Sv: Vinter 9-10, del 3!
Jag tog inga bilder, eftersom jag höll i det hela. Men det var ju massa av gästerna som fotade så jag väntar på att få dem mailade.
Ca 40 gäster blev vi, jag hann inte ens prata med alla! Presenter i alla möjliga former, böcker, pengar, kläder, smycken, porslin. Vi har ju ett litet
glasblåseri i grannbyn som gör helt fantastiska saker, så där ifrån fick hon ett rosa "ägg" som var graverat och från oss en glasnapp med hennes namn.
Så idag har vi vart på dop i kyrkan, och Tilde skötte sig var mest Rasmus som pratade, sen bjöd prästen fram alla barn när lilla K. skulle ner i dopskålen och då börja Rasmus knäppa upp sin skjorta och sa att han oxå ville bada
Lyfte upp honom så han också såg och medans prästen döpte sa Rasmus "Titta, han simmar!!!"
Och sen vart det fika i församlingshemmet, underbara pajer och kladdkaka till efterrätt. Rasmus vart dock besviken för han ville ha fiskpinnar!
Imorgon ska vi samlas "mammagänget" och fika. Och Rasmus och pappa ska åka till Flen och hämta Texas, våran hund!
Förresten tar jag gärna emot tips för mammiga barn, då menar jag extrem-mammiga. Tilde blir verkligen hysterisk när någon annan håller i henne. Var ju mammig förut men andra gick ju bra, men efter veckan på sjukhuset kan jag inte försvinna utom synhåll nästan. Det är inte så att hon snyftar lite, utan hon skriker och gråter och går inte att få kontakt med och lugnar inte ner sig först jag håller henne.
Pappa tycker ju det är jättejobbigt. Han har ju vart hemma nu i 2 månader och hon vill fortfarande inte va med honom om hon inte är 110% nöjd. Men sitta hos mig och busa med pappa de går jätte bra. Och är han iväg och kommer hem, eller när han hälsa på när vi var på sjukhuset så blev hon verkligen superglad när han kom.
Och vad hon älskar sin bror, hon skrattar så fort Rasmus kommer i närheten
Hon blev verkligen super glad av att se honom igen och hon pratar massor med honom och gosar.