Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jo dom har på emla men inte när hon får antibiotika.

Dagens prover såg i alla fall lovande ut, nere på 27 nu :bump: och bakterieodlingen är klar och UA :bump:
Vi får åka hem och komma tillbaka var 6e timme för antibiotika, men de tar 1 timme att bara åka så vi stannar här. Idag ska vi till stora entren och fika med pappsen när han är tillbaka i Uppsala och imorgon tänkte jag försöka komma iväg hem till en kompis som bor vid kvarnen och ta en fika med henne om crp ser bra ut även imorgon.

Hon är mkt piggare idag och busig, använder benet lite i alla fall :)

grattis igen!

hur känns kroppen? har du läkt helt?
är det planerat? *nyfiken i en strut* :D

Nä, det är inte planerat... Har till och med haft skydd, så det är inte mitt fel den här gången:o ... Vi vill ha ett syskon ganska snabbt till Amanda, men kanske inte så här nära, utan hade väl tänkt börja tillverkningen om typ ett halvår eller så. Men nu är det som det är, abort är inte att tänka på om det inte finns medicinsk anledning till det. Har inte ringt barnmorskan ännu, tänkte vänta någon vecka till och sedan ringa och prata med henne.

Tror inte det är bra för kroppen att få barn så tätt, jag menar, har man otur blir man med om två förlossningar samma år:crazy: och min rygg har fått men på grund av foglossningarna jag hade under den första graviditeten, å andra sidan så ska jag prata med barnmorskan och försöka få komma till en sjukgymnast från början.

Annars mår jag toppen faktiskt, som sagt, förra graviditeten spydde jag från vecka 4 till vecka 17 hela dagarna. Inget illamående alls så här långt, gick upp väldigt mycket under förra graviditeten och det är jag också lite orolig för, men om jag inte blir liggandes av illamående hela tiden förutsätter jag att jag kan röra mig under hela tiden.... Lite jobbigt dock att gå höggravid när det är skitkallt ute och dessutom ha en liten som kanske inte ens lärt sig gå. Men vet ni vad? Jag tror det löser sig :)

Och skönt att ni inte dömmer här inne. Bara två som vet om det än, Amandas gudmor och min mamma, båda två har sagt rakt ut att de tycker jag ska göra abort:crazy: Kanske är för de är måna om mig, men man vill ju att folk ska bli glada, inte att de nästan ska bli tjuriga och säga att de tycker man ska ta bort ungen.... Det borde ju ändå vara mitt val, och ville jag ha deras åsikt hade jag ju frågat dem.

kl

Jerseyko: Skönt att hon är bättre, så jobbigt när de små är dåliga.

Cambrie: Grattis! Vad kul med en till! :) Jag har 15 månader mellan mina små, foglossningen sista grav var inte att leka med... Men det är det ju värt! :D

Isabell är en liten tjej 6215g och 64,5 cm pån 5månaderskontrollen i tisdags.
Lägger in en film, filmat med mobilen så kvaliten är kass men den ärså underbar ändå! :D Alexander busar med Isabell, äkta syskonkärlek! :love:

http://www.youtube.com/watch?v=zD69Dm1hglE

näe, varför skulle du göra abort?
ni vill väl ha barn och ni är väl kapabla att ta hand om ett barn till, så det är klart ni ska ha det!
jag tycker det är tufft att ta så tätt, men va fasen, det är väl bara att köra på och hoppas att kroppen inte ger upp alltför lätt?!
ja menar, nu har du ju ett frö i magen, så varför inte fullfölja?

lite impad av dig faktiskt och en gnutta avis. ;)

jersyko:
hur blir det med er namngivning nudå? ni skulle väl ha under helgen va?

Hihi vilken mysig film, helt underbart att se! Jag har något liknande, ska visa sen. Samli vill inte somna....

kl

Isabell älskar verkligen sina bröder, helt underbart att se! Ibland räcker det att de bara sitter bredvid henne och leker för att hon ska skratta åt de! Och de är lika förtjusta i henne, man blir alldeles varm i hjärtat emellanåt!:love:
Hampus sätter sig bredvid henne ibland och lägger handen på hennes kind och säger "hej bell", såå söt. Drygt 1½ år bara men ändå så försiktig och snäll mot henne. :love:

Så himla mysigt! Jag är också jätteglad att jag har två ungar, trots att den ena fortfarande är vaken ;)

Min stora somnade för en liten stund sen, i våran säng. Han vågade inte sova i sitt rum för det är helläskigt där sa han.. :D Tror att han var lite mammasjuk bara, godingen.

Min ville ha ny blöja och mer välling och blev inte alls glad när han inte fick det. Men han har redan slukat 8 dl, det kan väl inte vara nyttigt? Jag har redan bytt två fulla blöjor på två timmar...

8 dl välling? Låter mycket.. Inte konstigt det blir fullt i blöjan.. :D Kan du inte testa att ge honom lite vatten i stället?

Vad härligt när de busar med varandra. Bebisskratt är ju så :love: .

Jerseyko: Vad skönt att det börjar gå åt rätt håll!!

Isifisi? Har han slukat 8 dl? Hur i herrans namn får det plats?

Tja, han är ju inte liten direkt. Vicke Norp äter nog en hel del med tanke på att mina tuttar blir rätt mycket mindre efter en snutt.;) Och han är ju också stor. Stora killar behöver mycket mat.

Vickis ska vägas på onsdag när han ändå är inne för andra vaccineringen. Jag tror att han kravlat sig över tiokilosstrecket jag. På onsdag fyller han fem månader.

Igår var vi inne på vårdcentralen med hans bula. Läkaren trodde på insektsbett. Små barn får lätt utslag och sånt och särskilt stora blir de i ansiktet. Är det inte mycket bättre på fredag nästa vecka så får vi återkomma för ultraljud. Men det får vi väl hoppas på att det är.

Och skönt att ni inte dömmer här inne. Bara två som vet om det än, Amandas gudmor och min mamma, båda två har sagt rakt ut att de tycker jag ska göra abort:crazy: Kanske är för de är måna om mig, men man vill ju att folk ska bli glada, inte att de nästan ska bli tjuriga och säga att de tycker man ska ta bort ungen.... Det borde ju ändå vara mitt val, och ville jag ha deras åsikt hade jag ju frågat dem.

Himmel!:eek:

Jag får ståpäls!!!

När min 19-åriga lillasyster blev med barn så var jag den som direkt stöttade henne när det kanske fanns de som tyckte att jag borde gjort tvärtom, talat om för henne att ta bort det. Visst skällde jag på henne när hon slutade med pillrena för att hon var för ung och att hon kunde bli gravid, men den dag hon sa att hon var gravid så ställde jag upp för henne till 200%.

Jag skulle ALDRIG råda någon att göra abort, bara stötta i det val som den gravida gjort. Och då särskilt om det varit problem med foglossningar och sånt innan. Man kan göra så mycket, hjälpa till att städa, laga mat, bara finnas för att stötta. Så har jag gjort mot min syster i alla fall, hon hade det jobbigt med humöret och orken. När hon var gravid med andra barnet åkte jag o mamma till henne och hjälpte henne lite ibland när hennes man jobbade.

*kl*

då var det bestämt.
i november/december åker spiralen ut å bäbisverkstan drar igång igen! :banana:

:D

*kl*

då var det bestämt.
i november/december åker spiralen ut å bäbisverkstan drar igång igen! :banana:

:D

Grattis!! :D Jag vill oxå ha en till, men min man har fått för sig att 3 st räcker...:( Men vem vet, han kanske ändrar sig när våra är större! :laugh:

Det blir väl perfekt! Som du skrev i den andra tråden är ju Matilda 2 år då. Det låter kanon! Och vad skönt att ni har kommit överens om hur ni vill ha det. Då får du ju ett tag till med hästen nu, sen får den snällt vänta om du väljer att behålla den (eller ridas av medryttaren). Min jättehäst är 19 år nu (det är väl därför jag inte har någon panik med att rida) men jag räknar starkt med att jag kan rida honom i flera år till, i alla fall på den hobbynivån jag är intresserad av. Fast visst, han skulle garanterat bli överlycklig om han fick komma ut på en hopptävlingsbana...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 628
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 967
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025