Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Nej jag tror inte de är fisar, de känns som toppen på ett pekfinger som knackar på innifrån. En fis känns mer rund och mjuk och "vibbrerar" mera. (Haha bra beskrivning...) De är även precis nere vid blygdbenet där livmodern ligger.

Jag ska dit på onsdag eller om de var torsdag v.32 (minns ej datumet men första veckan i augusti). Då är jag i v.19.

Åh fuskigt då får du gå före mig! Fast jag får väl skylla mig själv som inte ringde innan.

Har du kollat vidare på syskonvagnar? Vilka kan man vända den ena delen och ha den andra framåt?

*kl*

Nu är det inte långt kvar till Ul. Ska dit den 31/7. 13 dagar kvar! :banana:

Har inte kollat mer. Men vet att det finns något märke som tillverkar 1 åt varje håll. Men jag är tveksam till att köpa vagn från ett okänt märke.

Men hur gör folk då? Har de båda vända mot sig eller har de båda vända åt andra hållet? På de Emmaljunga och Brios man ser på t ex blocket, kan man vända alla dem åt vilket håll man vill? Alltså hela sittdelen, inte delad på mitten.

Åh så spännande! Det betyder att jag ska till ikea om 11 dagar :bump: (det är första här på Irland så jag är lite excited :D) (eller vi har ju en i Belfast men det är ju för fan fem timmars bilfärd dit)

Hehe! Alltid skönt att har något att se fram emot! =)

*kl*

jag har en lite :o fråga....
jag har en ring i ena inre blygdläppen, kommer jag att behöva ta ut den? och kan jag i så fall fråga BM om hjälp, jag når ju inte för magen längre! :eek:

Jag har känt så ända sen Rasmus låg i magen, dvs även under de månader från Rasmus var född tills den här flyttade in. Därför är jag så himla tveksam på om det är bebis eller inte. Och tidigare har de ju vart så himla små. Nu börjar ju bebis bli lite större men är ändå inte speciellt stor för mängden fostervatten, men kanske om den simmar runt och gör kullebyttor att den kan komma åt livmoderväggen så det känns. Eller om h*n sträcker på sig ;)

Cilla Kan nog vara bra att ta ut den för att minska risken att bebis sliter med sig den ut!

kan inte din pojkvän ta ut den? är den lätt at ta ut eller krävs det lite teknik?

tänk vad man får veta om bukefolket här på förälder :D

Babytravel har en syskonvagn där man kan vända sittdelen utår och liggdelen inåt. Min bror och hans tjej har en sådan och de är jättenöjda. Lite mindre hjul än på en Brio duo (du har väl en sådan?) men den fungerar ändå bra att köra och är förhållandevis liten och smidig att fälla ihop.

http://www.babyproffsen.se/

getimage

Hittade den här också =)
Easy Walker Duo
http://www.barnensgruva.se/BarnbutikenGruvan/images/shop/DW_1ligg_3.jpg

//julia

Senast ändrad:

Tack för researchen, var precis såna jag menade! Men de verkar ju otroligt mycket klumpigare än de vanliga med en mjuklift. Inte lätt det där. Jag får fundera vidare. Om man bara kan vända hela sitsen kan de ju turas om. Jag kanske inte MÅSTE glo på bebisen om den sover.... :)

Nu kan jag ocksa kanna rorelser, typ nastan hela tiden och bade pa insidan och ibland pa utsidan! Haha haftigt jag trodde det var en liten latmask dar inne men jag kanske far en Favorit i repris - Hilding vilding 2!

Imorgon ar det kiropraktordags igen, tur det for jag har ont i backenet igen. Mycket mindre an forra gangen men det ar sa skont nar hon fixar till det! Sen drojer det nog ett tag till nasta gang for det kostar 700 spann per gang :eek:

Jag vet inte om du måste ta ut den men det kanske är säkrast att göra det ändå, kan inte pappan till barnet hjälpa till? annars tror jag dom kan göra det för när dom sövde mig tog dom ut min jag hade i naveln,

*kl*
Har försökt googla men det var så svårt :D

Kanske någon kan förklara för mig. Ungefär precis vid naveln, ovanför navelkanten så är det som en kula, är hård o trycker jag där så gör det lite ont. Vad är det för något? Det känns som en jätte stor muskelknut :rofl:

Den känns bara när jag står upp eller sitter. Ligger jag s känns den inte :crazy:
Är verkligen usel på att förklara, men någon kanske känner igen det.

Senast ändrad:

Fråga bm nästa gång, men kan det inte vara något undantryckt organ? Din livmoder bör nå halvvägs upp till naveln nu typ så det kan hända att saker möblerats om.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka