söt, menar de det verkligen? Charmig, ok, för det tycker ju jag att han är.

Edit: tror det heter arvssynd på svenska. Frodas kom jag inte på något bättre ord för.

Ja arvssynd heter det nog, så himla fjantigt. Thrive på engelska låter ju bättre men jag antar att frodas är rätt ord.

Ja frodas kan vi nog säga om både Norpan och Isifisi! 10160 var ju ingen lättviktare minsann, jag ska gå i veckan för vår 6-månaderskontroll. Men vi har storlek 5 i Pampers och 80 i kläder!

Ojdå! Vi håller oss fortfarande på strl 4 i blöjor och 74 i kläder. Men jag har börjat hamstra strl 80. Men storleken spelar ingen roll om de är smala. Köpte en vit kortärmad body att ha under dopklänningen men höll på att smälla av, den var i tightaste laget så trots strl 74 tänker jag inte tvinga på min son den mer. Får ju ha skohorn för att bända av å på den.

Och här har vi fortfarande strlk 68 och Ellen fyller ett halvår på tisdag...

Vi ska ev ha namngivningsfest i augusti, dop känns helfel för oss.

Hehe kan tänka mig att den stretchas på bredden :D Isi är mer lång, inte direkt fet. Sam var mycket tjockare. Men tjock rumpa har han, större än storebrors :D

jacko var glad för det, mina armar är typ tre mil långa eftersom klumpen helst hänger på mig hela tiden! Vi har valt att döpa i en katolsk kyrka eftersom sambon är katolik, för min del kunde det verkligen kvitta, då hade det nog blivit namngivningsfest här också. Jag är noll procent troende.

Ja, fy, armarna tar stryk. Jag har faktiskt börjat få lite ont i armar o axlar. Men det kan ju bero på att jag sågat upp 60 kubikmeter ved nyligen, (mammas ved, min ved som är lika stor kvantitet ligger vid vår blivande gård och väntar på oss), eller nåt. :angel:

Jag hade nån fånig idé om att jag ville ha en liten bebis jag. Vart lite upprörd över att min BM sa att jag nog hade en stor bebis i magen och att ul i v. 30 visade på ca 1,7 kg, normalt visserligen men det hade stått att bebisen skulle väga 1,6 kg i nån tidning eller nåt.:cool: Urtramsigt, jag vet.:p Men jag älskar min saftiga goa unge hur han än är.

Vi tittade på bilder från förlossningen som sambon tagit med sin mobil, jag hade faktiskt inte sett dem. Och oj vilken tunn liten skit Vickis var då. Inga veck på armar eller lår. Jag får nog sluta titta på såna där bilder för jag vill bara slänga pillrena åt helvete och börja baka bebis direkt och bara gå hemma och föda barn.:D

Senast ändrad:

Hehe jag kan känna igen det, att vilja ha en liten bebis. Å andra sidan är det nog enklare ibland att ha en stadig unge, de känns mer robusta. Och jag kan nästan lova dig att Vickis kommer ändra kroppsform tills han fyller 14 :D

Sam t ex, var jättetjock tills han var ett, sen gick han knappt upp något på ett helt år (typ ett kilo) och växte 10 cm. Nu är han helnormal fast väldigt stark.

*KL*

Hinner med en snabb uppdatering innan vi ska iväg på dop igen!

Namngivningen gick jättebra och Tilde var så vacker :love: Bygdegården vart kanonfin och hon fick massa fina presenter.
Jag stressad till tusen som vanligt åkte hemifrån utan tårtorna men som tur var åkte vi 2 bilar så maken kunde åka och hämta dom ;)

Vi fick med oss Rasmus hem oxå :love: Så nu finns ingen tid att sitta här mer ;)

Den här lille killen kom till världen som en koloss. Nu vid 6 års ålder kommer han i Viktors dopklänning...

SANY0156.jpg

Nog lite släktdrag det där, vara stadig som liten och sen kunna gömma sig bakom en elstolpe.

Jag tog inga bilder, eftersom jag höll i det hela. Men det var ju massa av gästerna som fotade så jag väntar på att få dem mailade.

Ca 40 gäster blev vi, jag hann inte ens prata med alla! Presenter i alla möjliga former, böcker, pengar, kläder, smycken, porslin. Vi har ju ett litet glasblåseri i grannbyn som gör helt fantastiska saker, så där ifrån fick hon ett rosa "ägg" som var graverat och från oss en glasnapp med hennes namn.

Så idag har vi vart på dop i kyrkan, och Tilde skötte sig var mest Rasmus som pratade, sen bjöd prästen fram alla barn när lilla K. skulle ner i dopskålen och då börja Rasmus knäppa upp sin skjorta och sa att han oxå ville bada :rofl: Lyfte upp honom så han också såg och medans prästen döpte sa Rasmus "Titta, han simmar!!!"

Och sen vart det fika i församlingshemmet, underbara pajer och kladdkaka till efterrätt. Rasmus vart dock besviken för han ville ha fiskpinnar!

Imorgon ska vi samlas "mammagänget" och fika. Och Rasmus och pappa ska åka till Flen och hämta Texas, våran hund!

Förresten tar jag gärna emot tips för mammiga barn, då menar jag extrem-mammiga. Tilde blir verkligen hysterisk när någon annan håller i henne. Var ju mammig förut men andra gick ju bra, men efter veckan på sjukhuset kan jag inte försvinna utom synhåll nästan. Det är inte så att hon snyftar lite, utan hon skriker och gråter och går inte att få kontakt med och lugnar inte ner sig först jag håller henne.
Pappa tycker ju det är jättejobbigt. Han har ju vart hemma nu i 2 månader och hon vill fortfarande inte va med honom om hon inte är 110% nöjd. Men sitta hos mig och busa med pappa de går jätte bra. Och är han iväg och kommer hem, eller när han hälsa på när vi var på sjukhuset så blev hon verkligen superglad när han kom.

Och vad hon älskar sin bror, hon skrattar så fort Rasmus kommer i närheten :love: Hon blev verkligen super glad av att se honom igen och hon pratar massor med honom och gosar.

Det är nog bara närhet och mer närhet som gäller. Du får ha som mål att ge henne så mycket närhet att hon tröttnar på dig :D

Isi är också jättekär i storebror, han skrattar mer åt honom än åt oss! Bäst är när Sam hoppar, i sängen eller på studsmattan och jag "hoppar" i takt med Isaac, då skrattar han så han kiknar! :love:

Jag ger henne gärna det, och kan tom ligga vaken och vänta på att hon ska vakna för å få krypa ner hos mig. Men det är ju synd om pappa som känner sig så värdelös, som han sa idag när vi åt middag. När Rasmus var ½år klarade dom sig själva utan mig, han åt sin välling, sin ersättning och sina puréer och var nöjd med att mysa med pappa.
Tilde får vi i kanske 5-10 ml ersättning, nappen går i om hon sover och är snuttig, då kan man pilla ut bröstvårtan och ersätta den. Eller om hon halvt vaknar till i vaggan. Mat är hon ju intresserad av men inte så duktig precis på hur man gör.

Hoppa i sängen brukar vi också göra, eller springa och busa :love: Dom säger ju att det finaste man kan ge ett barn är ett syskon och de är jag nog berädd att hålla med om. Tilde blir verkligen superglad när brorsan kommer. Och hon gör inget annat än le och skratta åt honom.

Fast där skulle jag vilja ändra det till att det finaste man kan ge dem är sin tid. Jag tror visst att ensambarn kan vara lika lyckliga som syskon. Men jag själv skulle inte aktivt välja att bara ha ett barn.

Jag förstår att han känner sig utanför. Tur ni har Rasmus. Tilde ger sig nog hon också.

Kastar ur mig lite allmänna kommentarer ;)

Jag hade ju en liten förstakille, och har inte riktigt ännu vant mig vid att ha stort andrabarn. Att ALLA kommenterar att det är en stadig bit :crazy:. Vi har 68-74 i kläder, köper 74 i nya. 4 i pampersblöjor. Han är allmänt stor och lång tycker jag.

jerseyko Maken får nog bara härda ut och hoppas att det går över snart. Ha henne mycket när det går, dvs när hon är nöjd. Då kanske hon snart inser att han inte är så farlig. Och att han då roar henne mycket tror jag på.

Har haft min första ensamma natt av 4, gick jättebra. Barnen väckte inte varann vilket är min största oro, det är väldigt jobbigt med två ledsna barn klockan 4 på morgonen...

Vad skont att det gick bra! Det ar konstigt att de inte vaknar av varann, mina ar likadana. Isaac somnade 19:30, sen fick han lyssna pa sam som gol tva dorrar bort i typ tva timmar. Efter en och en halv kom jag pa att babyvakten stod i sams rum och hogtalaren i Isaacs men han hade inte ens rort sig pa hela tiden :)

sam somnade till sist, han drack tva flaskor valling och sen fick han vatten. Vaknade mitt i natten igen och ville ha mer valling. Han ater bra pa dagen, undrar om han har mask!

Du förstår nog hur jag menar. Enligt min lärare så är banden mellan syskon starkare än man har till sina föräldrar. Även fast man i vuxen ålder kanske inte träffas så ofta. Det stämmer i alla fall på mig, och jag hoppas Rasmus och Tilde blir så nära varandra oxå. Fast dom kanske inte behöver kasta sten i bakskallen, smeta in tandborsten med tvål och sånt vi höll på med som små :angel:

Snovind
Fast hon blir ju gnällig så fort jag går iväg. Jag kan leka med henne och så måste jag gå på toa och så fortsätter han och då rasar hennes värld.
Hon är nog arg på pappa för han klippte navelsträngen ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?