Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

min mamma har blitt helt tokig på syskonvagnar.

min syster fick Lucas, mer känd dom Lucas-Pucas, 19 maj så det kommer att bli ganska exakt 6 månader mellan dom.

å spyare eller inte, han är helt otroligt söt. :love:
28598966.jpg
7 veckor gammal!

så nu måste ju Mormor köpa syskonvagn/tvillingvagn, ifall båda jag och syster skulle behöva ha barnvakt samtidigt och hon måste ut och gå. :grin:
ibland är hon bara monstermormor och inte alls rolig.

:rofl: vad sitter fittfogen?
jag skolkade nog på den anatomilektionen.... :angel:

i min ensamhet (gubben jobbar borta varannan vecka och grannen är på semester) har jag kollat på film på morgonen! eller åtminstone försökt, Sprattel har kalas i magen och jag har fascinerat kollat på magen som guppat och buktat åt alla håll. vilket otroligt märklig känsla det är! hur bisarr och naturlig som helst!

här är två till som tycks digga min mage....
28599223.jpg

svårt att tro att den till höger för ett år sen såg ut på detta viset:
22967696.jpg

nu ska ja sluta bildbomba. :D

kl

Jag glömde nog säga om det här paret min doktor hade läst om att det var efter förlossningen som de inte hade berättat för folk. Jag vet inte hur gammalt barnet är nu men enligt min doktor var det bara föräldrarna som visste vilket kön de var. Detta hade orsakat stora rabalder i Sverige enligt honom men eftersom jag inte hört något så tror jag så mycket jag vill på det. Det krävs nog mer än så för att skapa rabalder i Sverige :D

fittfogen sitter mitt i blygdbenet. Om man får foglossningar så gör det ont i den. Och där bak på båda sidor om ryggraden. Dessa fogar brukar egentligen vara jättehårda men eftersom Gud (eller nån) bestämt att ett 10cms huvud ska tryckas ut genom en inte lika stor utgång så måste fogarna luckras upp så att bäckenet kan töjas. Aj aj aj.

Om du vill prova hur det känns kan du be närmsta vän sparka dig jättehårt mitt i..... fittfogen :D

tröttnar ju på det åxå till slut, så nu bakar jag rulltårta och havreflarn istället! :bump:
å rulltårtan ska fyllas med sylt som jag, givetvis, gjort själv av körsbären som växte på baksidan huset. :idea:

Men gud, vill du bli min bästis?! ?!?! Jag tror du måste flytta hit genast! :D

Äter du allt själv också? Min sambo tycker inte om bakverk så jag har slutat baka eftersom jag bara äter upp allt själv ändå! Men lite sugen på rulltårta blev jag minsann!

fittfogen sitter mitt i blygdbenet. Om man får foglossningar så gör det ont i den. Och där bak på båda sidor om ryggraden. Dessa fogar brukar egentligen vara jättehårda men eftersom Gud (eller nån) bestämt att ett 10cms huvud ska tryckas ut genom en inte lika stor utgång så måste fogarna luckras upp så att bäckenet kan töjas. Aj aj aj.

Om du vill prova hur det känns kan du be närmsta vän sparka dig jättehårt mitt i..... fittfogen :D

Ja - man kan verkligen undra vem som bestämde det!

Jag har rundat på mig rejält tycker jag. En del jeans sjunger på sista versen...

tack för länken! Kul att läsa det. Men att det skulle orsakat stora rubriker har nog den irländska tidningen själv hittat på. Orka bry sig liksom de får göra som de vill. :)

Haha, nja, sanningen är den att jag försöker hitta på saker att sysselsätta mig med och än så länge är bakning det enda jag kan göra, som inte ger mig ont i ryggen! :grin:
jag är verkligen ingen bakmänniska och är mycket förvånad över att jag inte bränt eller misslyckats med något än!
i onsdags gjorde jag vinbärsgele, håller på att klippa ner buskarna ute i trädgårn och tycker det är synd att slänga bären.

28603667.jpg

ära vare gud i höjden, denna har jag gjort.... hemma i köket. :D

eftersom jag är ensam hemma varannan vecka och grannen dessutom är bortrest denna helgen, så har jag inga att tjata med. så när jag tog med fatet med rulltårtan och åkte till min mamma vid 6-snåret, så var det första gången jag öppnade munnen och pratade på hela dan. :crazy: jag hade då varit vaken sen strax innan 9, alltså lite drygt 9 timmar.

morgondagens bakprojekt: matbröd med linfrö i! :banana:

vindvissla:
jag försöker att inte äta upp allt själv, men smeten till havreflarnen var helt otroligt mumsig, med smör och socker och sirap och havregryn. :o
kanske är tur att jag inte bakar oftare än jag gör, då hade nog min pizzabild varit mager i jämförelse. :eek:

har iallafall varit ute på promenad nu på kvällen, med min syster och hennes Lucas! känns helt oki än så länge, känner ingen foglossning eller så, mer än att jag får lite ont i fötterna, pga av vikten. gött, hoppas det kan hålla sig så....

Jösses vad flitig du är :D Ser snyggt ut oxå, när jag bakar kan det smaka bra men ser sällan fint ut :grin: Ditt ser urlyxigt ut!

*kl*

Dyker in här jag oxå! Är i v.23. Man börjar längta nå enormt efter lilla bäbisen nu! Det är ju första för mig och jag har verkligen längtat läääängre efter barn men pga skola mm så har det inte blivit förens nu.

Mår ganska bra men har problem med karpaltunnelsyndrom, domnar i händerna och får ha stödskenor på nätterna samt att jag får jädrigt ont i ischias när jag har hållt på mycket. Trivs annars väldigt bra med magen och allt vad det innebär men längtar även tills bäbisen är ute så att man får jobba lite mer med kroppen igen... jag har ju även tänkt amma bort allt jag lagt på mig plus 10kg till :angel:

Grattis och välkommen!

Trist med karpaltunnelsyndromet, men tur att det går över (för det gör det väl för det mesta efter man fått bebisen?) Har du testat en kiropraktor för ischiasen, min sa att hon kan behandla mig hela vägen genom graviditeten och det var ren och skär lycka att gå ut från hennes salong i förrgår.

Lycka till med att amma dig mager, haha det var min tanke också och tji fick jag, min kropp ställde in sig på svältföda och jag gick inte ner ett gram trots att jag helammade i ett helt år! :D

Ja haha jag tänker inte böja mig, jag kör stenhårt på att jag kommer amma bort lite allt möjligt :rofl:

Har inte pratat med någon kiropraktor, hade ingen aning om att man kunde göra nått åt det... har ju inte ischias på riktigt uatn bara pga grav.

Jo de flesta klarar sig från karpaltunnelsyndromet efter grav men en del får problem som kvarstår och behöver operera sig men även där har jag bestämt mig att det kommer bli bra.. det är lika bra det :D

Klart det kommer bli bra. Förresten funkade amningsdieten på min sambos ex, hon var smal redan innan och gick ner till 42 kg så hon fick sluta efter ett par veckor. Hm, lite avis blev man ju! :D

Idag är jag bombsäker på att jag har känt rörelse :love:
Ställde mig även på vågen, +1,5 kg sen inskrivningen ;)

Coolt! Jag känner också ibland, men det är så lätt att förväxla med en fis :D

När ska du på ul?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat