I det här fallet gjorde de det. Gissningsvis beror det på om det finns vittnen eller bevis.Följer polisen upp såna saker eller struntar dom i det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I det här fallet gjorde de det. Gissningsvis beror det på om det finns vittnen eller bevis.Följer polisen upp såna saker eller struntar dom i det?
För kanske... 15 år sedan? hade min kompis familj en pool/damm på sin baksida. Där brukade det varje dag komma två änder, ett par. När vi matade dem upptäckte vi en dag att något var fel med honan. Det var så mycket mat runt henne hela tiden, flöt i vattnet. Då såg vi att hon hade ett hål i halsen in till matstrupen... Vi höll på att svimma. Det blödde inte eller så, var nog gammalt, men var rätt stort för att vara på en and. Vi plockade upp anden ur poolen och la henne i en transportbur för hundar och åkte till den lokala veterinären. Han sydde ihop såret och strupen och vi fick ta med henne hem igen, han tog inte betalt för detta men vi hade med oss våran månadspeng både jag och kompisen.
Sen bodde andhonan i en utebur för kaninen i några dagar (alltså med än 48 timmar...:P), hon gick där och betade och varje dag kom hanen och hälsade på. Jag kommer inte ihåg hur det var med stygnen, men hon blev utsläppt sen i alla fall och andparet fortsatte att komma till poolen varje dag på lite kvällsfika