Sv: Vinter 09-10 mammor
åh, den som är fin!!!
behöver inte ens vara gravid för att gråta till den.....
jag har varit hos BM idag, 110/50, 140 slag på fostret och allt såg bra ut. tog alla prover efter besöket, så jag vet inte vad HB låg på, men hon skulle ringa mig i morgon.
jag hade en annan barnmorska idg, min underbara Helena har semester!
den nya satt och kikade lite i mina papper och knäppte lite på datorm och fråga hur jag mådde.
"bra" svara jag.
"det står inte så mycket om dig här...." sa hon.....
*lång tystnad*
då pekar människan på journalen och säger uppmanade "psyk?!" hon hade fått syn på att min psykruta var ikryssad och ville veta vad det var om... så jag fick berätta lite snabbt.
igen.
och försökte hålla tillbaka tårarna.
visst var det några år sen, men känslig som man är, så vill man inte bli påmind om nått som varit!!
så jag tyckte inte så mycket om den nya barnmorkan och hoppas att underbara helena är tillbaka när jag ska på nästa besök.
i mitt övriga liv har vi köpt ny bil! audi a4 quattro, 1.8 turbo avant blablablabla-nånting. typ 2003 eller 2004 tror jag.
och tack vare den okrönta drottningen av repa-landet har den nu en ny repa på vänster framskärm! *cilla kan minsann, som ingen annan, fixa fina repor på bilarna*
pojkvän är inte stolt över mig alls..................
"skojjar du med mig!!!!!!???????" *förvånad röst*
"neeeeeeeee..........." *liten och ömtålig röst*
"men vi har JU INTE ENS HAFT DEN EN VECKA!!!!!!!!!!!!!" *något upprörd röst*
"ja veeeeeeet...." *ännu mindre och ömtåligare röst, dessutom med gråten i halsen*
"men va faaan......"
*tystnad*
"men jag är ju iallafall ärlig...." (ungefär som att det skulle hjälpa..
)
VARFÖR KAN JAG ALDRIG TÄNKA MIG FÖR?
i vintras skulle jag ta bort på snö på huven på min bil. fann inte soplimmen, så jag tänkte att "det går säkert lika bra med en spade......"
jag ska gå ut å ta kort på bilarna och visa er......