Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

För övrigt kommer vi nog hålla liv i tråden mer i slutet, det händer ju inte så fasligt mycket egentligen i mitten. Efter första sparken och ul är det bara att väääääänta :D

Men vi vet ju alla att den finns och kan skriva när vi behöver och vill!

Jo det svåra är att verkligen bestämma sig för att nu är det slut. Det är lätt att man faller tillbaka, framförallt när något "händer" eller man blir stressad.

Tror man egentligen ska sluta helt, går jag på nikotinfritt tror jag ändå att det är svårt och vänja sig av med skiten. Det är väl mest vanan att alltid ha något under läppen.

Får köpa upp tuggummi o sitta o tugga på, urs va dålig i magen man kommer bli och hungrig :p

Men efter Norge så är det slut, det är fördelen med att åka dit att det inte är lika lätt att få tag på :banana:

Måste bara få sambon att pusha (?) mig och hjälpa mig.

För övrigt kommer vi nog hålla liv i tråden mer i slutet, det händer ju inte så fasligt mycket egentligen i mitten. Efter första sparken och ul är det bara att väääääänta :D

Men vi vet ju alla att den finns och kan skriva när vi behöver och vill!

Jo, det finns juh inget att berätta eller att skriva om direkt.

I brist på annat att göra på jobbet så är det Buke som gäller. :D

Ja han kan gott stötta dig iaf. Snusar han också? Det är både dyrt och ohälsosamt, synd det är så jäkla lätt att fastna!

Äh det kommer bli liv i tråden om 15-20 veckor när vi ska börja pluppa ungar och inte orkar göra något annat än att sitta här och klaga över våra stora magar :D

Fast jag kan ju berätta att mina hormoner löper amok. Jag är så känslosam att jag har gråtit hela kvällen, tur att sambon jobbar och Sam sover!

Först lyssnade jag på Malin Sävström i Sommar i P1 och grät när jag lagade middag. Sen lyssnade jag på http://www.youtube.com/watch?v=ZrEf2Tyalmo och grät igen.

Nu har jag gråtit i en halvtimme för att jag nästan slutat amma.

Ja just det, jag grät när jag skrev om allt detta i min blogg också.

Suck.

åh, den som är fin!!! :cry:

behöver inte ens vara gravid för att gråta till den.....

jag har varit hos BM idag, 110/50, 140 slag på fostret och allt såg bra ut. tog alla prover efter besöket, så jag vet inte vad HB låg på, men hon skulle ringa mig i morgon.
jag hade en annan barnmorska idg, min underbara Helena har semester! :eek: den nya satt och kikade lite i mina papper och knäppte lite på datorm och fråga hur jag mådde.
"bra" svara jag.
"det står inte så mycket om dig här...." sa hon.....
*lång tystnad*
då pekar människan på journalen och säger uppmanade "psyk?!" hon hade fått syn på att min psykruta var ikryssad och ville veta vad det var om... så jag fick berätta lite snabbt.
igen.
och försökte hålla tillbaka tårarna.
visst var det några år sen, men känslig som man är, så vill man inte bli påmind om nått som varit!!
så jag tyckte inte så mycket om den nya barnmorkan och hoppas att underbara helena är tillbaka när jag ska på nästa besök.

i mitt övriga liv har vi köpt ny bil! audi a4 quattro, 1.8 turbo avant blablablabla-nånting. typ 2003 eller 2004 tror jag.
och tack vare den okrönta drottningen av repa-landet har den nu en ny repa på vänster framskärm! *cilla kan minsann, som ingen annan, fixa fina repor på bilarna*
pojkvän är inte stolt över mig alls..................

"skojjar du med mig!!!!!!???????" *förvånad röst*
"neeeeeeeee..........." *liten och ömtålig röst*
"men vi har JU INTE ENS HAFT DEN EN VECKA!!!!!!!!!!!!!" *något upprörd röst*
"ja veeeeeeet...." *ännu mindre och ömtåligare röst, dessutom med gråten i halsen*
"men va faaan......"
*tystnad*
"men jag är ju iallafall ärlig...." (ungefär som att det skulle hjälpa.. :rofl: )

VARFÖR KAN JAG ALDRIG TÄNKA MIG FÖR?​

i vintras skulle jag ta bort på snö på huven på min bil. fann inte soplimmen, så jag tänkte att "det går säkert lika bra med en spade......" :crazy:
jag ska gå ut å ta kort på bilarna och visa er...... :angel:

det är en fin bil.
28744037.jpg

fin och praktisk (?) inredning i svart skinn och mocka!
28744038.jpg

hmmm.... en repa.
28744039.jpg

repan på nära håll.
28744040.jpg

min bil! repan är mellan löven.
28744041.jpg

och ser ut såhär på nära håll:
28744043.jpg

uhu, har sån ångest över den repan NU!!!!! :eek:
audirepan alltså, inte hyundairepan... :p

Vi hade oxå en Audi a4 1,8t avant quattro. Supernöjd med den bilen förutom att när Rasmus böt från sin baby-bilstol satt man som en...överkörd hamburgare....i framsätet och vi ledsna snabbt på att det bara var att välja, barnvagn eller storhandla. För skuffen var så liten.

Heheh ja den ar jattevacker men jag brukar kunna beharska mig battre an sahar! Ar det en flicka i magen tror ni? :) Min mage har vaxt jattemycket, jag ska ta ett kort nar jag kommer hem fran jobb. 20 v gangna idag, alltsa i v 21! Tiden flyger fram!

Snygga repor pa bilen, forsok att inte gora det till en heltidshobby :D Eller hall dig atminstone till EN av bilarna hihi.

pmm overkord hamburgare later najs! I var V70 finns det hur mycket plats som helst och den ar jatteduktig med dieseln, dricker nastan ingenting! Men imorrn ska den fa dra jarnet, da beger vi oss till Mekka, dvs nya IKEA! Jag har levt 5 ar utan Ikea och igar oppnade de antligen i Dublin, bara 20 mil bort! Och jag har gluttat pa deras hemsida med alla nya grejjer, och de har en hel serie som heter Kajsa! (= me) :bump:

pmm har du testat en kiropraktor mot foglossningarna? Det ar det basta jag gjort, hon puttar tillbaka allt dar det ska vara och jag har mycket mindre ont nu! Min ar en specialare som heter McTimony kiropraktor, de gor hela kroppen var gang du gar dit. Pa fredag ska hon aven fa gora min hund, hon ar utbildad pa bade och! Hur coolt som, om jag hade fatt valja hade jag latt blivit san, men denna utbildningen finns bara i England och kostar en halv miljon. :(

Nu ska jag sluta babbla och skriva en offert pa en golfresa!

Nej det har jag inte men ska ringa min barnmorska och be om lite hjälp och rådgivning. Vet ju vilket resultat de gav på hästen :bump:

Gor det, du kommer inte angra det! Det hjalper ju inte mot instabiliteten, men mot smartan som kommer fran att benen ligger fel.

vi har inte tagit reda på könet och har verkligen ingen aning om vad det är!!!!!! ÖHT!!!! en bäbis. :p (hoppas jag)

hmm... bilen då.....
har varit i karlstad idag och shoppat och på vägen hem flaxar det ut en skata mitt framför bilen. :grin:
såklart att jag körde på den!!!!!!
2:a dagen gubben är borta och jobbar, 2:a dagen jag har bilen själv och 2:a dagen som det händer nått med den!
som tur var så studsade den mot huvkanten och flög in i rutan, så det som syns är bara bajsfläckar. stackars pippi blev så rädd att han sket på sig...... men han levde iallafall efteråt, för han ställde sig upp och flaxa iväg tillbaka in i skogen på en gång!

nu hotar pojkvän med körförbud. :p

pmm:
hmm.. är den verkligen så liten?
hade ni rasmus bak då? (antar jag.....)
har haft med frida, 4 år och sandra, 9 år på tur idag och både jag och deras mamma har fått fint med plats!
fast ni kanske är vana att ha mer plats om benen, vi hade en a4 förut åxå, fast en äldre och utan 4-hjulsdrift... (som FÖ egentligen bara driver på 2 hjul, så det är ju egentligen bara försäljningsknep att kalla det för 4-hjulsdrift. om den inte skulle råka vara diffad då, men vem tusan kör runt med diff till vardags?)

och kiropraktor kan väl knappast göra det värre, så ring och boka tid tycker ja. :laugh:

nej, nu ska jag snabbtvätta bilen och inspektera de nya skadorna, slänga mig i duschen, ta på mig mina nya kläder och bege mig till grannen för en kväll med kärringtjôt och räkor. :banana:

andreas såg förresten bilderna på repan igår och han tyckte inte alls att det såg så farligt ut. han är bara för :love: den gubben!!!!!

andreas är alltså min sambo och den blivande pappan. :D

Vi hade en quattro -97a. Den hade precis som volvon mest drivning i fram och så tar bakhjulsdriften i så mkt som behövs om det släpper. Våran diffade direkt när man kasta ut den på sladd, även på torr asfalt :angel:

Vi är inte långa, jag är 165 och maken 175. Rasmus åkte i baksätet eftersom de åker säkrast där. Åkte på högersida eftersom man var tvungen att ha framstolen längst fram och med rak rygg för att få in hans stol. (BeSafe Izi Kid) Åkte man mer än 10 mil var arslet bortdomnat. Men det absolut största problemet var ju den otroligt lilla skuffen. Åkte vi bort så vi behövde packning med oss struntade vi ofta i barnvagnen. Samma sak om man åkte in till stan och planerade att handla.
Det fanns inte heller en chans att åka Rasmus + 2 personer i bak. Inte ens när han åkte i babyskyddet.
Men den var guldvärd att köra, riktigt trevlig (vi trimmade våran) och kanon att köra släp med.

*KL*
Lite uppdatering från mig! Känner rörelser varje dag, flera ggr/dag. Fick en lätt spark mot handen igår natt när jag skulle sova :love: å på fredag är det UL! :D

Snart kanske jag tom vågar lägga ut bilder! ;)

Är väldigt ledsen för er skull Soffipropp...:(

Vi ska själva på ul om några veckor, usch om man får ett sådant besked...:cry:

KL

Jahapp, är det här man ska hålla till då? Känns lite underligt. Brukar mest hålla till i dräktighetstrådar inför fölning men har ju numer gått över till tvåbent avel. Mannen tyckte i vintras att jag började bli gammal och att min biologiska klocka tickade. Så nu är jag i vecka 16 enligt beräkningar från sista mensens första dag. UL om två veckor ungefär.

Magen växer inte nämnvärt. Men det har tuttarna gjort. Aj aj.

Vet hur det känns med tuttarna, är i v.18 och drar nu D kupa. Det känns när man har A kupa i vanliga fall :crazy:

Vi ska på UL på onsdag :bump: Tiden går ju så in i h*lvete fort! Så här fort gick det inte när jag väntade Rasmus. Bebis bökar runt och jag känner rörelse lite då och då.

I natt drömde jag att jag fick en son! Vaknade mitt i natten, krysta en gång så var han ute. Hur söt som helst, otroligt lik Rasmus men lite större :love:

Hehe det är inte så jätteolikt fölningar faktiskt så du ska nog känna dig hemma här också :D Grattis till graviditeten! Jag har också ultraljud om 2 veckor, mitt första fast jag redan är i v 21!

Ja visst, men jag skulle bli förvånad om Bm säger på förlossningen att nu ser vi frambenen.:D

Jag är förresten rätt förlossningsstörd. Har ju varit med på djurförlossningar flera ggr och sett på film när mamma föder två av mina småsystrar. Ni förstår, att föda går fort och enkelt och inte gör det ett dugg ont.:D Om man är min mamma. Det enda hon över huvudtaget kännde var när de fick bromsa min första lillasysters huvud så mamma skulle spricka långsamt, det var visst inte så skönt-att spricka långsamt.:cool:
Att föda mig känndes visst som att klämma ut en liten kattunge och mamma var som en fågelholk i flera dagar.:eek:
När vi var mindre så satt vi med den där projektorn och tittade på förlossningsfilmer som vi körde både baklänges o framlänges tills mamma kom in och blev vansinnig. Hon klarade inte av att se när bebisen trycktes in igen. Vi tyckte att det var hur roligt som helst.:D

Så ni fattar vilken chock jag kommer att få på BB. Jag kommer garanterat att skrika och svära och hota att hoppa ut genom fönstret om jag inte får åka hem bums! För jag tror inte att jag har sån tur att jag har lika lätt som mamma. Hon kännde ju inte ens krysvärkarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka