Sv: Vinter 09-10 mammor
Hon tröck ju upp hela röven mot "kameran" flera gånger
Efter att ha sökt i evigheter hittade jag de BM sa assnabbt för jag inte skulle snappa upp det.
Hon har bara en prick *phu* och jag är ju smal som en sticka!
Dessutom brukar de avslöjas på huvudformen (som är helt normal på henne) och även längden på armar och ben, som inte riktigt stämmer ihop med allting och det hade hon inte heller problem med.
Hon tröck ju upp hela röven mot "kameran" flera gånger
Efter att ha sökt i evigheter hittade jag de BM sa assnabbt för jag inte skulle snappa upp det.
Hjärtat: Golfbollar eller ekogena foci
Golfbollar syns som små vita bollar som sitter fästa vid en hjärtmuskel, oftast i nedre vänstra kammaren. Detta kan betyda att bebisen har hjärtfel eller någon kromosomavvikelse, men det är vanligt (ungefär 4% av alla bebisar har dem) (Pilu and Nicolaides 1999). De ses oftare vid ultraljudsundersökning av smala eller magerlagda gravida kvinnor, eftersom deras ultrajud är tydligare.
Även om en enda markör utgör en mycket liten ökad risk för fosterskada, är det vanligtvis inget att vara orolig för. Om man upptäcker två eller flera ultraljudsmarkörer, så ökar risken för kromosomavvikelse.
Occasionally, golf balls can be associated with heart defects or chromosomal abnormalities, but in the vast majority of cases they are just physical blips that show as your baby grows. Provided that no other abnormality is seen on the scan, there is no need for you to have any further tests.
Hon har bara en prick *phu* och jag är ju smal som en sticka!
Dessutom brukar de avslöjas på huvudformen (som är helt normal på henne) och även längden på armar och ben, som inte riktigt stämmer ihop med allting och det hade hon inte heller problem med.
Senast ändrad: