Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Rasmus är född kl 8. Hade en smärtsam värk, öppnades 2 cm på en gång (8-10cm). Samtidigt som jag böt säng och på den en krystvärk. Sen drog jag lite lustgas men våga inte testa utan ;)
Fick klartecken att åka hem vid 11 tiden, men var tvungen att vänta på barnläkaren som inte kom först vid 16 tiden.
Brast inget och blödde 200ml (det minsta de kan mäta vid förlossning sa barnmorskan)

Nu bor vi längre från sjukhuset så vi får se om vi hinner in ;)

Idag är det ju sån platsbrist på BB att de vill ju att man gärna åker hem. Jag tycker BB på väg var kanonbra och det kändes lugnt och tryggt att de kom hem till oss.

Nu ska jag försöka, sova, eller stirra på magen hela natten för nyss när jag låg framför tvn syntes rörelse utanför magen :bump: Det är en riktig vilde där inne!

Här går det riktigt trögt nu... suck... känner mig som en val ungefär, trött som en tok och har jobbigt att gå. Värk både i fogarna bak, ischias och i underlivet-troligtvis från ett åderbrock där enligt BM. Ja.... jag skulle faktiskt inte ha nått emot att bara ha några veckor kvar till BF! Men det är väl bara att stå ut. Tycker att det är så synd bara för jag har verkligen sett fram emot att vara gravid och väl här tycker jag inte alls att det är speciellt roligt, mest jobbigt.

Kan ni inte kasta lite positiva gravid hormoner på mig :idea:

hur langt gangen ar du? aderbrack i underlivet later jatteoskont. har du testat en kiropraktor mot ichiasen? det hjalpte mig toppenbra, aven om det inte blir perfekt. det ar inte en dans pa rosor for manga att vara gravida, men syftet med det hela ar ju inte att vara gravid utan att fa en alldeles egen bebis! och det kommer du fa om ett par manader!

jag har precis gatt in i v 22, tiden gar sa mycket fortare nar man har en unge redan :bump: Bara 18 veckor kvar, mer eller mindre. (det betyder bara 19 veckor kvar till jul, det ni ;))

Imorgon blir det v26. Nä jag har inte provat någon kiropraktor, än så länge så är det problem med ischiasen bara om jag rört på mig för mycket.

Jovisst, syftet är ju bäbisen inte att vara gravid, gäller att komma ihåg det :D

ja det galler att komma ihag det! Jag mar ratt bra men tycker det ar urbota trakigt att vara gravid, men ah :love: sa vart det det ar!

Låter inte kul att gå runt o ha ont. Själv är jag hittills *pepparpeppar* rätt förskonad från besvär. Mådde bara illa i början fram till vecka 12 som man "ska" göra. Har dock börjat känna mig lite lönnfet, magen putar litegrann fast det är inget andra reagerar på.

Igår ringde en bekannt och undrade om jag skulle träna dressyr på torsdag. Hon organiserar upp tider och sådant för tränaren och kollar upp vilka som kan rida och när. Hon berättade att det kanske blir lite för få som ska rida för tränaren i höst eftersom en hade brutit svanskotan och hon själv kanske inte orkade rida i mer än två månader till eftersom hon väntar barn! Det visar sig att hon ska ha den 17/1 och jag ska ju ha den 20/1! Och så har jag precis fått veta att min ena kusin och hans tjej ska ha ungefär samma datum! Ska alla ha barn nu eller? Är det en lövflow som strömmar över landet nu eller?:rofl:

Inte bara katterna som blir pilska i mars ;)

Tror vi hade en vag av karlek bland bukefalisterna i januari ocksa, kolla hostmammornas lista! Typ 20 pers samma vecka! Det ar val nar hastarna har vintervila :D

Jo vi är ju några stycken som varit extra kärleksfulla i januari :D känns skönt att inte ha så långt kvar nu, är redan i vecka 32 och tiden går så himla fort att man inte hinner med tycker jag,

Ja vi är jätteavis på er som slipper knipa över jul och snart har det hela överstökat :D Jag hade gärna varit i v 39 nu poff bang bara sådär, det hade varit praktiskt :D

Jo visst är det roligt när det blir hela samlingar gravida :) På mitt jobb är vi tre som ska ha, det är okt, nov och dec :D Hade varit ännu roligare om en vikarie som bytt avdelning hade varit kvar för då hade vi fyllt på med sept oxå :D

KL

Här var det fart igen :D Roligt att se och att läsa ikapp! Har varit på semester lite över en vecka uppe i Norrlands urskogar utan dator!

Med mig har det inte hänt så mkt mer än att jag förvandlats till ett vandrande åderbrocksmonster :grin: Sådär lagom härligt, fick 2 med första sonen på benen som inte är så vackra men var ganska små och helt smärtfria, nu har de växt och gör ont ont ont, och jag har även berikats med ett verkligt oskönt ett på det heliga stället som Verona ( om jag inte minns fel) inte alls bekvämt...

usch, jag lider verkligen med er......
orättvist att det drabbar vissa, men inte andra!
jag har varken problem med åderbråck eller iscias eller annat, dock har ju ja min rygg, men den har hänt med sen jag var liten, så jag är ganska van!

har gått 24 fulla veckor i morgon (? inte så lätt att hålla koll på det tycker jag....) och har 15 veckor kvar till fullgången graviditet! :banana: börjar längta ganska mycket nu.....

igår var jag och sambo i stora staden karlstad och köpte en torktumlare! *vägrar hänga barnkläder och pjukisar på torkställning*
så nu är tvättstugan färdig, äntligen! min syster och lilla Lucas, 11 veckor, var här förut, jag var tvungen att sno bäbis, så jag fick prova lämpligheten på skötbordet/tvättbänken vi gjort. den funka perfekt. :D
syster passade på att titta på min guppande mage och blir då den första utomstående som ser rörelse! (till hennes stora förtjusning)

även hos mig går det en bejibomvåg. en efter en blir gravida och pluppar ut ungar på löpande band! tyvärr är jag ensam om att vara gravid just nu i min närmaste umgängeskrets, men det går fint ändå.

viktuppgång efter inskrivning: 10 kilo.
mycket nöjd. :bow:

*KL*

Var på ultraljud idag
28888911.jpg

28888907.jpg

(Tittar "in i kameran" därför ser ansiktet så konstigt ut, den vita pricken i ögonhålan är linsen i ögat!)

En helvild bebis som for runt som en tok. Blev även flyttad till den 12 januari (yes, längre från nyår) och hamnar väl på typ 17+1 eller vad BM sa.

Allt såg helt perfekt och fint ut, men hon avslutade med att visa oss en prick i bröstkorgen. I vanliga fall bryr man sig inte om den och många sjukhus informerar inte ens föräldrarna. Men hon sa att nu är vi i uppsala och berätta om pricken. Det kan vara ett kromosomfel! :cry: Jag minns inte vad de hette, hon sa de så snabbt för jag inte skulle snappa upp och åka hem och söka på nätet. Det kan även vara en förkalkning.
Risken att det är ett kromosomfel är typ obefintlig eftersom jag är så ung, men risken finns ju där. Vi ska tillbaka i morgon för att träffa en läkare som ska kolla upp pricken, så får vi väl gå vidare sen med fostervattenprov och efter de se hur vi gör.
Vi är ändå lugna, de känns ju som om det är en frisk liten tjej där inne!

Vi filmade även lite men la över ljud på den ena för jag pratar så mkt. Jag såg att de var en tjej flera gånger och 1a ggr BM frågade om vi ville veta sa jag nej, men sen var jag ju tvungen att få de bekräftat!
http://www.youtube.com/watch?v=JabEmKIl3m8
http://www.youtube.com/watch?v=0JUxxqjnBjY
http://www.youtube.com/watch?v=ewwSnTVMFv4

oj, va märkligt....
jag har sett insidan på din mage. :o

jag hoppas verkligen att det ser bra ut för er i morgon, så du kan fortsätta att växa och er flicka får komma till er!
det får vara nog med tråkigheter nu.... :cry:

De tycker jag med, känns extra tungt då jag är skolkamrat med S och vi har fler gemensama kompisar :( Men ändå, om de inte ens berättar de i andra landsting måste ju verkligen risken verkligen vara super minimal, men man undrar ju nu, får vi komma på koll för den inte är de för oss?

Alla organen var i alla fall perfekta och hjärtat påverkas inte av "pricken"

ja, men blir ju fundersam....
varför berätta för er och ta er till kontroll när dom inte ens berättar i andra län? kanske är rutin att dom gör det i uppsala?

jag vet iallafall att jag skulle vara MAX uppskrämd och rädd om dom hade berättat något dyligt för mig!

ska ni göra fostervattensprov?
vi var helt bestämda på att vi skulle göra det, men när BM berättade om riskerna med provet och jag kontrde det med chansen att det skulle vara något fel, så vägrade jag. där hade PV ingenting att säga till om.

usch, så mycket tråkigt som har hänt sista tiden....
för 2 dagar sen dog 2 av våra bekanta i en båtolycka.
båten kantrade och 2 började simma in till land omedelbart, medan 2 stannade kvar vid båten. N och T, som simmade först tog ut fel riktning och orkade inte simma hela vägen. det var jättedimmigt, så det var svårt att se. Å och R, som stannade vid båten ett tag och sen började simma, kom i land och kunde larma räddningstjänst.
båten kantade 150 meter från lnd, N fanns död ca en timme efter att båten kantrat, ungefär 900 meter från den platsen. T återfanns inte förrän i morse.

N har 2 små flickor hemma och när grannen var där på besök igår sa älsta flickan (4 år) att "pappa har blivit en stjärna på himmelen" varvid den lilla (3 år) svarar "ja, å jag vill inte att han ska ramla ner".

det är ju så man vill gråta sig tom på tårar......

De berättar i Uppsala och låter alla träffa en läkare, där görs en kontroll av "pricken" om det är ett kromosomfel eller en förkalkning.
Vågar nog inte göra fostervattenprov. Om nu inte risken är hög att det är fel på barnet dvs.

Vad hemskt med båtolyckan :cry: men vilka underbara döttrar, speciellt 3 åringens svar.

Nice musik :D Hoppas allt står rätt till med bebisen, men det gör det alldeles säkert! Men du måste vara värsta experten som kan se att det är en chey, kan du inte följa med på mitt ul också :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka