Sv: Vinter 09-10 mammor
Dyker in lite snabbt och uppdaterar.
Har varit fruktansvärt dålig och legat inlag på gynakut med dropp, smärtstillande och antibiotika. Är för tillfället sjukskriven då jag ska ta det lugnt och får inte anstränga mig det minsta. Jahopp säger jag som är mitt i upp-packandet fortfarande efter flytten. Men men.
Blev ultraljudad varje dag på sjukhuset för att kolla så att lillen mådde bra men igår var det första riktiga ultraljudet. Fick mitt bf flyttad en vecka till den 28 december, desto bättre säger jag, då kanske den lille kommer 2010 istället. Inte mig emot, vill inte ha julbebis. Men gärna tidig 2010. En riktig liten fighter. Slogs, sparkades och gjorde volter i magen på mig hela tiden. Inte lätt att få några bra mått där inte. Men dom på Östra ville ultraljuda mig igen när jag gått 18 fulla veckor för att få bättre mått samt bilder så har en ny tid den 30 juli.
Min medicin kostar skjortan, den är dyrare än vad den skulle varit då den är till för gravida kvinnor. Fasiken säger jag, hade jag inte varit gravid hade den kostat hälften. För då hade jag fått ett annat märke som funkar minst lika bra som denna, men vad gör man inte för bäbisen.
Har fått en helt okej kombivagn, blå, märke okänt. Även babykläder får jag från olika håll och kanter. Spjälsäng har vi. Leksaker får vi också från släkter och bekanta. Det är väl bärsele jag borde kika efter kanske?
Så, just nu så är det full rulle på barnfronten. Ganska skönt att slippa jobbet iofs, men är något rastlös, pallar inte att gå ut med hunden heller riktigt ännu. Han är för stark i dagsläget då jag fortfarande kan ha smärtor i rygg och mage pga sjukdomen. Så får pyssla med kaninerna, vilket även det börjat bli uttråkande när man tagit ut alla kaninerna, städat i alla burarna och gett alla mat. Va tusan gör man nu då? Städar?