Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

*Knapplån*
Jag har nog börjat boa, eller i alla fall försöka! Jag skulle göra en babybody, men det var för svårt så nu gör jag en sjal till Kusin Agnes istället! Det är i alla fall tanken som räknas!

Var hos bm i fredags och vi lyssnade på hjärtslagen ;) jag ligger lite efter alla er andra känner jag, haha, är redan i v.18

Har mitt första ultraljud inbokat till den 20 juli, börjar bli nervös...

Ligger på 4 kg + sedan jag blev gravid ;)

För det mesta lyssnar de inte på hjärtat förrän efter v 14 eftersom det kan vara så svårt att hitta dem.

Roligt att du har ditt första ul snart, jag har ringt och ringt till sjukhuset men de svarar inte. Ska fortsätta terra dem imorrn.

För övrigt är jag tillbaka i mammapantsen, jeansen började strama lite för mycket.

jag lyssna inte på hjärtat förrän vecka 20, så vi ligger nog på samma linje du å ja. :laugh:

på sista BM-besöket, i måndags låg hjärtat på 150 och mitt blodtryck å 120/50. BM var mycket nöjd med mig å sa att jag skötte mig allderles utmärkt! :bump:
nästa besök blir i slutet på Juli, med blodprov å grejjer.
tydligen var jag negativ, å har större risk för att utveckla antikroppar mot fortret, så då behöver ja ha fler blodprov under graviditet.. (eller nått sånt, fatta inte riktigt...)

Pojkvän kände första rörelsen i fredags!
han såg ut ungefär såhär: :confused::o:idea::D:love:

Pojkvän kände första rörelsen i fredags!
han såg ut ungefär såhär: :confused::o:idea::D:love:

Åh så mysigt! :love: Jag har inte ens känt min bebis än, funderar på om moderkakan ligger i framvägg denna gången.

Oj vilket lågt undertryck! Har du alltid det?

japp. är en riktigt lågtryckare.
på inskrivningen hade jag 110/55 och på besök 2 hade jag 130/60 och nu sist 120/50. 110/55 är det jag har haft på i stort sett alla blodtryck så länge jag kan komma ihåg.

dom säger att det är bra, men för en oinvigd som mig så är det ju bara siffror på ett papper, så vad vet jag. :confused:

Min syster hade i framvägg och kände inte förrän i v 22. visserligen 1a barnet, men ändå! jag kände i v 15 första gången och jag har i bakvägg.
läste att man kan se barnets rörelser utanpå magen nu, men jag tror att det kommer att ta ett bra tag till, har ju lite fett på magen som är i vägen. :p

kolla på barnvagn igår, vilken djungel! :eek:
babytravel var för tung, har en megabacke upp till huset och vet inte vad vi ska köpa för bil än, sedan eller kombi, och 22 kilo känns ju inte som en höjdare att lyfta in å ut ur bilen!
nu ligger rösterna på Brio, vettigast pris. är ju så mycket som ska köpas, så vill inte lägga en mindre förmögenhet på barnvagnen....
synd bara att deras färger är så trista..... :crazy:

Fast ditt övertryck är nog rätt normalt tror jag. Och som de säger är det bättre att ha lågt än högt! Mina senaste två gånger har jag haft 110/60 och 100/70 så jag var inte mycket bättre själv :D men 50 lät så lågt!

Jag har en brio i tråkig grå men det har aldrig bekommit mig. Som den har tagit mig över grusvägar, uppför berg (fy fan vad jobbigt men vad gör man inte för att komma i form :D) och i högt gräs. Verkligen en toppenvagn men kan nog likställas med en Volvo. Säker, smart och tråkig. Jag får ju leta syskonvagn, det är ännu svårare fast man har inte lika mycket att välja på.

Har också haft så lågt undertryck som 50 vid någon mätning för några år sen. Då frågade sköterskan om jag levde. :D

*kl*

Jag är i vecka 16 nu jag! :D Hittills beräknad 31/12:grin:

Ultraljud har jag tid för 31/7 så hoppas att det blir bestämt att Liten ska kika ut i januari iaf å att den vill stanna inne så länge ;)

Hehe mitt förra bf var 1/1, lite nervöst, men gick över 9 dagar så det var inga problem.

Vi är inte så många i december så jag tycker gott du kan hålla dig till ditt bf :D

Meeen... inte nyårsafton :crazy:Stackars barn å fylla allra sist... hehe. men samtidigt så kan jag inte styra när Liten behagar titta ut, utan jag får mest hoppas :p

nä det förstås, nyår är nog rätt tråkigt att fylla år på! Det är ju inte helt ovanligt att gå över tiden första gången.

Jag köpte mammabyxor idag :D Hade inga med Rasmus men känner att nu vill jag unna mig sånt, ikväll blir det tradera för hela bundten :angel:

Kollar oxå efter syskonvagn, blä vilka fula färger.

jag har en kompis till mig som fyller år på nyår och han tycker det är jätte tråkigt för han fyller sist på hela året, han önskade att han tog lite längre tid på sig ut hehe,

jomenvisst sörru! :p
jag är lite seg å hade inte sett denna tråd tror jag... eller nåt :D

Ja när man väl har kommit ut får man ju dras med den dagen hela livet :D Egentligen tycker jag vi föräldrar borde låta bli och pippa i mars öht, så hade vi sluppit gå och knipa över jul och nyår :bump:

ja där håller jag med helt hehe :D över jul och nyår vill man ju fira i lugn och ro med familj och släkt och inte ligga på sjukhus direkt tycker jag hehe,,

Nä precis, hur kul är det att fira jul på ett sjukhus? Det verkar som att den här familjen bara pippar en gång om året haha två ungar inom loppet av ett par veckor (plus två år).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka