Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

*KL*
Usch vad jag är trött på den där extrema tröttheten nu (jag är i vecka 12 nu)!!! När började ni "piggna till" igen? Det känns som jag skulle kunna sova jämt, men det går ju inte...

Ha ha, jag har redan plockat fram mina gamla gravidknickersar :o! Alla mina vanliga spänner över magen så jag inte kan knäppa sista knappen och sen känns det inte som att det är någon mening att köpa nya vanliga nu för de är kanske inte så troligt att de passar nästa sommar. Sen tänkte jag att det är ju enda chansen att använda mina sommargravidkläder (om jag nu inte ska ha fler ungar i framtiden)

Haha, seg :grin: då är vi två! Känner mig halvt om halvt som en sengångare till o från.

Men du är så välkommen hit så =)! Jag hinner inte vara så jätteaktiv själv iof men det är alltid kul med folk man känner =)!

Min trotthet gick bort runt v 12-13 med bada. Sa himla jobbigt att vara sa trott!

Jag fick precis tag i sjukhuset, de hade ingen tid forran den 7e augusti och da ar jag i Sverige. A andra sidan ar jag anda for sent ute om det skulle vara nagot fel pa barnet, 18 fulla veckor imorrn. Sa da kan jag lika garna vanta till jag ska gora mitt 3d i Sverige i v 24 eller vad tycker ni? Ska jag forsoka fa tag i en privat tid har innan jag aker?

Min trötthet vände där omkring ungefär, mellan 12 och 14 veckor. Jag var oxå helt sänkt hela början av grav!

Vindvissla: Hur känner du själv med ultraljudet, känns allt "som det ska" eller känner du att du skulle vilja kolla så det ser bra ut ( det vill väl kankse det flesta alltid, men tänkte ur orossynpunkt mer än galdhet och nyfikenhet, eller hur jag ska förklara) ? Jag tror för min egen del att jag skulle kunnat vänta tills 24:e veckan lika väl om jag var i samma sits. Men o andra sidan får man väl göra abort tills v 24 om det är allvarliga fel på barnet, (tänkte på din fundering där om att passera v. 18)? Fram tills vecka 18 är det väl om det är "vanlig" abort? Jag har aldrig gjort det själv så jag är inte säker, men fick någon sådan info av BM förra graviditeten rent allmänt när vi pratade om sjukdommar osv.

Ska du ta reda på könet förresten när du gör UL här i Sverige?

Senast ändrad:

Hoppas min trötthet är på väg bort nu då inom ett par veckor!!!

Om det är fel på barnet får man väl göra abort även efter v 18? Men antagligen är det ju ett friskt och perfekt barn i din mage! Vet inte hur jag skulle gjort om jag var du... Dumt att de inte hade tid innan!!!

Ja, då borde min trötthet också vara på väg bort snart förhoppningsvis. Jag kommer inte ihåg hur det var under min första graviditet. Minns bara att jag kände mig bakis i början och mådde alldeles utmärkt resten av graviditeten...

Ja det ar sant, fast inte har. Sa egentligen hade det varit bast om jag gatt pa ultraljud har och sen om det inte var livsdugligt kunde jag gora abort i sverige.

Men sannolikheten ar ju valdigt stor att det ar ett helt friskt och normalt barn. Jag vantar pa samtal fran den privata kliniken pa sjukhuset men jag vet inte hur stor sannolikheten ar att de ringer tillbaka ;)

Ja vi hoppas på att den far sin kos snart :)

:D bra förklaring, känner igen den känslan från första graviditeten oxå, kände mig skum mest i början o sen toppen resten!

Nu mår jag iof oxå toppen efter trötteheten då som var i början!

Nu ringde hon tillbaka fran den privata kliniken, eller det ar samma som sjukhuset fast man betalar. Man kan inte gora bara ett ultraljud utan da gar man privat hela graviditeten och det skulle kosta 28 000 kr. Hahah sager jag, tror jag bokar mitt ul i Sverige for 1600 spann istallet.

Jag har också fått datumet 1 januari. Maken fyller år på nyårsafton, så jag vill INTE att räkan tittar ut då...

Na typ. Annars ar all modravard gratis har som tur ar! bara att jag maste ringa och boka tid lite tidigare till nasta gan. Snacka om att ha blivit forslappad, been there done that, vack mig nar huvudet tittar ut :D

Hos mig blir man inbokad med automatik, vet inte om det är samma i resten av Sverige.

Idag ska vi på Kub-UL. Vet någon om man får svar direkt? Alltså om man får sin sannolikhetssiffra på en gång eller om man får vänta på den?

Jag gjorde NUPP, då fick man svar direkt och jag tror man får det även med KUBB men är inte helt säker.

Jag vet :D
Men jag tycker mig sett i andra inlägg att det inte bokas automatiskt på alla håll i Sverige heller.

Tack!

Tack för svar! Jag hoppas på det - så är det liksom förhoppningsvis ur världen. Eller så vet man om man ska gå vidare med fostervattensprov.

Far man reda pa t ex Downs om man gor fostervattensprov eller ar det ocksa sannolikhetssiffror?

Jag ska till min kiropraktor idag, har redan fatt foglossningar sa hon ska knacka mig ratt igen.

Jag tror det är så att vid fostervattensprovet så får du verkligen besked. Vi behöver dock inte göra det för vi fick 1/20,000 i sannolikhet vilket är lågt. Jätteskönt!

Det var roligt med Ul. Fantastiskt vad klara de är redan! Jag är ju bara i vecka 13, men den är drygt 7 cm, man ser händer och fötter, skallben,hur den gapade och sträckte på sig. Makalöst vad det händer mycket i början!

Fick även reda på att det är en, vilket vi är glada för:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka