Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

väntar på min start i 60 cm. Karisma bestämde sig för att skrapa vägen.
31141502.jpg

det blågula var det vi rev. skit åxå.
31141508.jpg

prisutdelning 60 cm. Haflingern kom 5a och jag och den mörka delad 6a.
31141512.jpg

min fina flicka..... men....? va har hänt med kavajen? har den krympt......? :D
31141510.jpg

Precis som A-K så får både jag och storebror torrhetsfläckar som ser ut precis som de. En bra fuktcreme och jag har även använt mild cortisonsalva som hjälper.

cilla Tack för rådet om att inte bära i bilskyddet. Det har jag iof slutat med för länge sen för jag tycker det är för otympligt. Bär honom i selen istället. Däremot börjar jag klura över att han börjar bli stor i liggdelen på vagnen. Den bär jag upp och ner i lägenheten men får nog sluta snart. Men det här med att han börjar bli stor där är svårt, jag tycker han är för liten för sittdel.:crazy:

Vad fina ni är!

KL

Håller på att ladda upp bilder från telefonen till datorn, har inte hittat någon kabel efter senaste storstädningen men nu har jag till slut lyckats hitta en.

Den absolut fulaste bilden på mamma åkerspöke och grisungen:
DSC01179.jpg

Jag vet att han inte är så där jättesöt kanske men den här bilden på oss är ju hemsk. (Även om han är det mest underbara som finns i mina ögon).

T o m hans fötter är tjocka o feta::love:
DSC01198.jpg

De nya Peltorskydden testas för första gången:
DSC01185.jpg

Här är en bild där jag tycker att han är söt:
DSC01036.jpg

*laddar vidare*

Hi hi, sådana fötter har Alicia också. William har alltid haft väldens längsta och smalaste fötter ända sen han var nyfödd, så jag frågade maken om det är normalt att tårna liksom sitter lite högre upp på Alicia (precis som på din bild). Det är som att de böjer upp tårna, fast Alicias är alltid så. Men men, det rättar väl till sig hoppas jag.

Cilla: Det ser ut att ha varit en härlig dag! Och vilken underbar häst du har som barnen också kan tävla på! Hi hi, det var lite kul med kavajen... men du kunde ju ha den i alla fall :laugh:! Själv köpte jag min för kanske 15 kg sen så den har jag inte ens vågat prova.

Den absolut fulaste bilden på mamma åkerspöke och grisungen:
DSC01179.jpg

din nya användarbild på FB? :angel:
ni är ju underbara. :love:
lilla norpkorv......

Chlo
min plan är at Matilda ska ta över henne när hon blir 4-5 år. då är kusen 19-20 och alldrles lagom gammal för en liten tjej att åka runt på. :love:

Hihi Sam hade ocksa fettofotter :love:

Cilla harligt att det gick sa bra, grattis till placeringen! Jag ska se om jag hittar nan tavling med bommarna pa marken sa kanske jag kommer ivag jag ocksa! :D

Nu har jag jobbat klart, ska hem och ata omelett!

*kl*
här är det grod hångel som gäller. jack gillar polare i sin egen storlek som man kan gosa med på riktigt!
det gäller att hälsa lite försiktigt på grodan innan man slätar av den!:D
groda1.jpg

gr2.jpg

gr3.jpg

nu måst du ju behålla hästen o börja tävla! skaffa en ponny till barnet o så kan du vara i stallet hela dagarna istället!:idea:

Haha! Alla har de sina favoriter! Sötaste Tuvis föredrar visst kor!

005.jpg

007-1.jpg

009.jpg

Idag var vi hos BVC, Tuvisen hade tjockat till sig 900 g på en månad, och vägde strax under 7 kg!

Haha! Alla har de sina favoriter!

Strumpor är väl inte helt fel?
30984740.jpg

Nä hon har faktiskt en rosa snuttebjörn som är favorit.

Åh vad skönt det är att vara hemma :banana: Har precis kommit hem från stallet, blev skrittarbete i ridhuset med fokus på sits och egenbalans, kändes lagom efter 1 veckas oplanerad vila.

KL

Jättefina bilder! E kör med schyssta ridhuslår. I vilken ålder slutar det vara gulligt? Samma som när det inte längre är gulligt att ha byxorna i armhålan? :angel:

Du menar att det inte skulle vara snyggt på mig med byxorna upp till charmhålorna???:eek:

Det är det inte på norpbarnet heller. :cool: Men mormor envisas med att dra upp dem jämt o ständigt. Och tja, jag gör väl mina modemissar jag med ibland. Jag menar, hur tänkte jag här egentligen...
DSC00987.jpg

KL.

Har varit på bvc nu, har märkts att den lilla inte ätit så mycket när hon varit sjuk, hon vägde 6045 förra gången och 6300 idag men har inte gått upp som hon skulle enligt kurvan. Ingen fara alls, men vi har ju börjat med lite smakportioner och jag tycker det är jättesvårt att veta hur mycket ersättning man ska ha i förhållandevis hur mycket hon äter... Hur mycket har ni gett i början när ni går över till mer vanlig mat?

Så har jag varit till mvc och tagit ur spiralen (som inte satt som den skulle - troligen därav graviditeten) och undersökt och det ser bra ut - barnmorskan lugnade mig lite också och sa att man inte blir gravid så tätt igen på en förlossning om inte kroppen är redo för en ny graviditet, så läkt ihop har den gjort i alla fall. Det kanske är en sanning med modifikation - men det lugnade mig i alla fall och jag köper den förklaringen. Fick dock en remiss till en sjukgymnast - har ju fortfarande lite känningar i rygg som jag tror kommer av foglossningen från förra graviditeten och det lär ju inte bli bättre ju större Amanda blir och ju tyngre jag blir, och dessutom, eftersom jag hade symptom på havandeskapsförgiftning förra graviditeten, så ska jag gå på fler regelbundna kollar...

Och ja just det - bf är som det ser ut just nu den 6 februari. Samma datum som Amanda är född. Fick det flyttat lite idag, har räknat på slutet av januari annars.. Slipper kanske bli ett decemberbarn då i alla fall.;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?