Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

*kl*

har idag sett ut såhär på benen:
1.
28351404.jpg

2.
28351405.jpg

3.
28351406.jpg

jag har döpt den till bengubben. :D

*skriver in mig på listan*

05/10/09 - bed_of_roses
11/10/09 - Kikki
16/10/09 - pamme_jamsin
28/10/09 - Xandoor
19/11/09 - Cilla
27/11/09 - cassic_bambi
29/11/09- Chou Lan
14/12/09 - vindvissla
21/12/09 - Ferrari
04/01/10 - PMM
10/01/10 - Speciella_tina
20/01/10 - micaelathegreat
21/01/10 - Snovind
26/01/10 - Chlo
16/02/10 - daymint

Häftigt! Nu blev jag lite sugen på att boka tid jag med! Ska nog ringa på måndag!

Ja, det är roligt med fina minnen =) med son nr 1 ser man bara en ryggrad och ett lårben på alla hans bilder ;) Han ville inte visa sig alls =P Det hade dock varit väldigt roligt att ha något foto med den gula bilden också om man fått välja! Men jag kan ju alltid boka ett separat UL hos titt*t el så :)

Haha det var lite roligt! Jag hoppas denna stannar tiden ut i alla fall, så den inte tittar fram på julafton eller nyårsafton. Sedan vill jag hellre ha en tidig 2010 än än sen 2009!

Ja det ville jag med..... Nu får jag se till och trycka ut den lite tidigare istället! Det var skitnervöst att ha bf den 1 jan kan jag lova, jag pustade ut stort när nyår var över! Sen att de följande 9 dagarna kom att bli de längsta i mitt liv visste jag ju inte då :D

Med min tur lär jag väl ligga och krysta på min egen födelsedag den 17e eller på själva julafton!

vad bra man såg på dina bilder, mina bilder var ännu dåligare kvalite på tyvär :cry: men underbart att kolla på varje dag :love:

Inte förrän nu såg jag att ditt fingeravtryck stannade kvar på benet! Haha så sjukt!

Jag måste få klaga lite. Först fick jag svamp i de nedre regionerna. Skulle ändå till min doktor och han konstaterade det samma via urinprov. Jag köpte receptfria tabletter på apoteket, såna man stoppar in där nere. Han sa att detta klart berodde på graviditeten och alla hormoner som svajar runt i kroppen.

Fair enough, svampen i musen försvann men nu har jag fått svamp i tutten! Och stackars Sam har vita prickar på tungan, fast han verkar inte alls besvärad. Min tutte däremot gör jätteont när vi ammar, och hela tiden emellan. Suck! Och min doktor är på semester. Jag ska försöka kura med äppelcidervinäger i drickat och citron på tutten.

Annars mår jag bra :D

:rofl::rofl:
som om svamp i muttan inte är nog.....:angel:
hur blir det när man får det i bröstet då? har aldrig hört talas om det!!! :o
stackare....

igår kväll kände jag första rörelsen med handen.
jag reagerar inte så ofta på saker och ting, men detta fick det att pirra till i magen och mitt hjärta tog ett extra slag. om jag hade svårt att låta bli att pilla på magen innan, så är det ingenting mot vad det kommer att bli nu!!! :love:

Ah vad harligt att du kan kanna utanpa! Jag brukade somna med handen pa magen var kvall med Sam, hur mysigt som helst och han levde alltid rovare nar jag skulle somna.

Svamp i tutten kommer du lara dig allt om om du tankte amma. Det gor javligt ont och brostvartan blir rosa eller vitaktig (fast inte vit som man tanker sig med svamp). Barnet kan fa vita prickar eller en vit belaggning i munnen som oftast inte besvarar dem, men det ser ratt otrevligt ut.

Man kan behandla med tonic water, citron (det kanns faktiskt som om det hjalpte, svamparna tycker inte om nar det ar surt) och funkar inte det kan man fa Mycostatinkram till bade mamma och barn. Fungerar inte det heller kan man fa Diflucan tror jag, men jag har inte fatt det hittills.

Jaja hoppas det gar over snart.

Inatt ska jag sova pa slott i Dublin, arbetsforman! De har pool och bastu och aaaah jag ska ata varldens storsta frukost imorrn och njuta av lite barnledigt (fast jag saknar honom redan :D)

ja jag kommer så väl ihåg när min bäbis rörde på sig första gången och jag kunde känna det, var sån underbar känsla som inte går att beskriva verkligen, så efter det låg jag varje kväll med handen på magen och somnade med den där iallafall man kände något, nu är jag ju i vecka 26+6 och nu rör den på sig hela tiden och man känner det hela tiden och det är så man blir varm i hela kroppen, nu ser man ju minsta rörelse den gör utanför magen och det ser så roligt ut,

Nu har jag gatt in i v 18, 17+1 idag. Igar vaxte magen ungefar en dm haha. Maste ta ett nytt kort. Hur gar det for er andra?

Magen växer massor och fort. Går inte att dölja längre (om jag inte drar upp mina ridbyxor ovanför magen så de fungerar som typ gördel :angel:)

Fortfarande har jag inte känt något, eller de bubbar ju och grejjer hela tiden men har aldrig varit säker på om det är bebisen.
Har börjat känna av ryggen mer nu, så jag måste fixa tillbaka mitt bälte så blir det nog bra. Idag var jag upp och red igen efter hästen haft lite sommarlov, underbart!

Harligt med ridtur! Jag red ocksa en gang forra veckan, men glomde kranga pa sportbhn sa Dolly1 och Dolly2 fick sig en rejal omskakning (det serverades milkshake har pa kvallen :D). Sen var jag for lat for att byta fran gummistovlar till ridskor sa de klamde mig pa vaden. Ingen hit men bade och och Ginny tyckte det var kul att skumpa runt lite.

Jag är ännu i stadiet att jag "fläskar" på mig. Gick upp ett helt kilo i helgen, vet inte vad som hände:eek: Så länge jag inte använder mina tajtaste tröjor så syns det inte.

Har 12 hela veckor imorgon. Ska på KUB-ul på tisdag, ska bli roligt.

Mår bra igen nu, dock känslig för att äta i tid. Men har kommit igång att träna igen så det känns fint!

Nu har jag äntligen fått tid för UL den 20 augusti :banana: Fanns det känns som evigheter tills dess.Får hoppas att tiden går fort nu :p

Men är skit nervös oxå, för att det ska vara något fel. :crazy: Men jag håller tummarna för att allt ser bra ut.

Är i v 12-13, men ack vad trött jag är, skulle kunna sova i flera dygn känns det som. Orkar inte göra något, att gå till jobbet är en pina.

Snart är iaf min provanställning slut (på sönda) så då gör det inget om jobbet får reda på det.

jag är ju i början av vecka 28 och nu är magen ganska stor tycker jag själv, men så himla fint så jag går och speglar mig hela tiden och tar på mig fina kläder som sitter bra så man ser magen, man börjar känna i ryggen lite nu att magen väger lite,

Jag var också sjukt trött i början, däckade var gång jag skulle lägga min son och höll på att somna på jobb. Men det gick över tack och lov! Nu blir jag sjukt anfådd så fort jag rör på mig, men det var likadant förra gången. Hejdå berg till nästa år *snyft*

bed_of_roses ja runt v 28 är magen rätt så lagom, man ser jättegravid ut men inte som en strandad flodhäst än :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka